Dopravci Železnice

Schváleno. Ve Zlínském kraji převezme část provozu po Českých drahách Arriva

Zázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Zázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Radní Zlínského kraje dnes schválili po měsících tahanic smlouvu na provoz regionálních vlaků s Českými drahami a společností Arriva vlaky. Nový dopravce převezme po Českých drahách provoz zejména na takzvané Vlárské dráze, kraj současně výrazně navýší objednávku.

Schválení smluv potvrdil krajský radní pro dopravu Pavel Botek. „Smlouvy jsou schválené, podepsané by měly do konce týdne,“ řekl Botek. Zlínský kraj od prosince kromě výměny dopravce na části tratí chystá velkou změnu v železniční dopravě, výrazně navýší počty vlaků, které objednává, zavede současně integrovanou jízdné.

Plán uzavřít smlouvu s Arrivou a Českými drahami schválili v lednu zastupitelé, od té doby se jednalo o konečném znění smlouvy. Jde o soubory A,B a C, které řeší dopravu na většině území kraje, radní ještě řeší smlouvu s Českými drahami na provoz vlaků na trati Kojetín – Valašské Meziřící. Arriva bude jezdit za 165,95 koruny za kilometr.

Z původních 3,5 milionu vlakokilometrů navýšili radní objednávku na 4,9 milionu vlakokilometrů ročně. Vrací se tak k objemu provozu před více než deseti lety. Kraj tak chce dostat do vlaků lidi, kteří jimi dosud nejezdí.

Arriva počítá s nasazením jednotek 628 známých z provozu na Vlárské dráze na lince z Prahy do Nitry, jednotkami Stadler GTW a motorovými vozy Alstom Lint. Ty si pronajme od Leo Express. Šéf Arrivy Daniel Adamka už dříve uvedl, že strojvedoucí chce hledat i na Slovensku a lákat je i na vozbu nákladních vlaků.

Provozní soubory ve Zlínském kraji

Provozní soubor A (nezávislá trakce) = linky Os Otrokovice – Zlín – Vizovice, Sp Kroměříž – Zlín – Vizovice, Os Veselí n. M. – Otrokovice – Zlín, Os Přerov – Zlín, Os Zborovice – Kroměříž ( problém realizace „modernizace a elektrizace trati Otrokovice – Vizovice“.) doba trvání 2019 – 2023 (4 roky s opcí až +6 let) – Kraj bude jednat dál s Českými drahami. Celkem 811 tisíc vlakokilometrů / rok. ČD nabídly 9 Regionov, 126,90 Kč / vlkm

Provozní soubor B (nezávislá trakce) = linky Os Rožnov p. R. – Vsetín – Bylnice, Os Vsetín – Velké Karlovice, Sp Staré Město u Uh. Hradiště – Uherský Brod – Bylnice, Os Uherský Brod / Újezdec – Luhačovice. Doba trvání 2019 – 2029 (10 let) – Kraj bude dál jednat s Arrivou. Celkem 1,869 milionu vlakokilometrů / rok, cena 165,95 Kč / kmNa této trase by mělo k největšímu skoku ve kvalitě. Arriva tu nasadí: 3 ks Alstom LINT 27, 7 ks Alstom Lint 41 (oba typy zapůjčené od Leo Express). V přechodném provozu do ledna 2022 jednotky 845, poté už jen vozy Stadler GTW (11 vozidel)

Provozní soubor C (závislá trakce)= linka Os Přerov – Břeclav  doba trvání 2019 – 2023 (4 roky s opcí až +6 let) kraj jedná dál s Českými drahami. Celkem 1,023 milionu vlakokilometrů ročně. ČD nabízí soupravu složenou z lokomotivy řady 362 + 2 vložené vozy Btee + řídící vůz řady 961, tzv. souprava „Sysel“, 5 vratných souprav, cena 163,5 Kč/vlkm.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Aleš Vybíral
Host
Aleš Vybíral

Tak nevím, jestli pan Sůra neumí dobře číst ve zdroji a nebo jestli v tom mají bordel na kraji. V každém článku o dopravní obslužnosti Zlínského kraje se píše, že na Os Přerov – Břeclav mají jezdit vozy Btee. Skutečně? Opravdu vezmu těch 7 vozů co zbylo v Ostravě a 5 vozů z Čech a dovezou je sem? Vždyť by to byla cesta do pekel (Vmax = 120, není aut. blokace dveří, prostě nic). A to si nejsem jistý, jestli by 12 vozů stačilo na oběh souprav + zálohu. Nemá se spíš jednat o vozy Bdtee276 které jsou deponovány v… Číst vice »

