Autobusy Lidé Železnice

Šéf IDSK skončil, odvolali ho středočeští radní. Mluví se o jeho přechodu do DPP

Elektrická jednotka 471 CityElefant v Kolíně. Foto: České dráhy
Elektrická jednotka 471 CityElefant v Kolíně. Foto: České dráhy

Dosavadní ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje Pavel Procházka končí. Rada Středočeského kraje včera rozhodla o jeho odvolání z čela organizace k 31. března, současně ho ale pověřila dalším řízením až do doby než vyberou radní jeho nástupce.

Pana Procházky si velmi vážím jako odborníka na dopravu a v tomto směru s ním máme zájem dále spolupracovat. Za jeho vedení se podařilo zaintegrovat naprostou většinu spojů ve Středočeském kraji. Od změny ve vedení IDSK si ale slibujeme ještě výraznější zvýšení efektivity řízení této organizace,“ uvedl radní Středočeského kraje pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO 2011). Podle něj bude na post ředitele vypsáno výběrové řízení.

IDSK organizuje veřejnou dopravu ve Středočeském kraji, ročně tak ovlivňuje rozdělování více než tří miliard korun z krajského rozpočtu. IDSK má letos dokončit kompletní integraci v kraji, zatím jsou plně zapojeny vlaky. U autobusů ještě řada oblastí zbývá.

Procházkův konec přichází v době finálních jednáních o desetileté smlouvě s Českými drahami na provoz vlaků ve Středočeském kraji a Praze. Představy kraje se od nového vedení Prahy značně liší.

Ředitel IDSK Pavel Procházka. Autor: ROPID
Ředitel IDSK Pavel Procházka.
Autor: ROPID

Jméno Pavla Procházky se skloňovalo při posledních personálních změnách v představenstvu Dopravního podniku hl. města Prahy na přelomu roku. K jeho jmenování nakonec nedošlo, o jeho zvolení do vedení DPP se mluví opět. Procházka nechtěl tyto zvěsti komentovat, stejně tak pražský náměstek pro dopravu Adam Scheinherr. V oboru se mluví i o příchodu někdejšího člena představenstva Českých drah Františka Bureše do DPP.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
SauberDPP
Host
SauberDPP

Jít na ruku Škodě Trasportation je pro nástup do vedení DPP kvalifikační výhoda

Roman
Host
Roman

Musím uznat, že odvolání k 31. březnu je geniální tah. Nový ředitel (pokud někoho stihnou najít) nastoupí 1. dubna, bude to takový milý aprílový žertík. 🙂
Přidávám se k tipu M.Š., to bude ještě jízda!

Jackub
Host
Jackub

Klasické „škatulata, škatulata“? Stálá rotace stále stejných „kádrů“… Mimochodem – ta fotka mu tedy moc nefandí…

Pan X
Host
Pan X

Doufám, že odvolání šéfa bude konečně znamenat zrušení některých lokálek ve Středočeském kraji. Takové tratě jako Čelákovice – Mochov, Mělník – Mšeno – MB, Hostivice – Podlešín, Vrané nad Vltavou – Dobříš, Kolín – Ledečko nebo snad Pečky – Kouřim/Bečváry jsou tratě, které už dávno měly být zrušeny, do 21. století nic takového, jako je pomalu jedoucí motoráček po klikaté trati vedoucí mimo vesnice, nepatří. Všechny jmenované (a nejsou to zdaleka jen tyto) se dají bez problémů nahradit autobusy, které za zlomek nákladů všechny cestující odvezou bez sebemenších problémů.

Kubrt
Host
Kubrt

Rozlišujte „zrušení trati“ a „neobjednání osobní dopravy“.

Pan X
Host
Pan X

Minimálně u jmenovaných tratí mělo jak zastavení osobní dopravy, tak i vytrhání kolejí, proběhnout už před 30 lety.

Kubrt
Host
Kubrt

Minimálně v případě Hostivice-Podlešín to není pravda – letiště a další nákladní přepravy. S Dobříší taky nesouhlasím, i když dnešním požadavkům neodpovídá.

Martin Hanzal
Host
Martin Hanzal

Jasně, zrušíme Hostivice – Podlešín a lítat budeme všichni z Vídně, Drážďan a Katowic, protože lokálka na letiště nemá ve 21. století co dělat. Docela chápu, že jste neměl koule se podbten slint podepsat 🙂

Pan X
Host
Pan X

Lokálka na letiště? Vždyť všichni na letiště jezdí autem, taxíkem nebo MHD, vlak tam zatím nikam nevede. Ano, trať Hostivice – Podlešín částečně slouží jako vlečka pro vlaky s kerosinem, ale to ještě neznamená, že tomu tak bude i do budoucna. Nákladní železniční doprava je drahá, mnohem složitější na organizaci provozu a také velmi pomalá, což zcela jednoznačně znamená, že brzy zanikne. V dnešní době jsou prioritou hlavně peníze a čas, v čemž je silniční doprava mnohonásobně výhodnější. Takže je jen otázka času, kdy se i kerosin na letiště bude vozit po silnici. Pak bude trať zralá na okamžité zrušení,… Číst vice »

Ten co občas skutečně vlakem jezdí
Host
Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Nechci za nikoho mluvit, ale myslím si třeba Petr Šimral by nesouhlasil. Kdyby souhlasil, tak nejspíš nevozí krabičky po kolejích. A třeba lidi bydlící na trase uhelný důl – elektrárna by taky nebyly nadšení z desítek nákladních aut denně. A že třeba do Chvaletic je to kus cesty od nejbližší elektrárny. A opět jsme u toho 50 řidičů kamionů nebo 1 strojvedoucí vlaku + několik dispečerů, kteří ovšem řeší víc jak jeden vlak. Lidi nejsou. A pokud jsou, tak by jim nikdo nesvěřil ani koloběžku, natož kamion.

