Schváleno. Ve Zlínském kraji převezme část provozu po Českých drahách Arriva

Zázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Radní Zlínského kraje dnes schválili po měsících tahanic smlouvu na provoz regionálních vlaků s Českými drahami a společností Arriva vlaky.

Radní Zlínského kraje dnes schválili po měsících tahanic smlouvu na provoz regionálních vlaků s Českými drahami a společností Arriva vlaky. Nový dopravce převezme po Českých drahách provoz zejména na takzvané Vlárské dráze, kraj současně výrazně navýší objednávku.

Schválení smluv potvrdil krajský radní pro dopravu Pavel Botek. „Smlouvy jsou schválené, podepsané by měly do konce týdne,“ řekl Botek. Zlínský kraj od prosince kromě výměny dopravce na části tratí chystá velkou změnu v železniční dopravě, výrazně navýší počty vlaků, které objednává, zavede současně integrovanou jízdné.

Plán uzavřít smlouvu s Arrivou a Českými drahami schválili v lednu zastupitelé, od té doby se jednalo o konečném znění smlouvy. Jde o soubory A,B a C, které řeší dopravu na většině území kraje, radní ještě řeší smlouvu s Českými drahami na provoz vlaků na trati Kojetín – Valašské Meziřící. Arriva bude jezdit za 165,95 koruny za kilometr.

Z původních 3,5 milionu vlakokilometrů navýšili radní objednávku na 4,9 milionu vlakokilometrů ročně. Vrací se tak k objemu provozu před více než deseti lety. Kraj tak chce dostat do vlaků lidi, kteří jimi dosud nejezdí.

Arriva počítá s nasazením jednotek 628 známých z provozu na Vlárské dráze na lince z Prahy do Nitry, jednotkami Stadler GTW a motorovými vozy Alstom Lint. Ty si pronajme od Leo Express. Šéf Arrivy Daniel Adamka už dříve uvedl, že strojvedoucí chce hledat i na Slovensku a lákat je i na vozbu nákladních vlaků.

Provozní soubory ve Zlínském kraji

Provozní soubor A (nezávislá trakce) = linky Os Otrokovice – Zlín – Vizovice, Sp Kroměříž – Zlín – Vizovice, Os Veselí n. M. – Otrokovice – Zlín, Os Přerov – Zlín, Os Zborovice – Kroměříž ( problém realizace „modernizace a elektrizace trati Otrokovice – Vizovice“.) doba trvání 2019 – 2023 (4 roky s opcí až +6 let) – Kraj bude jednat dál s Českými drahami. Celkem 811 tisíc vlakokilometrů / rok. ČD nabídly 9 Regionov, 126,90 Kč / vlkm

Provozní soubor B (nezávislá trakce) = linky Os Rožnov p. R. – Vsetín – Bylnice, Os Vsetín – Velké Karlovice, Sp Staré Město u Uh. Hradiště – Uherský Brod – Bylnice, Os Uherský Brod / Újezdec – Luhačovice. Doba trvání 2019 – 2029 (10 let) – Kraj bude dál jednat s Arrivou. Celkem 1,869 milionu vlakokilometrů / rok, cena 165,95 Kč / kmNa této trase by mělo k největšímu skoku ve kvalitě. Arriva tu nasadí: 3 ks Alstom LINT 27, 7 ks Alstom Lint 41 (oba typy zapůjčené od Leo Express). V přechodném provozu do ledna 2022 jednotky 845, poté už jen vozy Stadler GTW (11 vozidel)

Provozní soubor C (závislá trakce)= linka Os Přerov – Břeclav  doba trvání 2019 – 2023 (4 roky s opcí až +6 let) kraj jedná dál s Českými drahami. Celkem 1,023 milionu vlakokilometrů ročně. ČD nabízí soupravu složenou z lokomotivy řady 362 + 2 vložené vozy Btee + řídící vůz řady 961, tzv. souprava „Sysel“, 5 vratných souprav, cena 163,5 Kč/vlkm.

Tagy Arriva vlaky České dráhy Top Zlínský kraj
108 komentářů