Rožnov
Host
Rožnov

Jelikož ve ZK vzroste počet počet vlakových kilometrů cca o 1,4 milionu za rok, vysoutěžená úspora nějakých 5% díky „soutěži“ asi nebudou pro kraj jen tak nějaké drobné. Pokud k tomu připočteme bonus v podobě kvalitnějších jednotek, což Linty a hlavně Stadlery GTW oproti Regionovám rozhodně jsou, tak pro mě je to minimálně na Vláře kvalitativní krok kupředu, s tím, že je ale potřeba dořešit přímé „rychlé“ denní spojení Bylnice s Brnem ideálně v 5:30 ráno tam a večer zpět v 17:30 z Brna. Přímá krajská linka StM-UB-Bylnice-VS-Rožnov by byla rovněž užitečná.

Tronda
Host
Tronda

Arriva jistě zvládně dojet až do Brna.

Kubrt
Host
Kubrt

Rychlé spojení Bylnice s Brnem – když výrazně naroste osobáková objednávka zlínského kraje na horní Vláře, bude možné zrychlit Sp vlaky do Brna – které teď ty osobáky suplují. Doufejme 🙂

Ludvík
Host
Ludvík

Souhlasím, i tu linku Rožnov-Staré Město bych osobně využil. Pokud jde o prodloužení vlaku Bojkovice-Brno už z Bylnice, bylo by to vhodné. Jen doplním, že tento vlak celý platí Jihomoravský kraj a ten nemá zájem na jeho vedení dále než z Bojkovic. I to je vlastně obdivuhodné, když JM kraj končí ve Veselí nad Moravou. To je ten problém krajského systému. Tento vlak Jihomoravského kraje mají zajišťovat ČD.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Jsem si vždycky říkal, že pokus o liberalizaci železniční dopravy nejvíce domrvily v Polsku…kdy tehdejší PKP przewozy regionalne vyklidily pole ostatním… PKP przewozy regionalne se stali majetkem všech vojvodství a k tomu si vojvodství založily své vlastní dopravce (Koleje Slaskie, Koleje Dolnodlaskie atd.) . Takže vojvodství dotují dopravu v rámci své domácnosti. No a my jsme ten polský bordel strčili do kapsy…. My jsme to pokakali ještě více jak poláci před x lety…

MichalM
Host
MichalM

Je krásné vyprávět zdlouhavé a poměrně irelevantní příběhy s lidovým hodnocením na závěr. Tak snad se z toho nepokakáte vy sám.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Kdyby se každý staral o svoji stolici…

jan
Host
jan

Os Rožnov p. R. – Vsetín – Bylnice?
Znamená to teda že do Rožnova nebudou jezdit vlaky Kojetína? Zcela ty oběhy změní?
A znamená to, že na této lince Valašské Meziříčí , Vsetín, Bylnice bude jezdit místo el. tornád nějaký malý diselový šmejd?
A že osobáky už nebudou jezdit ze Vsetína do uzlu Hranic a Přerova?? Nebo jak tomu mám rozumět této nesmyslné větvi. Rožnov-Vsetín-Bylnice.

MichalM
Host
MichalM

No jestli jste v Bylnici viděl tornádo, tak jste docela borec.

Ludvík
Host
Ludvík

Ta linka Bylnice-Rožnov patří do tzv. doplňkové sítě. V pracovní dny doplňuje základní síť. Cílem je bez přestupu propojit některá valašská města, tedy Brumov, Klobouky, Valmez, Vsetín a Rožnov.

Jiří G
Host
Jiří G

Nastane unikátní situace, kdy na jedné trati ( a ještě D3) budou jezdit dva dopravci. Už jsem to tady psal minule, v případě zpoždění jednoho vlaku druhým dopravcem napr: křižování ve Striteži, na čí vrub půjde zpoždění.? Tím myslím jak se k tomu postaví, operátoři provozovatele dráhy. Kteří dispeceři dopravce to budou řešit? Bude to zajímavá situace…. asi se to nechá tzv.vyhnít

petr.r
Host
petr.r

kolik dopravců jezdí na trati ostrava-praha? Copak ty koleje jsou čd?

