Šéf ČD ke ztrátě rychlíků Kolín – Ústí: Cena RegioJetu je mimo realitu, nabídli jsme nové vlaky

Lokomotiva řady 163 v čele osobního vlaku v Litoměřicích na pravobřežní trati z Lysé nad Labem do Děčína. Foto: České dráhyLokomotiva řady 163 v čele osobního vlaku v Litoměřicích na pravobřežní trati z Lysé nad Labem do Děčína. Foto: České dráhy

Vše jsme spočítali na korunu přesně, ministerstvu jsme nabídli od roku 2024 nové jednotky, říká šéf Českých drah.

371 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vedelin

No není na celém řízení divné, dle informací přihlášení na poslední chvíli ,rychle potom hned vyhlášení vítěze ,takhle státní zprava nefunguje ,pokud by za tím nebyly další zájmy, ale žádné předem známé podmínky ?To již bylo i předtím u arrivy?
Malý rozsah zakázky jako dělaný na míru, co myslíte ?Komu dával pan Jančura, dal sponzorský dar? Přestože platí dodavatelům pozdě, viz předchozí článek zde, platba za dopravní cestu a další. Kdo tam sedí na ministerstvu?

kom

tak stát nové vlaky nechce, čím větší šrot, který není z čr, tím líp.

dáva

Už tak je pro mě vopruz jet Panterem 40 minut, natož 2 hodiny? Né děkuji… Jednotka na osobáky se nehodí na 2 hodiny dlouhej rychlík…

Cestující, teď ale doma

Ale hodí, je to úplně stejné jestli jede jednotka nebo klasický vagón. To je někteří jedinci se snaží na sebe upozorňovat a být zajímavý.

Vasku

Pojdte vyjádřit tvrdy nesouhlas se snanoviskem ministra dopravy….ten člověk systémové rozkládá českou železnici a nejen ji..viz dotace pro Agrofert.Musime jim to dát jasně tvrdé najevo jinak to zase dopadne jako vždy …kamaradsoft

Jimbo Jones

Takže doteď to byl kamarádšoft?

Bmo

České dráhy na rychlících UL-Kolín? Něděkuji, nechci! A proč tam ČD nedaly nové vlaky už dříve? Slibují je až teď, když tu trať dostala konkurence? To už je trochu pozdě, ne? Vlastně celý tenhle článek je zbytečný!

M H

O vlacích nerozhoduje dopravce, ale objednatel…zeptejte se MD, proč vám tam již nové vlaky nejezdí.

OndraS

Ano, pokud by tam ČD nasadily 9 lepších vagónků než mají ve smlouvě, tak by Havlíček Bednárika zbičoval, víte?

Chronosphere

Tak MD jim to rozhodně nezakázalo.
A ČD chtělo v rozstřelu za ty nové vlaky dokonce méně peněz než teď za ty staré.🤔 Mohly tedy ušetřit!😀

Jaaa

Ale jaksi je nezaplatí. Nebo vy budete podnikat s novým Mercedesem za ceny ojeté Felicie? Nevidíte si do pusy.

Karl vB.

A vy si do pusy vidíte?
„V letošním roce provozují České dráhy linku za 100 milionů korun. Při konkurenčním tlaku ale spadla cena Českých drah na 82 milionů korun za rok, u RegioJetu na 70 milionů korun.“
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-prijdou-od-prosince-o-rychliky-kolin-usti-nad-labem-regiojet-bude-levnejsi-77685/
Komentář Chronosphere má logiku, váš komentář má emoce.

Leinad

1) Smlouva je netto.
2) I DPP kupoval klimatizované busy ještě než ofiko vstoupil platnost ROPIDí požadavek.

Jaaa

DPP je dopravce města, rozhodlo město. Ne ředitelství DPP.

Tady MD nerozhodlo.

Zesp

Takakze CD drzi ten starobyly skanzen techniky kvuli ministerstvu? A nove vozy jim stoji v koprivach? Neplacejte nesmysly. Jde o tragicky stav a podceneni situace na Drahach. Nikdo by jim za nove vozy nevynadal, vzdyt uz ted ty ceny jsou jak za novou techniku…

Karel Kouba

Zkuste nejdříve myslet.

Vasku

Co na nich bylo špatně…holt není možné dát na všechny linky nové vozy..ale race starsi a jede to než poslouchat od soukromníka že to nejede

Tukan

Mohl bych se zeptat, jaké nové vlaky tam ČD nabídly?

M H

3vozové Pantery, na které mají rámcovou smlouvu.

Apollo17

Pantery.

Zbyněk

Proč nabízeli nové vlaky, když už se několikrát spálili? Kdyby nabídli současný koncept, mohli zde zůstat.

Josef22

Co třeba si přečíst požadavky? Od roku 2024 MD požaduje vyšší kvalitu vlaků.

Leinad

A RegioJet to nesplnil?

Kom

vyšší kvalita a RJ nejde dohromady 😀

bkv

Ještě by tedy měl zdůvodnit proč teď jezdí za cenu o 18 mil. Kč vyšší než nabídly do soutěže…

Martin Toman

Fňuk, fňuk. Už to začíná.🤣🤣

Ketchup1970

Fňuk bude pravděpodobně později . V UK se taky privatizovalo. Anebo tady roste ekonomický gigant , který nahradí v žebříčku největších Čechů i slavného Jaru da Cimrmana. A bude expandovat dal . Když Virgin a Musk porazili NASA a Ford …

Juraj

Ministerstvo dopravy ČR chceme 175 míst/vlak a částečnou nízkopodažnost. ČD „hold my beer“, dodáme tam nová nizkopodlažní vozidla a zvýšenou kapacitu na 230 míst. Pokud někdo nabízí něco, co není požadováno od zákazníka. Tak by se měl zeptat sám sebe, zda něco nedělá špatně a ne kopat do ostatních 🙂

Dominik

Jenže to jsou minimální podmínky, ne?

Samo

Iste, ale ak tie minimálne požiadavky ČD prekročili tak je prirodzené že im aj vyskočili náklady – a potom ich podliezol dopravca ktorý splnil len to minimum.

Jan Suchý

každá investice do nové jednotky je investice do něčeho, co bude jezdit dalších 40-60 let, nikdo neříká, že jednotka nebude jezdit za pár let někde jinde. Vzhledem k tomu, jak se eurohujeři snažej zavést elektromobilitu, tedy odstranit v podstatě veškerej trh s ojetými auty, budou kapacity vlaků potřeba.

V.N.

Jak to nakonec dopadne ví maximálně tak všemohoucí. Každopádně řešit při nějakých VŘ to, že za 10 let bude více lidí cestovat je nesmysl. Stejně tak uvažovat s nějakou životností dnešní jednotky 40-60 let. Dnes se všechno vyrábí tak , aby to stálo co nejméně a nelze počítat s tím , že nějaká dnešní drážní jednotka vydrží to, co vydržela kdysi…

Jaaa

„Každopádně řešit při nějakých VŘ to, že za 10 let bude více lidí cestovat je nesmysl.“

Jj, jsme tak bohatí, že si můžeme dovolit kupovat levné věci.

Jiří Kocurek

To se vědělo už v roce 2005, že se Pendolíno do 15 roků rozpadne a ani ten milion kilometrů nenajezdí. Střep to byl už tehdy.
Jenže ono se to nestalo, tak se musí začít nadávat na něco jiného. Ideálně zpohlavkovat desetileté děcko, že nic nedokázalo, že ani maturitu nemá…

V.N.

Takové moderní mašiny typu Vectronu či Traxxu by něco vzhledem k ceně (nějakých 100 mega) a vzhledem k tomu, že pocházejí od renomovaných výrobců vydržet měly. Kolik let v provozu vydrží taková PESA za nějakých 100 mega ? Nikdo neví.

Ondřej

U spousty věcí se životnost zvětšuje. Dnešní auta vydrží víc, než stará (najedou za svůj životní cyklus víc kilometrů), počítám, že podobně to bude i vlaků. Složitěšjší je údržba, kladivo a šroubovák už nestačí.

V.N.

Když si myslíte , že dnešní auto vydrží více než auto vyrobené před deseti lety , tak si to myslete….

Tomeš 43

Opravdu? Dnešní automobily často najedou ročně několika násobky svých předchůdců.
Třeba ještě nedávno bylo zvykem psát o autech, která zvládla 500 000 ba i milion kilometrů.
Dnes to zvládnou firemní auta třeba za 4 až 6 let. Dříve to bylo většinou tak po 15 letech.
Ono totiž stále platí základní pravidlo. Kvalitní servis je základ.

V.N.

Od roku 1998 se pohybuji v kamionové dopravě. Zatímco dnes vyřazujeme vozidla po nějakých 10 letech , tak mám návěs rok výroby 1997 a je v super stavu. Narozdíl od desetiletých PANAVů. S tahači to platí podobně. Nejlepší a nejspolehlivější stroje co jsem měl ve flotile byly Mercedesy rok výroby 1994. Žádná elektronika , žádné poruchy… vydrželi 15 let za obrovského zatížení. To dnešní tahač nevydrží. Takže asi tak…

Karl vB.

Líbilo by se mi, kdyby tahle vaše téze o LCA platila zejména u elektromobility…..

Jimbo Jones

No doufejme, že za 60 let bude jezdit maximálně někde v Africe.
I když ČD to budou prodávat jako osvědčená, léty prověřená a nadčasová vozidla…

M H

Představte si, že máte jednotku s kapacitou 160 nebo 230 míst. Co uděláte? Risknente, že vysoutěžíte atyp (ať už EMU 180, nebo nějakou rekonstrukci patrového vozu, který splňuje nízkopodlažnost), nebo zkusíte nabínout to, co máte k dispozici? Obzvlášť když rámcovky na EMU 160 a EMU 240 jsou veřejně známé…a tím pádem požadavek na 175 míst působí jako účelově namířený proti vám…

Jaaa

Vida, to mi nedošlo. 15 míst navic. 🙂
Čím dál víc to VŘ vypadá jako cílené šméčko.

Roman G.

Pojem „cena mimo realitu“ tady už jednou byl, sice jiná státní firma. Pak u další soutěže hodili cenu ještě níž, se kterou už se nedalo opravdu konkurovat a vše bylo najednou v naprostém pořádku. Však to z daní doplatíme, že jo. Jak tady níže někdo píše, přebujelá administrativa si žádá náklady a to nikomu nevadí.

J.R.

