Schváleno: Správa železnic obnoví sesutou trať u Prackovic, kritické místo překlene most
Sesuv tratě u Litochovic.Autor: Juandev – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=33995932
Centrální komise ministerstva dopravy, přes kterou musejí projít všechny velké dopravní stavby, schválila záměr projektu na obnovení provozu na trati
Ne že bych byl proti obnově, ale pokud znovupostavení 200 m tratě stojí 463 milionů, tak je něco špatně. Pokud se v rámci obnovy opraví i celé trať, tak budiž, ale toto ?
Sláva! Já to jen kvituju. Bydlím, na rozdíl od mnohých komentujících odpůrců, celý život poblíž téhle trati a ta sem zkrátka neodmyslitelně patří.
Díky za správné rozhodnutí.
Vlaky jsou zde atraktivni tak, ze vozily az 100 cestujich denne. Nikde mimo Cesko oprava podobne trate neprosla, zato by vznikl primy bus Lovosice-Teplice, ktery by projel akorat poradne Lovosice a Teplice (ne jen oblast pred nadrazi) a pak se nikde nezdrzoval a diky tomu svezl 4x tolik cestujich a za penize usetrene zrusenim vlaku by zbylo i na anruf busy z mistnich obci do Uporinu a Lovosic. Polepsili by si vsichni az na sotouse a rezijky a verejna doprava v oblasti ziskala mnohem vetsi vlak. Ale sotousi rozhodli, ze staci vlak, kdyby tam jednou do roka jeli fotit nebo… Číst vice »
Co řešíte? Všechno je v nejlepším pořádku. Peníze se budou investovat. Politici mohou říct, že makaj, monopolní firmy se napakují (úředníci a politici taky), šotoušci si o víkendu ustříknou…
Nemůžete chtít stavět nějaké nové tratě, co by měly smysl, případně zkapacitňovat ty, kde to smysl má. Víte co by s tím bylo práce? Tady to máme v režimu easy money. Maximalizace zisku.
Oba příspěvky bohužel naprosto pravdivé.
Mate rozumne nazory, ozvěte se na mail: tahlezemeneniprosotouse@gmail.com
Samo piste klidne z anonymniho mailu. Narozdil od sotousu neni mym cilem nikoho odhalovat.
„Nemůžete chtít stavět nějaké nové tratě, co by měly smysl“
Jejich stavba jde z úplně jiné rozpočtové kapitoly (údržba vs. investice) + navíc podléhá jiným mechanismům (mj. územní řízení, ekonomické hodnocení, spolufinancování z EU) než OPRAVA úseku tratě č. 097.
Mate rozumne nazory, ozvěte se na mail: tahlezemeneniprosotouse@gmail.com
Samozrejme piste klidne z anonymniho mailu. Narozdil od sotousu neni mym cilem nikoho odhalovat.
Reálně tam jezdilo více než 100 cestujících denně i na tom zbývajících pahýlu. Trať přes Třebenice na tom byla hůř, ale je mi jasné, že ta je spíš zkušební tratí AŽD.
Píšete to už podruhé, tak já vám také odpovím už podruhé: „Vlaky jsou zde atraktivni tak, ze vozily az 100 cestujich denne.“ … v situaci, kdy vlivem nevhodné infrastruktury není možné zavést 2h takt, takže se nedalo vlakem dostat do Lovosic (potažmo Litoměřic) na 7. h, stejně tak z Lovosic/Litoměřic z časů jako např. po půl třetí/ve tři či okolo 17. h. Mimochodem, těch 100 lidí je údaj (poskytnutý Ústeckým krajem) platný před cca 8 – 10 (?) lety (každopádně ještě před sesuvem) „zato by vznikl primy bus Lovosice-Teplice, ktery by projel akorat poradne Lovosice a Teplice a pak se… Číst vice »
** Samozřejmě má být: není možné zavést 1h takt (nad rámec 2h taktu).
Včera ve 14.34 z Teplic ve vlaku 5 cestující.
400 miliónů…..fakt to není lepší dát děckam co opouštějí dětské domovy jako startovací peníze do života?Nebo je lepší za ty prachy vozit milovníky železnic prázdnými vlaky?
„fakt to není lepší dát děckam co opouštějí dětské domovy jako startovací peníze do života?“
Ty peníze jsou v rozpočtu SŽDC, jejímž úkolem není zaopatřování dětí z dětských domovů.