Železničář
Host
Železničář

Ahoj Jirko,neodpovidej pánovi, zcela bezpředmětné 😁

petr.r
Host
petr.r

vy jste pěkný bručoun, neděláte u čd?

AAA
Host
AAA
MichalM
Host
MichalM

Asi to řeší dispečer D3, ne? A D3 kde jezdí víc než jeden dopravce bude povícero, už jen ČD a ČDC jsou dva dopravci…

Jiří G
Host
Jiří G

Ach jo. Tak dobre, dva dopravci v ZVS. Tak jsem to myslel. Napadá mě v Čechách Plzeň-Most, ČD vs GWTR. Dále jsem myslel dispecery dopravců. Pro petra r. Děkuji za upozornění, jsem si nevšiml, ze na Pha-Ova jezdí více dopravcu🤭. Ahoj železničáři👍

jan
Host
jan

KDU-ČSL, ANO, STAN a ODS, hlavní je přes 20 % čuněk.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Sbohem nejrychlejší spojení bez přestupu Vláry s Brnem..

Axel
Host
Axel

Dobrý den, prosím o zdroj Vaší informace. Jde o to, že IMHO vlaky objednávané Zlínským krajem nejsou Spěšné, které jezdí z/do Brna směr Bojkovice, Bylnice. Čili netuším z čeho vycházíte… nepopletl jste to?

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Zastávkově ve zlínském kraji jako Spěšné nejezdí, ale jsou tak pojmenovány a hlášeny.. Mění to ale něco na mém komentáři, přehlédl jsem něco, nebo z Vláry budou přímé spoje do Brna, které budou také zároveň nejrychlejší? Nepopletl jste něco? https://www.zelpage.cz/razeni/18/vlaky/cd-1720?lang=cs

Axel
Host
Axel

Tak já nevím. Slušně se Vás zeptám na zdroj info, že Spěšné vlaky z Bylnice, Bojkovic do Brna objednává Zlínský kraj. A žádná věcná reakce….

Holt když neumíte hledat: „Dál zůstane zachován provoz spěšných vlaků z Jihomoravského kraje po Vlárské dráze v režii Českých drah.“ zdroj: článek na tomto webu z 16.12.2018 Zlínský kraj před železniční revolucí. Za rok má jezdit více vlaků i nový dopravce

Aleš
Host
Aleš

Supr, takže aplikaci Můj vlak můžu skoro odinstalovat, na výletování po kraji s celodenní krajskou jízdenkou zapomenout a aplikaci na INKartě taky zaříznout. To jsou praktické dopady. Pak jsou tu další okolnosti, jako že preferuju vlaky s otvíracími okny, ale chápu, že tohle pro většinu lidí dnes už jako argument neobstojí…

Jan Semela
Host
Jan Semela

Ona je dnes nějaká celodenní krajská jízdenka na všechny vlaky a autobusy? To snad teprve bude, takže člověk nebude muset řešit, se kterým státním, nebo soukromým ( státním) autobusovým dopravcem v rámci obslužnosti kraje pojede. Aspoň ČD se zavázaly, že budou krajské jízdenky uznávat ve Slováckých expresech.

Axel
Host
Axel

Dobrý den, nevím jestli to zaznamenal, ale Botek (KDU) se snaží aby co nejdřív vznikl integrovaný tarif (tak jak je v sousedním Jihomoravském kraji)…. Nevím jak jste to spočítal/jaký máte zdroj info, ale fakt Vám vychází o tolik odlišná cena ve srovnání s víkendovou krajskou jízdenkou?

Jan Sova
Host
Jan Sova

Ta byla dobrá i kvůli přesahu. Na jízdenku Zlínského regionu můžete jet až do Přerova a to jak přes St.M. u UH. tak i přes Vsetín-Hranice…

Dalibor
Host
Dalibor

no vzhledem k tomu, že vámi zmiňované produkty jsou ze stáje ČD tak ano. To se dá čekat, že pokud se změní dopravce, budou jím používané „aplikace“ nepoužitelné.

