SERIÁL: Pardubický kraj jedná se čtyřmi dopravci, nejnověji přibral Arrivu

Nádraží Pardubice. Foto: Jan SůraNádraží Pardubice. Foto: Jan Sůra

Deník Zdopravy.cz přináší první díl seriálu, který má zmapovat železniční záměry krajů na období 2020 až 2029, tedy po vypršení

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

„chceme, aby provozní výkony i opravárenství jednotlivých vozidel prováděly kapacity v rámci našeho regionu“

Překlad z političtiny do češtiny: obyvatel a zastupitel České Třebové Netolický to dá jako vždy ČD, ale výměnou za to, že zachovají místní depo v Pupku železnice. Ostatní dopravci jsou přizváni jen jako stafáž. Čili první odpověď – přímé zadání Českým drahám.

Gogo

Vy by jste jako zastupitel veřejně souhlasil s tím že nový dopravce zavře dílny ve kterých mají práci obyvatelé vašeho města? To by vás vaši voliči asi moc nechválili a o příštích volbách asi už nevolili.
A k ostatním dopravcům: Jančura který se zatím i přes velký mediální řev do žádného výběrka nepřihlásil, LeoExpres který jezdí bez zálohy a při neschopnosti jedné soupravy prostě řekne sorry jako a zruší X spojů bez náhrady, Arriva která pod dráty do Berouna jezdí na naftu v době kdy by „ekologové“ nejradši všechny majitele dieselových aut ukřižovali u silnic jako kdysi římané křesťany?

Miloš

On je velký rozdíl Regiomouse a původní 810 s koženkou. Myslím si že horší nastupování je do bdmtee než do 810.

Bobo

Politici jsou uplne odtrzeni od reality.Do vlaku sednou jednou za rok a vymysli populisticke nesmysly typu nova souprava temer zadarmo.Na 40 kilometrech trati dame wifinu aby cestujici nekoukali z okna ale do displeju.Nova vozidla jsou draha,a jeste drazsi je jejich udrzba.V ramci pseudoprozakaznickeho pristupu se vymysleji naproste nesmysly.Trochu skromnosti by neskodilo.Bezenci,kteri k nam nechteji a my se jich furt bojime,by byli z rady 810 naprosto nadseni.

Miloš

Tak ona 810 po modernizaci není vůbec špatná. Není bezbariérová, ale přeci jen ty schůdky nejsou tak hrozné jako do klasické soupravy.

Ondřej

No Netolický a jeho banda nechápe vůbec nic, proto má taky Pardubický kraj jednu z nejhorších doprav v celé republice. A pokud budou mít 810 lepší sedadla, otevírací okna, tak budou lepší než Regionovy. Jen nebudou nízkopodlažní.

František

Někdo holt chce veřejnou dopravu pro parádu, když tím sám nejezdí. Tedy nic proti snaze modernizovat a zpřístupnit vozidla hůře pohyblivým, ale primárně bych se staral o vhodné spoje, časy a návaznosti a jednal i o investicích do tratí.

Romanero

Nechápu, že „810“ je pořád sprosté slovo místo vděku za to, že se dodnes dá o naší železniční mapě hovořit jako o síti, která je velmi dobře použitelná a prakticky nezávislá.

Ano, v původním stavu je 810 dnes mimo. A použití na čemkoliv jiném než na nejzapadlejších lokálkách je také trestuhodné. Ale právě na ty nejzapadlejší lokálky je volba: modernizovaná 810 nebo nic, protože adekvatní kolejový autobus se dneska už prakticky sehnat nedá.

Michal

Tohle podle mě Netolický chápe, jen to byla facka ČD za to, že k modernizacím 810 nepřistoupili už dávno. Lavice, okna, WC jsou relativně malé investice zdvojnásobující užitnou hodnotu pro cestující…

Milan

Osobně mám také raději modernizovanou 810, resp 809, nežli řvoucí 814 regionovu. Ačkoli z hlediska bezpečnosti je na tom 814 asi dost lépe.

František

A tak se kraj s dopravcem místo jednání fackuje a cestující úpí…

Miloš

Jedině , levnější ,, gumokol

Jiří2

Dá. Adekvátní náhrada je 844 (RegioShuttle), jen se nevyplatí ekonomicky…