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Víte, někdy je lepší mlčet, než se ztrapňovat. Asi nemáte ponětí o objemu zboží, jezdícího do Středokluk a to nejen o JET A-1 nebo o důvodech obnovení této tratě po 11.září. Mimochodem, zjistěte si třeba, co je v Kouřimi z hlediska nákladní dopravy a neplácejte, prosím, kraviny. Děkuji.

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Ještě doplnění – aktuálně se zasazujeme o elektrizaci tratě do Středokluk. Od Jenče. Budeme to řešit mimo projekt Praha – Kladno.

Pan X
Host
Pan X

Trať do Kouřimi je jednou z nejslabších Středočeských tratí. Cestujících tam bývá minimum, nákladní dopravu, jak jsem již výše psal, brzy porazí ekonomicky a časově výhodnější silniční doprava. Nehledě na to, že téměř všechny zastávky jsou dost daleko od center obcí či měst (hlavně v Kouřimi, kde je to od vlaku kilometr daleko a ještě k tomu do kopce – z kopce – do kopce), což také znamená nízké využití. Z Kouřimi je mmohem rychlejší cesta autobusem do ČB a přestup na vlak až tam.
Když byla poškozena povodní v roce 2013, měla se prostě zrušit a nevyhazovat na ni peníze.

Martin Novak
Host
Martin Novak

Vždyť je to TROLLL :))

Kubík
Host
Kubík

Jste chudák

Ten co občas skutečně vlakem jezdí
Host
Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Pečky – Kouřim ve špičkách pracovních dnů plná 810 + 010 (= 2 autobusy = 2 řidiči, a to v době kdy lidi nejsou a pokud někdo nespachá politickou sebevraždu propuštěnim kvanta státních úředníků tak nikdy nebudou), zastávky na krajích obcí… tím myslím max desítky metrů od nejbližších domů (vyjma Bošic). Chápu, že se tam člověk nedostane, ale podívat se na mapu snad není takový problém… Kolín – Ledečko běžně plná 814, ano tady by snad 1 autobus neměl problém. S aktuálním vytížením – co bude za 10 let fakt neodhadnu, ale počet cestujících na železnici se zvyšuje, a to… Číst vice »

čecháček
Host
čecháček

Mšenka jako odklonová trať pro Škodovku? Tak to jste mě k večeru pobavil. Víte, že ta trať má nejnižší třídu traťovýho zatížení (A1)? Co byste tam jako chtěl vozit?

VRT
Host
VRT

Vrané Dobříš do Brd? Když si můžu na Smíchově sednout na autobus a budu tam o hodinu dřív? Ti šotouši jsou fakt mimo.

Martin Novak
Host
Martin Novak

Autobus mě nevyveze s kolem na kopec. A cyklistů tam za pěkného počasí jezdí opravdu hodně. A budete se divit, ale není jenom frekvence Praha – Mníšek – Dobříš. Od řeky z Vraného x Skochovic x Měchenic také lidé na kopec jezdí :))

Ten co občas skutečně vlakem jezdí
Host
Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Takových 20 cyklistů se jistě vejde do autobusu. Ano, ani v 814.2 to nebude příjemné, ale vejdou se a jedou. A taky by mě zajímalo proč jezdí 814.2 když o víkendu je v okolí Prahy spousta volných 814 s menší spotřebou.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí
Host
Ten co občas skutečně vlakem jezdí

No oni ty vozy na auta zrovna moc nevážej a auta taky ne. Našel jsem třeba tohle, nepoznám který přesně úsek to je, ale trať 064 to je https://www.youtube.com/watch?v=LzYN937Icyw

Radek
Host
Radek

Tak zaintegrovat naprostou většinu spojů se nepovedlo, to platí u železnice. Autobusy se stále zpožďují.

Kapitán Nemo
Host
Kapitán Nemo

Že by transparentní výběrko vyhrál jako trafiku Michal Štěpán? 😁

Romanero
Host
Romanero

Pro všechny vyjma KŽC určitě dobrá zpráva. Do DPP tenhle týpek jistě zapadne..

Svojsin
Host
Svojsin

To bude ten pán, co se rozplývá v médiích nad 3 lidma v šukafonu do Mochova a platí prázdný šukafon z Čisté do Kralovic v rámci Plzeňského kraje, čímž udržuje zejména o víkendu dopravu v relaci Rakovník – Kralovice pro většinu lidí k nepoužitelnosti.
Ale erární peníze „prostě jsou“…..

VRT
Host
VRT

To je on. Megašotouš.

čecháček
Host
čecháček

Se Šurdou si budou rozumět. Možná se koupěj i nějaký další rozpadlý trambajky za pár mega, ať máme ještě další retro. Nedalo by se přivýzt něco zpátky z Pchjongjangu?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Předpokládám, že ve své kritice cílíte na Petrtýla, nikoli „Páju“ …

Partneři



CSCARGO