Ty palce dolů.To myslíte že jsem se v základce nenaučil počítat do čyřech.
No konečně, to to trvalo! Teď ještě vyřešit to zavinění a podíl viníků na nákladech všech oprav – tedy i ty vícenáklady na dálnici. Na které se prý tzv. díky této trase ušetřilo a hlavně kecy, jak DZ zavinili zpoždění a zvýšení nákladů v důsledku jejich upozorňování na všechny nesmysly. Kdyby byly zavčas respektováni, ušetřilo by se několik miliard.
A co když tam nakonec kraj objedná dopravu od někoho jiného než od modrých, nebo AŽD? Co pak? Bude to vlak na nic?
Tady se opět rozjela diskuze nad tím, zda si železnice zaslouží 450 mil. Kč do odstranění havarijního stavu (který zavinila dálnice, nikoliv železnice), aby se mohl obnovit provoz na trati. Jiná otázka je, zda navržené technické řešení za takovou finanční dardu je adekvátní předpokládanému provozu na trati a zda by překonalo bez úhony případný opětovný posun svahu (= čili zda při případném dalším pohybu svahu a následné destrukci mostu nedojde k vyhození 450 mil. Kč oknem). Existují jiná technická řešení, např. vylehčené náspy s jedním dvěma propustky, které by se daly zřídit za výrazně nižší cenu, ale pod které se… Číst vice »
Souhlas, ale je uvedeno, že se tam ještě celkově na celé trati budou dělat další úpravy. Čili musel by se vidět celý rozpočet, co tam je a za kolik.
Správný postřeh. Zde se to týká jen místa sesuvu (cca 170 metrů, včetně napojení 800 m) a tří přejezdů, které DSŽ stihla „včas“ demontovat a sešrotovat, a proto musí nastoupit staří dobří kamarádi z AŽD, kteří velmi rádi dodají zařízení nové. Jen obnova poškozeného úseku samozřejmě nestačí, a proto podmiňující akcí je rekonstrukce neprovozovaného úseku za 401 mil. Kč, který obsahuje mj. i zabezpečení dalších čtyř přejezdů a jsou zde „nastříleny“ zcela nesmyslné kubatury na spodek, mosty a zejména tolik oblíbené „sanace skalních zářezů“ (tyto za pouhých 73 mil. Kč). Protože by to pro nenasytnou DSŽ a AŽD bylo stále… Číst vice »
Pro místní diskutéry – dal jsem si tu práci a na mapách.cz naměřil, jakou trasu by jel autobus, pokud by měl jet stejnou trasu, jako vlak (zastavit u každého nádraží, kde vlak staví). Počítám s tím, že ve městě je autobus 2,5 × pomalejší než auto. Dle map.cz by trasa jen po Teplicích trvala 22 min autem, tedy 55 autobusem. A to jsme ještě nevyjeli z aglomerace. Mimo město počítám, že průměrná rychlost autobusu je poloviční oproti autu. Trasa Bystřany v Čechách (de facto součást Teplic) – Radejčín by trvala 72 minut. Autobusu by podle těchto výpočtů trvala cesta 127… Číst vice »
to je dost přesný součet, ale dost nepřesných čísel.proč busem zajíždět na vlakové zastávky? dá se najít mnohem kratší trasa a obsloužit více sídel…
Ok. Zrušil jsem zajíždění na zastávky vlaku (vizte komentář níže) a nahradil je autobusovými. Zkráceno o 5 minut. To zas až takový rozdíl není, rozhodně to není „mnohem kratší trasa“. Vzdáleností ano – o 7 km. Ale časem opravdu ne. Nehledě na to, že zastavováním ve „více sídlech“ by se to ještě prodloužilo…
Je to sice hezké, ale požadovat při obsluze území autobusem, aby přesně kopíroval (zajížděl přímo k nim – což se už nedělá ani při náhradní bus dopravě) zastávky na trati, je trochu mimózní.
Budu-li spekulovat na úplné zrušení tratě, tak obsluhu míst by částečně nahradily současné linky (třeba jen drobným přiohnutím) a možná by nějaká linka přibyla. Určitě by nikdo netahal autobus ve vašem příkladě do Řetenic a Na Zámeckou zahradu, o závleku na zastávku Hradiště by se dalo taky velmi pochybovat.
