Šéf Salini Impregilo o D3: Problémy jako na Slovensku nečekáme, absolutně ne

D3 u Budějovic staví Salini Impregilo a Doprastav. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářD3 u Budějovic staví Salini Impregilo a Doprastav. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Italská společnost Salini Impregilo (ve sdružení s Doprastavem) v těchto dnech zahajuje stavbu jižní části obchvatu Českých Budějovic na D3.

Italská společnost Salini Impregilo (ve sdružení s Doprastavem) v těchto dnech zahajuje stavbu jižní části obchvatu Českých Budějovic na D3. Je to první zakázka italské firmy na novostavbě dálnice v České republice. Výkonný ředitel Francesco Pietro Miglio říká, že cítí velkou zodpovědnost. Italská firma se podle něj bude hlásit i do dalších českých tendrů.

Výkonný ředitel firmy Salini Impregilo Francesco Pietro Miglio. Pramen: Salini Impregilo

Výkonný ředitel firmy Salini Impregilo Francesco Pietro Miglio.
Pramen: Salini Impregilo

Dálnice D3 je vaše první práce v České republice?

Ano, je to naše první práce v České republice. Když nepočítám, že jsme tu něco dělali někdy před 40 lety.

Jak to máte s Doprastavem rozdělené?

Podíly jsou rozděleny přesně padesát na padesát.

Odkud přivezete na jih Čech stavební kapacitu?

Jsme mezinárodní společnost s velkými kapacitami, které už sem postupně navážíme.

Kolik zde zaměstnáváte lidí?

Právě jsme začali, takže zde zatím žádné lidi nemáme. Ale přivedeme je.

Kolik lidí tedy v České republice zaměstnáte?

To záleží na více okolnostech. V tuto chvíli ještě přesně nevíme, kolik budeme zaměstnávat lidí vzhledem k tomu, že ke stavbě budou využívány i subdodávky. Odhadujeme, že celkově i se subdodávkami by se mohlo jednat až o 200 lidí. Dodavatele subdodávek budeme vybírat především z českých firem.

Ze Slovenska si nepřinášíte úplně dobrou reputaci, když jste nedokončili tunel Višňové

To je příběh, který mě velice trápí, protože jsem manažerem firmy i na Slovensku. Bohužel jsme tam skutečně měli problémy a mnohá nedorozumění. Chyba ale nebyla na straně naší společnosti.

V čem byl problém?

Naneštěstí byly problémy skoro se vším, s investorem, s inženýry, s místními politiky, a tak dále.

I s penězi?

Především s dokumentací. Projekt a data, která jsme obdrželi v tendru, byly úplně špatně. Tím to všechno začalo. Ale aktuálně je to za námi, uzavřeli jsme se státem dohodu a opustili stavbu.

Neočekáváte podobné problémy i tady?

V žádném případě. Absolutně ne. Pracujeme s výborným investorem (ŘSD, pozn. aut.), chová se velmi rozumně, projektant je skutečným projektantem, takže jsem velký optimista.

Plánujete účast i v dalších tendrech v České republice?

Jednoznačně.

Tagy D3 dálnice Francesco Pietro Miglio Salini Impregilo
18 komentářů