Ludvík
Host
Ludvík

Úvah co změna přinese místním bylo hodně. Ja se pokusím podívat na celostátně známé místo – Luhačovice. Pokud pokladní nepřejdou pod SŽDC, může vzniknout zajímavá situace. https://zdopravy.cz/pokladny-ci-uschovny-pod-szdc-na-zeleznici-vznika-plan-na-zajisteni-sitovych-sluzeb-15977/ Osobáky do Uherského Brodu má zajišťovat Arriva a rychlíky Slovácký expres do Prahy ČD. Kdo byl někdy v Luhačovicích na nádraží vi, že se jedná o malou stanici a pokladna je zde jen jedna. Není ani otevřena pořád, ale před odjezdem vlaku otevřena je. Osobáky mají takt 2 hodiny, a rychlíky také 2 hodiny. Díky prokladu odjíždí z Luhačovic vlak každou hodinu (i o víkendu). Sice si někteří cestující zakoupí jízdenku přes intetnet,… Číst vice »

Kubrt
Host
Kubrt

Co třeba u průvodčího ve vlaku?

Ludvík
Host
Ludvík

Prodej ve vlaku je jistě řešením v případě menších zastávek a osobních vlakú, ale odkázat dálkové cestující pouze na nákup u průvodčího až ve vlaku (s alternativou on-line nákupu) není obvyklé. Takto může cestující dojít na nádraží třeba s denním předstihem a koupit si jízdenku i s místenkou. Pokud jede někdo celou trasu Luhačovice-Praha chce mít jistotu, že bude mít místo k sezení po celou dobu jízdy bez toho, že by v Olomouci, nebo Pardubicích, byl beznadějně vyhozen ze všech sedaček. U Luhačovic je ten problém, že pokladna není plně vytížena už nyní. Co pak kdyby se její výkon měl… Číst vice »

Kubrt
Host
Kubrt

Z Luhačovic sice vyjíždějí dálkové vlaky, ale davy tam nejsou takové, aby to ten průvodčí nezvládl. Když někdo jede do lázní/na dovolenou, ví kdy se bude vracet, tak si jízdenku může koupit už při cestě tam, nemusí to řešit den předem. Prodej v nějakém infocentru ve městě by byl OK, nevím ale jak k této věci přístupují ČD. Místo k sezení – průvodčí nemá nějaký kontigent „rychlomístenek“?

jan
Host
jan

Prostě to zavřou i s nádražím:-) prostě low cost:-)

AAA
Host
AAA

tak co byste chtěli za české jízdné 🙂

Jan Semela
Host
Jan Semela

Tak s e-shopem si neporadím ani já. Naposledy jsem chtěl jízdenku Staré Město u UH – Bratislava. Napřed mi napsal, že to kupuju pro moc lidí. Když jsem snížil na 5, tak neexistuje. Takže pokladna to jistí.

Kirschner
Host
Kirschner

Tak jsem to zkusil. 5x mezinárodní jízdenka za 1415 Kč v aplikaci Můj vlak. Tak nevím.

Železničář
Host
Železničář

K Sždc nepůjdou.

Tarfix
Host
Tarfix

Půjdou. 😉Už jednou jsem to tu zmiňoval, že sice né k 1.7.jak to bylo v plánu,ale k novému GVD.Jenže to bylo smazáno 🤔

Železničář
Host
Železničář

Zdravím Vás, nepůjdou.Zatim se ani nechystá žádná org.změna. Pokud by nastala,tak pokladní budou zařazeny do org.jednotky Roc příslušného kraje a vl čety pod Ocp. Ale zatím se nic nechystá.

Tarfix
Host
Tarfix

ROC se o ně moc nepere

Železničář
Host
Železničář

Tak jejich rozhodnutí to nebude.

petr.r
Host
petr.r

vy jako si myslíte, že kraj ještě bude platit pracocníky čd?

IGCT
Host
IGCT

Vzhledem ke stále rostoucímu trendu nákupu jízdenek přes eshop, bych to neviděl jako extra starost. Je doba elektronická…. A bude stále více elektroničtější

jan
Host
jan

No klikat 2 jízdenky zvlášť od 2 dopravců, zadávat kartu, potvrzovat sms. A pak třeba přípoj ujede.

jan
Host
jan

Každopádně škoda Karolínky a škoda Rožnova. Zprivatizováno na 10 let a nazdar. Vlastně asi navždy. Jediná výhoda je v tom, že jak mile začne stav trati ničit vozidla soukromých dopravců, asi začnou hlasitěji štěkat a natahovat škemrák.

