Sdružení osobních železničních dopravců posílilo. Popudem byla konzervace lokálek
Jednotka RegioSprinter na Švestkové dráze. Foto: Petr Dobiašovský / AŽD Praha
Spolek posílily společnosti Die Länderbahn, AŽD Praha a KŽC Doprava.
Sdružení železničních společností působilo jako sdružení provozovatelů dráhy a drážní dopravy.Když vznikl ŽESNAD,sdružení upadlo do kómatu.Teď skupina nadšenců tvrdí,jak ho reinkarnují a za členy vydávají dopravce, kteří se Sdružením nechtějí mít nic společného.Ještě by měli uvést,že členy jsou ČD či RJ,aby působili šotouši důvěryhodně.
Hehe, koukám zase lokálkobijci jedou.
Sorry hoši, žádný VRT nebude, plánovaný velký přeložky taky nebudou.
Jakákoli argumentace „úsporama“ z lokálek je nesmysl.
Ale nebude ani na vaše ropákovský plechovky. Na vaše slavný dálnice. Ani na vaše slavný cyklostezky.
Budete jezdit po rozpadlejch silnicích ve smradlavejch kolonách a dobře vám tak. Nechcete modernizaci země – nebude.
plány revanšistů zhatí,
šukafony boubelatý!
Díky za informaci, že někdo přibyl do sdružení, ale kde je základní info o současných členech?
Tak to není vůbec pravda, ani jedna z vět, které jste právě napsal.
Tento příspěvek měla být odpověď uživateli Willy níže, nevím proč se to objevilo zde.
Tak pokud se jedná pro místní o významnou lokálku, tak si myslím, že to může být součást jejich rozhodnutí, že podpoří spíše toho, kdo má v programu obnovení.
No ,že někdy bude spolupracovat Šatava s Augustou jsem si nemyslel,ale pochopit se to dá.Hlavně pokud jde o tu konzervaci lokálek.Šatava má Kadan-Kaštice a tam nikdy 300 vlaků nepojede ,stejně jako Augusta Roudnice-Libochovice a Landerbahn třeba Vejprty to samé.Jinak nejsem pro rušení tratí ,ale trat kde není nákladní doprava a osobka je na 10 dní v roce je také docela hloupost
No co, oba mají byznys postavený na provozování zbytečných vlaků placených z veřejných rozpočtů, tomu teď doba nakloněna nebude, tak je třeba spojit síly.
Drsne, ale upřímně a pravdivě vystihnuto.
Jo, na Vejprty určitě nepojede ani 300 vlaků ročně a je to mnohem zajímavější a turisticky užitečnější trať než Kozí dráha. A nechává to všechny chladnými. Dokola se tu píše o jakési Kozí dráze, ale že možná zavřou Vejprty nikoho moc netrápí. Přitom tam ten vlak vyloženě rozvazi turisty po horách a nikoli jen vyveze lidi z města na nudny kopec pod horami, kde nic není (Telnice).
Na Vejprty je podepsaná smlouva mezi Ústeckým krajem a DLB na 10 let.
A? Hele, já to nemyslím ve zlém, možná nejsem fanoušek Kozí drahy, ale zrovna Vejprtskou bych predelanou na cyklostezku mít moc nechtěl. Ta pro mě má cenu. Skvěle rozvazi po horách, ne jako Moldava, co jen do hor vyveze. A smlouva mezi krajem a dopravcem z tohoto hlediska nic neznamená. Pokud bude podmínka 300 vlaků ročně a Vejprtska trať si nevyjedna vyjimku, tak Vejprty jsou hodně podlimitni (tam snad není ani 150) a na SZ se kdykoli mohou rozhodnout zahájit řízení o její konzervaci. A nepůjde nic namítnout. Dopravce kraji sdělí, že nastaly mimořádné okolností, že nebyl na trať vypuštěn… Číst vice »
Co není, může být. Ta nákladka je nahrnutá na silnice. Chceme-li ji tam už nechat a třeba i posílit (pokud to ještě vůbec lze), koleje rušme, ale pouhým přesunutím výroby energie na jiné zdroje s méně znatelnými dopady do prostředí se energetická náročnost toho kterého druhu dopravy nesníží.
kdyz si vyberete vyrazne efektivnejsi logisticky system, tak mluvime o „nahrnuti“, jo?
tak co byste si predstavoval ze odhrnete zase zpatky do zetek a stanicnich skladist?
