Se změnou jízdního řádu se otevřou nové zastávky i zprovozní nový most přes Labe
Vlaky přestanou definitivně zastavovat na zastávce Bezpráví, která leží na rekonstruovaném úseku prvního koridoru.
V souvislosti se změnou jízdního řádu od 12. prosince dojde k některým změnám i na železniční infrastruktuře. Přehled přinesla Správa železnic.
Na Brněnsku se otevřou dvě nové zastávky Brno-Starý Lískovec a Ostopovice, které byly zbudovány v rámci modernizace železniční tratě mezi Brnem-Horními Heršpicemi a Střelicemi. Bude zahájen provoz po obou kolejích na novém mostě přes Labe u Čelákovic a vrátí se vlaky v elektrické trakci na trať mezi Hodonínem a Břeclaví, kterou v červnu poničilo tornádo.
Na Kroměřížsku ponese dosavadní zastávka Rajnochovice nový název Podhradní Lhota. V letošním roce byla kompletně zrekonstruována a obec Podhradní Lhota v této souvislosti zažádala o její přejmenování. Naopak vlaky přestanou definitivně zastavovat na zastávce Bezpráví, která leží na rekonstruovaném úseku hlavního železničního koridoru mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí.
Další změny nastanou v průběhu platnosti nastávajícího grafikonu. V Pardubicích se 17. prosince zprovozní dvě zrekonstruovaná nástupiště. Ke stejnému datu skončí výluka mezi hlavním pardubickým nádražím a stanicí Pardubice-Rosice nad Labem. Vlaky se tak vrátí na trať mezi krajskou metropolí a Chrudimí. V polovině prosince se otevře také část modernizovaného úseku mezi Uničovem a Libinou, vlaky budou jezdit až do Troubelic.
Už na konci listopadu byl zahájen zkušební provoz výhybny Bartoušov, která umožňuje vhodnější křižování vlaků na jednokolejné trati Nymburk – Kopidlno – Jičín, čímž dojde ke zkrácení jízdních dob. Cestujícím slouží nově vybudována zastávka Žitětín, která nahradí původní zastávku v Bartoušově.
Ke změnám v provozu dochází na trati mezi Prahou a Lysou nad Labem. V polovině prosince začne zkušební provoz v obnoveném úseku mezi Čelákovicemi a odbočkou Káraný, který zahrnuje i nový most přes Labe.