Šéf Ryanairu si jde pro miliardové prémie, dopravce už je největší na světě
Ryanair na letišti Poprad-Tatry. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Michael O'Leary může získat nárok na akciové opce ve výši přibližně 100 milionů eur, tedy v přepočtu téměř 2,5 miliardy korun.
Skoda, ze jiz nikdo neuvadi, kolik z tech jejich zisku plati verejny sektor na viditelnych i skrytych dotacich. Cely Ryanair by sel rychle do kytek, kdyby si mel na provoz vydelat normalni cestou. Bohuzel neni jediny, ale je urcite nejagresivnejsi.
Téhle aerolince poměrně fandím, svými linkami drží nad vodou spoustu menších letišť v Evropě které by jinak neměli moc šanci se uživit. Je to skvěle namazanej stroj, kterej donutil i jiné společnosti se změnit, jestli k dobrému či horšímu ať si každý přebere sám. Pro toho kdo v tom umí chodit je to skvělá služba bez bullshitu, stáhnu si aplikaci, zaplatím přes Apple pay, odbavím se, jedu na letiště sedám do letadla. Pro mě absolutně vyhovující.
Daji se akcie koupit verejne?
Samozřejmě, veřejně obchodovatelné. Letos + 72 % zhodnocení.
Na vrcholu bych je ale nekupoval. 🙂
Celej trik je v tom vědět kdy nastává ten vrchol…
Y.K.má doma křišťálovou kouli. Ale určitě ji nepůjčí 🙂
Každá bublina jednou splaskne. Tím myslím to holedbání se kapitalizací firmy a pěkně rostoucím grafíčkem akcií. Jedna menší panika na trhu a je to hned.
Co se jich týče jakožto aerolinky, tady bych se asi nebál, našlápnuto mají solidně.
A co třeba větší panika? Například kovid?
Měli poloviční hodnotu. Pak ještě jednou v půlce minulého roku.
Ryanair přežil už několik panik na trhu bez ztráty.
Však já nepíšu, že nepřežije Ryanair, píšu o jejich holedbání se kapitálovým zhodnocením.
A hodnotu rozhodně má kolísavou.
https://finance.yahoo.com/quote/RYAAY?guccounter=1
ááá, pán je zřejmě odborník na ohodnocení firem a akciový trh 🙂 🙂
Na to stačí vlastnit pár akcií, nemusíte být zrovna odborník. Je to normální vlastnost trhu.
Našlápnuto? To bych řekl někdy okolo roku 2007. Teď jsou na absolutním vrcholu, cestování s nimi je opravdu fajn a jednoduché, ale nic netrvá věčně. Mám tu společnost opravdu hodně rád, ale myslím si, že už moc víc expandovat nebude, není kam
Našlápnuto ve smyslu pohledu do budoucnosti.
Expandovat samozřejmě je kam, ještě stále nepřevzali 100% P2P cestujících v Evropě.
Musk, Bezos, O´Leary, co mají společného, kromě úspěchu? Opravdu si velmi „váží“ svých zaměstnanců. Nevím, ten finanční úspěch za každou cenu má takovou zvláštní pachuť.
On je někdo tam nutí pracovat?
Je spousta firem, kde na tom ti zaměstnanci nejsou líp, ale firma brutálně hůř. A Michael je na tom trošku jinak – on je taky zaměstnanec – ta aerolinka není jeho.
Je i není, myslím, že ten příběh je složitější
Zaplatíte si viac za služby spoločnosti ktorá si „váži“ svojich zamestnancov? Bohužiaľ tak to chodí že ľudia majú veľa etických postojov len do momentu kým ich majú zaplatiť, takže vo finále sa viac oplatí cutovať costy. Kto to robí inak, na trhu neprežije.
Samo, firmy se nedělí se zaměstnanci spravedlivě o své zisky. Nic na tom nezmění to, jesti letenka bude levná nebo drahá. Na mocipány jsou peníze vždy i v době největší nouze. Maximalizace zisku, minimalizace nakladů. Štěstí a spokojenost zaměstnanců nikoho nezajímá.
Btw.moje žena pracuje v neziskovce, která podniká ve velmi ziskovém sektoru. Vrcholový management má neskutečně obrovské platy, zisk (který se samozřejmě nemá komu vyplatit, protože se jedná o neziskový trust) se reinvestuje a zaměstnanci jsou právě ve stávkové pohotovosti kvůli pracovním podmínkám a platům. Tolik jen kdyby někdo psal o nenažraných kapitalistech, není to jen o nich.
Spousta lidí kupuje produkty s logem Fair trade. Možná je to další díra na trhu, ohodnocování společností podle fair přístupu k zaměstnancům.