„…doteď nejlevnější netto smlouva u elektrické linky R8 je kompenzována cca 120 Kč/vlkm a víme v čem a kolik lidí tam jezdí.“ — Tato poznámka zrovna od ČD opravdu pobavila. Jezdím na lince R8 již několik let 2-4x týdně. Za dob ČD: staré vozy, v zimě ve vlaku -10 a ještě na vás táhlo dírou v podlaze, v létě 40 a topení topilo na plno. Při příjezdu vlaku k nástupišti člověk ohluchnul. Jediná snaha se vyrovnat konkurenci bylo přidání „stevardek“, které jednou za cestu prošly vlakem a nabídly občerstvení, což vzhledem k příjemnému vystupování a ochotě byla příjemná změna. Naproti… Číst vice »

Jaaa

Oproti tomu, čím by tam jezdily ČD dnes, to není žádný rozdíl. Ale vám prostě nevadí platit za stejnou kvalitu vyšší cenu…

Mimochodem tímto vlakem jsem ještě za dob ČD asi před 3-4 lety jezdil poměrně pravidelně (2x týdně) Brno – Ostrava, a nikdy jsem vámi popisovanou situaci nezažil.

Takže si spíš vymýšlíte.

Stanley

jo 30 let staré Švýcarské lehátka mají klimatizaci…a proto mají stahovací okna 🙂

J.R.

Stahovací okna sice mají ale klimatizaci taky. Zkrátka lepší 30 let staré lehátka než 40 staré vozy ČD. Jaaa: za stejnou kvalitu vyšší cenu? U ČD stála jízdenka v jednom směru 160kč za vše co jsem uvedl výš, neříkám, že to bylo pravidlem ale ve většině případů. To že vlak v zimě netopil docela pravidlem bylo a jediný klimatizovaný vůz byl modernizovaný s nákladním oddílem. Naproti tomu teď jezdím za 120kč, nejdražší za co jsem jel bylo 180 před vánocema ale v celku mě to vychází levněji. A to že člověk málem ohluchnul když u nástupiště zastavoval rychlík ČD je… Číst vice »

Jaaa

Opakovaně píšete nesmysly. Jezdil jsem za 149,- jedna cesta. Pravidelně. Kvůli vám jsem to šel hledat do Můj vlak. Dnes když chci koupit jizdenku na přespříští pondělí brzo ráno, s RGJ je minimální cena 219,-. Zdražení o skoro 30 % za 4 roky. Fakt díky. Vašich 120,- nikde nevidím. Liberalizace „ušetří“ v soutěži zadavateli a vybere si to na cestujícím. Výborně, přesně to chceme, že? Aby lidi vlakem nejezdili. Hlavně že „je to levnější“. Takto přesně to funguje i v Anglii. Konkurence ne vždy koncové ceny snižuje, to je ale překvápko, co? A ne, Béčka topila. Vždycky. Bez výjimky. Podle… Číst vice »

J.R.

https://www.uschovna.cz/zasilka/JVZ9MIPMHIR8Y2U4-6CH/
Porovnání cen ČD z z pátku 8.6.2018 a dnešních cen v pátek ve stejný čas 17:02, jízdenka ČD bohužel jediná kterou jsem měl na soukromém mailu s množstevní „slevou“ cca 157kč na osobu, RJ v pátek v 17:02 cena 129kč. Když teda píšu ty nesmysly. A sedět od Suchdola v kabátu protože jedu vlakem z dob Franze Jozefa tak to né díky, je 21. století a né doba kamenná. To, že modrákům a jejich rodinám vadí, že je do RJ nepustí na režijku a nejedou zadarmo na úkor daňových poplatníků je jejich věc.

J.R.

Pardon únava udělala svoje, v přepočtu na osobu to bylo samozřejmě za ČD cca153kč

Jaaa

Mne tohle opravdu nebaví, to je furt dokola. Porovnáváte kontingent 20 jízdenek do LowCost se včasnou jízdenkou ČD, kterých opravdu nebylo 20 na vlak. Stačilo o víkendu koupit na pondělí a v týdnu na pátek a jel jste. Špička nešpička. Tady vidím: Po 03.04.2017 Brno Ostrava-Svinov 6:02: 149,- St 05.04.2017 Ostrava-Svinov Brno 16:47: 149,- Čt 06.04.2017 Brno Ostrava-Svinov 5:02: 149,- Po 10.04.2017 Brno Ostrava-Svinov 6:02: 149,- Pá 14.04.2017 Brno Ostrava-Svinov 18:39: 149,- atd… A to samé RJ: Po 05.04.2021 Brno Ostrava 7:02: 236,- St 07.04.2021 Ostrava Brno 17:02: 236,- Čt 08.04.2021 Brno Ostrava 5:02: 136,- Pá 09.04.2021 Ostrava Brno 19:02:… Číst vice »

Zlámalík

Aneb „Nikdo vám nedá tolik, co já Vám můžu slíbit“.

PilsenTom

Nejsem fanoušek ČD ani fanoušek soukromníků, ale pokud rozhoduje čistě jen cena tak je něco špatně a je jasné že v tomhle ohledu nemají ČD prakticky žádnou šanci. Kouká se vůbec i na nabídku vozů a souprav?

Kubrt

Jistěže MD má nějaké požadavky. Problém je v tom, že se nedělají korektní soutěže, s jasně daným zadáním a způsobem vyhodnocení, ale jde se tout mlhavou cestou rozstřelů.

ABC

Když se šlo cestou soutěže, házeli do toho ČD vidle že oni musí zajišťovat režijky, síťovost, půjčovny kol, muzeum v Lužný a stát do nich v devadesátých letech málo investoval, takže soutěže ano soudruzi, ale takové aby je nikdo jiný nemohl vyhrát 🙂

xyz

Jistě že mají šanci – nabídnout nejnižší cenu při držení se (nikoliv tedy „zbytečné“ snažení se nad rámec stanoveného) stanovených kvalitativních parametrů.

Juraj

To je ale čistě věcí nastavení pravidel. Rozstřel byl postaven stylem: „Tady jsou minimální požadavky, co tam chceme. Kdo nabídne nejnižší cenu při dodržení těchto bodů, ten to dostane.“ Samozřejmě by MD mohlo jít cestou regulérní soutěže, kde si určí váhy soutěžních kritérií a v tom zohlední kromě ceny třeba věk souprav, vybavení, služby, spotřebu atd. atp. To je ale mnohem těžší napsat kvalitně, protože jakkoliv se ten mix nastaví, pořád musí splňovat podmínku „péče řádného hospodáře“. Trochu si ale za to mohou ČD, potažmo odbory samy. Tak dlouho se tlačí na přímá zadaní bez soutěží, až to končí takto.… Číst vice »

Chronosphere

Když se MD odváží soutěžit,tak ČD+ fans nadávají,že to má dát ČD napřímo. Když jim to chce dát napřímo a dle jejich notiček,tak přiletí žluté,černé nebo tečkované widle a celé se to sesype,neb MD už to pak nově nesmí ignorovat,ani zrušit. A původně určený příjemce dotací je náhle v pr…. A z úředníka je nepřítel.A už tu máme na scéně obětního beránka,zločince,a příchod konce světa. A přitom si stačí jen vzpomenout,kdo celá dlouhá léta brojil proti soutěžím,a s úžasem hledět,jak se jich dnes dovolává.
Karma je zdarma.

Jaaaa

Problém je čistě v tom, že se nesoutěží všechny relevantní parametry, ale jen přímá platba od MD či krajů, nic víc. Nesoutěží se bezpečnost, odborné úroveň a platů zaměstnanců, ceny pro koncové zákazníky (cestující) – ale tím i státu skrze slevy, údržba vozů, síťové a tarifní návaznosti. O externalitách vůbec nehovořím. RGJ nepotřebuje traťové jízdenky a levnější ceny pro koncového zákazníka. Inkasuje slevy 75 %, a studentovi je jedno, jestli za cestu zaplatí 30 nebo 45 korun. Tím si nižší „objednávkovou“ nabídku kompenzuje. Ale pracující vyžene do aut. Ale to si soudruzi na MD nejsou vůbec ochotni připustit, a nebo… Číst vice »

Juraj

Ze zvědavosti: jak by měla být hodnocena bezpečnost a kvalifikace?
Jednou ti zaměstnanci mají zkoušku a papír od DÚ, tak podle čeho se bude porovnávat? Kdo měl vyšší počet bodů v testu? Kdo má lépe uvázanou kravatu? Nebo průměrný počet mimořádností na vlkm – oh wait, to je nebezpečné teritorium i pro zavedené tradiční dopravce…

Ty návaznosti jsou taky jen a jen otázkou zadání. V Olomouci čeká osobák na poslední RJ, v Budějcích čeká osobák GWTR na rychlík ČD… To prostě není něco, co by jeden dopravce uměl „lépe“ než druhý.

J.K.

No já nevím, ale jestli riziko tržeb nese dopravce, tak prostě RJ si věří že získá více cestujících? Což je slušná odvaha v časech Covidu, ale je to jejich boj…

Jaaaa

Stačilo by zrušit šmahem nařízené slevy a kompenzace.

Tomáš

Čekám, že po volbách půjde v rámci úspor tohle na řadu jako první.

zesp

Tady tomu usedavému pláči nad rozlitým mlékem nerozumím. Naráz by tam Dráhy jezdily dokonce i s novými vlaky! Proč tam nesjou už teď a jezdí tam to, co tam jezdí – obstarožní špalkový AB, potom B v tom samém provedení a poskrovnu rekonstruovaný velkoprostor, který by měl spíše jezdit na Os vlacích,m aby trochu vypadaly. Pak by se to možná mohlo vyvinout jinak. Po nástupu Regiojetu půjde kvalita nahoru hned, tak jako na té R8. To taky bylo plno řečí, jak ubohé dráhy přišly o takovou linku a s jakou hrůzou tam ten strašný Jančura bude jezdit. A naráz je… Číst vice »

Dominik

Co si objednavatel objedná a zaplatí, to dostane, přeci když si zaplatí Béčko, tak tam nepošlpu Railjety.

Bram

Jen je zajímavé, že Béčko vyšlo dráž, než ojetiny z Německa.

zesp

No právě, to mi taky hlava nebere…

Jaaa

Však taky Jančurovi ta linka nic nenese. Nedává tam ty nejhorší křápy jen tak zbůhdarma.

Martin Toman

Ale i zak je to lepší než co tam jezdilo před Jančurou. Mnohem lepší.

Martin Toman

A kdo dal mínus je buď masochista nebo tam nikdy nebyl a nemá možnost srovnání.

Jaaaa

Byl, možnost má, ale ví, že je to neplatné přirovnání. Lowcost je stejný jako B, zbytek je dražší.

libor

no někde tady zaznělo, že ČD jsou vlastně v majetku MD, tak proč MD nesjedná nápravu a vylepší kvalitu vozového parku na současných linkách? hm… co třeba R11?

Dominik

Protože je pro ně evidentně jednoduší necháte přisát na státní cecek soukromníka, jak pomoct vlastní firmě.

Jiří Kocurek

A proč si ta vlastní firma nepomůže sama? Lidí mají tisíce…

PvvS

No právě… nejspíš mají úřednictva víc jak provozního personálu..

MartinS.

