egoe-plus
Infrastruktura Mimořádné události Železnice

Sečteno: Bouře Sabine zastavila železniční provoz na 192 místech, na Lipence se nejezdilo 80 hodin

Popadané stromy na železnici. Foto: Správa železnic
Popadané stromy na železnici. Foto: Správa železnic

Správa železnic vydala konečnou statistiku řádění bouře Sabine, která se prohnala českými zeměmi počátkem týdne. Celkem železničáři zaznamenali 296 událostí, z toho ve 192 případech došlo k zastavení provozu.

V drtivé většině byl provoz zastaven kvůli popadaným stromům na trati. K najetí vlaku do stromu došlo naštěstí jen v osmi případech. Celkové škody se vyšplhaly na necelých devět milionů korun.

Z celkového počtu 192 zastavení provozu bylo 19 preventivního rázu, za 169 událostmi byly spadlé stromy a čtyři události měly jiný důvod (pád střechy na koleje, zařízení v kolejišti apod.).

Nejhorší situace byla v Jihočeském a Plzeňském kraji pod správou Oblastního ředitelství Plzeň, kde se stalo celkem 65 událostí. Nejdéle (téměř 80 hodin) byl zastaven provoz mezi Rybníkem a Lipnem v jižních Čechách, kde popadané stromy poškodily trolejové vedení.

Nejhorší situace byla v pondělí 10. února, kdy Správa železnic zaznamenala celkem 219 událostí, o den později to pak bylo 76 událostí, v neděli 9. února pouze jediná.

Pokud jde o výši škod, ve dvou nejvíce postižených krajích přesáhla hranici 2,7 milionu korun, celková za celou síť Správy železnic se vyšplhala na 8,9 milionu korun. Vedle poškození tratí a trolejového vedení utrpěly během bouře šrámy také některé výpravní budovy, jako například v Turnově, Liberci, Praze-Běchovicích či Újezdci u Luhačovic. Většinou se jednalo o částečně poničené střechy. V šumavském Novém Údolí vichr zbořil zastávku.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Spravedlnost

Provoz na nekterych tech tratich uz ani nemelo smysl obnovovat.

fensterglaser

Snad už konečně tyto alarmující údaje přimějí SŽ k tomu, aby provedla prořezávku stromů kolem tratí bez ohledu na protesty různých ochránců.

Rtep

Pak už stačí jen provést prořezávku řidičů, kteří jezdí přes přejezdy, aby se vláčky cítily bezpečně. A kdyby zase foukalo, pak samozřejmě ze všech budov preventivně odstranit střechy a mladejm holkám zakázat nošení sukní.
A už nás žádný orkán nemůže ohrozit…

Jiří Kocurek

Zapomínáte na zákaz sebevrahům skákat pod vlak.

Romanero

Zase umíte si představit, že natvrdo proříznou 20 metrový pás třeba podél té Lipenky? Ono se všechno musí řešit citem..

nowas

A proč ne? Kolem blbýho vn je to 7 m na každou stranu od krajního drátu a ani se nemusí ptát majitele, či s ním něco řešit. Časem to zaroste keřma nebo nižšíma stromkama, které až na trať nepadnou. Musí se to pak ovšem udržovat v rozumné výšce, což může být pro SŽ problém.

nowas

U nás(Všetaty) řádili Čezáci nedávno, sebrali vzrostlé ořešáky i menší havěť v nařízeném ochranném pásmu vn. V Mlékojedech u trati to prořezali pod svým vn vedením taky, menší průměry seštěpkovali a velkou borovici okolo půl metru v průměru nechali ležet na zemi, aby si ji asi majitel odvezl. Zato SŽ(DC) v Měšicích na neratovickém zhlaví nechá růst džungli, až jim tam spadne klacík na trať a zastaví se provoz v úterý 11. 2. ráno na skoro 2 hodiny.