O’Learyho jsem vždy považoval díky jeho zvláštním nápadům (polostání v letadlech a podobné skopičiny) a prohlášením tak trochu za výstředního blázna a charakterově bych s takovým člověkem měl asi problém nablízko pracovat, ale je fakt, že pokud jde o byznys, tak většině kritiků prostě dlouhodobě vytírá zrak. Pokud člověk bere letadlo po Evropě prostě jen jako obyčejný autobus, tak si objektivně nemůže moc stěžovat. Já s nima nalítal dost a nikdy jsem nezažil nic vysloveně negativního, co by z nich dělalo horší společnost, než jsou jiné (co si člověk zaplatí, to má).
Tyhlety nápady s polostáním, jsou spíš kvůli reklamě takřka zadarmo. Avšak spoustu jiných nápadů určitě myslel zcela vážně.
Je to přesně tak, jsou nápady a nápady pro reklamu a způsob jak držet značku v mediálním prostoru zadarmo. De facto všichni řeší a sledují Ryanair jestli to s těma sedačkama myslí vážně a kdy to spustí a co zase vymyslí. Důležité je, že značka Ryaniar žije v hlavách milionů lidí…. Tyto příspěvky jsou toho důkazem… Klobouk dolů ten pán létací byznys dělá skvěle…
Dobrá byla taky ta hláška, že bude první ve frontě na nové MAXy (krátce potom co byly všechny uzemněny). Plácnout to klidně může, zviditelní se, a nikoho pak už moc nezajímá jestli to pak splní.
No on tu hlášku hlavně dodržel, sice asi nestál první ve frontě, ale jejich objednávka 150 maxů závazně s opcí na dalších 150 kusů z letoška to plácnutí celkem uvádí v realitu a posléze i doslova ve viditelnost 🙂
No taky nemá moc jinou šanci že… jako „výhradně 737“ podnik by se mu zavádění čehokoliv jiného (včetně větších Boeingů) dost prodražilo a musel by k tomu mít skutečně silný motiv… a držet se jen u rodiny 737NG by způsobilo že by se mu v porovnání s konkurenty čím dál víc prodražovalo palivo…
Prostě ne, on ty MAXy vysloveně potřeboval, cokoliv jiného by byla docela senzace…
Pořád nemají ty slibované dálkovky s cenou letenky v economy od 5 eur a v businessu víte s jakými službami :-)))
Ale to jste jen nepochopil, že každý jeho výkřik byl a je pouhá další reklama
Znicili letectvi. A vatvaret zisk tak , ze lidem vnucuji losy a predrazeny bramburky s litanim opet nic spolecneho nema. Cislum rozumim ano. Ale letectvi dostalo na “frak”
Kdyby tento business nezavedl Ryanair, udělal by to někdo jiný – ostatně konkurence co dělá to samé jako Wizz Air, easyJet atd. roste podobně. Evidentně to takto lidi chtějí a proto letenky Ryanairu a jeho další „služby“ kupují.
Ale oni to nezavedli, jen ho ,, tatík ¨¨ vyslal do USA a tam to okoukal a když se vrátil, vysvetlil vše rodině Ryanairové, jak se to má dělat
On vám někdo něco vnucuje? Vy jste nesvéprávný a neumíte říct, ne děkuji? 🙂
Ovce neumí zabečet „ne“. Ona někdy ani neumí myslet. Legendární je soutěž na palubě Ryanair, kdy posádka v rámci podpory palubního prodeje nechala kolovat (rozrolovat) dvě role toaletního papíru, každou na jedné straně kabiny a která strana měla zbytek té role na konci kabiny dřív, tak si mohla koupit koktejl za určitou cenu. Koktejly se poté začaly prodávat ve velkém. Pointa té akce je, že ta cena byla shodná s katalogovou cenou :-)))
To o tom zničení letectví by me zajímalo. Něco konkrétního, cim a jak to letectví zničili, by prosím nebylo?
Někdo (nebo něco?) vám brání lítat v business class nebo v první třídě? Možná si to neuvědomujete, ale i díky Ryanairu je dneska business přes oceán levnější, než před třiceti lety ekonomická třída.
Koncept, když jste letěl, dostal se jídlo, pití, bonbóny. V tomto ohledu zničili nizkonakladové společnosti kvalitu služeb v letectví.
Na druhou stranu dnes létá spoustu lidí pravidelně na dovolenou, pracovně, protože je to pro ně efektivnější (výnosy x náklady). A společnosti jako Ryanair nakupují nová letadla a stáří provozovaných letadel je totožné jako u Lufthansy či Emiráty, které mají ale jinak konfigurovaná letadla a služby.
