Autobusy Lidé Železnice Zprávy

Šéf JIKORDu musel skončit kvůli reklamě v časopisu Playboy

Jihočeská celokrajská jízdenka Jikord Plus. Pramen: JIKORD
Jihočeská celokrajská jízdenka Jikord Plus. Pramen: JIKORD
Šéf krajské organizace JIKORD propagoval jízdenky v Playboyi a dostatečně to nevysvětlil. Skončil.

Jihočeský koordinátor dopravy (JIKORD) se ocitl ve čtvrtek bez šéfa. Rada kraje odvolala jednatele Jana Aleše (34), který organizaci řídil necelé dva roky. Deníku Zdopravy.cz to potvrdil krajský náměstek pro dopravu Jiří Švec s tím, že rozhodnutí bylo jednomyslné.

Důvodem bylo nevysvětlené zadání reklamy na celokrajskou jízdenku v časopisu Playboy. Aleš údajně nedokázal radním dostatečně objasnit, proč a za jakých podmínek se reklama do Playboye dostala. „Nejde ani tak o samotný skutek, nýbrž právě o neuspokojivé vysvětlení a zamlžování celé věci,“ uvedl Švec.

Radní po vydání inzerátu pozvali Aleše, aby jim věc vysvětlil. „Obhajoval to jako dobrý nápad, radní k tomu měli různé názory, že peníze, se kterými JIKORD hospodaří, jsou veřejné, JIKORD organizace stoprocentně zřizovaná Jihočeským krajem a že tato forma reklamy není úplně vhodná. Diskutovalo se o tom, kolik peněz to stálo, a pan jednatel tvrdil, že nic, že byl osloven a že to bylo poskytnuté zdarma,“ doplnil pro ČTK radní Miroslav Joch.

Krajští úředníci z odboru vnitřní kontroly ale podle Jocha následně zjistili, že reklama byla objednaná, zálohově fakturovaná a vyúčtovaná jako propagace v rádiu. „Důvod odvolání nebyl, že pan jednatel dal reklamu do Playboye; to je diskutabilní, zvláštní, věc názoru, jestli opravdu oslovila toho, koho oslovit měla. Šlo primárně o to, že pan jednatel, když byl poprvé dotazován, neříkal radním pravdu. Ztráta důvěry,“ dodal Joch.

JIKORD se tak ocitl bez vedení v době, kdy běží velký tendr na autobusovou obslužnost sedmi okresů. Vítězové mají vyjet příští rok v prosinci. Celkový roční nájezd podle smlouvy je 20,87 milionu kilometrů. Celkový objem zakázek se odhaduje na deset miliard.

Podle Švece je ale právě v takovém období třeba mít v čele krajského koordinátora osobu s maximální důvěrou. Vedení kraje prý už má okruh vytipovaných adeptů.

Odebírat
Upozornit na
guest
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kosmik

Přes Jikord jdou nějaké miliardy? To sotva. Rozpočet na propagaci měli kolik? 50 000?

patology_chef

Tohle je tak bizarní, že ani nevím, komu fandím 😀

Nováček

Dost přesně řečeno.

Nováček

Nejde s dobou. Podporuje mužskou nadřazenost a zneužívání žen jako sexuálních objektů. Inzerovat v časopise pro veselé chlapce, dostane odměny a pozvání do funkce v Praze.

Petr

Spíš by chtělo vědět jaký je náklad časopisu a kolik tak vyšel jeden oslovený potencionální zákazník.

Jiří Kocurek

Tohle mi našel google: https://www.abccr.cz/overovana-data/periodicky-tisk-1/?filterYear=2008&filterMonth=1

Svět motorů má náklad 51 tisíc, Playboy 19 tisíc, stejný vydavatel.

Petr

Tady to ukazuje v ceníku náklad 14 tisíc a na stránce 16 tisíc
https://media-club.tv/zastupovana-media/playboy/
Ale reklama to je, zřejmě to bude i v nějaké televizi, že byl šéf JIKORDu odvolán.

Lukáš F.

Ha, to je nýmand! Kolik peněz dává na propagaci PID a nikomu to nevadí?

-TR-

Nejde tady o množství peněz, ale o smysluplné nakládání s nimi.

Lukáš F.

Reklama v tisku není smysluplná? Podle čeho soudíte? Že je to časopis Playboy? Ale když ČD inzerují v Blesku, to je v pořádku?

-TR-

Inzerce v Blesku má smysl, protože Blesk čte široká populace. Nabídka ČD ji může zaujmout, a můžou tak přibýt cestující ve vlacích. Proto třeba inzerce v Blesku není vyhazováním peněz, zato článek v Playboyi ano.

rtep

Smysluplnost pro šéfa JIKORDu byla zejména asi v penězích, které šly tak nějak mimo dohled kraje.

VESNIČAN

Kdyby rozpustili celý JIKORD , nic by se nestalo . Doprava na jihu je jedna velká tragédie …

Anonymas

To jsou věci, jsem nevěděl, že nějaký JIKORD existuje.