Budiž, přetrasoval jsem to. V Bystřanech jsem tam dal místo zastávky vlaku uprostřed obce dvě zastávky autobusu, vzájemně oddělené železnicí a, ČOVkou, rychlostní silnicí a prům. zónou. Hradiště tam nechávám, zas tak malá obec to není, navíc vlak místní využívají, navíc tam jezdí hodně turistů. Nevidím důvod, proč nechat Bžany a Hradiště bez obsluhy. Zrušil jsem zajíždění k zastávkám: Žim, Bořislav, Žalany, Hradiště, Bystřany v Čechách, Zámecká zahrada a Řetenice a nahradil je vhodnou autobusovou zastávkou. Kvůli zrušení zastávky na nádraží jsem obsloužil dvě zastávky v Bystřanech, což to zase trochu natáhlo. Jízdní doba se tím zkrátila na 122 minut,… Číst vice »
A nebolo by nahodou logickejsie obsluhovat Bzany, Hradiste linkou smerom Lysec, Bzany, Lbin, Kladruby a nie silou mocou trvat na tom, aby mi zachadzal tam autobus z trasy medzi Bystrani a Zalany ?
A este by ma zaujimalo, co napr. robim zle. Zadal som si do idosu cestu zo Zalany do Teplice, Hlavni nadrazi. Podla Vasej kresby by to autom trvalo 30 minut. Takze autobusu ste naplanovali 60 minut. Idos mi ponuka spoj s jednym prestupom, ktory to urobi za 24 minut. Zajtra rano za 27 minut a vlak, ktory mi to ponuka za 35 minut.
https://idos.idnes.cz/vlakyautobusymhdvse/spojeni/vysledky/?f=%C5%BDalany&fc=1&t=Teplice&tc=1
Dalsie napr. Bzany Lhelnice – to je asi zastavka najdalej od teplic. Autom Vasa trasa asi odtial je 24 minut, takze ste autobusu prifarili 48 minut.
Podla idosu to autobusu trva 28 minut.
https://idos.idnes.cz/vlakyautobusymhdvse/spojeni/vysledky/?f=B%C5%BEany,Lhenice&fc=200003&t=Teplice&tc=1
Proč trvám na zachování pův. trasy? Protože nejde jen o spojení vesnice-Teplice, ale i vesnice1-vesice2. To Vámi navrhovaná varianta neumožňuje.
Zaujimave pocitanie. Hned zacneme. Zastavka autobusu c.6 Uporiny – koli comu ide ten autobus na stanicu ? Len koli tomu ze tam je zeleznicna stanica. Najblizsia budova, ku ktorej mozu ist nejaky ludia je 300 metrov od stanice na cestnej krizovatke, takze autobus tam ale vobec nemusi zachadzat na stanicu.. Dalsie zastavky sa my nechce pozerat.
Pripada mi ta tvoja analyza styloim – chcem ukazat, ze vlakom je to rychlejsie tak hladam taku cestu, aby to tak bolo.
„oli comu ide ten autobus na stanicu ?“
Kvůli přípojům mezi tímto autobusem a tratí č. 131 (v této stanici se vždy sjedou čtyři vlaky tak, aby zde měly přípoj všemi směry).
Tak zrovna Úpořiny jsou z Vaší strany dost blbej příklad, neboť je to relativně důležitý přestupní uzel, kvůli vlakům na Ústí a na Bílinu. Třeba u Bořislavi bych podobný argument pochopil, u Zám zahr. taky, ale Úpořiny jsou fakt blbý příklad a jen dokazují Vaši neznalost situace…
no zato Vaše myšlení je dost zajímavé. Psát, že je to busem 36km, když bez zbytečného zajíždění by se dalo jít na nějakých 20km ….
Vizte výše. Bez zbytečného zajíždění by se to zkrátilo na 28 km, nikoli na 20.
A za předpokladu omezení obslužnosti větší části obce Bystřany mi to vychází na 26,5 km.
Pouzijem argement zeleznicnych fanatikov, ked obhajuju zastavky kilometer za dedinov. Ty cestujuci mozu ist pesi. Ved to maju len 5 minut pesi od krizovatky.
??? Já tu trať docela znám a jediná obec, kde je trať „kilometer za dedinov“ je Bořislav… Mám pocit, že bojujete proti nějakému slaměnému panákovi. Ne každý, kdo chce zachovat veřejnou dopravní obslužnost pro obyvatele vesnic je „železniční fanatik“. A ne vždy je zastávka kilometr za vesnicí.