Takhle ale obchodní společnosti nefungují. Stát jako vlastník akcií nemůže jen tak pomáhat z veřejných peněz obchodní firmě, která funguje na konkurečním trhu. To by byla sakra nedovolená podpora.
A z pohledu státu ČD stejně žádné dividendy do rozpočtu nepřinášejí, není to žádná slepice, co by snášela zlatá vejce. Naopak ČD jsou přisáté na státní cecek celkem dokonale a sajou z něj víc než ti soukromníci. Takže, co z toho vlastně stát má?

Jaaa

Ne, jsou v majetku ČR, tedy i vašem, MD jenom vykonává dozor akcionáře.

A odpověď je jasná: MD jsou neskuteční lemplové.

Karl vB.

…proto, že nesdílejí vaše názory?

Jaaaa

Ne. Protože nejsou schopni provést transparentní a férový výběrový proces, který zahrne všechny relevantní aspekty takové zakázky.

Vůbec nechápu, co tam teda dělají…

Martin Toman

Nenaděláš nic. ČD má bezesporu loajální zaměstnance. I když se s takovým typem bavíš a vyložíš mu, že je po krk v žumpě a ještě si to chválí, tak ti jestě vynadá. A pak někde jedeš vlakem a přes uličku parta strojvedoucích, dejme tomu, co jedou z práce nebo třeba je zaslechnu na peróně a o čem se baví? O práci. To beru. Ale oni nadávají. A jedou. A hučí jak piliňáky. A i kdyby ses do toho vložil, nepomůžeš jim. 😀

Jaaaa

Nejsem a nikdy jsem nebyl zaměstnanec ČD. Vaše snaha o primitivní škatulkování je směšná a ukazuje spíš na to, že nemáte mozkovou kapacitu vůbec připustit možnost jiného názoru.

Jsem spoluvlastník ČD.

Vy jste taky spoluvlastník ČD. Ale jste prostě hloupý, protože máte jepičí radost z potápění vlastní firmy.

Karl vB.

Pane Jaaaa, vytýkáte panu Tomanovi, že „nemá mozkovou kapacitu připustit možnost jiného názoru.“ Myslím, že vaše hysterická reakce na jeho názor názorně ukazuje, komu chybí nadhled, případně vaším slovníkem řečeno „mozková kapacita“.
To, že vašimi emotivními komentáři zbytečně urážíte druhé účastníky diskuse snižuje věrohodnost těch vašich komentářů, ve kterých lze nalézt i nějaký racionální prvek.

Jiří G

Jestli ona nám ta česká železnice nesměřuje tam, kde dostaly bus firmy závazkovou dopravu v krajích? Při výběrových řízeních,( nebo nabídkových či rozstřelech), sekají firmy ceny níž a níž a po letech se zjistí, že není z čeho valorizovat mzdy personálu. V minulosti už jsme toho byli svědky, u řidičů v krajské závazkové dopravě. Žlutý má nasazovat DB patra, umí tyhle vozy papat 3kv na topení? Nevím, ptám se.

V.N.

Tak ono je i velmi rizikové jít do dlouhodobých kontraktů za podsekávání cen i z toho důvodu, že nikdo neví jaká situace nastane. To není jenom o personálu. Jaké budou ceny energie za 5 let ?

Leinad

Není ve smlouvách inflační doložka? A pro případ krachu dopravce, snad jsou nějaké bankovní garance, kdy objednavatel dostane peníze zpátky.

V.N.

Inflační doložka řeší inflaci. Růst cen energií, servisních prací i mezd může být diametrálně odlišný.

Jimbo Jones

Asi teda inflaci způsobuje hlavně růst cen raketoplánů.

Apollo17

Neumí.

Kubrt

To je řešitelné výměnou CZE?

Apollo17

To určitě.

Samo

Je to riešiteľné rôznymi spôsobmi. Myslím že v súčasnom tendri na busy v Bratislavskom kraji je konštrukcia ceny nastavená tak že zohľadňuje napr. aj potenciálny rast platov vodičov.

MartinS.

Ty mzdy neměli dopravci z čeho platit proto, že stát rozhodl o minimálních tarifech řidičů, resp. navýšil je. Zásah státu je něco, s čím nemůže žádný podnikatel předem počítat a kalkulovat to.

V.N.

Kdyby to tenkrát neudělal, celá branže by se zhroutila díky nedostatku lidí. Když je někdo řidič autobusu tak to neznamená , že se nemůže živit jinou profesí…

Jiří G

Správně, tak jsem to myslel.

Iveta

No k těm cenám ,stačí si vzít papír a tužku a mít přístup do portálu SŽ(DC),zjistíte co stojí dopravní cesta a co energie .Tak jako zam jedné firmy jsem věděl kolik sežere 810 nafty ,co stojí údržba plus strojvedoucí a kolik platí Ropid za výkon na km a vyšel jasnej čistej vejvar pro firmu 15-20 tisíc denně.Jinak dokud budou ČD platit např.na Mostecku 4 revizory ,co nic nevytváří a jen berou platy ,tak levnější nebudou nikdy.A je zajímavé rychlík v el.trakci dám za 103kč na km RJ to foukne za 88kč a motoráček Čelákovice-Mochov ,kde se vozí vzduch jezdí za… Číst vice »

libor

to jako fakt stojí 159kč/km do Mochova? to snad není možné…

Leinad

Oběhy. Šukafon víc stojí než jede, platí se půl dne stání na konečných, ne drobné minuty jízdy.

Jiří Kocurek

Ten výpočet má jednu drobnou chybu: Nezahrnuje provoz depa a už vůbec nelze považovat tržbu za čistý zisk po zdanění.

PvvS

A jaký jsou náklady a tržby na rychlíku a jakej na 810, kde to vozí pár lidí a to ještě nejspíš zadarmo ?

cestující

Postarší vozy RJ po celou dobu a nebo po dobu 3 let postarší vozy a pak nové vozy? Za mě jasné. A rozdíl v ceně malý. Jančura, Babiš a Havlíček se opět vybarvili.

Miroslav

100 milionu je maly rozdil?

Rakev

Pořád lepsi než to co tam je dnes a stejnej šrot jezdí i na R9 R11 R12 a R17

Petr

Regiojet – jen to slovo slyším a hned jsem ve střehu. Ubohý uplakánek Jančura. ( tímto nechci obhajovat ČD ).

zesp

Teď tady hraje uplakánka Bednárik, nebo se pletu? Chtít takové prachy za rozhrkané béčka se vyžilou 162 v čele, to je v pořádku?

Týna

Ta kalkulace bude nejspíš zčásti na současné soupravy a zčásti na ty nové, které jsou zcela jistě dražší tedy v průměru to vyšlo tak, jak se uvádí.

Paddy

A ty si myslíš že 162 regiojetu bude méně vyžilá. Jasně, bude žlutá a to je ok.

Ondřej

Ale levnější.

michal

ČD je státní firma. Panuje v ní přezaměstnanost a absolutní neefektivnost. Bylo by třeba většinu úředníků vyházet a poslat na východ kde se v dobách totality učili korupci a bratříčkování a najít odborníky kteří něco dokáží.

Dominik

Přístup MD jen reflektuje chování občanů, ti taky často nakupují za nejnižší cenu bez ohledu na kvalitu, a zde to je totéž, bez ohledu na kvalitu (ojetiny vs nové), přiklepneme to danému dopravci, protože je o 15% levnější, že druhý nabízel nová vozidla? Nevadí, my ušetříme.

Kubrt

MD zejména reflektuje stav státní kasy.

xyz

Ano, stejně tak jako např. svého času přístup Středočeského kraje, kterému tehdejší Veolia (= nynější Arriva) nabízela nasazení Desir na „Hrbatou“, ale Středočeský kraj dal přednost pokračování smlouvy s ČD, a.s., a jeho Regionovami. 🙂

V.N.

Zákoutí obchodů jsou nevyzpytatelná. Dokázal by některý z dopravců nahradit České dráhy v příměstské dopravě na hlavních tratích ? Asi ne , že ? Tak se nedivte , že jdou středočeští radní ČD na ruku…

Kubrt

ČD nejsou v situaci, kdy by mohly, jen kvůli nějakému pošťouchnutí od StČK, jen tak pustit výkony v PIDu. Kraj vůči ČD nemusí být vůbec submisivní. Kdyby výkony vlaků v PIDu byly korektně vysoutěženy, s dostatečnými lhůtami, tak má šanci i jiný dopravce, než ČD. A ono to jednou přijde.

V.N.

Jednou to přijde, to ano. Ale ta doba ještě nenastala. Něco jiného je nabídnout linku, kde je třeba tří souprav a něco jiného balík linek , kde je zapotřebí nabídnout desítky velkokapacitních souprav. To první zvládne kdokoliv, to druhé už nikoliv. Dnes..

Leinad

Záleží jak brzo před koncem současné smlouvy začne soutěž.
(I tak nepochybuji že by se ČD účastnily a měly by šanci vyhrát)

Jiří Kocurek

37 elektrických jednotek typu RegioPanter

Nejde to. Nikdy to nikdo ani nezkusil. A může za to Jančura.

V.N.

Já tvrdím, že k nějakému datu tento obrovský pakl zajistit nikdo ze současných dopravců mimo ČD zajistit nedokáže.

A nějaký prostor pro to zkazit to (nástup dopravců na rychlíkové linky v roce 2019) tady není. Toto není rychlíková linka , která když nepojede tak holt pojedu osobákem… nebo se do cíle dostanu nějak jinak….

VTT

Řeč byla o motorácích. Provoz na hrbaté nebo dolním Pacifiku by klidně nějaký soukromník převzít mohl, bez ohledu na to, že na elektrifikovaných tratích kolem Prahy jezdí ČD.
Nebo myslíte, že kdyby kraj+Praha vyšouply ČD z hrbaté, tak by ČD natruc přestaly jezdit s ešusy údolím Berounky?

V.N.

To ne , ale mohlo by dojít ke tlakům ohledně navýšení cen za ešusovou linku.

Leinad

Je prostor uzavřít smlouvu dříve a s většími pokutami.

Jiří Kocurek

Například kolem Brna. Tuhle příměstskou dorpavu nedokáže nikdo nahradit, bez jednotek 560 a Plecháčů s Hoenckerama to nepůjde.

Gwann

tak panteři pro JMK jsou za cca 6mld. bez dotace by nebyly. a to příměsto kolem Brna je zloměk kapacit v Praze, tam je cca 70 slonů, které už tehdy stály cca 250mio/souprava, tudiž dnes by stály jistě tak 300 mio, to máte přes 20mld jen v ceně vlaků (a to jsem při zemi). ano, rozsekání na linky by pomohlo, náklad je nižší, ale komplikace s provozem zase vyšší. i s efektivitou údržby, záloh aj. rozhodně to jde, ale musí se to řešit minimálně 5-8 let předem. protože mimo jiné aktuálně u nás není schválená 2patrová elektrická jednotka, co se… Číst vice »

xyz

Tématicky uhýbáte (resp. „argumentujete“ ad absurdum) od jedné konkrétní neelektrizované radiální tratě do/z Prahy k tématu všech příměstských tratí okolo Prahy.