On je efektivnější z organizačního hlediska, nikoli z hlediska spotřebované energie, víte?
A bylo by snad vhodné, aby se organizačni efektivita železnice zlepšila, ne?
Protože energetická efektivita je pro člověka čím dál důležitější. Nezplacené externality vás totiž doběhnou a budou chtít uhradit.
Tak šotoušům zdar. Jsem zvědavý, co posílené reinkarnované sdružení vyřeší. Soudím, že toho asi moc nebude, nějak tomu chybí lidský kapitál…
tak a první bod na program spolku…tlak na dobrou správu a MD ohledně ETCS v koridorových stanicích kam ústí neETCS tratě (Děčín, Ústí, Lovosice, Roudnice a tak podobně přes celou republiku až po Břeclav)
Jediná možnost. Pomalu začínám věřit tezi, že rozbití monopolu vede k zachování sítě. Nechceme přece dopadnout jako Rakousko, kde si politici pod vlivem různých lží (které by nikoho nenapadlo aplikovat třeba na přebujelou síť silnic 3. tříd) na téma údajné drahoty železnice zrušili tisíce km. V poměrně nedávné době. Strom také neporoste uřeže li mu nějaký hloupý sadař – prosvětlovač všechny větvičky. Zvlášť když mu řeknou, že dostane za každou uřízlou větvičku třeba kačku.
Je to pravda. Monopol na regionální železniční dopravu je špatně, ÖBB i ZSSK jsou toho důkazem.
Ne žy by ZSSK neměly řadu chyb, ale zastavení osobní dopravy na řadě slovenských lokálek je agenda objednavatele – tamního Ministerstva dopravy.
Samozřejmě, že je to agenda objednavatele, ale možná, že kdyby byl trh na Slovensku otevřen i jiným dopravcům, tak by bylo možné na mnoha tratích zajistit provoz za podstatně výhodnějších podmínek, než jaké nabízí ZSSK.
Ovšem i to otevření trhu, pořádání regulérních soutěží, je zase věc ministerstva 🙂
Je to pravda. Nejlepší by bylo, kdyby objednávka železniční dopravy na Slovensku byla svěřena jednotlivým krajům.
Víte kolik na Slovensku stojí dopravní cesta? Osobní vlaky nemají žádnou úlevu a platí kolem 70 až 90 Kč za kilometr, tak jako nákladní. Myslíte, že tenhle náklad by soukromnik nemusel hradit? Obdobná i vyšší cena je běžná v Německu i Rakousku. U nás se kdoví proč platí za osobní dopravu sotva pětina a pak se to dotuje skrze fondy. V čem je tento systém u nás lepší nikdo neví. Ale generuje pracovní místa navíc, to ano.
Náš systém je lepší, protože je politicky lépe průchodný.
Že je dražší je lepší?
Pokud se neplatí obdobná nebo skutečná cena na silnicích, pak je pochopitelné, že to nemůže být ano na železnici.
Také by musely ty dopravní cesty, když už se za ně platí plná palba, odpovídat potřebám dopravy, přinejmenším uvedením do vzorného stavu, neřku-li přiblížením se zdrojům a cílům, kde třeba, přiměřeným zvýšením cestovní rychlosti a plynulosti, kapacity… To vše se děje na silnicích zcela běžně, v míře často až přehnané. Pak těžko poměřovat.
Má to výhody i nevýhody. Ale jestli se hraje na zachování většiny tratí, tak ony řekněme nevýhody přebíjí tato pouhá jediná karta.
Kdykoli jedu po Rakousku do Graz, Innsbrucku, Salzburgu, Villachu a nebo jen Vídně, tak tiše závidím jak tam železnice funguje, jak mají pěkná opravená a moderní nádraží, rychlé tratě, moderní vlaky. U nás je to po návratu vždy studená sprcha, ale zato se pořád jde kodrcat v 810 někam do Kácov, Kasejovic nebo Čisté. A takových je. Když se zamyslíme, kolik takovéhle provozy musely stát desítek milionů od konce komunismu, nejde se moc divit, že to u nás nevypadá jako v Rakousku.