Nemáte nějaký jiný argument, který obstojí?
Á propos – jel jste někdy na té trati?
Tohle se již vyzkoušelo na Dolní Lipka – Mlýnický dvůr (Štíty). Autobus nezvládal, zvláště v zimě. A tak se vlaky vrátily.
Vzduchovozič do Mlýnického dvora se vrátil jen kvůli Dušomírovi. A do Štítů vlaky už zase nejezdí…
Vlaky jsou zde atraktivni tak, ze vozily az 100 cestujich denne. Nikde mimo Cesko oprava podobne trate neprosla, zato by vznikl primy bus Lovosice-Teplice, ktery by projel akorat poradne Lovosice a Teplice a pak se nikde nezdrzoval a diky tomu svezl 4x tolik cestujich a za penize usetrene zrusenim vlaku by zbylo i na anruf busy z mistnich obci do Uporinu a Lovosic. Polepsili by si vsichni az na sotouse a rezijky a verejna doprava v oblaszi ziskala mnohem vetsi vlak. Ale sotousi rozhodli, ze staci vlak, kdyby tam jednou do roka jeli.
„Vlaky jsou zde atraktivni tak, ze vozily az 100 cestujich denne.“ … v situaci, kdy vlivem nevhodné infrastruktury není možné zavést 2h takt, takže se nedalo vlakem dostat do Lovosic (potažmo Litoměřic) na 7. h, stejně tak z Lovosic/Litoměřic z časů jako např. po půl třetí/ve tři či okolo 17. h. „zato by vznikl primy bus Lovosice-Teplice, ktery by projel akorat poradne Lovosice a Teplice a pak se nikde nezdrzoval a diky tomu svezl 4x tolik cestujich“ Takový přímý bezzastávkový autobus vůbec není potřeba; spojení Lovosic a Teplic je zajištěno (kromě vlaků na trati č. 097) i vlakem přes Ústí.… Číst vice »
Á, Spravedlnost. Zřejmě další z těch, co tu trať vůbec neznají, že? Jinak by moc dobře věděl, že z Teplic do Lovosic (anebo naopak) tam nejezdí de facto nikdo. Ta trať je důležitá pro místní obce, jelikož umožňuje jejich vzájemné propojení, což autobusy bez složitého přesedání neumožňují. A v sezóně pro turisty, zjm. cykloturisty, ale to je podružnost.
463 mega do trati, kde projede 100 lidí denně? No, 3 miliardy to nejsou, 800 mil. taky ne, ale i tak je to moc pěkné. A ta podpora od šotoušků. Paráda.
Seychely nebo Karibik? Samé otázky.
Je to jen náprava havárie, železnicí nezpůsobené (buď za to může lom, nebo stavba dálnice).
A co se týká využítí, jde i o turistický ruch. Většina lidí, když jede na výlet, tak volí mezi autem a „vláčkem“. Regionální autobusy má šanci zaujmout jen místní.
Ať je příčina jakákoliv, je to nezanedbatelný výdaj s minimálním přínosem, podobně jako oprava Mšenky, nejmarnější části horního Pacifiku nebo elektrizace Bechyňky.
ČR není nijak bohatá země a protože velké stavby se stavět neumí, tak se budou prachy vyhazovat z okna na snadno realizovatelné hovadiny, které mají přínos maximálně pro desítky lidí.