Petr

Prostě na trh přišla konkurence a najednou se ukazuje, že to, co ČD předvádějí, skutečně není špička. Ono se to hezky argumentuje a rozhazuje peníze všech daňových poplatníků. Dorovnat ztráty penězi, které vždy akcionáři (tedy stát) pošlou, je skvělá jistota v zádech. Jenomže ani to nestačí, pořád je tady někdo, kdo to dokáže dělat ještě trochu efektivněji. KONEČNĚ! My cestující a daňoví poplatníci v reálu vidíme, co je to konkurenční prostředí. A nic proti ČD, jenom prostě dotujme linky, na které nechtějí soukromníci jít. Ale proč dotovat ty, na které jít chtějí a obzvláště, jsou-li na nich lacinější. Otázka kontroly… Číst vice »

V.N.

Jednu věc Jančurovi upřít nelze. A to že zkultivoval v této zemi veřejnou dopravu. Řada věcí se mu povedla i díky tomu, že nebyl svázán s takovým tím klasickým starým modrogumním myšlením. Nicméně když vidím tu současnou „drážní konkurenci“ otevírá se mi kudla v kapse. A víte proč ? Protože podmínky za jakých jednotliví dopravci podnikají nejsou stejné. Když Jančura dostane dnes nabídku na koupi starých vagónů s časem na rozmyšlení 7 dnů , tak ty vagóny třeba koupí. Pokud stejnou nabídku dostanou ČD tak je nikdy nekoupí. Protože ČD jako státní firma musí dodržovat pravidla VŘ daná zákony ČR.… Číst vice »

V.N.

Vždy a za jakékoliv situace ??

MartinS.

Stejně jako RS1 (se stejným zdůvodněním) koupily ČD i testovacího větroně, 2 ks 1216, 12 ks 646 DB, 41 ks Bmz od ÖBB a celkem 47 ks Amz, Bmz, WRmz od ÖBB

MartinS.

Nákup ojetých Stadlerů z Německa probíhal jako veřejná zakázka Z2020-045248, tedy přezkoumatelná ÚOHS, ale s vymezením
Zadání zakázky bez předchozího uveřejnění výzvy k účasti v soutěži v Úředním věstníku Evropské unie v níže uvedených případech:
Výhodná koupě využívající zvláště příznivé příležitosti dostupné po velmi krátkou dobu za ceny podstatně nižší, nežli jsou tržní ceny

Leinad

Jsou situace, kdy se soutěžit nemusí.
Ale souhlasím, že je ČD zároveň akciovka, ale i svázaná předpisy.

vjkm

… dotujme linky, na které nechtějí soukromníci jít …

To mi připomíná něco o rozinkách, a vůbec nezaručuje, že se jako celek ušetří.

MartinS.

Protože soukromníci na ty linky chtějí jít, když si je někdo objedná a objednávku jim zaplatí. Ty linky se samy o sobě z jízdného ufinancovat nedají, ale objednanou službu umí soukromník poskytnout levněji než ČD. Ostatně, když by se ty peníze z objednávky MD/krajů daly ČD, co by to státu přineslo? Dividendy asi ne, že?

Jaaaa

Levnější celosíťové jízdné.

Aduk Levap

Dobrý den,zadal bych to 50 na 50,přesně s tím co nabídli.

Leinad

Tedy liché spoje RegioJet, sudé ČD? (Na střídačku, ne podle čísel vlaku SŽ)
No a co z toho?

rejpal

RJ má volné patrové vozy co jezdily na Slovensku a nemá pro ně využití. Na R23 stačí 3 soupravy, takže k jednomu patru přidá jedno Bmz a 162, údržbu zajistí v Kolíně a je hotovo. Náklady minimální, ale tu cenu co nabídl je až nereálně nízká. Holt soukromník nemusí vše složitě soutěžit a zajišťovat věci jako ČD. To se pak těžko konkuruje. Čas ukáže.

Kubrt

Ty vozy, co má RJ k dispozici teď, nevyhovují- mají dveře nad podvozky- vysoko.

Bram

Tedy cena je velice nízká, ale asi tam Regiojet počítá s řadou 162 (po dovybavení střídavou částí z nich časem bude řada 362) a ojetými, ale stále velice slušnými vozy z Německa. Asi mu to i takto ekonomicky stále vychází, jinak by se tam Regiojet o vozbu této linky nezajímal. Nakonec je to takto lepší, protože takto se dá linka udržet při životě ještě dlouhá léta.

Pajos

A s novými pantery a cenou o 12mil ročně vyšší by to byla linka na zrušení?

V.N.

Jančura na mne dělá dojem , že má zájem o všechno . Jinak jít do podnikání a s cílem zlikvidovat konkurenci tím stylem, že budu podstřelovat ceny se může jednoho dne totálně nevyplatit. Takto už zkrachoval nejeden kamionový dopravce a i jedna z největších dopravních firem CS Cargo to před léty měla také hodně a hodně nahnuté….
Mě by zajímalo , jak má MD zajištěnou nouzovou situaci pro případy , kdyby některý z dopravců zkrachoval. Kdyby nastala situace, že jednoho dne se dopravce zastaví , vozidla odstaví a nevyjedou. Jak to bude řešit stát ? Objedná autobusy ?

ABC

jednoho dne se dopravce zastaví , vozidla odstaví a nevyjedou

jako třeba při stávce?

V.N.

Přečtěte si prosím ještě jednou můj příspěvek….

Zapa

Při které naposledy?

xyz

16. 6. 2011.

Plus mezitímní vícečetné vyhrožování (mj. vůči JMK před rokem a něco málo k tomu).

Jaaa

OK, takže právo na stávku z politických důvodů odstranit z ústavy? Tady chce někdo mít pravdu za každou cenu.

PvvS

Njn, ale v JMK šlo o stávku vůči 3 straně.. Neschopnej zaměstnavatel uzavře smlouvu podle všech regulí a odnášet to měl objednatel ?

Jaaaa

Co nechápete na slovním spojení „stávka z politických důvodů“?

Pokud si myslíte, že jediným legitimním důvodem stàvky jsou pracovní podmínky, tak jste tedy dost mimo.

xyz

Odpověděl jsem na otázku předřečníka.

Nic víc, nic míň.

Jimbo Jones

Fascinující je, jak různé iniciály, co stěží zvládly zlomky, vědí naprosto přesně, že je to podstřelená cena… jo aha, on jim tu pravdu zjevil jejich Bůh, ředitel ČD.
A strašení zkrachováním „jednoho dne“… fakt vás to po těch deseti letech ještě baví?

V.N.

Krachy jsou realitou podnikání. Za rok zkrachuje tisíce firem. Jinak znám prostředí kamionové dopravy , znám jaké jsou náklady. Znám ceny železničních vozidel , které jsou úplně někde jinde než ceny silničních vozidel. A z toho řadu věcí odhadnout dokážu. Pak stačí pohled do sbírky listin a jsem doma…

Jimbo Jones

Jenže ke krachu nikdy nedojde ze dne na den (stačí se podívat, jak dlouho se potácí LE) a používat to jako proČD argument (že je vždycky nakonec stát zachrání navalením dalších miliard) je prostě trapné.

bkv

Opravdu si myslíte, že ČD a.s. nemůže zkrachovat?

V.N.

U státní firmy je to dost nepravděpodobné. Slyšel jste někdy, že zkrachovala někde nějaká soukromá firma ? Já nikoliv… Když se státní firma dostala do průseru , tak strýček stát pomohl…

Karl vB.

ČD je příliš velká firma na to, aby mohla fyzicky zkrachovat a zmizet ze světa. Pokud by k insolvenci došlo, tak by se pravděpodobně řešilo oddělením „zrna od plev“, tedy všechny dluhy by se nacpaly do „firmy v likvidaci“ a pro zajištění provozu by vznikl „nový“ subjekt. Obě firmy by až do konečného vyřešení (několik let) nadále sídlily ve stejných objektech, jako doposud, jen by se na barák přidělala jedna firemní tabulka navíc. Jednalo by se v podstatě jen o administrativní záležitost.

Jaaa

Ano, baví. Nebýt „dotací“ formou slev 75 % pro študáky a důchodce, tak je Radimek s vlaky na dně.

Bertik

A na to jsi prisel jak? Vzdyt slevy dostavaji proplacene vsichni dopravci stejne. Nebo se mylim?

Jaaaa

Radimkovi trvale nevycházel provoz vlaků o marži – tj. 2 – 5 %. To nebylo vzhledem k jeho hluboké zadluženosti a struktuře jeho dluhů dlouhodobě udržitelné.

S příchodem plošných slev pro studenty a důchodce mohl zvýšit jízdné tak, aby to cestující nepocítil. Navíc se mu dostatečně zvýšila poptávka. Zdražení nebylo pro základní skupinu jeho zákazníků, kteří tolik nelpí na komfortu, patrné, a naopak začalo být dostupné i pro další vrstvy.

To z analýzy jeho podkladů a výpovědí insiderů vyplývá zcela jednoznačně.

A že to berou i ČD? To je irelevantní. RGJ to zachránilo před dluhovou spirálou.

Karl vB.

Přání je otcem myšlenky….

Jaaaa

Já jsem si to nevymyslel. Mám schopné lidi rád. Ale ne všehoschopné…

svojsin

Bednárik jen podrývá a hnojí.

Pajos

Tím že napsal co nabídli?

svojsin

Ne , tím stylem, že oni udělali všechno správně , jako vždy, ale konkurence podvedla MD.
Což v případě soukromníka ovšem znamená dotovat ČR provoz ze svýho, v tomto případě.
Tedy pokud by měl ten ukňouranej ubrečenec pravdu…..

Pajos

Kde jste četl že konkurence podvedla MD?

svojsin

Doslovně to tam samoz. není.
Přečtěte si Bednárika znovu, co tam vlastně píše

Pajos

Já to právě četl dvakrát proto mě překvapuje co píšete vy když to tam není.

BR193EEL

Naučte se číst: Ano nabídli jsme drahší nabídku,ale od roku 24 v novém. Cena je velmi malá, až na hranici rentabilnosti. Na konci jen povzdech, že pokud nebude dopravce plnit smlouvy, tak jestli MD bude přistupovat s postihy stejně jako vůči “své” firmě. Je mi jedno kdo tam jezdí, jen je smutné, že ne s velkým rozdílem ceny se mohlo jezdit v novém a to je velká škoda.

Jimbo Jones

Nabídli jsme něco, co nikdo nechtěl, máme obrovské režijní náklady, s neplněním smluv si nebudou nejdřív zametat před vlastním prahem. To přesně Bednárik řekl.
On tak mluvit musí, ale vy to po něm nemusíte papouškovat.

tonda

Problém je,že MD přistupuju rozdílně,pouze po ČD se „de“ u ostatních dopravců v klidu – ať je to dodržování odpočinku,délky směn(většinou nákladní doprava),od několika lidí vím,že 2 dospělí + 2 děti dostanou ve vlaku 6 dětských lístků – při protestu prý stevard odvětil,že se dá vystoupit,nikam to nikdo hlásit nechce….pak třeba platba SŽ za dopravní cestu,p.Jančura „prý“ dluží dost miliónů,ale je nedotknutelný. Překvapila mě půjčka několika bank p.Jančurovi.

