cargo

Selhání brzd olomoucké tramvaje zůstalo bez vysvětlení. Dopravce nahlásil událost pozdě

Tramvaj EVO1/o v Olomouci. Foto: Autor: Hanaaakkk – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=79963398Tramvaj EVO1/o v Olomouci. Foto: Autor: Hanaaakkk – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=79963398

Loňské samovolné rozjetí tramvaje EVO1/o v centru Olomouce zůstane bez vysvětlení. Drážní inspekce uzavřela vyšetřování loňské nehody, aniž by přišla

Loňské samovolné rozjetí tramvaje EVO1/o v centru Olomouce zůstane bez vysvětlení. Drážní inspekce uzavřela vyšetřování loňské nehody, aniž by přišla na skutečnou příčinu. Majitel a provozovatel tramvaje, Dopravní podnik města Olomouce (DPMO), přivolal Drážní inspekci pozdě.

Vyplývá to ze závěrečné zprávy Drážní inspekce, na kterou jako první upozornila olomoucká MF DNES. K události došlo v neděli 25. srpna ráno na zastávce U Dómu, kdy se tramvaj EVO1/o i s cestujícími samovolně rozjela.  Nekontrolovaně ujela 243 metrů, narazila do odstaveného vozidla. Nikdo nebyl zraněn, škoda byla jen 1 300 Kč. Jednalo se o poškození krytu vnější kamery.

Podle závěrečné zprávy se tramvaj rozjela samovolně dvakrát. Napoprvé ji řidič zastavil záchrannou brzdou a vypnul řízení. Tramvaj se ale opět rozjela a sama couvala až na severozápadní úpatí Žižkova náměstí, kde v prostoru mezi křižovatkou ulic 1. Máje a Jiřího z Poděbrad a označníkem zastávky Žižkovo náměstí samovolně zastavila. Během této jízdy se srazila s odstaveným vozem Iveco Daily.

Drážní inspekce ve své zprávě upozornila, že ji DPMO oznámil událost až deset dní poté. Podle zákona by ji měl přitom ohlásit okamžitě. Inspektoři se tak nedostali ke všem informacím, museli spoléhat pouze na to, co jim DPMO předal.

„S vědomím provozovatele dráhy a dopravce bylo manipulováno s ovládacími prvky (prováděny dynamické zkoušky) drážního vozidla, byly z něj demontovány regulátory hydraulických brzd a agregáty výkonových členů hydraulické brzdy, a byla stažena data zaznamenaná počítačem nadřazeného systému a počítači řídicími trakční jednotky,“ uvedla Drážní inspekce v závěrné zprávě.

Kvůli mimořádné události došlo ještě k přezkoušení brzd v DAKO Třemošnice, to ale žádné problémy nezjistilo. Inspekce vyhodnotila chování řidiče při události jako správné. DPMO se pro MF DNES vyjádřil, že nebude komentovat práci inspekce a že nechtěli komplikovat zjišťování příčin nehody.

 

Tagy Dopravní podnik města Olomouce DPMO EVO1/O
18 komentářů