Nízkonákladové společnosti žádnou „kvalitu“ nezničily. Naopak, celou cenovou hladinu posunuly do hladiny, kde je ta nejnižší hladina dostupná všem, a i tu kvalitu přiblížily běžnému cestujícíui. V roce 1995 (+/-) – letenka v economy z Prahy do Mnichova stála cca měsíční výplatu čecha (cena kolem 8 – 10 tisíc). Pravda, v té economy letence jste ale dostali najíst a kdo ví co ještě, ale dovolit si to modhlo pár vyvolených. v roce 2023 – letenka v economy z Prahy do Mnichova (s luftwaffe) stojí kolem 3 tisíc (když se kupuje pozdě, tak cca 5 -6 tisíc).Řekněmě šestina – osmina průměrné… Číst vice »
Nezničili. Nikdo Vám nebrání si koupit letenku ve vyšší třídě.
Asi tak, jako Henry Ford zničil automobily a Nokia zničila telefony – už to není výsada pro nejbohatší. Knihtisk zničil knihy!
Zničili letectví tím, že ho zprostředkovali všem…
Už to není ta snobárna, jako kdysi. 😆
Neletejte s nimi a problém s losy budete mít vyřešen.
Já s nimi také skoro neletam, ale občas se utrhnu. Většinou rozhodně destinace bez přestupu, občas i cena.
95% obsazenost je silena a kloboucek smekam💪 zrovna jsem mel tu cest ted o vikendu letet 2*s Ryanem a muzu potvrdit. Volna mista vzdy max.do10sedacek.
Mají zjevně dobře udělanou predikci zájmu pro dynamic pricing. Prodej low cost letenek je o ceně a je i ceně, když ji presvihnete nikdo nepoletí a profit margin je malý, takže nabídnout je o moc levněji také nemůžete. Jednoznačně vědí co dělají a dělájí to správně.
Vím, že to asi nebude populární, ale napíšu to. Náš „žlutý O’Leary“ Jančura také není populární mezi odbornou veřejností, také si nebere servítky, je často na hraně, hubu má málo vymáchanou…. ale v našem malém rybníku má výsledky nad očekávání slušné… Čím to je? Vidím tam určitou podobnost…
On i typ bussinessu je velmi podobný = LC služby pro masu cestujících a když se vyskytne problém, tak ignorovat, mlčet, nereagovat a doufat, že se zapomene.
Zatímco u státní organizace by se zatkloukání a mlčení nestalo, protože by nikdy žádný problém nebyl. .. a že si mají obce tu trať opravit za svoje.
Tak co do velkohubosti se oba pánové skutečně dost podobají, ale zatímco u O´Learyho je dost jasné, že své nápady typu „létání na sojáka“ vypouští jen jako udičku, aby se o něm mluvilo a nemyslí je vážně, tak u pana Jančury je rozlišení mezi tím, co myslí vážně a kdy bohapustě žvaní, podstatně složitější. Trochu se obávám, že to často nerozlišuje ani on sám.
Prostě funguje byznys model levná jízdenka, kafe zadarmo a levné žrádlo, nad čímž tady mnozí zvedají šňupáčky, ale je to tak a skvěle funguje…i v těch milionkrát omílaných ušmudlaných vozech….
On kafe zadarmo rozhodně nemá a levné jídlo už vůbec ne, ale na tom právě dohání ty levné letenky
na začátku student agency tam podoba byla. Ale Ryanair i dneska lítá s novýma, čistýma letadlama a na čas…
Podobnost končí tam, kde letadla musí dodržovat přísný režim údržby, funkčnosti a oprav už jen kvůli bezpečnosti. Zato žlutý podnikatel nemá problémy s vypravením dlouhodobě nefunkčních vagonů, často neuklizených a nemytých, v některých případech ty vagony ve vlaku chybí úplně. Ani ty palubní služby už nejsou co bývaly. O’Leary vám nic nad rámec sedadla nedá ani zadarmo ani dotovaně, ale je v jeho zájmu tu placenou službu nabídnout vždy, aby si tím přivydělal.
Jančura MOLovi nesiaha ani po členky, a niečo ako Ryanair by nikdy nedokázal manažovať. Podobnosť majú možno v štýle komunikácie, ale inak sú tí dvaja ľudia úplne iná liga.
zcela souhlasím
NE NE NE NE NE nemohu souhlasit… někoho jako Jančura a M. O. l spojovat je absolutně nemyslitelné……
Přidám se k předřečníkovi – Nemám je rád. Nemám rád O Learyho (zejména pro jeho způsob komunikace)… ale slušná práce. Hodně slušná práce.
Rád bych pochopil, proč je pod Vaším příspěvkem tolik mínusů. Co konkrétního jste napsal, že si zasloužíte tolik nelibosti?
Je to 100x reinkarnovaný odborník na všechno – „AirTraveller“
Pokud to nechápete bez vysvětlení, tak to nepochopíte, ani když to někdo napíše.
Rád je nemám, ale tak to prostě je. Daří se jim a nikoho nenutí, aby s nimi létal.
Měl jsem se lépe učit a narodit se v zemi s větší podnikatelskou tradicí a mohl se mít taky tak dobře 🙂
Nebo Slovensko, kde je podnikatelský boj stále ještě často stylem pistolnických soubojů