Cože to? Rozsah sítě je do značné míry základ. Tyhle tratě rozhodně nestojí tolik, abyste za ně postavil a ještě provozoval nějakou jednu rychlou pro parádu (třeba se stanicemi v polích, jakkoli už sto let víme, jaká to je nevýhoda). Navíc je potřeba brát alespoň dopravní investice jako celek. Když někde vyplácáte miliardy na dobré dálkové spojení po silnici, je Vám to železniční už nejméně zpola k ničemu, leda tak ke zvyšování již tak velkých objemů dopravy – dopravou pro dopravu.
Mě baví šotouši, kteří tvrdí, že železnice není tak drahá, jak tvrdí odborníci a kolik kalkulují železniční dopravci. Ale ještě jsem neviděl jediný důkaz, který by potrvdil, že lokálková železnice je oproti silnici nákladově alespoň podobná.
Nojo klasika, šotouš nazývá oponenty šotouši. Jestlipak vůbec tuší odborník Orky, že spousta věcí kolem železnice a přeprav není jen o ježdění s vláčky a hoblování kolejí, ale má dalekosáhlý průnik do hospodářství, sociologie, demografie … I taková nejběžnější v podstatě kolejová doprava, zvaná výtah, se dle ryze ekonomistického hlediska nevyplatí, přesto je nikdo (krom ultrakktů) nezpochybňuje, protože se zaplatí jinak, než výběrem jízdného. Ani ty vlaky obecně nejsou od toho, že to, či ono převeze bus nebo dodávka. Čistě technicky asi ano, jenže tím busem, až na světlé výjimky nikdo nepojede a na výlet už vůbec ne a místo… Číst vice »
Tohle by se mělo někam zarámovat 🙂 Autobusem nepojede nikdo na výlet, to je dobrý!!!
Ano, tak to ve většině případů je. Autobus prostě už jen z principu nemůže plnohodnotně vlak nahradit.
To máte pravdu, autobus většinou přijede na čas nebo se zpožděním do 5 minut. 😀
Tak to asi ty kolony nadlétavá? Levituje? Moje denní zkušenost potvrzuje 0 – 25 minut . A věřte, že do problematiky vidím víc než kdejaký „významný teoretik“. ☺
A navíc z principu nejezdí o víkendech a večer, nedají se v něm cist noviny, nemá záchod a zbytečně zajíždí do středů obcí. Kde já jsem to jen četl?
Mícháte hrušky s jablky v jedné větě.
Také pobavilo. 😀
Orky není demagog jako Marian a leccos si umí spočítat. To, že železnice, zejména na malých výkonech je několikanásobně dražší co silniční alternativa je prostě fakt, se kterým nic nenaděláte. Nebedete tomu asi věřít, ale ona i trať se ničí. Lokálky dneska existují fakticky jenom kvůli politickým bodům a ne kvůli ekonomii, ekologii nebo že by se nějak vyplatily.
Pasujete mi do role sadaře, ano, toho, co cítí za každou větvičkou korunu. Kolik procent tvořila provize pro rakouskou auditní firmu, z každého zrušeného km? A nevznikl tedy tržní tlak na to, aby uváděná ztráta byla co nejvyšší? Není to podobné i v ČR?
Nevyplatí se žádná trať, možná tak kromě koridorů. Kdyby se měly zachovávat jenom tratě, které se vyplatí, tak tu nezůstane zhola nic. Veřejná doprava má zajišťovat dopravní obslužnost a ne vydělávat, nějaká ta ztráta se tam bude doplácet vždy. Rušit tratě je naprostá zhovadilost. U každé trati jednou přijde doba, kdy bude potřeba (což se už u mnoha zdánlivě zbytečných tratí prokázalo), jenže když se mezitím zruší, tak už obnovit nepůjde. Není to o žádném šotoušství, ježdění starými motoráčky či co, ale o tom, že ten přepravní potenciál (ano, to slovo, ze kterého má 99% zde diskutujících legraci a přitom… Číst vice »
No tak obnovit nepůjde, ujistuju vás, že svět se bude točit dál i bez železnice. 🙂
A svět se bude točit dál i bez silniční sítě 🙂
No to nebude.
A jaktože se země otáčela v době před miliony let, kdy tu žádná silniční síť nebyla?