Bechyňka je elektrizovaná již od samého začátku. Mšenka a horní Pacifik jsou typickým příkladem letitého (ba po několik desetiletí) kašlání na průběžnou údržbu, načež to v obou případech došlo do stavu, kdy provedená údržba musela být o to koncentrovanější (větší výdaj najednou namísto menších výdajů průběžně), načež o to víc zdánlivě „bila do očí“ výše nákladů na opravu (tedy stavební práci údržbového charakteru, pro kterou se nepočítá ekonomické hodnocení; mimochodem v obou případech byla oprava provedena mj. v souladu s dlouholetou objednávkou dopravy na dotčených úsecích). P. S. Koncentrovanou údržbou nakonec prošel celý úsek Ledečko – Zruč nad Sázavou, přičemž… Číst vice »
No a na údržbu se kašlalo asi proč? Protože objem peněz byl omezený a ty tratě byly naprosto o ničem. Chápu, že se odvoláváte na zákon, podle kterého SŽDC muselo udržovat každý kus koleje ve sjízdném stavu, ale evidentně jim na to nikdo nedal prachy, takže kromě Mšenky se ve stejné době rozpadla třeba i pravoběžka nebo 171 a museli prioritizovat. V případě zmíněných lokálek se s takovou prioritizací nedá než souhlasit. Nevidím vůbec nic zvláštního opustit infrastrukturu budovanou před více než stoletím na úplně jiné potřeby průmyslu a úplně jiné rozmístění obyvatelstva. V ostatních odvětvích se to děje zcela… Číst vice »
„V ostatních odvětvích se to děje zcela normálně, jen šotoušci“
Nikoliv, jen objednatelé uvážili, kde osobní železniční dopravu objednávat chtějí či nechtějí (a Ústecký kraj tak před časem uvážil vcelku dost, přičemž na trati č. 097 zařadil do kategorie „nadále dlouhodobě s osobní dopravou“).
To je ale zdůvodnění velmi formální. Fakticky to je učebnicový příklad morálního hazardu (chci něco, co platí někdo jiný) a ve výsledku vyhazování peněz, které se klidně mohly nějak investovat i v rámci kraje…
„morálního hazardu (chci něco, co platí někdo jiný“
Je to logické rozdělení pozic objednatel – dopravce – správce infrastruktury. Každý má jiné úkoly a povinnosti.
Pokud jde o Mšenku, tam jde právě o relativně silné víkendy s potenciálem dalšího růstu. Že nebyli schopni posunout zastávku v Nebuželích blíž k obci a další věci, je jiná věc. Tam už o tom bylo napsáno dost, jednou autobusovou linkou ty vesnice lépe nevyjezdíte. Ve všední dny jich může jezdit víc, ale o víkendu a večer ne. Úsek Český Šternberk zastávka-Zruč, tam je vůle jezdit, aby se nerozpadla síť a nejezdilo se nakonec jen Čerčany-Sázava a Kolín-Uhlířské Janovice. Spojení Sázavy a Zruče busem moc nejde, problém tam jsou naprosto šílené přestupní vazby z na Kutnou Horu, když chcete jet… Číst vice »
„ČR není nijak bohatá země a protože velké stavby se stavět neumí, tak se budou prachy vyhazovat z okna na snadno realizovatelné hovadiny“ Namísto velkých staveb byla provedena např. série snadněji realizovatelných menších akcí nazvaných jako „revitalizace“. Šlo o akce INVESTIČNÍ, které tedy musely projít ekonomickým hodnocením, územním řízením atd. Zcela mimo tento rámec jsou opravy a údržba, mezi které patří i oprava Mšenky, horního Pacifiku či ujetého svahu u Chotiměře (a patřila mezi ně např. oprava narušeného náspu u obce Křižany na trati č. 086; tento násep byl poškozen při stejných deštích jako trať č. 097 – tedy počátkem… Číst vice »
A proč se horní Pacifik v nejslabším úseku nebo Mšenka nemohla namísto opravy jednoduše zavřít, nebo prodat nějakým muzejníkům? To jsou relace na tři páry mikrobusu v kladiva, ne na údržbu železniční trati…
„A proč se horní Pacifik v nejslabším úseku nebo Mšenka nemohla namísto opravy jednoduše zavřít“
Už jsem to psal – protože příslušný objednatel (Středočeský kraj) na obou tratích objednává (celodenní, celotýdenní, celoroční) osobní železniční dopravu ve veřejném zájmu.
„To jsou relace na tři páry mikrobusu v kladiva“
Přinejmenším v případě jakéhokoliv úseku horního Pacifiku nikoliv.
Opravdu jsme tak chudí, abychom už museli napříště všude jezdit jen auty, se vším tím vyvolaným betonováním krajiny, demolicemi měst a chorobami? Nemůžeme si dovolit investovat do vyššího dopravního systému a naučit se jej konečně zase využívat?
A co takhle kdybyste si to šotoušství začal léčit a pochopil, že za 400 milionů můžete to, po čem voláte, poskytnout mnohem většímu počtu lidí, jen by to nebylo v regiošuku, ale autobusem, který by jezdil dokonce mnohem častěji? Mentálně nepředstavitelné?