D.S.

S těmi dětskými lístky to jako fakt? Pokud ano, tak je to už opravdu silné kafe.

Jiří Šrámek

Osobně jsem to zažil.

D.S.

Můžu se zeptat o jaký vlak šlo?

Leinad

A software to taky umí, prodat šest dětských lístků a při tom obsadit čtyři místenky? A držhubné pro programátora je menší, než kolik se tím vydělá?

Jaaaa

A oni neobsadili 6 míst × neprodali jízdenky bez místenek?

D.S.

Regiojet neprovozuje jen komerční vlaky, mohlo se jednat o vlaky v závazku.

V.N.

Jančura jako jediný vlastník své firmy může solit všude možně , u velké státní akciovky to však nehrozí. To je moje vysvětlení , proč jde tento stát Jančurovi tak na ruku. Nehledě na to, že se ke mě doneslo , že mu při kontrole před lety chtěl drážní úřad zablokovat nějaké vagóny, protože vyhodnotil jejich stav jako nebezpečný. Na zásah z vyšších míst však vagóny zablokované nebyly….

Jaaa

Lidi se bojí dávat trestní oznámení. Bohužel.

V.N.

Ano a chápu to. Pustit se s tímto do boje, to je v podstatě jako bojovat proti mafii. Nakonec podplacený vyšetřovatel žádné pochybení nezjistí, žádný soudce nikoho neodsoudí a dotyčný bude za vola. S takovým cejchem , že bude mít ohromný problém sehnat jinou práci

Leinad

Existují wikileaks. A pak nehodě Regiojetu přijít s tím „já to říkal“ (+odkaz na článek skutečně s datem před nehodou) neuškodí.

Karl vB.

Pokud máte poznatky, že RJ korumpuje, podejte trestní oznámení.
Formulace „Nehledě na to, že se ke mě doneslo , že…*.“
působí důvěryhodně, jak zpráva od agentury JPP 🙂 🙂 🙂

* — doplňte si dle aktuální potřeby, nálady, sympatií, antipatií

Jaaaa

Mám podrobná přímá svědectví, jak se krade v nejmenované zdravotní pojišťovně. Jak desítky ambulantních lékařů systematicky a opakovaně vykazují denní výkony na více jak 24 hodin. Jak se ohýbají veřejné zakázky, výběrová řízení, objednávají a hradí se přístroje typu gamma nůž nebo magnetická rezonance, které poté slouží dvě hodiny týdně, protože k nim není specialista, nebo jsou prostě zavřená ve sklepě bez využití roky. Jak se dojednávají smlouvy o zdravotních výkonech přes stop stavy po známosti. Všechno tohle prochází, protože vyšší management má známosti nebo všimné a nikdo z řadových úředníků si nikdy nelajzne to nějak ohlásit. Odpovědným lidem se… Číst vice »

Krokouš

Šak je jaro, né?

Kalanis

Tak zapni kšandy, pozdravuj vlaštovky a muziko ty hraj!

Jedem

Hlavně doufám že tam nebudou jezdit takový fírové jako včera tedy 30.3 kdy se strojvedoucí vlaku 6471 ani nesnažil dodržet bezpečnostní pomalou jízdu kolem pracovního místa. V Olšinkách.

Pajos

Nic jako bezpečnostní pomalá jízda neexistuje.

Pajos

Může mi prosím někdo z těch minusari napsat kde se v D1 nebo jinde vyskytuje pojem bezpečnostní pomalá jízda? Díky

Henry

Zkusím to dohledat v D1, ale v rozkazech to SŽ rozhodně píše.

Pajos

Co tam SZ píše?

Hřebíček

D1, článek 4038 – bezpečnostní pomalá jízda – sice ne v souvislosti s pracovním místem, ale při šetření a odstraňování následků MU, je tento pojem výslovně použit.

Pajos

Výborně, takže když je někde pracovní místo tak vám SZ předává rozkaz k bezpečnostní PJ? Takže asi pan jedem neměl pravdu co?
K použití u MU uznávám že máte pravdu 👍

Gwann

je tam cítím hodně vzteku, že jim to nevyšlo. asi pan Bednarik chtěl předvést, jak se to dělá…a dopadlo to bohužel jako vždycky.

Willy

Není divu, když začínají ztrácet výkony i v elektrické trakci, to už je na pováženou. Překvapila mě školácká chyba, že nabídli něco nad rámec zadání, čímž si nabídku bezdůvodně prodražili a nyní ještě dělají překvapené, že neuspěli. Doufám, že ten co přišel, resp. odsouhlasil a podepsal tuto chybnou strategií už má sbaleno.

Dominik

Na druhou stranu, to zas ukazuje, že prostě objednavatelé nestojí o nová vozidla a jediné co řeší je cena. Takže raději ojetiny po celou dobu kontraktu, jak něco lepšího.

Pajos

Otázka je jestli je to vlastně dobrý přístup když tady jeden nabízí nová vozidla, druhý ne a rozdíl v ceně je cca 15%

Lukáš

No právě. Tak si říkám k čemu ČD budou nové panteři a pesy když je kraje kvůli ceně nebudou chtít. Takže nakonec bude cesta zase 810 s WiFi a nejnižší možná cena.

Apollo17

ČD kupuje jen tolik Pes a Panterů,kolik má již zasmluvněno s objednavateli.Např.Panteři na vlaky Kolín-Ústí by byli objednání až po podpisu smlouvy.Jinak je objednávat nebude.

Willy

V zadání obvykle bývá více kritérií a nabídka se hodnotí podle jejich váhy. Pokud měla cena při hodnocení nejvyšší váhu, měl to uchazeč reflektovat. Nabídka nových vozidel, ale za vyšší výslednou cenu, při hodnocení celkem předvídatelně neobstála. A proč objednatelé tlačí na cenu je celkem jasné, nechtějí zatěžovat veřejné rozpočty. Při obsazenosti, jaká ve vlacích je, jízdné pokryje jen malou část nákladů. Ve výsledku představuje objednávka čistou ztrátu. A zvýšit jízdné nelze z důvodu okamžitého útěku i zbývajících cestujících k individiální dopravě.

Bram

Nejsem evidentně jediný, komu připadá zbytečné nabízet objednateli něco, co nepožaduje. U ČD stále vedení nepochopilo, že když se dají pořídit ojetá vozidla z Německa, tak se najde vždy někdo, kdo si je pořídí a podstřelí jejich nabídku s novými vozidly Bednárik by si měl udělat ve firmě pořádek a začít šít nabídky na míru tomu, co požadují objednatelé. Na druhou stranu se zároveň už nikdy nesnažit nabízet dočasný provoz s vozidly řad A, B, AB a BDs, protože není problém, aby jiný uchazeč tuto nabídku přestřelil s německými ojetinami. Obdobně bych i šetřil s nabídkami vozidel řad 814, 843… Číst vice »

Zapa

Když ono je to těžké. To je pořád šroty šroty a když už se nabídne něco nového, tak je to pochopitelně dražší a zvítězí levnější nabídka s ojetými vozidly.

Bram

Není to těžké, ČD by se měly na pořízení ojetin zaměřit a nabízet je. Mukran a Karsdorf jsou megasekáče, kde se dá nakoupit velké množství vozidel, která budou dalších dvacet let naprosto vyhovující.

V.N.

Neznám poptávku od MD. Ale dle mého názoru lze docílit nasazení nových vozidel tím způsobem , že do poptávky vloží škálu pokut , které budou odrážet případné poruchy vozidel či nedodržení dohodnutých standardů. Pak by každý dopravce musel přemýšlet , zda nasadí stará vozidla a bude platit pokuty anebo nasadí nová a platit nebude. Pak už by se to dostalo do zcela jiné roviny…

Jaaa

Ono by úplně stačilo docílit tím řádné údržby a úklidu.

MartinS.

Jako chcete říct, že nové vozidlo se neporouchá?

V.N.

Z logiky věci je pravděpodobnost poruchy u starého stroje větší než u nového..

Karl vB.

A co když v zimě opět přijde jemný prachový sníh?
Staré jednotky to v minulosti přečkaly, ale nové jednotky byly z technických důvodů dočasně vyřízené….

Willy

To je ale na téma proč bylo zadání jaké bylo… Co se týče „šrotů“, sice nevím s čím přijde regiojet, ale pro mě je příjemnější svezení v ojetém vagónu typu Bmz, nežli novým regiopanterem.

Martin Toman

U včerejšího článku na toto téma jsi mi nechával nějakou zmínku o karmě. Máš tam odpověď. Ale aby ses moc nezpotil, zkopíruju ti ji i sem. Takže:

Když už nejsi schopný vystupovat pod svým jménem, nekomunikuj se mnou, chudáčku. A karmu do toho netahej, když je ve hře objektivní zlepšení situace. To by se ti ta karma mohla vymstít. Že přeješ lidem horší vlaky. To jako ČD vlaky. Dávej na sebe pozor, troubo.😀

Gwann

vysmíval jste se tam jiným, že se jim něco poněkud nepovedlo, to k té karmě, milý Tomane. takže pro ostatní, když už tu máte potřebu si řešit své frustrace, že Vám někdo napsal svůj názor, který se Vám nelíbí. příspěvek páně Tomanův k článku, že ČD projely tuto linku: „A už je to tadý!!! Jupí!!! Kdo to řikal! Já jsem to říkal! Když loni v prosinci čéďáčci lamentovali, že přišli o rychlíky kdesi z Pardubic do Liberce a odboráři tiskli parte.🤣🤣 Co přijde teď? Potoky slz.“ moje kritizovaná reakce: „na každého dojde, Tomane. karma je swina a je zadarmo.“ Pokud… Číst vice »

Martin Toman

Tvá přezdívka Gwann je velmi snadno dešifrovatelná. G jako guma, w jako že rodiče byli dvojčata a ann, to jako a naprostý nýmand.
Pořád lepší než tam vypisovat třeba
Nešťastný následek chvilkové lásky mezi sourozenci. Už se tím netrap. Poznám tě. 🙂

Chronosphere

Hu. Úklid!

Jaaaa

Až tu

Jaaaa

Až tu bude přispívání pod vlastním jménem, tak už tu spousta insiderů nic nenapíše. Žádné zveřejňování nepublikovaných studií, pracovních materiálů, provozních informací.

Je libo prezentace nebo materiály z jednání dozorčí rady SŽ, které tato zlovolně zatajuje? Kdepak. To totiž smrdí pěknou polízanicí.

