Šéf IDSK skončil, odvolali ho středočeští radní. Mluví se o jeho přechodu do DPP
Elektrická jednotka 471 CityElefant v Kolíně. Foto: České dráhy
Dosavadní ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje Pavel Procházka končí. Rada Středočeského kraje včera rozhodla o jeho odvolání z čela organizace
Jít na ruku Škodě Trasportation je pro nástup do vedení DPP kvalifikační výhoda
Musím uznat, že odvolání k 31. březnu je geniální tah. Nový ředitel (pokud někoho stihnou najít) nastoupí 1. dubna, bude to takový milý aprílový žertík. 🙂
Přidávám se k tipu M.Š., to bude ještě jízda!
Klasické „škatulata, škatulata“? Stálá rotace stále stejných „kádrů“… Mimochodem – ta fotka mu tedy moc nefandí…
Doufám, že odvolání šéfa bude konečně znamenat zrušení některých lokálek ve Středočeském kraji. Takové tratě jako Čelákovice – Mochov, Mělník – Mšeno – MB, Hostivice – Podlešín, Vrané nad Vltavou – Dobříš, Kolín – Ledečko nebo snad Pečky – Kouřim/Bečváry jsou tratě, které už dávno měly být zrušeny, do 21. století nic takového, jako je pomalu jedoucí motoráček po klikaté trati vedoucí mimo vesnice, nepatří. Všechny jmenované (a nejsou to zdaleka jen tyto) se dají bez problémů nahradit autobusy, které za zlomek nákladů všechny cestující odvezou bez sebemenších problémů.
Rozlišujte „zrušení trati“ a „neobjednání osobní dopravy“.
Minimálně u jmenovaných tratí mělo jak zastavení osobní dopravy, tak i vytrhání kolejí, proběhnout už před 30 lety.
Minimálně v případě Hostivice-Podlešín to není pravda – letiště a další nákladní přepravy. S Dobříší taky nesouhlasím, i když dnešním požadavkům neodpovídá.
Jasně, zrušíme Hostivice – Podlešín a lítat budeme všichni z Vídně, Drážďan a Katowic, protože lokálka na letiště nemá ve 21. století co dělat. Docela chápu, že jste neměl koule se podbten slint podepsat 🙂
Lokálka na letiště? Vždyť všichni na letiště jezdí autem, taxíkem nebo MHD, vlak tam zatím nikam nevede. Ano, trať Hostivice – Podlešín částečně slouží jako vlečka pro vlaky s kerosinem, ale to ještě neznamená, že tomu tak bude i do budoucna. Nákladní železniční doprava je drahá, mnohem složitější na organizaci provozu a také velmi pomalá, což zcela jednoznačně znamená, že brzy zanikne. V dnešní době jsou prioritou hlavně peníze a čas, v čemž je silniční doprava mnohonásobně výhodnější. Takže je jen otázka času, kdy se i kerosin na letiště bude vozit po silnici. Pak bude trať zralá na okamžité zrušení,… Číst vice »
Nechci za nikoho mluvit, ale myslím si třeba Petr Šimral by nesouhlasil. Kdyby souhlasil, tak nejspíš nevozí krabičky po kolejích. A třeba lidi bydlící na trase uhelný důl – elektrárna by taky nebyly nadšení z desítek nákladních aut denně. A že třeba do Chvaletic je to kus cesty od nejbližší elektrárny. A opět jsme u toho 50 řidičů kamionů nebo 1 strojvedoucí vlaku + několik dispečerů, kteří ovšem řeší víc jak jeden vlak. Lidi nejsou. A pokud jsou, tak by jim nikdo nesvěřil ani koloběžku, natož kamion.
Víte, někdy je lepší mlčet, než se ztrapňovat. Asi nemáte ponětí o objemu zboží, jezdícího do Středokluk a to nejen o JET A-1 nebo o důvodech obnovení této tratě po 11.září. Mimochodem, zjistěte si třeba, co je v Kouřimi z hlediska nákladní dopravy a neplácejte, prosím, kraviny. Děkuji.
