- Silnice •
- Rozhovory •
- Infrastruktura •
- Stavebnictví •
- Zprávy
Šéf Salini Impregilo o D3: Problémy jako na Slovensku nečekáme, absolutně ne
D3 u Budějovic staví Salini Impregilo a Doprastav. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Italská společnost Salini Impregilo (ve sdružení s Doprastavem) v těchto dnech zahajuje stavbu jižní části obchvatu Českých Budějovic na D3.
A já doufal, že ten Salini bude v Pisárkách s Vodou s Čečic stavět ty šaliny…
Rozumím tomu dobře, že nemají připravené lidi ? Aby nenarazil, až bude shánět ty subdodavatele.
Hyn sa ukáže…
Snad nebudou jak Toto Construkcioni, nebo jak se to píše, co nedotahli do zimy D1 u Humpolce.
Ty problémy v SR mu věřím. Z vlastní zkušenosti v odlišném oboru, v jiném objemu, ale principiálně stejné. Prostě zvláštní mentalita za řekou Moravou.
Italská mentalita je taky nějaká. Ty prolémy v SR mu věříte, protože máte určité předsudky, a tudíž tomu chcete věřit. Pro objektivní názor je ovšem potřeba minimálne i pohled z druhé strany. Realita je taková, že Italové uvěřili, že 8 km dálničního tunelu zvládnout i se ziskem postavit za relatívně málo peněz. Nezvládli, neplatili subdodavatele a s ostudou byli odejiti. Navíc, povyšovat se a moralizovat o dálničním a silničním stavitelství z pozice občana ČR je přinejmenším úsměvné. Vždyť se tady 10 let téměr nic nestavělo. Prodloužená Rudná se staví už snad 8 let. Na D8 se sesunul kus dálnice. S… Číst vice »
„Italská mentalita je taky nějaká.“
Souhlas: Italy bych za vzor spolehlivosti rozhodně nepokládal. Ale skutečně platí i to, že Slováci jsou proti Čechům v mnohém opravdu dost jiní.
V případě takovéhoto „obchodu“ ale nejde prioritně o mentalitu národa, ale o solidnost a spolehlivost konkrétních lidí ve firmě – a ty nezáleží ani zdaleka jen na „mentalitě národa“: vzpomeňte například na působení „západních“ osob ve vedení našich podniků už hned od 90. roků minulého století až po současnost.
Nepovyšuju se a už vůbec ne z pozice občana ČR ve vztahu k dálničnímu stavitelství. Pouze mám v jiném oboru obdobné zkušenosti, jaké pán naznačuje v odpovědi na otázku „V čem byl problém ?“ Pro úplnost, že mám dobrou možnost srovnání, mám v tom samém oboru zkušenosti i v ČR, kde je situace diametrálně jiná (řádově lepší).
„Prostě zvláštní mentalita za řekou Moravou“ je zcela jednoznačně povyšování. Implikuje, že před řekou Morava (ČR) je mentalita normální, za ní (SR) nikoliv. Nevymlouvejte se. O Vašem osobním problému na Slovensku nic nevíme. Možná je to pravda, možná ne, možná to taky vidíte svou optikou a realita je někde jinde, možná se nejedná o srovnatelnou věc. Neřekl jste žádné detaily a je irelevantní se o tom bavit. O čem se můžeme bavit jsou dálnice, o tom je tenhle portál. Šéf firmy, která něco nezvládla, logicky neřekne že je to jejich vina. To ale není dostatečný důvod na víru. A paradoxně… Číst vice »
Tento portál je pouze o dálnicích ? Myslel jsem, že je obec o dopravě. Jinak vám samozřejmě závidím množství volného času, že napíšete románovou analýzu na celkem stručný výrok, že respondentovi v rozhovoru „věřím“ kvůli vlastní zkušenosti.
Souhlasím, na Slovensku se dálnice staví tempem poměrně závratným, což naznačuje mj. i to, že to mají organizačně a procesně zvládnuté.
Záseky na slovenských dálničních stavbách srovnatelné s Českem – D3, D35, D11 nejsou mi známy…
Toto podle mně není rozhovor hodný tohoto webu. Vypadá to spíše jako krátký PR „článek“ napsaný formou rozhovoru.
Tak on samozřejmě česky neumí, takže se museli pokládat jednoduché otázky a asi během klepání na kámen nebyl prostor na delší rozhovor.
Pán byl „odchycen“ prakticky v běhu po poklepání základního kamene, a rozhodně se nedá říci, že plane láskou k novinářům. Tolik k okolnostem. Myslím si, že nástup Salini Impregilo je pro tuzemské dopravní stavitelství událostí (nehodnotím, zda pozitivní či negativní), kterou jiná média podcenila. Tento rozhovor může sloužit jako dobrý základ k dalším článkům o stavbě, ať už se na ní bude dít cokoliv. Vždy se k němu můžeme vrátit a citovat z něj.
Děkuji za Vaše vyjádření, nyní to dává větší smysl.
„rozhodně se nedá říci, že plane láskou k novinářům“
Ani se mu vůbec nedivím: když ta firma měla „neutajitelné“ problémy v sousedním Slovensku, asi oprávněně očekává jízlivé otázky zejména některých rádoby „investigativců“ z různých bulvárních plátků …
Bulvární plátky chodí na poklepávání kamenů dopravních staveb?
Možná častěji a intenzivněji než ty „nebulvární“.