Kdyby to opravdu šlo, pak ok. Ale zrovna jak část Mělnicka dál od Prahy, tak daná část Posázaví, tak Mladoboleslavsko, nemají prakticky žádné místní autobusy o víkendech. A to ani do poměrně velkých obcí, kam přitom trať nevede (Kněžmost v případě Mladoboleslavska).
Lidi si zvykli věřit, že když už někde vedou koleje, jezdí se tam doopravdy.
Těch výdajů na nesmysly je tu příliš mnoho, jako např. na zbytečné dálnice, po kterých se prohání doprava patřící na koleje, zbytečné ničení půdy, krajiny, zdraví lidí ( a tedy i náklady na zdravotnictví a dovozy potravin) a to jen proto, že někdo nemá znalosti, že chce na něčem vydělávat……..nebo proto, že v hlavě moc nemá, jedná se mu jen o jeho zájmy. Víte kolik je to ročně desítek miliard? A vy budete kritizovat podporu právě kolejové dopravy navíc takovou, která nemá s železnicí souvislost, ale jen s tím, že někdo něco zavinil a nenese následky? Jděte do háje.
Vy musíte být ale hrozně nešťastný člověk.
Kde jste vzal těch 100? Co tak udělat dopravu tak, aby tím jelo víc lidí? Co tak tam dostat i tu nákladní a podniky na trase a ne v polích? Myšlení bolí, zvlášť když se myslet nechce.
No když ne 100, tak dodejte to skutečné číslo – počet denních cestujících před sesuvem. Díky.
tak ještě doladit Mladotice-Kralovice a zase budeme blíže k 19.století 😉 hold lidi jsou konzervy, pokrok je nezajímá…
Myslíte ke století páry? 😃
Tam to vidím na 5 miliard. Mlask.
Ale s úpravou na 200km/h
Komu ti lidé vzdávají hold?
Jestli myslíte pokrokem krajinu zamořenou IAD a návrat do druhé poloviny 20. století…
Hele Františku, já mám nejbližší vlak asi 10 kilometrů. Mám prodat auto a chodit na něj pěšky, nebo jak si to pošuci jako ty představujou?
Můžete jezdit i motorkou.
Mate rozumne nazory, ozvěte se na mail: tahlezemeneniprosotouse@gmail.com
Samozrejme piste klidne z anonymniho mailu. Narozdil od sotousu neni mym cilem nikoho odhalovat.
Investice za 800 mil. Kč neprošla, tak projde oprava za 463 mil. Kč. Trať zůstane v kvalitě 80-tých let s novým mostem 🙂 Zbytkem peněz zadotujeme provoz trati a dopravce. Hned mám větší chuť platit daně 🙂
– Ta investice obsahovala další prvky nad rámec běžné opravy, tzn. sice znamenala vyšší náklady, které by ale byly vyváženy i na straně přínosů.
– Ne, provoz dopravce se z peněz SFDI/SŽDC rozhodně nezadotuje.
– Předchozích téměř 7 let (od sesuvu na počátku června 2013) ta trať byla ponechána bez opravy (= bez vynaložených peněz). Po tu dobu jste tedy měl „větší chuť platit daně“?
Démon, mate rozumne nazory, ozvěte se na mail: tahlezemeneniprosotouse@gmail.com
Samozrejme piste klidne z anonymniho mailu. Narozdil od sotousu neni mym cilem nikoho odhalovat.
Zdroje jsou? Dobry vysmech danovym poplatnikum.
železnici do každé rodiny
ANO, my na to máme!
Nezlobte se na mě, ale nechat trať kvůli havárii na krátkém úseku trvale nepoužívanou je zvěrstvo.
Úplně nechápu, že se k tomu mají potřebu vyjádřit i lidé, co v této oblasti nebyli, ale to už tak v dnešní době je. Ti, co tu oblast znají, vědí, že ty autobusy jsou skutečně jen nouzové řešení. Jsou strašně pomalé a musí se proplétat uzounkými uličkami okolních vesnic a zátáčkami, které jen stěží lze vytočit napoprvé.
V tomto případě, i kdyby vlak byl ekonomicky nevýhodnější (což asi je), má smysl, neboť ty silnice opravdu na autobusy stavěné nejsou.
a na záchranku, hasiče, popeláře a hovnocuc ty silnice stavěné jsou? že by to taky mohlo jezdit po kolejích, ne?
