Šéf ŘSD: Dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary bude za pět let
Dálnice D6 u Lubence. Pramen: ŘSD
Silničáři chtějí ještě letos vypsat tendr na osmikilometrový úsek Knínice – Bošov.
Silničáři chtějí ještě letos vypsat tendr na osmikilometrový úsek Knínice – Bošov.
V úseku KV – Bošov je D6 naprostá zbytečnost a nesmysl. Tady by navždy úplně stačilo vyřešit levá odbočení na křižovatkách (MÚK) za současné redukce jejich počtu. Dálniční spojení směr KV by bylo daleko rozumnější řešit podobně jako výhledově železnici, tj. jako společnou „výpadovku“ z KV do Prahy i Ústí směr Chomutov, a pak po D7, která by tak měla aspoň pořádné intenzity (a pak by i nějaký ten šestipruh u Prahy byl „pro někoho“). Možná nějakou zkratku typu od Klášterce směr Louny že by se dalo obhájit. Kromě jiného by to zároveň mohlo pomoci rozumně vyřešit otázku obchvatu/průtahu KV,… Číst vice »
A kde jsou parkoviště, hlavně pro kamióny?!
D6 Hořovičky obchvat – slávnostné zahájenie 27.3.2023.
Každý chudší kraj, potřebuje mít hotovou infrasktrukru, aby se mohl rozvíjet, bez instrastruktury nemůže být rozvoj. Dalnice tento kraj jej potřebuje jako sůl. Podobně na tom byla Ostrava přes 12 ledy, dokud nebyly hotové koridory a dálnice na Polsko.
… tváře .. vtipkovaly. !!! Grrrr
D6 je zdaleka nejméně důležitá dálnice. Je potřeba ji dokončit, ale až po D35, na kterou údajně nejsou finance…
Současná I/6 vede v KV kraji mimo vesnice, takže D6 není klíčová stavba.
V Praze a okolí se nestaví nic, ačkoliv na x výpadovkách je větší provoz než do nejzápadnější ruské vesnice…
Tohle mám fakt rád. Na severozápad nikdy nic neteklo, jsme region postižený vším možným a když se může našemu kraji trochu pomoci s 50 let rozestavěnou dálnicí, tak se můžou všichni zbláznit.
V idealnim svete se stavi podle dulezitosti. V nasi realite se stavi podle toho, co jde driv vypapirovat a na co se neslitnou Patrik/Dluhonice/Tetcice jak mouchy na ho*no. Idealni to neni ale furt lepsi nez cekat. Cilovy stav je tak jako tak dokoncit dalnicni sit. Co bylo driv a co pozdeji, na to se uz historie ptat nebude. Co na tom nechapete?
Dá se sice souhlasit s tím, že D35 je asi z celonárodního hlediska důležitější, ale Vaše tvrzení, že se D6 staví na úkor něčeho není pravdivé. Ani stavba pražského okruhu, ani stavba dálnice na Vídeň, ani stavba D35 nestojí proto, že by nebyly peníze. A Karlovarský kraj si dálnici zaslouží už jen z důvodu, že je to asi nejzanedbanější kout země. Navíc ani D6 a ani D7 nejsou příliš nákladné na dostavění.
D6 je důležitá opravdu extrémně, protože spojuje Prahu, potažmo ČR, s Německem. D35 je po pražském okruhu druhá nejpotřebnější dálnice z těch, které chybí. Ministr Kupka i šéf ŘSD dělají co můžou, aby byla dostavěna co nejrychleji a přípravu se jim zdárně daří urychlovat, takže už se to velmi blíží. Peníze na stavbu jsou zajištěny. A co týče tebe, zřejmě nebudeš patřit k nejchytřejším lidem v tvém okolí, kdy zde meleš nesmysly.
Až na to, že někdo zapomněl říct o té důležitosti Němcům
D6 je levnější a na D35 samozřejmě finance jsou na úsek po Opatovec. Pak bude PPP, protože jsou tam drahé tunely.
