Šedivá zmizela z další „ponorky“. JHMD motorák tentokrát nalakovaly do zelena

Motorový vůz M27.003 v nových barvách. Pramen: JHMDMotorový vůz M27.003 v nových barvách. Pramen: JHMD

Zařazení do provozu s cestujícími předpokládá firma v průběhu jara.

62 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Osamělý Vlk

Hašišbedna zůstane hašišbednou i po změně laku.
Mohlo to být zlepšení, kdyby se z toho udělali regulérní, třeba i nízkopodlažní vozy. Tohle už na začátku bylo mimo a ještě jsou minimálně 2 verze, což je na to, že jde o 4 vozy příliš.

Ryk Mat

Tyhle hašišbedny jsou dokonalým důkazem toho, co se přihodí, když design vybírá a schvaluje odborník na drážní dopravu.

Karl vB.

Autorem designu Hašišbedny je pan architekt Jan Mach z firmy Mjölk Liberec. Do svých referencí tento skvost ze skromnosti neuvedl. https://www.earch.cz/katalog/subjekty/jan-mach

Pro Pelhřimovský deník pan Mach dne 16.11.2014 uvedl:
„Řekli jsme si, že chceme udělat vlak, který bude zábavný a hravý. Prostě takový, který bude věnovaný dětem a jejich fantazii…“

Šejdr

Pan architekt měl pravdu, jako plastová hračka délky 10 cm by to mezi dětmi věku 3–5 let jistě mělo úspěch. Možná ho ale měl někdo upozornit, že projekt se týká skutečného vlaku.

Karl vB.

Na poslední straně článku na odkazu jsou zajímavé odpovědi pana architekta k tomuto projektu:
file:///C:/Users/Toroox/AppData/Local/Temp/Clanek-ZM-2-2014.pdf

Karl vB.

Omlouvám se za chybný odkaz. Je to archivní pdf, takže je nutné zadat tento vyhledávací link:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=4rail+jhmd+pdf&spell=1&sa=X&ved=2ahUKEwjx56v8mPz1AhUURuUKHVtPAvAQBSgAegQIARA3&biw=1164&bih=653&dpr=1

Ve výsledcích by to měl být první odkaz pod názvem: „Modernizace motorových vozů řady M 27.0 JHMD – http://jhmd.cz › storage › files › Clanek-ZM-2-2014″

Karl vB.
Ryk Mat

Aha. On si architekt Mach sám sebe vybral a sám svůj návrh schválil? Tohle jde za panem Šatavou, ne?

Vbb

Nic o tom nevíte, ale máte zásadní názor.

Ryk Mat

Přečetl jsem si ten rozhovor s panem architektem a vím, že v putyce u chlastu se architekt v žádném případě nevybírá. A můj názor není zásadní. Je empiricky podložený.

Vbb

Čím je podložený názor, že hašišbedny navrhoval odborník na dopravu? (i ta empirie se totiž o něco opírá)
Viděl jsem původní návrhy na hašišbednu a bylo to ještě šílenější. Mjolk se třeba divil, že existuje nějaký předpis ohledně vnějšího osvětlení a že opravdu nejde na mašinu přidělat rampu s 8 halogenovými reflektory.

Dancák

Teda to je hnus hotovej sopl na kolejích

Pavel Čech

Ok, je to ještě osklivejsi než před tím.

Joe

Ale jo, je to pěkné. Ještě bych udělal modrou a jednu nechal v původní stříbrné, jen obnovit ty červené prvky které už jsou léty zasviněné. Ale každý kdo s tím někdy jel potvrdí, že barvou to fakt nezachrání.

pozor vlak

takhle začal natírat můj děda těsně před smrtí

Joe

Plot?

petr

tak konečně lepší než ta nudná šedivá!!!mimochodem původní vzhled těchhle vozů byl jistě mnohem lepší!

Jevgenij

paráda, už se těším….

Karl vB.

Při pohledu na čumák u mně tahle „designová“ světla v kombinaci se zelení svinibrodskou vyvolávají představu, že takhle nějak by asi mohl vypadat legendární „JOŽIN Z BAŽIN“ z populární skladby Ivana Mládka.
Sice je to opticky menší zlo, než původní šedé provedení, ale ta blbá okna a vlez, jak do kurníku, to nezmění.
Nejsem si jist, jestli tato revitalizace měla také nějaký vliv na „pohodlné“ sedáky z vyřazeného trolejbusu. Budou mít také zelené pruhy?
https://www.dedenik.cz/wp-content/uploads/2015/09/0902pet03.jpg

král j

To bude hned veselejší a příjemnější cestování.

Jan

A co třeba normální okna? Nechápu, že za tento kýbl zvratek dokázal někdo dát peníze. Lak to opravdu nevylepší.

František

V šedý nefunguje WC ani na malou. Jak to bude s WC v zelené ponorce?

Gwann

bude tam nové zelený kýbl?