To, že administrátoři jsou schopni dohledat doménu či IP adresu podle mne naprosto postačuje. I když se třeba SŽ zobrazuje jako Unie neslyšících, nebo něco takového. 😀

Josef Setra

Je to příprava na privatizaci ČD, osekat, roztrhat, a zpeněžit. Jako ČSA,ČSAD atd. Kdo na tom vydělá.? Kdo je teď u koryta. Tento model se zde opakuje od 90tých let. Země Česká, kde domov můj? Postupně zde začnou jezdit zahraniční dopravci, a zisky z dotací zde nezdaní. Pak budeme rádi, když jim budeme smět alespoň vytírat vagony. Nic v tomto státě nebude patřit čechům. Je mi z toho smutno.

V.N.

Tohle není příprava na privatizaci , ale likvidace ČD v přímém přenosu. Dle mého názoru za současného stavu je spíše privatizace ČD jednou z možností , jak tuto firmu zachránit…

Jaaa

Na základě několika neprůhledných řízení toto tvrdit? Ale no tak! Kdyby bylo MD co k čemu, nepůjde jen po nejnižší ceně a z české železnice nebude dál vrakoviště. Za 15 % navíc nová vozidla, zcela nízkopodlažní? Ty německé ojetiny zdaleka nedosahují kvalit ojetých rakouských Bmz, jsou to vraky na půl cesty k B z DDR. Technický stav žalostný, morální stav Rumunsko. Tak špatně na tom opravdu nejsme. Uvědomte si, že toto nebylo klasické VŘ s jasně stanovenými podmínkami, ale přímé zadání, kde si MD vybírá přímo z nabídek. Jančura šel stejnou cestou jako ČD před lety: A+AB se nedá cenově… Číst vice »

V.N.

Obávám se , že jste můj příspěvek vůbec ale vůbec nepochopil.

Jaaa

No, pokud myslíte, že MD chce ČD zničit, tak to tak sice vypadá, ale myslím si, že to v plánu zatím není. Spíš jen lenost a úplatnost. Hlavně ta lenost.

Rakev

Když mají ty patra morální stav Rumunsko tak jaký morální stav potom mají B Bdmtee 810 814 a 845

Jaaaa

První dva Albánie, druhé dva to Rumunsko.

SaulGoodman

Ano, od devadesátých let se tu nefunkční státní podniky neschopné obstát na volném trhu privatizují, aby byla nějaká šance, že budou mít nějakou budoucnost. Někdy se to povede, někdy holt ne. ČD dosud úplně typický příklad nebyly, nicméně jestli budou pokračovat tímto stylem, tak je skutečně dost možné, že po plné liberalizaci budou zralé na privatizaci, stejně už je nepůjde využít na přímá zadání.

Jaaa

Plná liberalizace drah nikdy nebude. Není dost kapacity.

El Grego

Fascinující je že žlutému mor projde jezdit pod cenou ale kdyby to udělí ČD tak je to průser 😕

_Pavel_

I regiojet jako akciová společnost se musí snažit generovat zisk. Když by šel do neziskového projektu, je to i pro regiojet průser.

Marcel Štancl

Vyrovnaji

V.N.

Já Vás opravím. Měl by generovat zisk. Nicméně když se podívám na finanční výkazy ve sbírce listin , vidím tam vzhledem k obratům velice nízké zisky a obrovskou zadluženost. Jančura vzhledem k tomu jak funguje je v plně moci bank.

Baraba

Baví mne, jak se tady oháníte nízkým ziskem u soukromých a.s. a u ČD Vám to nevadí….

Mi je úplně jedno kdy která firma a jaký generuje zisk. Je to věcí akcionářů. A pokud státu nevadí, že jeho a.s. negeneruje zisk, je to jeho věc, stejně jako u Jančury.

Vadí mi ale, když „stát“ vymýšlí hlouposti, jak neustále sypat peníze do ČD, aby to nevypadalo jako přímá dotace…

V.N.

Ano i ne. Pokud budou ČD před bankrotem tak může stát svoji státní firmu zachránit. Pokud bude před bankrotem jiná soukromá firma, která bude mít velký podíl na trhu , co udělá stát ? Bude ji také zachraňovat ? Respektive bude lít peníze někam , kde je nebude mít pod kontrolou ? Anebo firmu nechá rupnout s tím , že některé linky se ze dne na den zastaví…

Kubrt

Státy zachraňují i soukromé firmy, pokud je uznají za významné, třeba nějakou formou zestátnění, státní zárukou za úvěr atd.

V.N.

Já vím. Jenže to jsou firmy, které jsou z hlediska státu nenahraditelné a jejichž pád by mohl znamenat ohrožení celé státní ekonomiky. Osobní železniční dopravce bude spadat do této kategorie pouze v případu, že jeho tržní podíl bude obrovský….

noerf

Jedná se o stav, kdy příjmy z jízdného zůstávají dopravci, takže každý dopravce může mít jiný předpoklad počtu cestujícíh a tedy i tržeb.
Naoak být úředeníkem MD, které platí za linku nyní 100 milionů Kč ročně a nyní nabídly 82 s dodáním nových souprav, tak skončím s přímým zadáním ČD, protože budu mít pocit, že mě ČD okrádají. A budu vypisovat minámálně poptávkové řízení, protože mi ČD nabídnou nižší cenu, i když se nikd jiný nepřihlásí.

Jaaa

Mělo by být normální otevřené VŘ s aukcí. A jednotný povinný tarif, který nestojí dvojnásobek skutečného jízdného.

Všechno ostatní jsou nesmysly.

noerf

Jenže otevřené výběrové řízení se bude vypisovat teprve na výkony, kdy stávající smlouva skončí v roce 2024. Do te doby to úředníci MD nemají v plánu.

Jaaa

No, to se ale neslučuje s „být úředníkem MD“. 🙂

Avlaky

Myslíte že RJ jezdí pod cenou? , Proč by to dělali když jim to zabírá lokomotivy a vozy, vy jste fakt modroguma

El Grego

Já narozdíl od vás vládním autodopravu aji vlakovou dopravu takže moc dobře si umím spočítat náklady na provoz😉

Samo

Od autobusových dopravcov tieto reči o tom ako si SA / RegioJet nevie spočítať náklady počúvam už o minimálne dekádu a čuduj sa svete, tá firma stále neskrachovala 🙂 Či to nebude proste o tom že majú efektívnejšiu prevádzku než legacy dopravcovia.

Gwann

maji velkou efektivitu, náklady umí škrtit slusne. ale u busu prý začínali tak, že první lizacky začali platit az po roce. a to dost pomůže.

nyní mají hodně peněz z bondu, kde se průběžně platí akorát úroky. a to pomůže.

V.N.

Co není může být. Jančuru drží při životě pouze banky. Jeho dluhy byly ke konci roku 2018 (od té doby nedodal do sbírky listin žádné nové doklady) nějakých 770 mil. Jeho kumulovaný zisk od začátku provozu byl v záporných číslech. Jeho majetek měl sice účetní hodnostu nějakou miliardu. Avšak je otázka , jaká je skutečná hodnota tohoto majetku , respektive za kolik je prodatelný. Kdyby jej banky nachaly rupnout , své peníze by zpět nedostaly. A tak do něj banky cpou další a další prachy, a doufají , že jednou bude vydělávat a svoje peníze tak dostanou zpět. Dále si… Číst vice »

bkv

No vypadá to jako bys popisoval situaci u ČD…

ABC

když dlužíš bance sto tisíc je to tvůj problém, když sto miliónů je to problém banky 🙂

Jaaa

A z lidí vyrábí prekariát. Dík, takový podnikatele tady nechci.

V.N.

Tak to každý „úspěšný“ podnikatel , který podniká v oblastech , kde je cena alfou a omegou všeho a které zrovna nespadají do oblasti high-tech…
Tohle je jednou z nevýhod konkurence. Výhody vidíme všude… nižší cena , jiný přístup, konkurence jako motor všeho. A jednou z nevýhod je to, že pracovní podmínky i mzdy lidí jdou často do háje…

Jaaa

Ono by stačilo, kdyby minimální úrovně platu provozního personálu a dělnických profesí byly součástí zadávacích podmínek (např. vzhledem k oborové průměrné mzdě). Ale tak daleko prostě nikdo nevidí a ani vidět nechce.

Bertik

A kdo ty lidi nuti delat za ty dle tebe podprumerne platy.

Jaaaa

Nezkušenost. Však je tam taky obří fluktuace.

V.N.

A ještě bych pokládal za nutné , aby stát lépe vymáhal dodržování stávajících legislativních pravidel vzhledem k zákoníku práce… protože zase… jsou dva typy zaměstnavatelů… ti slušní dodržující všechno a ti neslušní , kálející na všechno…a co je však nejhorší…kterým to prochází…

ythomas_ct

…no, pokud MD výslovně nechce od roku 2024 nová vozidla a jeden dopravce je (byť třeba s dobrým úmyslem) nabídne, zatímco druhý ne (a požadavek na částečnou nízkopodlažnost vyřeší cestou minimálních vícenákladů), tak je asi dopředu celkem jasné, který dopravce to vyhraje, pokud je hlavním kritériem cena. Výsledek může být (co do kvality) jen tak dobrý, jak dobře jsou nastavené podmínky soutěže (nebo v tomhle případě spíš „soutěže“)…

Daniel

No a já mám pocit, že ministerstvo zrovna chce nový vlaky od roku 2024.

Gwann

ze by si radím troufl konkurovat panterum pesama? tak pan kellner je již na pravdě boží, ale i tak…ta drzost…

Kubrt

MD nechce nová vozidla, jen částečnou nízkopodlažnost.

Bram

Což naprosto v pohodě splní jeden patrový vůz v soupravě. A pokud bude se vstupy 550 mm nad temenem kolejnice a bude mít WC přístupné i pro vozíčkáře, tak tomuto řešení nelze nic vytknout. Ostatně jsem to nedávno psal na k-reportu. To, že se zase strhla bitka, kde modrogumstvo proti takovémuto řešení protestovalo, jen podtrhuje, že jde o správné řešení.

Jaaa

Jak „správné řešení“? Je to vylučující podmínka, nikdo jiný než Radimek tyhle vozy v ČR nemá. Buď i plošina, nebo většinová nízkopodlažnost. Nevím, co je tohle za manýry.

Kubrt

Ty vozy nemá ani RJ (ty stávající mají vysoké vstupy).

Bram

Přesně tak, Regiojet si zadání vyhovující vozy musí pořídit, i když je docela možné, že už je má pořízené a jen se nenachází na území ČR. Do toho těžko můžeme vidět…

Avlaky

Ještě nemá, ale má je zasmluvnene

Nikola

Pokud i nyní ČD počítali cenu ve VŘ naprosto přesně, pak budou nejspíš prohrávat i v dalších VŘ☹️

LiborV

Jsou schopny koupit v otevřeném výběrovém řízení ČD elektrickou jednotku stejně výhodně jako Regio Jet od Pesy? Mám obavu, že ne. A i to je dle mého jeden z důvodů proč ztrácí ČD trh. V Německu z podobného důvodu přišly o mnoho zakázek DB.