Jestli to dodrží, tak mu přeju ten zlatý padák jednou na konci…
ŘSD a jeho vedení aktuálně působí velice schopně oproti stavu z mnoha předchozích let. Snad se z toho podaří něco vytěžit i pro ty nejproblematičtější stavby jako D0, středočeská D3, D52…
Význam D6/D7 bych ale nesnižoval, současné intenzity dopravy nejsou jediný ukazatel. Rychlá kapacitní doprava může pomoct trochu podpořit slabší regiony. Nejen ty cílové, ale i ty na trase, např. rozsáhlou mezikrajskou periferii mezi Bochovem a Rakovníkem. Lidem se otevřou nové možnosti dojíždění namísto úplného odstěhování, dobrá dostupnost může časem přitáhnout příležitosti i přímo do regionu.
přesně tak, i bývalé Sudety si zaslouží napojení na dálnici…
Svatá pravda !! Karlovarsko si zaslouží lepší spojení s republikou. Pokud by si někdo z politiků dovolil říkat, že pohraničí je plné primitivů a nezajistil jim dobré propojení s republikou, tak by jim pak nepřímo dával najevo, že s nimi vlastně nepočítá, že jsou nedůležití, a že si tam můžou klidně shnít. Omyl, pohraničí je stejně důležité jako centrální regiony a místní si zaslouží lepší podmínky spojení .
Možná „zaslouží“, ale proč zrovna silniční a přednostně do větších dálek?
Protože je tam horší uplatnění, málo pracovních míst a těch kvalifikovaných ještě méně. Kvůli tomu se složitě rozvíjejí místní firmy. Lepším spojením umožníte osídlit tyto regiony kvalifikovanějšími pracovníky, pomůžete rozvinout místní firmy a ty pak budou nabízet více pracovních míst. Tím pomůžete regionu jako celku.
přitom mezi Bochovem a Rakovníkem je tak úžasná lokálka!
To je sice pravda, ale jezdí po ní jen nákladní vlaky. A to jako zdejší lidé jsou co?
Dostavění dálnice do KV je otázkou tak 10-15 mld. Kč. Do Karlových Varů Vám kvůli 200-300tis obyvatelům nikdo novou železnici z Prahy stavět nebude, protože by to byly násobky a směr na Drážďany, Katowice, Mnichov, Vídeň, Poznaň a dokonce I Linec dávají z hlediska poptávky daleko větší smysl. Paradoxně město v KV kraji, které je od Prahy nejdál, tedy Cheb, má s Prahou I Plzní daleko lepší a konkurenceschopnější spojení než KV či Sokolov.
Rychlé železniční napojení do Varů má řešit odbočka tzn.VRT Poohří přibližně směrem od Roudnice k Mostu.
To je jako do Aše přes Košice.
A jaké jiné, než silniční? Vy snad víte, odkud a kam by mohla vést z KV kraje železnice?
Pokud Matl vydrzi a budou prachy, tak bychom se na konci této dekady mohli blížit ke kompletaci dalnicni site v CR. Naproto zasadni bude postup v D3 StC a D0 sever. Jestli bude něco ve stavbe nebo budou probihat soudni bitvy s ekoterorem a mistnimi dobrose*y. Zbytek by chtěl aspoň ještě vyresit obchvat Mikulova na D52 a D49 aspon za Slusovice… A Morave bych pral co největší kus I/73…
Realisticky by k roku 2030 měly být hotové komplet (krom toho, co je již dnes: D2, D5, D8, D10, D46, D56) * D1 * D4 (tj. Jíloviště-Nová Hospoda) * D6 (vyjma obchvatu KV) * D7 * D11 * D35 * D48 Částečně hotové: D0 (jižní půlkruh), D3 (Mezno-Rakousko), D55 (Bzenec-Olomouc), D49 (Hulín-Fryšták) Snad se v tu dobu bude pracovat na středočeské D3 a D55 Rohatec-Břeclav (tam je zdržení nepochopitelné). Jako problematické vidím D0 sever (nic, max. nějaký posun někam k SP), D52 (možná už bude obchvat Mikulova, ale přechod NM těžko, ani napojení na D2), D55 Bzenecká Doubrava nebude, D49… Číst vice »
D0 sever zase takový problém nevidím. Chtějí tunely, tak je dostanou a stavba se postaví. Horší to bude se Středočeskou D3 a D55 průchod ptačí oblastí.
Nepostaví. 2030 nebude na severu D0 ještě ani kopnuto do země.