Tronda
Host
Tronda

Oni se ty tratě ruší? Něco jsme někde špatně četli?

Kirschner
Host
Kirschner

ONY se ty tratě neruší. To jen Tronda nechápe a také v gramatice není nikterak silný.

Tronda
Host
Tronda

Aha ona tam nebude platit režijka a jistá skupinka osob si tam nebude moct vozit zadek zadarmo, stačí to napsat rovnou a ne kličkovat okolo jako zajíc.

Bivoj
Host
Bivoj

Inu soudruh poručík Troník. Ale vojáci ho měli rádi, a víte, jak mu říkali? TRONDA

Axel
Host
Axel

Pane jan,… tak ono platit 165 Kč/km (Arriva) je trochu rozdíl oproti nabídce ČD 173 Kč/km resp. 219 Kč/km za nové vlaky.

P.S. ty kecy o privatizaci jsou nesmysl s ohledem na to kolik miliard ročně platí ČD na úrocích. A hádejte komu platí ČD… ne, státu ty miliardy na úrocích fakt netečou…

jan
Host
jan

No, 165 a 173 je rozdíl jako „Kráva“.. Ani ne 5%. S tím, že tam bude spousta háčků, co bude proti stávajícímu stavu low cost, nebo jinak. A uvidíme,kolik bude % změna jízdného.

petr.r
Host
petr.r

a co kdyby jste mně poslal na učet třeba jen 0.5% Umíte vůbec počítat a myslíte na zde bydlící, kteří už mají dost té pražské firmy co si říká národní dopravce.

mára
Host
mára

„zde bydlící“? máte snad výsledky nějakého utajeného, dopravně-sociologického průzkumu, jenž byl v dané lokalitě na toto téma proveden?

petr.r
Host
petr.r

To vůbec není utajovaný a kraj to ví, nechceme tady předražený čd, na vláře bylo myslím i referendum.

MichalM
Host
MichalM

Navždy? Na to jste přišel jak?

Jakub
Host
Jakub

Do souboru B se počítá i Vsetín-Střelná nebo jde o soubor (Hranice-Vsetín) co zůstává ČD?

Železničář
Host
Železničář

Počítá se do B,mezikrajsky bude pokryt do Střelné pouze pozdně večerní panťák a první ranní že Střelné do Olo jako Sp.

Petr
Host
Petr

A kolik nabídli ČD na lince Kojetín Valašské Meziříčí?

petr.r
Host
petr.r

to je soubor D a bylo to tady napsaný a nemůžu to najít, to D zmizelo, ale nějak si pamatuji, že to bylo 230kč nebo 216 a psal jsem, že ty sharky nejsou plně čd a tak ta cena je nekřestansky předražená a ještě shark jezdí km-vizovice a od novýho tam píšou, že čd nabídlo 9 regín, žádný shark.

Petr
Host
Petr

Měli by to dát ČD přímo na dva roky a poté soutěž

Železničář
Host
Železničář

Zasmluvneno do 25,s opci +4 roky.Staci Vám to tak,nebo ještě nějaký dotaz?

petr.r
Host
petr.r

ale my tady čdáky nechceme, babičky do 810 nevylezou, chápete to, že Vás máme plný zuby.

IGCT
Host
IGCT

babičky potřebují tělocvik. Jsou moc zhýčnané 🙂

petr.r
Host
petr.r

tak maminky s kočárky.

IGCT
Host
IGCT

Maminky urcite odkloni svuj pohled od sveho smartfonu a spolucestujici nebo pruvodcuho smele pozadaji. Tak jako v dobach, kdy zadne nizkopodlazni vlaky neexistovaly 😊😉

petr.r
Host
petr.r

Máte metr? změřte si tu 810 a potom pište.

IGCT
Host
IGCT

Kocarek se tam vleze. Nevim co vymyslite. Ledaze mate doma kocarek pro dvojcata, o cemz vsak silne pochybuji 😊

Michal
Host
Michal

A my tady nechceme petra.r.

petr.r
Host
petr.r

šak tady jezdit nemusíte, tyhle tony čdáků nesnáší u nás 30% cestujících, vždy se ozve vykrmený vepř s režijkou.