Ještě doplnění – aktuálně se zasazujeme o elektrizaci tratě do Středokluk. Od Jenče. Budeme to řešit mimo projekt Praha – Kladno.
Trať do Kouřimi je jednou z nejslabších Středočeských tratí. Cestujících tam bývá minimum, nákladní dopravu, jak jsem již výše psal, brzy porazí ekonomicky a časově výhodnější silniční doprava. Nehledě na to, že téměř všechny zastávky jsou dost daleko od center obcí či měst (hlavně v Kouřimi, kde je to od vlaku kilometr daleko a ještě k tomu do kopce – z kopce – do kopce), což také znamená nízké využití. Z Kouřimi je mmohem rychlejší cesta autobusem do ČB a přestup na vlak až tam. Když byla poškozena povodní v roce 2013, měla se prostě zrušit a nevyhazovat na ni… Číst vice »
Vždyť je to TROLLL :))
Jste chudák
Pečky – Kouřim ve špičkách pracovních dnů plná 810 + 010 (= 2 autobusy = 2 řidiči, a to v době kdy lidi nejsou a pokud někdo nespachá politickou sebevraždu propuštěnim kvanta státních úředníků tak nikdy nebudou), zastávky na krajích obcí… tím myslím max desítky metrů od nejbližších domů (vyjma Bošic). Chápu, že se tam člověk nedostane, ale podívat se na mapu snad není takový problém… Kolín – Ledečko běžně plná 814, ano tady by snad 1 autobus neměl problém. S aktuálním vytížením – co bude za 10 let fakt neodhadnu, ale počet cestujících na železnici se zvyšuje, a to… Číst vice »
Mšenka jako odklonová trať pro Škodovku? Tak to jste mě k večeru pobavil. Víte, že ta trať má nejnižší třídu traťovýho zatížení (A1)? Co byste tam jako chtěl vozit?
Vrané Dobříš do Brd? Když si můžu na Smíchově sednout na autobus a budu tam o hodinu dřív? Ti šotouši jsou fakt mimo.
Autobus mě nevyveze s kolem na kopec. A cyklistů tam za pěkného počasí jezdí opravdu hodně. A budete se divit, ale není jenom frekvence Praha – Mníšek – Dobříš. Od řeky z Vraného x Skochovic x Měchenic také lidé na kopec jezdí :))
Takových 20 cyklistů se jistě vejde do autobusu. Ano, ani v 814.2 to nebude příjemné, ale vejdou se a jedou. A taky by mě zajímalo proč jezdí 814.2 když o víkendu je v okolí Prahy spousta volných 814 s menší spotřebou.
No oni ty vozy na auta zrovna moc nevážej a auta taky ne. Našel jsem třeba tohle, nepoznám který přesně úsek to je, ale trať 064 to je https://www.youtube.com/watch?v=LzYN937Icyw
Tak zaintegrovat naprostou většinu spojů se nepovedlo, to platí u železnice. Autobusy se stále zpožďují.
Že by transparentní výběrko vyhrál jako trafiku Michal Štěpán? 😁
Pro všechny vyjma KŽC určitě dobrá zpráva. Do DPP tenhle týpek jistě zapadne..
To bude ten pán, co se rozplývá v médiích nad 3 lidma v šukafonu do Mochova a platí prázdný šukafon z Čisté do Kralovic v rámci Plzeňského kraje, čímž udržuje zejména o víkendu dopravu v relaci Rakovník – Kralovice pro většinu lidí k nepoužitelnosti.
Ale erární peníze „prostě jsou“…..
To je on. Megašotouš.
Se Šurdou si budou rozumět. Možná se koupěj i nějaký další rozpadlý trambajky za pár mega, ať máme ještě další retro. Nedalo by se přivýzt něco zpátky z Pchjongjangu?
Předpokládám, že ve své kritice cílíte na Petrtýla, nikoli „Páju“ …