U D0 by mohl zafungovat precedens v useku Satalice-Brezineves. Bude se tam sice stavet krvave drahej tunel pod udolim ale mistni na to v zasade kyvli. Tim padem kdyz prosla D0 tunelem u Vinore, proc by nemohla projit D0 tunelem u Suchdola. Ja vim, protoze Hejl…ale presto moznost posunu vidim…
Te D56 je skoda … ale RSD docela jede i silnice prvni tridy, takze by do konce 2030 mohla byt i rozumna jednicka pres Jihlavu a Znojmo (s obchvatem).
teda D52 …
Kdyby radši pánové Eben a Bartoška jezdili vlakem… ale jinak spojení z pražského letiště do KV vlakem to nebude žádná sláva (to pro návštěvníky festivalu)
Vlakem do Varů je cesta hrozná. Hlavně v tomto regionu řadí partyzáni a je to přímo nebezpečné…
Vlakem je to z Prahy o 1,5-2h delší cesta než autem. To si prostě nikdo dobrovolně nevybere.
A proto stavíme novou silnici namísto zlepšení železnice. Připomíná mi to psa honícího vlastní ocas.
No ŘSD staví novou dálnici , a SŽ flikuje sesuvy na železnici v původní stopě, co 500 metrů to miliarda…. Jak si to kdo udělá, tak to má, no, dráha se zvládá hubit sama.
Přesně!
Vy jste opravdu zralý na ústavní péči…
Na kterem zeleznicnim spojeni mezi Prahou a KV chcete usetrit tu hodku a pul az dve? Pres UnL je prece zlepseni planovano formou novostavby, mozna nekdy s VRT usetrite optimisticky treba 40 minut, cimz se dostanete na treba 2h20. Jenze to je furt treba hodku nad ramec cesty po dalnici. Pres Cheb – pokud se dozijeme Tachlovickeho tunelu – cas za pouziti Pendolina muze jit srazit treba 30 minut, cili budeme na 3h. Kudy se da jet rychle, tam je velky zavlek a zbyvaji tedy cesty sice kratsi, ale notne pomalejsi a smysluplna „optimalizace“ by se jmenovala „novostavba“. Ale kdo… Číst vice »
stavět novou železnici do KV by bylo značně neekologické… takže smůla…
Ono to není o úplně celé nové stavbě, výrazně by pomohla stavba RS4 do Mostu (30 minut jízdy), dále úpravy úseku Most – Klášterec (připravuje se) a mírné úpravy úseku Klášterec – Hájek (odstranění sedmdesátek a srovnání na 80 – 90 km/h, více z toho asi spáchat nejde).
To by mělo dát jízdní dobu expresu Praha – KV za 1:30, tedy stejně jako autem po dálnici.
Ale na rozdíl od dálnice toto bude až za mnoho, mnoho let, pokud vůbec někdy…
To byste se divil, kolik lidí si pro cestu z Prahy do KV dobrovolně vybere vlak (a nemyslím jen šotouše, myslím všechny cestující), i když to rozhodně není většina. Především cizinci tuto relaci jezdí často vlakem.
pndobrany.cz
Jo jo. Když půjčím dceři „režimku“, tak okamžitě zapomíná, že autobusem to je k máně skoro za polovic… (časově). Pokud jede za své, jezdí bez problému autobusem…
Už jste zkoušel vlak Praha-KVary?
Fajn výlet na půl dne. Auto pod 2 hodiny, takže asi tak.
Vlak už není tak strašný, jak býval. Rychle do Ústí, pomaleji do Varů a místo bývalých pěti hodin to je dnes 3 a půl hodiny. Jak přes Ústí, tak přes Plzeň.
Což je na cestu do města vzdáleného nějakých 120 km vzdušnou čarou fakt úlet.
Já jezdím pravidelně Mnichovice – Sokolov. Když točím 130 km/h na dálničních úsecích a jinde 90 km/h, je to 2:15.
Vlakem cca 4,5 hodiny. Vlakem díky benefitu zaměstnavatele zdarma, autem cca 700 Kč.
Právě jste ocenil svůj osobní čas na ~350kč/h. Jestli je to hodně nebo málo nechám na Vás.
V principu neocenil. Nejezdím tam pracovně, ale za rodinou. Když se budu doma koukat na televizi, taky si budu účtovat 350 za hodinu?
