Šeberov chrání téměř kilometrová stěna. Výjezd z Prahy po D1 je po měsících prací bez omezení
Protihluková stěna na D1 u Šeberova. Foto: ŘSD
Nová bariéra se tyčí do výšky tří metrů nad úrovní vozovky.
Nová bariéra se tyčí do výšky tří metrů nad úrovní vozovky.
Nechápu, jak se to omezení mohlo povolit na tak dlouho a ještě k tomu na zimní období.
Tak pochybuji, ze nová stěna zmírní hluk. V Průhonicích je cca dvakrát tak vysoká a podle měření svůj účel neplní. Tak si to přeberte jak chcete. Hezký den
Komplet celé ulice u dálnice: Tauerova, Žábova, Rypkova, U drůbežárny jsou fungl nové domy! Chápu že někomu může vyhovovat že je kousíček od Prahy a přitom skoro „na dědině“ ale holt ta dálnice tam už dávno byla když to stavěli! Někomu to nemusí moc vadit (když bydlíte ve městě u rušné ulice tak si taky holt musíte zvyknout) a kdo je citlivý, tak by si tam neměl postavit barák. Anebo, když už holt ušetří čtvrt mega na stavebním pozemku (netvrdím že tam byly levné, ale bez dálnice by byly ještě podstatně dražší), měl by investovat pár desítek tisíc do lepších… Číst vice »
Ale když jsem si to prohlížel, řekl bych že to je nadějné… za pár let by se mohl najít nějaký investor který tam vybuduje několikametrový zemní val a pak tam může nastavět pěkných pár bytovek, nebo firemních baráků kteří to zdaleka tak moc řešit nebudou… a ostatním dále poskytnou solidní „odstínění“.
Nehledě na to, kdy byla postavená, dálnice evidentně poškozuje své okolí, tak dává smysl toto poškozování zmírnit.
Jenže podle zákona, který upravuje podmínky pro hluk platí, že stavby, které vstupují do zatíženého prostředí jako druhé v pořadí se musí přizpůsobit svému okolí, nikoli naopak (např. prostřednictvím opatření v rámci stavebního řízení). Poslední dobou se řeší případy na severu Prahy, kdy stavební úřad povoloval rodinné domy bez toho, aniž by řádně zjistil, jaká je skutečná úroveň hluku z okolí (letiště + dálnice D11). Ono by se mohlo lehce stát, že lidé si tam postaví domy a pak přijdou na ŘSD, popř. vlastníka letiště Vodochody a zcela logicky se budou dožadovat toho, aby něco udělali s hlukem. U nových… Číst vice »
u rimskeho letiste Ciampino jsou obytne cinzaky kousek za plotem. letiste je v provozu od roku 1916 a obytna zastavba se k nemu proste priplazila. zajemci o nove bydleni se patrne museli smirit s tim, ze budou mi pred oknama startujici dopravni letadla.
Jaky byl letecky provoz pred sto lety a jaky je dnes?
Proboha koho poškozuje dálnice ? Btw tento úsek dálnice je postaveny desítky let.
No jo, meli tam rovnou postavit tunel az do Brna, aby byl klid… my se z tech sten u silnic jednou definitivne pokakame…
Tak jako? Všude v Evropě.
Možná by by do trojúhelníkového sponu vysazená habrová nebo tavolniková živá zástěna posloužila lépe. Sice by je musel někdo do foroty predpěstovávat, ale nemyslim, že by to bylo o tolik dražší, než tato betonová monstra. Možná zarostou, ale betonová zůstanou.
No, chrání…bohužel moc nechrání, stávající výška nestačí, zvlášť když je naproti dvanáctimetrová zeď. Že to problém nevyřeší, se vědělo už před stavbou.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/regiony/u-prazskeho-seberova-roste-protihlukova-stena-podle-tamnich-obyvatel-ale-neni-dost-vysoka-344223
A podle kterýchže obyvatel? Těch, co si levně koupili pozemky u dálnice, tam si postavili barák a teď aby jim daňový poplatník zacvakal protihlukovou ochranu? Šeberov sice existoval už dávno před dálnicí, prakticky ale všechny hlukem postižené části nejblíže dálnici vznikly v uplynulých 40 letech, kdy už byla dálnice dávno v provozu.
No dobře, ale asi těžko někdo očekává 12m vysokou protihlukovou stěnu??? Kolik bylo podle vás správné?
Mimochodem, v článku zaznělo že 3m je stejné jako nic, souhlasíte s názorem že je možno takto ušetřit? Totiž, až se to za 20 let bude muset obnovovat, bylo by dobré vědět že názor místních je takový že 3m stěna je zbytečná, ať se to tedy neobnovuje zbytečně!!
Tak snad mají ten hluk před stavbou stěny nějak spočítaný nebo změřený ne? A na základě toho navrhli výšku stěny, to by mi přišlo jako logický postup. Asi není nic jednoduššího, než ten hluk po postavení stěny změřit a říct, jestli vyhovuje nebo ne.
a hlavne by ta silnice mela mit CISLO. OD degradace dalnice by ji mohli oznacit aspon S1….
Prečo číslo? Ulice sa odjakživa značia názvami. Toto je ulica Brněnská.
kazde velkomesto Bratislava, München, Wien. Zürich, Varsava maji cislovane silnice. Je to jednodussi nez dlouhe nazvy ulici. A jeste tato degradovana dalnice (to se muze stat jen u nas) je znacena jako MIMO OBEC. Takze by mela mit cislo
Není to silnice, jen místní komunikace. Místní komunikace se podle zákona také číslují, ale toto číslování ve většině obcí není vůbec zveřejněno. A centrální evidence pozemních komunikací jaksi stále neexistuje, i když podle zákona už měla existovat 17 let.
Snad je to dostatečně ošetřeno anti grafiti nátěrem a zabezpečeno tak aby z toho nebyla ostuda Prahy a grafiti humus
Antigrafitti nátěr (plus jeho očištění tlakovou vodou, to grafitti nespadá samo!) stojí zhruba stejně tolik kolik fungl nový nátěr barvou… takže jeho používání tam kde je míň než 100% šance grafitti je vyslovené plýtvání. Zkoušel jste to už někdy na svém baráku? My na našem ano… ekonomicky to nedává smysl.
Na funkci to snad nemá vliv…