Kopr

Koukám, na boku vlaku je plaketa s logy EU, takze hadam, ze na nakup těchhle strojů EU prispela. To bych vnimal skoro jako podvod, jestli v grantu provozovatel slibil neco jako vylepsenj standardu lokalni dopravy…

Gwann

ano, přispěla. a chybělo málo a vše se vracelo. což by už tehdy JHMD spolehlivě zabilo

dopravopat

Cestujúci by možno viac ako náter ocenili normálne okná. Takto zamaskovaná hašišbedňa ostane hašišbedňou.

petr

ano.i já jsem zastáncem původního vzhledu.byly to jistě pěkné kolejové autobusy.s velkými okny.viz Google MBxd

Paolo

Vidim, ze korporatni dizajn je tady asi hodne sprostí slovo..jeste oranzovou.. modrou a napriklad zltou prosim ast skompletujeme vsechny barvy… ach jo

Jussi

V případě úzkokolejek JHMD je korporát sprosté slovo. Na 4 ks vozidel a dráhu, která těží z železniční romantiky je použití korporátu nápad hodný Čajánka.

Rudolf Tuček

Stejné rozvržení ploch jen pokaždé s jinou barvou může být také korporátní.
Na trati která je víc turistickou atrakcí než ZDO tak děti uvítají když ma každá mašinka jinou barvu.

Ryk Mat

Jakým to píšete jazykem? Připomíná mi to husákbabišštinu. 😜Jste cizinec učící se česky nebo jste na tom jenom mentálně zoufale?

Pája

Ponorka nebo Nautilus je něčí zbožné přání. Hašišbedna je realita.

Nádražák

Jak to vlastně vypadá se slibovaným nákupem nových jednotek?

noerf

Vzhledem k tomu, že firma byla nedávno v insolvenci, tak je to zřejmě pozastaveno.

PvvS

A nezískaly náhodou díky slibu nových vozidel tu 5 letou smlouvu ? Další průběh smlouvy by mohl být hodně zajímavej.

Gwann

poslední zprávy už z doby před insolvenci byly, že chybí blázen, co by jim to zafinancoval.

Martin

Je to hezké

Martin

Doufám že další bude fialová a další modrá 🙂

Bmo

Asi jako ropucha. Ta je také dozelena.

Martin

Jako žabka z jihočeských hlubokých a vlhkých lesů…. Mimochodem červenou, modrou, zelenou a fialovou vymyslelo už minulé vedení JHMD…to není nápad současného ředitele, kterého všichni nenávidíte……..
Jen je škoda, že ty nátěry neměly hašišbedny už od začátku….

Bobes

Ani tento nátěr není dílem současného ředitele, ale jeho podřízeného, který ho ukecal. Ředitel to má na háku.

Jarda

Kazde leto jsme v jiznich cechach v Nove Bystrici ale vzdycky se radeji svezeme „klasikou“ 🙂

Vojta

Na bystřické vĕtvi snad ani ponorky naštěstí nejezdí, nebo jo? Teda já jsem tam měl vždycky štěstí na Balmy, tj. klasiky.

Joe

Výjimečně se tam také objeví, ale spíše se nasazují Tůčka. Hlavní trati hašiše je větev do Obrataně.

Gwann

PS: když se tím nedá jezdit, ať se na to dá alespoň trochu koukat. to jako jo. jen nevím, zda se dají zpeněžit povolení na focení na sire trati

Třicátáprvní Béé

Takže Žabikuk, ale jo, nátěr dělá dost

Gwann

jedno z mála vozidel po kterém i rozhrkany sukafon s původními lavicemi pro trestance působí jako orient expres

Pája

👍👏

dopravopat

Musím súhlasiť.

Jiří Kocurek

A pak je tady Ford Transit ve verzi szynobus
https://www.youtube.com/watch?v=0zeBIxI7n1I

Garry

I kdyby to nastříkali na zlatou.Z h…. dort neuděláš.V originálním stavu ty motoráky byly hezký.Dosadit klimu a bylo to fajn.Takhle je to jen ukázka Jak se to nemá dělat.Ten design je opravdu humus.

Boro

Přesně tak, originál vypadal na svou dobu docela hezky. Tím to však končilo. Dřevěná sedadla, vytápění kamny, měkké podvozky, kde se asi původně neuvažoval rozchod 750… Přesto je mám rád, ty původní co se dochovaly samozřejmě.

Pája

Nějaký někdo měl pocit, že on to dokáže vylepšit. Bohužel je to jen pocit.

Jelen

Ani sebehezčí barevná kombinace nic nezmění na tom, že tyto vozy jsou pro cestování naprosto strašné a že z nich není skoro vůbec vidět ven.

Josef

Bohužel lakem to končí.

Georg

takze na tom „opravovali“ jen lak?

DJS

plechovku pečených fazolí můžete natřít jakoukoli barvou, kterou chcete, stále je to nenávistný, hlučný a nepohodlný stroj

LiborV

Přesně

Georg

tak kluci super – jeste vymenit podvozky, sedacky, okna a motor a mate z toho krasnej motorak.

Pája

Ale to by bylo lepší udělat před lakováním. I když…. 🙂

xyz

A ještě učinit WC funkčním a udělat tomu rozumnější (méně strmé) schody do vozidla.

Jenda-71

Zapomněl jste na karosérii 😀