Krušnohorec

Kdy bude RegioJet UK jezdit elektricky? Od slibovaného termínu určitě ne. „Slibem nezarmoutíš“.

noerf

TV létě by se první jednotka měla objevit na okruhu. A výrbce bude na základě smluv platit skzr Regiojet objednateli penále, které je smluvně stanovené.

Fandik

Údajně má pesa zpoždění 🤷‍♂️

Pajos

To není údajně. O tom se úplně veřejné píše. To se stává …

SaulGoodman

To potvrdil i pan Jančura v podcastu. Nicméně je to smluvně ošetřené a Pesa za zpoždění zaplatí RJ a RJ kraji, takže žádný problém.

Jaaa

Joaha, služba zákazníkovi – cestujícímu – nebyla dodána, ale „žádný problém“.

Kdo bude platit externality? Zase nikdo.

bkv

A požaduješ stejné řešení i u ČD?

Jaaaa

Samozřejmě.

Ondřej

Použiju oblíbený argument modré armády => CO si kraj objednal, to má == objednal si nové vlaky od určitého data, nebo penále=> dostane penále

Jaaa

A koho asi hlavně kritizuju? Podnikatel podniká tak, jak mu to státní orgány dovolí.

Jesenik

Ale mě nezajímá, že to maj ošetřené. Slíbili nové jednotky. Nejsou, tak nazdar výpověď.

Chronosphere

Jste jednoduchý člověk. Nazdar výpověď už zkusili ČD na Škodovku,a jak to dopadlo. Radši se v životě nepouštějte do žádných větších akcí.

noerf

Smluvně je tam zajištěna pokuta, jejímž příjemcem je Ústecký kraj. Pokud by jste měl stejne měřítko na ČD, tak s nimi již spoustu objednatelů vypovědělo smlouvu (viz. nové jednotky Praha – Kladno).

Jesenik

To bylo jasné už před podpisem, že to nesplní. A přesto to nabídly, že tak budou jezdit. Evidentní nedodržení smlouvy a věděli to, že to nesplní.

Chronosphere

Evidentní nedodržení smlouvy to bude,až nebudou platit smluvní penále. Zbytek je šotonenávist.

PvvS

Když nebudou dotovat Schadewerk a objednají třebas 10 + 30 jednotek, tak proč ne. Ale výběrový řízení na pár kusů bude pro ostatní výrobce nezajímavý. Kór pokud by měli do pár kousků rozpustit i náklady na homologaci.

Jan Sova

No tak nákladově je taky tíží ten aparát co táhnou, že… Kdežto u soukromníka si vše řídí soukromník a pár jeho „pravých“ rukou.

V.N.

To je pravda. Nicméně každá velká firma má nějaký aparát. Zase náklady za tento aparát by se měly rozmělnit vzhledem k mnohem větším výkonům…

Divočák

ano, připomíná to stranické zadání, řekl bych .. penězovody

-TR-

Babiš má sice dobré vztahy s ANO a Babišem, ale posiloval i vlaky během dní, kdy se konaly demonstrace Milionu chvilek.

-TR-

Pardon, Jančura má dobré vztahy s ANO a Babišem 😀

kakov

je v první řadě podnikatel, posílení = vydělá. neposílení = nevydělá+má problém+milionu chvilek neuškodí, asi tak

Eda

Toto vše na rozdíl od Šimáněho, ačkoliv kamarád AB, vivat Regiojet na rozdíl od jen brečících SW (podle mě nakonec soukromé díry na peníze)

Jimbo Jones

„Zánovní techniky“, prej :).
Takže ubrečený Bednárik nabízí kapacitu, kterou si nikdo neobjednal, dvousystémovost, která už je dávno standardem (těch pár 163 Regiojetu se má esizovat), podsouvá nedostatečnou údržbu u konkurence (ať se podívá na ty svoje hajtry) a pokouší se tvrdit, že akcionář (stát) se v ČD dokáže něčeho domoci :).
Dobrý ředitel na cestu do zapomnění.

Jaaa

Bmz RJ jsou větší hajtry než Bmz ČD. U druhých je vidět pravidelná údržba, u prvních ne.

Vy jste totální magor. Dobrovolně se vzdávat vlastního majetku a kkntroly nad ním.

noerf

Pokud se nepletu ČD nedávno poptávala větší servisy u jednotek cityelefant, neboť překročili kilometry a vlastní servis nestíhá. Takže ani u ČD to žádný hit nebude.

Jaaaa

O to to pro RGJ vyznívá ještě hůř.

Aaabbb

Údržba u RJ nesporně horší je… ČD si holt z minulosti nesou spoustu restů v podobě starých vozů, které nelze vyměnit ze dne na den. Ale to co jsem zažil v létě s RJ na cestě na Jadran, to tedy bylo opravdu něco.

Daniel

Mohu se zeptat, jestli tím něco myslíte pozitivum, nebo negativum?

kom

řekl že pouhé konstatování faktu

Gwann

prostě edukativní zazitek

noerf

Myslíte ty vlaky plné platících cestujících Regiojetu nebo kdysi vlaky ČD směřující na rskou dovolenou za peníze ČD.

Vnější pozorovatel

No mimo realitu je pan Bednarik. Škoda, čekal jsem že nepojede dál cestou ocerňování konkurence, ale bude se soustředit na svou firmu.

mimoČD

NIc jiného jsem ani nečekal.

Ten rozdíl klidně můře být náklad na obživu všech zbytečných lidí na GŘ ČD.
Kolik vlastně má RegioJet lidí ve vedení firmy (management a lidé zabezpečující provoz i výluky)?

Gwann

je naštvaný, že mu to nevyšlo, ani když to priohnul co to jen šlo. a neví proč to nevyšlo.

Jaaa

Ale ví. Nejmenovaní úředníci mají radši second hand. O penězích to opravdu nebylo.

Jaaa

Ano, o těch nadřízených mluvím. Řadoví úředníci toho mnoho nezmění, maximálně na ně někdo svalí svou vinu.

Třicátáprvní Béé

@všichni To máte z těch Vašich nitek!

Zdendik

R.Jančura určitě umí počítat. Zarazil mne spíš termín, od prosince. Je to dost šibeniční termín a RJ asi využije momentálně volnou kapacitu ve vozech. Ale jestli se rozhodovalo mezi tím, aby za nižší cenu byly v provozu (ještě) moderní vozy od prosince nebo za vyšší cenu ojetiny s tím, že „jednou bude líp“, tak byla volba jasná a ČD to podcenily.

Pajos

Doporučuji nejdříve přečíst související články.

Avlaky

Na ty výkony stačí 9 vagonu a 3 loko

Jaaa

Spíš je podezřelé, že ministerstvu najednou stačí jediné nízkopodlažní dveře v soupravě, když takové levné (ojeté) vozy má v takto krátkém termínu k dispozici jedině Regiojet.

Řekl bych, že tam bude zakopaný pes.

Kubrt

Jaké vozy „s nízkopodlažím vstupem“ má od 2024 k dispozici RJ a nikdo jiný nemá šanci se k nim dostat?

Jaaa

Tak mi ukažte nabídku takových vozů ihned k odebrání, které lze za slušné peníze do 2 let zprovoznit.

Kubrt

Pokud má údajnou šanci ty vozy získat RJ, může je získat i někdo jiný. RJ nemá exkluzivitu v Mukranwagenshopu. Ty patrové vozy, co provozuje RJ nyní, poptávce nevyhovují.

Jaaaa

Co je „Mukranwagenshop“?

Myslíte vyřazené vozy DB nejasného stavu a kvality?

mimoČD

ČD jsou známé svými sliby, které neplní, viz ty pozdě jezdící Desira do Rakovníka, Příbrami+ČB a dalších 😀
Myslím, že ČD zbyde jen to, co nebude chtít nikdo jiný. Jestli ta firma nevyleze z pr..le, v roce 2034 to bude minoritní dopravce.

Jaaa

A vy z toho máte obrovskou jepičí radost. Firma, která je vaše a nad jejímiž podmínkami zaměstnávání máte kontrolu, ztrácí pozici, ale vy jste spokojený.

Ti lidi tady si nevidí ani na špičku nosu…

bkv

Aha takže nevadí, že ČD neplní sliby. Takže je možné, že i v tomto případě by nové vozy nebyly a Jaaa by stejně byl šťastnej protože ČD dostaly nabagrováno…

Jaaa

Ano, stavění si slaměného panáka je přesně to, co lidé vašeho ražení dělají. Vy nechcete diskutovat, vy chcete svoji ideologickou „pravdu“ za každou cenu. Nemá smysl s vámi ztrácet čas.

Karl vB.

Gratuluji!
Vcelku pregnantně jste sám popsal charakter většiny vašich příspěvků zde.

xyz

Panu „mimoČD“ nepatří ani kousek firmy ČD, a.s.

Tzn. nemáte pravdu.

Jaaaa

Pan mimoČD není občan ČR?

ČR nepatří jeho občanům? A komu tedy?

xyz

„88 Kč za vlkm bez dotace na techniku ve vnitrostátní lince s cenou jízdného pod úrovní státního tarifu, s adekvátní zálohou (ne bus), ještě nikdo doteď nebyl schopny nabídnout a tím pádem ani odjezdit“

A co ČD, a.s. s úhradou 40 Kč/vlkm netto na rychlících Pardubice – Liberec či 16,70 Kč/vlkm netto na rychlících Plzeň – Most (obojí od roku 2006 v rámci tehdy „vysoutěžného“ kontraktu)?

Iva D.

Divoké roky 2006 a současný stav,.kdy ve vedení firmy a vlády je úplně jiná situace může srovnávat jen trouba.

gajda

Proto chtějí 88 a ne 16,70 – ČD nabízely víc než MD chtělo a musely si to chtít nechat zaplatit, pokud RegioJet nabídne jen to co je v požadavku, proč by to nemohlo za 88 vyjít alespoň na tu čistou černou nulu?

xyz

Připomenu větu, na kterou reaguji: „ještě nikdo doteď nebyl schopny nabídnout a tím pádem ani odjezdit“.

Rok 2006 spadá do kategorie „doteď“.

Jiří Šrámek

Nemyslím si, že je rok 2006, ale pro jistotu ještě mrknu do kalendáře. Hm, není.

xyz

Tak se podívejte znovu, jestlipak rok 2006 splňuje vůči roku 2021 podmínku „doteď“.

Pokud ano, pak jde o potvrzení spornosti vyjáření „ještě nikdo doteď nebyl schopny nabídnout a tím pádem ani odjezdit“.

Vít Jůza

To nebylo pod úrovní toho státního tarifu, protože ten ještě nebyl zavedený …. ostatně od jeho zavedení toho mnoho nabídnuto a odježděno nebylo, takže se asi jedná o výrok pravdivý, byť, jak se říká, demagogický.

