Doprava ve městě Tramvaje

V Olomouci se samovolně rozjela nová tramvaj z Krnova, stejný typ nechává DPMO v provozu

Tramvaj EVO1/o v Olomouci. Foto: Autor: Hanaaakkk – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=79963398
Tramvaj EVO1/o v Olomouci. Foto: Autor: Hanaaakkk – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=79963398

Jedna z osmi tramvají EVO 1 od Krnovských opraven a strojíren stojí už dva měsíce odstavená v depu Dopravního podniku města Olomouce (DPMO). Stalo se tak poté, co se na konci srpna samovolně rozjela a nešlo ji zastavit. Případ zkoumá Drážní inspekce a Drážní úřad.

Na problém upozornila olomoucká příloha Mladé fronty Dnes. K mimořádné události došlo 25. srpna v ulici 1. Máje v zastávce U Dómu, kdy po zastavení začala samovolně couvat a nešlo ji zastavit. Šlo o tramvaj EVO1/o, číslo 122.

Prostřednictvím pověřené osoby DPMO pro šetření mimořádné události jsme dopravnímu podniku do doby zjištění všech příčin selhání mechanické parkovací brzdy doporučili předmětné tramvaje nepoužívat,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. „Je však věcí, odpovědností, DPMO, zda se naším doporučením bude řídit,“ upozornil Drápal. Generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera později pro Zdopravy.cz upřesnil, že šlo jen o „přátelské doporučení“, Drážní inspekce nemá pravomoc dávat takové instrukce.

Bereme toto jako podnět, který budeme s dopravním podnikem v Olomouci řešit. To znamená, že je v následujících dnech oslovíme a budeme žádat podrobnější vysvětlení. Tento incident vyšetřují také kolegové z Drážní inspekce, vyčkáme i na jejich závěry,“ řekl na dotaz Zdopravy.cz mluvčí Drážního úřadu Martin Novák.

Mluvčí DPMO Martina Krčová uvedla, že tramvaje jezdí dál, protože na základně pokynu výrobce byla provedena opatření k zajištění bezpečného provozu vozů typu EVO1.

Výrobce tramvají jsou Krnovské opravny a strojírny, které loni vyhrály soutěž na dodávku osmi vozidel pro Olomouc.  Dopravní podnik vyšly dráž, než původně plánoval.

Pro krnovského výrobce nejde o první problém s tramvajemi. Letos museli v Košicích odstavit tramvaje Vario LF2 Plus z provozu poté, co Došlo k prasknutí brzdového kotouče zajišťovací brzdy, která slouží k dobrzdění tramvaje. Brzdový kotouč prorazil podlahu a skončil až na střeše, nikomu se naštěstí nic nestalo.  Tramvaje vyráběl Pragoimex v Krnově.

 

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Nick

Tož na tej hanáckej rovině to není takový problém jako u nás v Libercu ! 🙂 Dobře, Kopeček, tam ale jezdí jen BUS

Jva

Sešup po Hraniční do hlavní výpadovky na Brno nebo kilometrový svah z Neředína (rovněž křížící čtyřpruh) ke slušnému průšvihu stačí. Jsou v podstatě dvě možnosti – buď řidič nepoužil nouzovou brzdu, pak už nemá v podniku co dělat a není co vyšetřovat a tajit. Anebo ji použil a ta místo jednoduchého zapojení vede přes x-udělátek, a pak je otázkou, jak může být vůbec něco takového schváleno do provozu (když si hlavní vypínač zapojím opačně – tedy stiskem zapni, tahem vypni – každý bezpečák mne požene…). A korunou je zatajování, lhaní, trivializace ze strany DP. Jaká vlastně mohli udělat opatření, když… Číst vice »

Petr Nick

souhlas, tady jde legrace stranou.. na monopol bych to ale neházel

Jiří

Varia byl čert dlužen. U nás v ostravě je to nejhorší typ – nejméně pohodlný podvozek ze všech tramvají – velmi tvrdý a bouchající, který z člověka vytřepe duši. Hluk uvnitř porovnatelný s pozorováním startu letadel přímo na letišti a všechno vrže dřív než se to promaže na periodické údržbě. Se divím, že to ještě nekdo kupuje, když jsou navíc problémy.

Radek

Vario není Evo

Dáda

To není chybka, to je vlastnost! Koncepce podvozku je takto volena záměrně, aby se bezdomovcům znepřijemňovalo používání MHD jako zimní nocelhárnu.

Tonda Sehnal

A co my platící? 🤔

Tady na Moravě

Clanek je o EVO

Jan Sova

přijďte se zavčasu do OL povozit s EVO a uvidíte, že lepší podvozek tu na tramvaji nikdy doposud neměli. Vario nechte doma.