V Olomouci se samovolně rozjela nová tramvaj z Krnova, stejný typ nechává DPMO v provozu

Tramvaj EVO1/o v Olomouci. Foto: Autor: Hanaaakkk – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=79963398Tramvaj EVO1/o v Olomouci. Foto: Autor: Hanaaakkk – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=79963398

Jedna z osmi tramvají EVO 1 od Krnovských opraven a strojíren stojí už dva měsíce odstavená v depu Dopravního podniku

Jedna z osmi tramvají EVO 1 od Krnovských opraven a strojíren stojí už dva měsíce odstavená v depu Dopravního podniku města Olomouce (DPMO). Stalo se tak poté, co se na konci srpna samovolně rozjela a nešlo ji zastavit. Případ zkoumá Drážní inspekce a Drážní úřad.

Na problém upozornila olomoucká příloha Mladé fronty Dnes. K mimořádné události došlo 25. srpna v ulici 1. Máje v zastávce U Dómu, kdy po zastavení začala samovolně couvat a nešlo ji zastavit. Šlo o tramvaj EVO1/o, číslo 122.

Prostřednictvím pověřené osoby DPMO pro šetření mimořádné události jsme dopravnímu podniku do doby zjištění všech příčin selhání mechanické parkovací brzdy doporučili předmětné tramvaje nepoužívat,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. „Je však věcí, odpovědností, DPMO, zda se naším doporučením bude řídit,“ upozornil Drápal. Generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera později pro Zdopravy.cz upřesnil, že šlo jen o „přátelské doporučení“, Drážní inspekce nemá pravomoc dávat takové instrukce.

Bereme toto jako podnět, který budeme s dopravním podnikem v Olomouci řešit. To znamená, že je v následujících dnech oslovíme a budeme žádat podrobnější vysvětlení. Tento incident vyšetřují také kolegové z Drážní inspekce, vyčkáme i na jejich závěry,“ řekl na dotaz Zdopravy.cz mluvčí Drážního úřadu Martin Novák.

Mluvčí DPMO Martina Krčová uvedla, že tramvaje jezdí dál, protože na základně pokynu výrobce byla provedena opatření k zajištění bezpečného provozu vozů typu EVO1.

Výrobce tramvají jsou Krnovské opravny a strojírny, které loni vyhrály soutěž na dodávku osmi vozidel pro Olomouc.  Dopravní podnik vyšly dráž, než původně plánoval.

Pro krnovského výrobce nejde o první problém s tramvajemi. Letos museli v Košicích odstavit tramvaje Vario LF2 Plus z provozu poté, co Došlo k prasknutí brzdového kotouče zajišťovací brzdy, která slouží k dobrzdění tramvaje. Brzdový kotouč prorazil podlahu a skončil až na střeše, nikomu se naštěstí nic nestalo.  Tramvaje vyráběl Pragoimex v Krnově.

 

Tagy Dopravní podnik města Olomouce DPMO EVO1 Krnovské opravny a strojírny
9 komentářů