Roman
Host
Roman

Hold kraj si vybral krap s peknych cumakem a ted za to trpi….. Made in Poland se soucastky z celeho sveta, ktery zere i travu u cesty. Cena se musi odrazit. A k tomu soukromy zajem aby tady nevyhraly CD….. Je zajimave ze CD
nabizely za nove zraloky v Libereckem kraji 158 kc a tady chtelo 218…. Proc? Ze by lahev vina ?

Axel
Host
Axel

Dobrý den, prosím o zdroj informace že ČD nabízí (zčásti z dotace pořízené) Regiosharky provozovat ve Zlínském kraji za 218 Kč/km.

P.S. Co to je „soukromý zájem, aby nevyhrály ČD? Já chápal, že holt, když ČD byly dražší o cca 5%, tak vyhrál levnější Arriva, čili netuším o která osoba v ČD má soukromý zájem prohrát.

Roman
Host
Roman

Ne na dotované žraloky co mají jezdit Kojetín-Rožnov,ale na celý soubor B (kde vyhrála Ariwa) nabízeli 218 kč. A kdyby nabízeli 158,5 jak v Liberci,tak by byli pod cenou konkurence. Proto píši o soukromém zájmu,pač jinak nevím jak si vysvětlit ten veliký rozdíl v požadavku za kilometr.

https://zdopravy.cz/anketa-je-wifi-ve-vlacich-nutnost-zastupitelstvo-zlinskeho-kraje-resilo-75-haleru-21782/

Samuel
Host
Samuel

Rozlišujte typ smlouvy, ve Zlínském kraji je brutto smlouva, tj.tržby náleží kraji, proto je cena nákladová..v jiných krajích může být v cena nižší, jedná se o kompenzaci ztráty, tržby náleží dopravci..

axel
Host
axel

A přidám další rozdíl při srovnání ceny za provoz Regiosharků v Libereckém a ve Zlínském kraji…. Pokud jsem dobře pochopil, tak v Libereckém kraji šlo o zprůměrovanou cenu za provoz RegioNov a RegioSharků…

Samuel
Host
Samuel

Jsem zvědavý, jak Arriva zajistí přepravu jízdnich kol v cyklosezóně na trati 282..v dopolednich vikendových vlacích je do Velkých Karlovic přepravováno i 50 jízdnich kol..

jan
Host
jan

A čím se to vozí nyní? Se asi nevejde do regionov ne..

MartinS.
Host
MartinS.

K Regionově připojují 810 a 2x BDtax785

Samuel
Host
Samuel

Přívěsné vozy 012 za 810…

Dalibor
Host
Dalibor

no častokrát se neřeší čím přepravovat ale jak… ařešení někdy je : “ s chutí“ moc kolařů = konec plynulosti u jakéhokoliv dopravce a jakéhokoliv vozu.

petr766
Host
petr766

Ona přeprava neskladných bicyklů je nějaká nutná podmínka pro zajištění (základní) dopravní obslužnosti? Neřekl bych.

Boro
Host
Boro

Přidaná hodnota a velmi oblíbená. Stejně jako síťovost a jednotný tarif. To vše jde se soukromníčky do háje.

michal
Host
michal

Přeprava kol v tak velkém množství akorát nabourává grafikon a ve vozech k tomu neurčených ztěžuje pohyb a ohrožuje bezpečnost. Regionovu kde jsou kola naskladněná i na záchodě mám vyfocenou.

Samuel
Host
Samuel

Právě že to základni dopravní obslužnost není, tak objednatelem nebyla požadována..ale v současné době díky souběžné cyklostezce turisty přeprava jízdnich kol vyžadována..do kopce vlakem, z kopce na kole🙂

Tronda
Host
Tronda

Není.

Aleš
Host
Aleš

Základní obslužnost to sice není, ale když nepojede vlak, do kterého se vejde dost kol, nepojedou logicky ani ti cyklisté. Jestli ale počty cestujících (i kol, a za ta se přece taky platí) nejsou důležité…

jan
Host
jan

Tak nic není podmínka… Když chci výmluvu, nic není podmínka.