Akorát že ta bez údržby a nějaké správy není okamžitě nesjizdna (mimo zimu) a pokud začne výrazně chátrat nebo se přestane rozsirovat, lidé si jednoduše zvolí jiné politiky, kteří to vyřeší. Myslíte, že to udělají i kvůli lokalkam? 🙂
Napsat „nějaká ta ztráta“ o realitě, která představuje ročně stamilióny a miliardy utopené v železniční dopravě a infrastruktuře považuju za vrchol drzosti a arogance!
Za vrchod drzosti a arogance považuji navážet se do železničních tratí, zatímco nevyužívané silnice přehlížet a dělat, že ty jsou v pořádku. To je prostě jen nenávist k železniční dopravě, nic jiného
A ty stamilióny…máte vůbec představu, kolik stojí výstavba nové silnice? Víte vůbec, kolik stojí zemní práce, mosty, tunely a jejich následná údržba? To jsou takové částky, že si je nedokážete ani představit. Oproti tomu jsou investice do provozu vlaků jen kapka v moři.
*vrchol
Zatímco železnice je doslova černá díra na peníze, kde se jakýkoli objem financí utopí v nenávratnu, tak ze silniční dopravy a souvisejících daní a poplatků přesahují výnosy státu 100 mld. Kč ročně. Nehledě na fakt, že na silniční dopravě stojí veškerá ekonomika státu.
Neměl byste vyhledat lékaře? Co píšete nemá hlavu ani patu, srovnat význam silnic a zeleznic nelze. I princip používání silnic a zeleznic je jiný. Po silnicích nižších trid se může pohybovat kdokoliv kdykoliv a v podstatě na čemkoliv, od koně přes kola a auta po pěší chůzi, koloběžka atd, bez toho aby si někde objednával trasu. Železnice jsou asi jakobyste dovolil na silnicích jen pohyb autobusů a kamionu a ještě je nutil si rezervovat cestu a čekat ve vesnicích na vykrizeni. Silnice nižších tříd jsou v prvé řadě cesty a ty méně důležité se ani kdovíjak neudrzuji. Silnice také můžete… Číst vice »
Vidět budoucí cyklostezku při každé zmínce o železnici s převážně místním významem je podle vás úplně v pořádku?
Vyhledat lékaře byste měl vy. Když jste tak skálopevně přesvědčen, že význam mají jen silnice a železnice vůbec, tak se jděte léčit vy. Já jsem, narozdíl od vás, v pořádku.
Prý „bariéra v krajině“, a silnice jako bariéra není? Po silnici jezdí daleko víc vozidel, než po železnici, takže co je větší bariéra je každému duševně zdravému jedinci jasné. Fakt miluji tyto individua, kteří se domnívají, že železnice je přežitek 19. století (což je samozřejmě absolutní nesmysl a nepravda) a každého, kdo si stojí za významem železnice i dnes, považují za někoho, kdo by měl vyhledat lékaře. Zkuste si po sobě přečíst všechny příspěvky na této stránce a možná přijdete na to, že toho lékaře potřebujete vy, ne já.
Moderní železnice není přežitek 19. století. Železnice v trasování z 19. století je bohužel přežitek 19. století, protože zdaleka neodpovídá potřebám 21. století. Moderní železnice má být rychlou kapacitní páteřní dopravou. Lokálka klikatící se krajinou, míjející v trasování z 19. století většinu míst na své trase není rychlou páteřní dopravou a při nasazení 810 a podobných vozidel není ani kapacitní dopravou, protože jí bez problémů nahradí jeden autobus. Když tedy zabíháte do historie, musíte tu historii hodnotit vcelku. V současné době mají určitě význam VRT, koridorové tratě pro osobní i nákladní dopravu, příměstská železnice v okolí velkých měst. Dále mají… Číst vice »
Také souhlasím. Místo velké části lokalek by větší smysl dávala spíše cyklostezka. I by ji využilo víc lidí. Třeba taková Kozí dráha. Se stoupáním 25 metrů na 1 kilometr je to úplný ideál jak pohodově vyjíždět kopce. Vlakem do Děčína, pak po Kozí dráze na kole pěkně zvolna vystoupat do Telnice, tam si dát oběd a pak si užít sjezd dolu do Ústí. A potom kolem Labe do Lovosic a zase vlakem domů do Prahy. Když nebude cyklostezka, tak jednoduše nemá žádný smysl jezdit s kolem do Telnice. Jen magor by se hnal s kolem do Děčína, aby si pak… Číst vice »
Jasně, po tratích se budou prohánět rekreačně cyklisti a rostoucímu množství aut (která tam i ty cyklisty budou muset dovézt) budeme asi zadarmo (!) stavět a udržovat stále další a další pruhy asfaltu. Geniální propočet. 🙂 Co už se zničilo krajiny a zdraví, počítá málokdo.