Tomáš

V elektronické trakci…. Čtěte

Gwann

tak tyhle ceny…bych podradil…za to to nejde odjezdit. ale nemůže to říct na plnou hubu, že…

Martin

Já si myslím, že RJ pouze nezapočítal milionové odměny pro své papaláše jako ČD, proto mohou jít s cenou dolů.

Pajos

12milionu ročně na odměnách z jedné linky? … To je i na státní moloch trochu moc.

Franta

To je tak půlka platu Bednárika, ne?

gajda

Já je taky za to co předváděly v minulosti zrovna rád nemám, ale ony to mají fakt těžký. To je firma státu, státem ovládaná a s odborama, a tam to dělat jen dobře a ekonomicky už kvůli tomudle nejde. A i to nábřeží za poslední roky zeštíhlilo. To, že přichází o část výkonů je ale přirozenej jev. Vždyť v Německu taky nejsou jen DB a jde to. A to mají i docela štěstí, že do spousty toho jim konkurence nelezla do zelí, i když mohla, takže jim to zůstalo bez většího úsilí. Osobně klidně jedu Pendolinem, nemám problém s Krušnohorem… Číst vice »

Jaaa

Nemá DB stále monopol v mezispolkové ZDO?

Jan Sova

V Pindolinu je dobré si vlézt do 1.třídy hned u hajz…. Vřele doporučuju takhle cestovat přes celou republiku….

Někdo2

No, to jestli byla cena podstřelená ukáže čas…

Jaaaa

Stačí zrušit nařízené slevy a bude vymalováno.

Tom

Za mě je toto hádání se vlastně v pohodě. Ani v jednom z těch řešení by cestující nepřišel úplně zkrátka. Nemluví se tu o cenových relacích 200 – 250 Kč/vlkm, protože by si zástupy oligarchů za každým dopravcem potřebovali namastit kapsy. Ještě to dotáhnout do stavu, kdy ministerstvo 3 roky dopředu vypíše soutěž na 15 let vozby s fungl novými vlaky od začátku a je to fajn…

X 1

Regulérní soutěž? A na našem ministerstvu?
Blázníte?
🙂

Vít Jůza

Není 3 roky dopředu pořád trochu málo?

mimoČD

Od roku 2024 už to jinak nepůjde, budou muset soutěžit vše, nic nepůjde zadat napřímo.

Jaaa

Holt je potřeba zabrat ještě víc, nedá se asi nic dělat.

jadris

Tady někdo křičí s křížkem po funuse. A převzatých linek bude víc. Když státní moloch neumí reagovat na tržní hospodářství, je to špatně..

Kubrt

Když ono to prostředí „rozstřelů“ je dost nepřehledné.

T478.5

Přesně tak… kdyby se raději udělalo pořádné výběrové řízení podle zákona, s jasnými kritérii a časem na přípravu…tohle jsou takové parodie.

A jinak, opět je škoda, že objednatel chce jen ojetiny, místo aby požadoval nová vozidla s plnou výbavou, která by vlastně neměl o moc dráž.

T478.5

To, že jsou ojeté soupravy levnější než zbrusu nové Interpantery ČD, je logické, a je smutné, že MD si raději vybere lowcost.

kix

pokud je roztřel na cenu, tak co jiného si má vybrat? i kdyby nové vozy byly o 1kč dražší, pokud to není v zadání, jak to mají obhájit jako řádný hospodář? ale rozstřely jsou samozřejmě špatně..ale ono ani řádná soutěž u nás není zárukou ničeho..

Dusanh

Tak zrovna výběr MD na trase Praha-ČB a Praha-HB-Brno je co, když ne lowcost? To co tam jezdí, je skutečně smutné…

PvvS

Stačilo do požadavků zadat nové soupravy..

Pajos

Doufam že se neukáže že jsme mohli mít pantery ale máme pátraky … A ušetřených 12 mega 🙄

Martin K.

Pan Bednárik nesmí udělat chybu předchůdců jako cca před 10 lety, podcenit RJ. To, jestli to RJ podstřelil ukáže čas.

M H

Tady nejde o podcenění…tady jde o jediné – o styl „soutěží“ v ČR, kde platí v poslední době jediné: „Kdo má levnější šrot splňující nutné podmínky, vyhrává.“ Případně jde i o počty sedaček…viz vlaky pro JmK, kde v podstatě soutěžil 4vozový Panter proti 5vozovému Stadleru (nakonac byl ale tuším jediný uchazeč). Tady je to něco podobného 175 sedadel je více než 2vozový Patner (cca 160), ale výrazně méně než 3vozový panter (cca 240). Tedy v případě nových vlaků nejlépe vyjde 3vozová jednotka s Jakobsovými podvozky, která by měla být schopná kapacitu splnit tak akorát a na pořízení a provoz bude… Číst vice »

Karl vB.

V popisovaném případě se nejedná o výběrové řízení, ale o přímé zadání zvolenému dodavateli, do kterého se může zapojit i jiný dopravce. Objednatel má povinnost se nabídkou jiného, než předem zvoleného dopravce zabývat. Z tohoto důvodu nejsou kritéria hodnocení stejná, jako u klasického výběrového řízení, ale spíše jde o to, který dodavatel (dopravce) splní povinné minimum požadavků, presentované objednatelem, levněji. Zkrátka takový typicky český kočkopes. Po roce 2024 bude už možné pouze výběrové řízení, kde budou zájemci podávat souměřitelné nabídky. Vzhledem k předpokládanému nástupu dalších zahraničních dopravců formou trojského koně v podobě LE a snahy Ministerstva dopravy o novou Koncepci… Číst vice »

SaulGoodman

No, nemyslím si, že by si to RegioJet spočítat neuměl. Spíš prostě to, co je pro České dráhy s veškerým aparátem a odboráři mimo realitu, je pro RegioJet realizovatelné. Navíc je jasné, že nová jednotka je dražší než řešení RegioJetu. Je sice hezké, že chtěli nabídnout něco lepšího, ovšem divit se, že když nabízím něco lepšího a dražšího než zákazník (MD) chce, tak si to nakonec nevybere, je trochu naivní. Když přijdu do autosalonu, že bych chtěl nějaký rodinný kombík za co nejlepší cenu, a Hyundai mi nabídne i30, zatímco Škoda Superba, tak holt asi není divu, že sáhnu po… Číst vice »

Kamui

Přesto si myslím, že stát by neměl řešit pouze absolutní cenu, ale i poměr cena/výkon. Zde je rozdíl cca 15 % a ČD nabídly výrazně lepší vozidla.

Pajos

Tak on superministr všechny tyto zakázky dělá tak že nepožaduje nová vozidla. Podle mě je to tím že on tak chce ušetřit že jezdí do práce jedničkoviu oktavkou s novyma potahama sedaček a tím jde příkladem. Jinak si to nevysvětluju 🙃

SaulGoodman

Ano, nicméně že to tak není se obecně ví. Ignorovat realitu pak vede k tomu, že ty výběrka prohrávají.

Oni jsou prostě dodavatel služeb, MD je zákazník kladoucí požadavky. Jediný způsob jak uspět je, se snažit splnit požadavky s co nejnižší cenou, ne říkat, že je lepší si připlatit.

Jaaa

Ale volný byznys tak ve skutečnosti funguje. 🙂

Pajos

Ono ale musíte počítat s tím že i ty nové jednotky pak půjdou na jiné smlouvy, že celá jejich cena není rozložená jen do tohohle kontraktu.
Ojeté zrekonstruované vozy taky nejsou zadarmo a jejich životnost se blíží ke konci. V železničním prostředí neplatí to samé jako u aut ze v prvních letech klesá rychle cena protože už je to jednoduše ojetina.

Valach

A to je právě ono. Raději si koupím toho dražšího kvalitnějšího Superba, který výrazně lépe poslouží cestujícím a je podstatně kvalitnější než šrota Hyundaie, který se za chvíli rozpadne, ale ušetřím… A to by měl být hlavní účel zakázek na rychlíky, vyměnit staré soupravy za nové.

Avlaky

A náhodou po 4 letech nemají být nové vozy?

Jaaa

Tady ale bylo omezující podmínkou něco úplně jiného – jedny nízkopodlažní dveře už teď.

Nikdo jiný než Regiojet v ČR teď takové vozy nemá a za 9 měsíců nezíská, ČD tak musely zkusit nabídnout něco jiného.

Myslím, že tahle podmínka mohla a měla jít napadnout u ÚOHS. Plošina je adekvátní náhrada.

PvvS

Není. je potřeba prsonál a podstatně víc času na naložení/vyložení. Navíc je omezená pouze pro imobilní.

Jaaaa

A jak obhájíte ty jedny jediné dveře?

PvvS

Rozhodně jsou rychlejší NP dveře, než nějaká plošina. A využijí je všichni. A je to bez nutnosti obsluhy a dalšího personálu.

Avlaky

A Bednařík si myslí že to co tam jezdilo na R8 za ČD bylo lepší 🤣🤣?

Pajos

To se tam někde píše?

Avlaky

Víme v čem a kolik lidí tam jezdí,

To mi přijde že se snaží říct že tam jezdí málo lidí ve špatném vozovém parku

Jaaa

A ČD snad nabízely AB+B? Nebo co je tohle za komentář?

Pajos

Ale proč srovnávate něco co bylo s tím co je stav po výběrovém řízení?

Někdo2

Je třičtvrtě na dvanáct děti už touto dobou dávno spí. Dospělý člověk s IQ vyšší než 100 by ani nezaregoval na něco co se tam ani nepíše…

Kamui

Ví někdo přesné zadání a požadavky MD? To je celkem podstatné. Když udělám analogii – MD poptávalo Fabii, ČD nabídly místo toho Superba, zatímco RJ nabídl onu Fabii, která je z principu levnější než Superb.

Pokud by to tak bylo, tak na místě ČD bych rozjel mediální kampaň ve smyslu: „Chtěli jsme pro lidi nové vlaky, ale ministerstvo řeklo ne, raději ušetříme pár korun a cestující necháme jezdit ojetými střepy.“ Jenže to ČD neudělají, nepůjdou proti svému pánovi. Jančura věřím, že by tohoto byl schopen.

Bpee

MD chtělo slušné rodinné auto, ČD nabídly Octavii, RJ nabídl Mecedes třídy E Z PRVNI RUKY TOP STAV ZADNY DOVOZ ZE ZAHRANICI !!!

Bpee

Proč tolik dislajků? 😀

Já myslel, že je to pochopitelné, nízkopodlažní elektrická jednotka je slušný standard, zatímco nabídka RJ počítá s ojetými vozy od DB, kdy IC vozy časem nahradí patra s vyměněnými sedačkami, ojetiny po celou dobu kontraktu, jen v druhé části mírně modernizované.

Haha

Plzeň se snaží… 🙂

Gwann

hmmm, můžete vymazat celou diskuzi a nechat jen vás koment