John
Host
John

Kdyby se uznávaly doklady, je to v pohodě. Takto je mi IN100 nadále k h….

michal
Host
michal

Třeba vám dají ČD slevu, když se sníží využití IN100 🙂

jan
Host
jan

A k čemu mu to bude?

petr766
Host
petr766

To je ovšem Váš problém, že si pořídíte komerční nabídku ČD, která logicky zřejmě nebude platit u soukromníka, pokud si to ČD nedojedná. Já třeba už několik let nemám zakoupenou na In kartě aplikaci a taky nebrečím, že mi nedají ČD slevu na kreditovku od SA/RJ

jan
Host
jan

Jasně, všechno je Váš problém.. bla bla bla. Problém nepotřebných cestujícíh, ať se třeba po.. Můj ne.. Proč nepřiznat na rovinu, že to je zhoršení a zdražení?

Tronda
Host
Tronda

Uznávání dokladů (IN100, Interrail, atd.) blokují ČD, které se nechtějí na vzájemném uznávání dohodnout, musíte si stěžovat u nich.

petr.r
Host
petr.r

už se o in kartě diskutovalo´a dost lidí čeká, že bude zrušena.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Tak čeká docela špatně, IN karty se budou prodávat, dokud se budou kupovat a vzhledem k tomu, že významnými vlastníky mají být denní dojíždějící do Prahy z Pardubic a Ústí..

Kirschner
Host
Kirschner

To jsou Péťovi vlhké sny v ústavu choromyslných.

Leinad
Host
Leinad

IN25/IN100 mají nevýhodu, že člověk kupuje zajíce v pytli, neví jestli a jak ČD změní jízdní řád.
U IN25 taky zaplatím za to že budu jezdit se slevou a tu slevu následně v podobě „akčního jízdného“ dostane i ten kdo nezaplatil.

A osobně doufám že se jednou bude uznávat jízdné místního IDS.

Dalibor
Host
Dalibor

To asi těžko donutím Škodu, aby mi uznala slevu, kterou mi přislíbili v Hundai…

jan
Host
jan

Takže jestli to chápu dobře do rožnova, kde jezdil nová Pesa bude jezdit něco jiného? A to nebylo koupené z OPD?

Železničář
Host
Železničář

Bude tam smíšený provoz,z trati 303 bude zajiždet ČD, takže žralok.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Do Rožnova bude jezdit „ARRIVA vlaky“ s tím, co je popsáno v textu.
I kdyby byly „Pesy“ financovány z OPD, záleží na tom, za jakých podmínek = zda některá konkrétní vozidla byla zakoupena pro konkrétní vozební ramena, nebo zda je možno využít jich i na jiných tratích v rámci nějakého regionu.

Jan Sova
Host
Jan Sova

Sharky na trati Kojetín – Val.Mez.-Rožnov.p.H byly pořízeny na konkrétní trať, což je podmínkou dotačního titulu (tenkrát se tím pojistilo, aby vykutálenci na nábř. Ludvy Svobody nepřesunuli jednotky někam, kde jim to více voní, protože Morava obecně jim moc nevoní…)

Kubrt
Host
Kubrt

Os Rožnov-Kojetín s pesama OPD jsou mimo soutěž. Ty zmíněné Rožnov-Vsetín-bylnice budou (na rožnovce) jen nějaký doplňkový výkon k 844.

Rožnov
Host
Rožnov

Na tratích v souboru B (Rožnov-Bylnice-StM) má od r. 2022 jezdit Stadler GTW, do té doby Linty 27 a 41 a 845.

Kubrt
Host
Kubrt

Osobáky Rožnov-Kojetín s 844 OPD nejsou součástí souboru B, anóbrž souboru D.

xyz
Host
xyz

Upřesním (nejen k tomuto, ale i k dalším příspěvkům, kde je tento údaj chybně uveden), že uvedená vozidla byla spolufinancována z Regionálního operačního programu (ROP) Střední Morava, nikoliv z celostátního (a pro spolufinancování dopravní infrastruktury určeného) Operačního programu doprava (OPD).

Axel
Host
Axel

jj, dotaci pro ČD bez garance udržitelných provozních nákladů prosadil Libor Lukáš (dříve ODS, potom ve službách hazardníků Valenty a spo., dnes opět za ODS… po spojení hazardníků s ODS).

Leinad
Host
Leinad

Od doby kdy jsou ČD akciovka, je to jejich problém, občas zakázku odmítnout, občas jít do vyberka s reálnou cenou.
Třeba Žaluda dělal dobře, že se snažil prosadit desetileté smlouvy.

Partneři