Bude vůbec potřeba stavět další dálnice?
Když „Evropský parlament současně potvrdil zákaz prodeje osobních aut se spalovacími motory.“, tak pro těch pár elektroaut a elektrokamiony bude stačit současný stav.
Nebude, počet elektroaut neustále roste s tím, jak se technologie etabluje. Vemte si jak to bylo vzácné 12-13 let zpátky (2010) a jak to bude v roce 2035. Lidé se ježdění nevzdají, ledaže by někdo vymyslel teleport.
Mel jsem vzdycky spalovaky. Ted prvni hybrid a ten nastup vykonu z nuly ci ticho je neuveritelne navykovy. Pristi auto uz bude jen EV – to nabijeni je zvelicovany problem. Nabijet se da vsude mozne. Kdo ma na venkove cirgularku, muze mit i EV.
Přesně a kdo má cirkulárku v paneláku, dobije i tam
Má ji motorovou
Proto ty nadlidský výkony….
Kdo ma na venkove cirkularku,
… tak dost často zažil výpadek elektřiny a vaření na propanbutanu. Pravděpodobně ji má proto, že topí dřevem a chce být nezávislý na elektřině.
A spalování toho dřeva produkuje emise.
Klasický elektromobil bude mít dojezd 400 km. Pro mě to znamená, že naprostou většinu mých cest udělám na jedno nabití a výlety do Ostravy či Dunajské Stredy musím řešit s nabitím po dobu jednání. Výlety do Hamburku už stejně neděláme autem, řešíme to společným jednáním v Lipsku…
Upřímně si myslím že když v následujících dvou letech bude méně peněz, tak D6 v karlovarském kraji by měla být první, která bude mít drobný odklad… Od Bosova dále na KV je to ok, ostatně to řekl i sám RM
Pokud by ty prostředky byly potřeba na prioritnější dopravní stavby, tak souhlas. Bylo by ale hodně nešťastné, kdyby se měly na úkor investic přesunout do jiné kapitoly rozpočtu a „prožrat“, což je bohužel pravděpodobnější varianta.
tak minimálně současná vláda má proinvestiční podporu.. Jinak ano, myslel jsem případ kdy půjdou do stavby i prioritnější úseky, jako např. D35.. ono toho bude fakt hodně k zahájení v té době. I ta dostavba D7 ve Středočeském kraji by měla mít větší prioritu než D6 před KV
A o obchvatu K. Varů opět ani slovo.
Jsou k němu vůbec nějaké podklady, maly apod.?
Ano, existují různé studie, ale zdá se, že od toho ŘSD dává spíš ruce pryč. A jak zde opakovaně píšu, ekonomická návratnost takového projektu je velmi diskutabilní.
Něco k pročtení:
https://karlovarsky.denik.cz/zpravy_region/obchvat-karlovych-varu-neni-realny-nova-varianta-na-i-6-by-byla-bezpecnejsi-2021.html
http://webmap.kr-karlovarsky.cz/upd/US_SD_KV/I_etapa_P_R/Textova_cast.pdf
http://webmap.kr-karlovarsky.cz/upd/US_SD_KV/IV_etapa_VK/2_Prezentace_US_K_Vary_Valbek_10_09_2020_kompletni2.pdf
Já už snad do diskusí o D6 chodím jen proto, abych se přesvědčil, že tuto otázku opět někdo položí. 😀
😀 😀 😀 😀 😀
I po dokončení dálnice v celé délce nebude intenzita provozu skrze KV taková, že by bylo nutné okamžitě stavět obchvat, který navíc v pravděpodobné severní variantě bude velmi náročnou a nákladnou stavbou.
I kdyby se němci rozhodli, že k D6 postaví dálniční spojku, která spojí A93 s D6, nedá se očekávat zásadní růst tranzitní dopravy…
Kdyby ale náhodou ano, tak je varianta severního obchvatu zanesena v plánech KV kraje
Tak jako je D6 Pha-KV nutnost, ani ne tak z hlediska intenzit jako z hlediska bezpecnosti, tak nejaky obchvat KV je zbytecnost. Prutah naprosto staci a stacit bude.