Jakub

Takže inzerce v Playboyi zabrala 🙂

Anonymas

Na Pornhubu by byla viditelnější 🙂

Kalina

Mě spíš zaujalo, že v dnešní době nějaký tištěný časopis tohoto druhu existuje;)

Petr

Však nejlepší reklamu měl v návrhu GVD a to poznámky 99 a 98. 😀

František

Moc to nechápu. Playboy není žádný ilegální časopis, ale legálně vydávaná a prodávaná tiskovina. Tak o čem je řeč? Je úplně jasné že je to jen blbá záminka, protože se ho nejspíš potřebovali zbavit.

rtep

Ono zřejmě vůbec nejde o to, že ta reklama byla v tomto časopise, ale o to, jaké to mělo podmínky. Jinými slovy, komu se ocitnou v kapse nějaké peníze tak trochu mimo dohled kraje.

Jarda Š.

Ano, pokud neměl přesvědčivé vysvětlení, tak to vypadá, že tu reklamu zadal kvůli provizi do vlastní kapsy. Takový manažer pochopitelně nemůže mít důvěru majitele.Kdyby tohle udělal u soukromého majitele, ten by ho vyhodil tím spíš.

Y.K.

Tady nejde o Playboy jako typ obsahu, ale proč zrovna Playboy, jak ho vybral, jak zadal, jaké to mělo přínosy. Přeci jen je to médium pro úzkou skupinu lidí, což je opak veřejné dopravy, takže to poněkud zavání.

Lektor

Prostě si ho honil u nějaký kozatice a když byl v nejlepším tak ho napadl super nápad, že by tu mohla bejt reklama na veřejnou dopravu, protože když někdo honí u časopisu tak s největší pravděpodobností má i problém s dopravou.

Jiří Kocurek

Nejde o to, že si vybral Playboy. Jde o to, že to vykázal jako reklamu v rádiu (lež) a vesele tvrdil, že to bylo zadarmo (lež). Takže teď vypadá jako defraudant a podvodník.

rtep

Asi je vcelku putýnka, zda má nebo nemá Jihočeská krajská jízdenka reklamu kdekoli. Jihočeský kraj se dlouhodobě opravdu nemá čím chlubit, integrovaná doprava je tady cizí a asi i sprosté slovo. Škoda, že se zdejší zbyteční a neschopní krajští politici a úředníci nepokouší inspirovat třeba u sousedů v Plzeňském kraji.

JirkaK

IDS v Jihočeském kraji je, ale jen na Českobudějovicku (IDS JK). Na Táborsku je sice IDS TA, ale to není koordinováno krajem.

-TR-

Je to spíš jen parodie na funkční IDS.

rtep

Tak jako je parodií i krajský úřad.

PetrB

Jeden je ještě na Jindřichohradecku – IDS JH. Tedy JIKORD tomu tak říká, přitom je to jen uznávání jízdních dokladů MHD na území města Jindřichův Hradec u dopravce ICOM – ČSAD Jindřichův Hradec, který provozuje i MHD

rtep

Jihočeský kraj právě tímto přístupem zřetelně dává najevo, že existence krajů je zbytečná.

Radiátor

Stejně je to takový spíš Pseudo integrovaný systém. Polovina lidí v kraji pomalu ani neví že existuje..

Hynek

Tak na to je reklama v Playboyi přímo ideální. Ještě by se k tomu slušela reklama v nějakém peprnějším plátku, ale to už by na kraji někomu praskla žilka. 😃

Jackub

Hezká záminka… To jsme v prudérním 19. století??! A když se člověk podívá na vládu, jak ta v nadcházející krizi rozhazuje, tak je proti tomu inzerce v časopisu naprostá prkotina…

Alf

Chápu to tak, že nejde o samotnou zakázku Playboye – to je v rozpočtu kraje zanedbatelné. Spíš jde o to, že si to neuměl obhájit a mlžením kolem ztratil důvěru. Kdyby podal rozumné vysvětlení, tak se nic neděje.

xyz

Už zarážející je, že „měl podávat vysvětlení“.

„Rozumnost“ vysvětlení může být subjektivní pojem; pro každého je subjektivně „rozumné“ či „nerozumné“ něco jiného.

Alf

Jasně, měl předložit hlavně přesvědčivý sebejistý „herecký“ výkon s trochou logiky v základu a vše by bylo v pořádku. Záleží hodně, jak se to podá, pořád jsme jen lidi.

Jiří Kocurek

Tak zkuste do účetnictví zapsat služební vůz – Ford Transit a před majitele firmy postavit chopper. Asi budete mít hodně co vysvětlovat, ale nejspíš to bude málo platné.

Původní Pražák

Jasne. Čtenáři plejboje jsou jasnou cílovou skupinou pro reklamu na jihočeské autobusy, a když vyhazují nebo přímo rozkrádají peníze jiní, tak může každý. Fajn logika.