Autobusy Zprávy

Jihočeský autobusový tendr řeší ÚOHS, kraj nemůže podepsat smlouvy

Autobusové nádraží v Trhových Svinech je po rekonstrukci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Autobusové nádraží v Trhových Svinech je po rekonstrukci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Desetimiliardový balík soutěží o zajištění autobusové dopravy na jihu Čech skončil u antimonopolního úřadu.

Na jihu Čech se naplnily obavy z možných administrativních průtahů na cestě k podpisu smluv s vítězi velkého autobusového tendru. Soutěž skončila u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který předběžně zakázal kraji podepsání smluv. Deníku Zdopravy.cz to potvrdil kraj i úřad.

Řízení u antimonopolního úřadu už je ve druhém stupni, když v první instanci úřad 22. července podání společnosti Autobusová Doprava Louny zamítl. Podle mluvčího úřadu Martina Švandy mířila její námitka „proti zadávacím podmínkám“. Firma podala rozklad a nyní se čeká na verdikt předsedy úřadu. „V průběhu řízení bylo vydáno také předběžné opatření zakazující zadavateli uzavřít smlouvu,“ doplnil Švanda. Autobusová Doprava Louny byla zapsána do obchodního rejstříku v dubnu 2019 se základním kapitálem 1 Kč.

Hodnotící komise k tendru zasedala 18. srpna, kraj však výsledky tají. „Termín podpisu smlouvy je momentálně v nedohlednu,“ sdělil mluvčí kraje Radek Šíma. Kraj přitom původně plánoval podepisovat smlouvy v srpnu.  „Termín na zpracování ÚOHS je 60 dní, nejsou tím však vázáni a termín může být klidně 120 dní. Naše hodnotící komise čeká na výsledek rozhodnutí. Účastník soutěže ovšem může v případě nesouhlasu s rozhodnutím podat žalobu,“ doplnil Šíma.

Vítězové mají vyjet příští rok v prosinci. Celkový roční nájezd podle smlouvy je 20,87 milionu kilometrů. Celkový objem zakázek se odhaduje na deset miliard. Kraj je rozdělen na sedm autobusových oblastí, které fakticky kopírují okresy. Deník Zdopravy.cz přinesl díky svým zdrojům už v polovině června přehled dopravců, kteří v jednotlivých oblastech (kromě Písecka) přišli s nejnižšími nabídkami. Kraj ale k tendru nic sdělovat nechce, mluví o režimu utajení.

Jednotlivé provozní oblasti, roční objem výkonů v km a účastníci s nejnižší cenou

Provozní oblast České Budějovice – 3 840 009 – GW Bus

Provozní oblast Český Krumlov – 2 626 381 – ČSAD Autobusy České Budějovice (busem)

Provozní oblast Jindřichův Hradec – 3 650 654 – ČSAD Autobusy České Budějovice (busem)

Provozní oblast Písek – 2 432 577 – ?

Provozní oblast Prachatice – 2 606 546 – ČSAD Autobusy Plzeň

Provozní oblast Strakonice – 2 633 424 – ČSAD Autobusy Plzeň

Provozní oblast Tábor – 3 083 954 – ČSAD Autobusy Plzeň

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
noerf

Musím přiznat, že prohra Commetu na Táborsku a Sttrans na Strakonicku mě překvapili. Nicméně považuji za pozitivní, že kraj rozdělil území na několik částí, aby měli šanci i jiní dopravci.
CSAD autobusy Plzeň potřebovali nahradit výpadek v západních Čechách a bude zajímavé co nasadí za busy.

PetrB

Co asi? To co si přivezou právě z Plzeňského kraje…

noerf

Průměrné stáří do 9 let, maximální stáří vozidla 12 let.

Oozzi

Je mi upřímně líto, jestli to dali ČSAD Plzeň, to co jezdilo po Plzeňsku byly samé šroty před smrtí. Celý PK teď obsluhuje Arriva s úplně novými a hlavně klimatizovaným busy 👍

Jarda V.

Přijde mi to jako by nekde běželo „vyberko“ na nejvetsiho prudice u ÚOHS.. BusLine nasadil laťku a patolizalove z usteckeho kraje se předhánějí

Jiří 3

Uzavírejte sázky, co bude napadeno u ÚHOS příště.

Jožo

Další tendr, či nákup vozidel

Jiří Kocurek

To je tak těžké, až je snaha zbytečná. Sám ÚHOS dokáže taková překvapení, že vymyšlené absurdity proti tomu nemají šanci obstát. Joseph Heller byl pouhý učeň proti tomuhle.

Filias

ÚOHS nefunguje a potřebuje změny. O všem tam rozhoduje jeden člověk – Petr Rafaj/ČSSD. Všichni zúčastnění to ví, ale nic se dít nebude, protože nad ním drží ruku Zeman.
Kvůli tomu se tu všechno nesmyslně protahuje a prodražuje.

pozorovatel

Naučte se nejdřív správně česky (tedy nejste-li Moravák, těm budiž ty krátké nespisovné tvary odpuštěny): všichni zúčastnění to VĚDÍ, nikoli ví (!!!). Ale jinak máte asi pravdu …

Georges

Existuje ještě někdo, kdo důvěřuje ÚHOSu v čele s Rafajem?

Jožo

Obálka peněz

Dalibor

No jasně, všichni ti co ho financujou a kterejm v případě neúspěchu „zařídí“ vypsání novýho výběrka, přeci!

LiborV

Hodně mi to připomíná obstrukce firem navázaných na BusLine.

Ondřej

Ale tahle firma na Busline navázana není, tohle je původní K servis a kdo ví jak se to jmenovalo předtím, jezdí linku Žatec – Praha

LiborV

Je možné, že nejsou přímo napojeny na BusLine (jestli s nimi nemají přátelské vazby se veřejně zjistit nedá). Ten postup je však téměř shodný. Malá lokální firma z jiné části země se do tendru nepřihlásí a napadne ho u ÚOHS. Zakázku sama v žádné z oblastí zajistit sama nedokáže. Jako subdodavatel vítěze možná ano.

Jiří Kocurek

Obzvlášť v podobě firmy se základním jměním 1 Kč. To si pak člověk může představovat ledacos.

Pavel

Rafaji, Rafaji, všeho do času …

PetrB

Jo jo, ČSAD autobusy Plzeň to je kauf 😂

Jiří Kocurek

ZZ top jako Zdeněk Zemek, tímhle opravdu pojedeme.