Že by někdo jezdil na kole Telnice – Ústí? Nevím, ale mně to ale sjezd po silnici I/30 nebo nějaké rozbité polní cestě a následný průjezd Ústím mi nepřipadá úplně lákavý.
Z kopce dolů nevadí rozbitost a je to jen spojovací úsek k polabske stezce. Nekudy to vzít musíte.
Vy nemáte děti, že ne? Jinak byste asi volil jiná slova.
A co tím chcete říct? Ta cyklostezka se stoupáním 25 metrů na kilometr je něco co dítě nezvládne? Nebo vám jde naopak o to, že dolu to bude moc rychlé? Pak tam dítě neberte a držte se kolem Labe, protože kdekoli v horách jsou prudké kopce a k to.u provoz aut a kluky bude lákat to sjíždět rychle. Samozřejmě s dětmi z cyklostezky po Kolíně nikdo nebude pokračovat na Ústí, podobně jako asi nikdo normální neposila malé děti na kole jezdit po pražských cyklopruzich. Kdo svým dětem neveri, nebere je na prudké kopce. Popravdě ale nechápu co chcete říct, pokud… Číst vice »
Rozbitost nevadí? S dětmi evidentně nemáte vůbec žádné zkušenosti. Jinak moje poslední kolo má už zase přes 20 000, celkově mám v nohách přes 150 000 zaznamenaných km a přitom bych si nedovolil komukoliv navrhnout, aby v místě svého bydliště přeměnil trať na cyklostezku pro moje potěšení. Tímto myšlením trpí hlavně lidé z Prahy. Nebudete vy náhodou jeden z nich?
Jinak s dětmi jezdím na kole přes 20 let. Na školní hřiště s nimi? 😀😂👍 Tak to nejstaršímu hned po online výuce budu rád tlumočit 😃
Přesně tak, stačí se podívat do Slavonic, Kyjova, Kam šenova apod. Cyklistů mraky,….Zato do takové Jemnice jedou 3 vlaky za víkend s průměrně 3 lidmi…. 🙂
Ještě že se postavila cyklostezku z Přibyslavi do Sázavy, kdyby tam dodnes byl vlak, tak taky jedou 3 lidi průměrně a možná ani ne každý víkend. 🙂
To jste nepochopil, ony jsou ty tratě jen zakonzervované asfaltem 😀.
To byla ironie 😉
Jenže ona ta trať nemá význam jen pro lidi z Prahy. Tudíž dělat z místní tratě cyklostezku pro Pražáky je blbost opravdu hodně mimo jakoukoliv debatu.
Podle mínusu soudím, že celá ČR by měla jedincům z paneláku v Praze sloužit a ještě k nim obdivně vzhlížet za jejich „duševní moudra“. Pak se člověk nediví, proč vznikly kraje a to i takové, které na první pohled nedávají smysl.
Však ano, nejvíc ji využiji lidé z Děčína a okolí. Pražák tam pojede jednou za 2 roky, za vlakem by tam nejel vůbec.
Pražák nemusí vůbec nikam a nikomu to vadit nebude.
A já si doteď myslel, že na provoz výtahu u nás v paneláku se skládáme jako společenství vlastníků z vlastních peněz. Pravda, ti v přízemí nemusí přispívat. Když se to nevyplatí, kdo nám to dotuje, město? Kousek od nás jsou městské cinzaky s 5 patry bez výtahu. Náhoda?
Ne, norma. Vy jste ten panelák projektoval a stavěl? Ne, protože o tom nemáte ani páru.
Musíte hledat a sám i počítat.
To na titulním obrázku není RS1 ale RVT.
Pravda, nějak se nám vloudila do databáze fotek chyba. Opraveno.