Jo nutnost. No…
No proto se přece staví D6, aby se pak v KV všichni divili, že jim městem začaly jezdit tisíce kamionů navíc.
Super, tak teď ještě Pražský okruh a I/12 do pěti let.
Pro rozvoj KV kraje určitě fajn, každopádně ty intenzity provozu jsou zoufale nízké oproti mnoha silnicím I.třídy
9 000 vozidel denně je běžný stav nejen na jedničkách, ale najdeme ho i na některých silnicích druhé třídy, např. z Lipůvky do Blanska. Mě nevadí, že stát staví D6 a D7 na tak nízké intenzity, protože tak prostě někdo před 30 lety zavelel. Mě vadí, když jinde, na intenzitách stejných nebo vyšších, se v mnoha případech neplánuje nic. A když, tak zoufalosti typu 2+1 přes okružní křižovatky.
Kdyby místo těch autostrád na nízké intenzity raději zlepšil zoufalý stav železnic tím směrem (rychlost, kapacita). Takhle je bude moci akorát tak dále omezovat, zvláště pokud u nich bude na rozdíl od silnic posuzovat zisk…
Tak SŽ má jistě rozpracovaný projekty tak daleko, že ke stavbě chybí jen peníze. Pak se může stavět.
To je přeci standard v ČR, se staví dost Podle toho, kde to zrovna jde, ne podle potřeby 😉
Tak to je prece znama vec a plati to i o zeleznici, ze vystavba probiha tzv. metodou nahodnych vybuchu. Stavi se to, kde se povedlo zrovna dotahnout do konce papiry ke stavbe, nikoliv dle dopravnich potreb a priorit. Potom by napr. D0 mezi D1 a D11 uz musela 10 let stat, vcetne D35.
No..když to srovnám třeba s I/20 nebo I/19 ,tak na tom něco bude. Upřímně nechápu, proč se neuvažuje alespoň o augmentaci těchto komunikací. Třeba v případě I/19 by se vyřešil problém přecpaného Pražského okruhu. Nebo ne ? 🙂
Problém přecpaných silnic by bylo ovšem mnohem lepší začít řešit od příčin, než je „řešit“ jejich dalším roztahováním do krajiny. Přehodnotit využití území, potřebu přeprav a soustředit větší objemy na koleje, pak teprve řešit kapacitu silnic, a ne úplně naopak, jako se to už desetiletí děje.
jasně a všichni se odstěhujeme do Prahy a nebude potřeba nikam jezdit budeme jezdit jen MHD a bude. nebo jak jinak? a zboží se bude vozit taky jen po městě. jídlo netřeba, zbytečný luxus, pít se dá voda z Vltavy. Želivku možno vypustit. Františku, co tam máte dál?
Mátl to vede dobře. V poslední době ty silnice utěšeně rostou. Kdyby se novelizoval stavební zákon a ulejčilo stavební řízení , tak by mohly růst ještě rychleji.
Slibem neurazis. Asi se pan z RSD ucil u Andreje
Chápu deziluzi při zkušenostech občanů s ekoteroristy a nechopnou statní správou. Myslím si, ale, že tentokrát mu trochu křivdíte.
Opatrný souhlas, jedna věc je volné plácnutí od stolu, ale tady mi to nepřijde jako nerealistický odhad. (Tedy pokud se nebavíme o té části prohlášení, jestli bude J. Bartoška za pět let jezdit do Varů nebo vůbec někam, na to bych si radši nesázel.)
V nejhorším se o úseku od Vrat dolů, který má asi největší potenciál na problémy, prohlásí, že to stejně žádná D6 není, ostatně je z větší části v silniční kategorii. Ne že bych chtěl někomu radit. 🙂
Státní správa je jen tak schopná, jak to umožňuje legislativa. To platilo vždycky a platit bude. Hodně lidí má představu, že legální licence platí i na veřejnou správu, což ale není pravda. Její vázanost právním řádem je výrazně vyšší, což nutně znamená potřebu kvalitnější legislativy než v případě jedince.
No jasně, tím se znovu dostáváme k problematice stavebního zákona a umožnění účasti na fázích ve stavebním řízení pro různé „zainteresované“ subjekty.
Jinými slovy: „Byl bych rád, kdyby vypořádání mohlo proběhnout pouze v jedné určité fázi stavebního řízení.“