Ti do té Chotiměře jedou jednou za rok. Autobus jede několikrát denně.
popeláři tam jedou jednou za rok? no, tam to teda musí vypadat
Mate rozumne nazory, ozvěte se na mail: tahlezemeneniprosotouse@gmail.com
Samozrejme piste klidne z anonymniho mailu. Narozdil od sotousu neni mym cilem nikoho odhalovat.
Jéé to by bylo pro šotouše něco, šukafon první/poslední záchrany, hasiči a hovnocuc na kolejích, pojizdná prodejna, knihovna, kino…a další užitečné modernizace m 810. 🙂
Násep by byl na něčem pohyblivém, na čem budou pilíře a nájezdy na most?
Pilíř se musí logicky založit do pevného podloží pod smykovou plochou. A pak taky bude muset mít nějakou ochranu proti toku sesuvu, nějaký „sesuvolam“ (po vzoru ledolam u mostů přes řeky).
Číňan by vám ukázal jak se to dělá.
Dobré rozhodnutí, které je nutno pochválit. V tomto případě heslo „Dobrá správa“ platí bezezbytku.
Nesouhlasím, nabízet předražené řešení na obnovení trati když to jde výrazně levněji není dobrá správa.
To nemáte pravdu.
Trat vozila 100 cestujicich v prumeru denne, nekdo se musel zblaznit, obnovovat tohle. To si ty penize tisknou? V kraji jsou perfektni silnice?
„Trat vozila 100 cestujicich v prumeru denne“… coby stav odpovídající nevhodné infrastruktuře celé tratě, kdy na trati není možné zavést (ani ve špičce) 1h takt v celé délce tratě (nelze sjet úsek Úpořiny – Chotiměř pod 30 minut; anebo – při nezkrácení jízdních dob – chybí možnost křižování v Dobkovičkách).
Při četnějším taktu spojů (zejména ve špičce) by tam cestujících jezdilo více (stav s 2h taktem i v přepravní špičce ani neumožňuje pravidelné dojíždění na jakoukoliv obvyklou dobu ranní či z jakékoliv obvyklé doby odpolední).
A čím ten vlak chcete nahradit? Autobusy? Vždyť se do těch uliček v okolních vesnicích nevejdou… Jezdíte vůbec tamtudy? Pokaždé, když tam jedu, má někde řidič problém se vytočit… (hlavně na úseku Radejčín – Opárno)
klidně mikrobusy, za ty prachy co se dávají na provoz 810 by jich mohlo být několik! a možná i klima, kůže na pohodlí cestujících 🙂
810 na trati nejezdí už asi 10 let 😉 Mikrobusy problém nevyřeší, neboť hlavně v sezoně by kapacitně nestačily, neboť je trasa často využívána cyklisty, kteří se často ani do Reginy nevejdou…
cyklisti maj jezdit na kole
A hlavně autem, že jo? 🙂
Jistě, jezdit na kole po silnicích 1. třídy, nejlépe s dětmi.
Jen tak mimochodem. 810 má stejné náklady jako ten autobus, akorát ten autobus není pohodlný ani s nějakým komfortem – tedy aspoň nějakým minimálním.
takže objednavatel platí stejně za ujetý 1km busu i 810?
https://zdopravy.cz/plzensky-kraj-ukazal-dalsi-autobusy-ve-svych-barvach-doprava-bude-s-netradicnim-sloganem-43206/
Budou klimatizované, vybavené zásuvkami a na páteřních trasách i Wi-Fi. Většina autobusů bude nízkopodlažních
Cože nabízí 810? Jo, já zapoměl. Záchod typu díra na koleje. A potenciál!
Ještě chci vidět jízdní řád, hlavně o víkendech.
takový jaký si ho kraj objedná
Nejsou, ale z krajských peněz se to neplatí, tak proč si erár nepodojit…
A co ten štěrk z lomu, takové věci chcete už navěky fixovat na silnicích? Přeji bezvadné vozovky na Vašich autocestách…
Františku! Máme tu shodou okolností jeden lom s funkční vlečkou, ale jediné expedice, které realizuje vlakem, jsou železniční stavby.
Štotoušek František by nám samozřejmě poradil dovézt to na nejbližší nádraží bumláčkem, tam to vyložit na plochu, pak zase naložit na avii. Tenhle postup ale dneska není „jen o trochu dražší“, tenhle postup je 3-5x dražší a nikdo ho dělat nebude. Podobně blbými radami se leda sám diskvalifikuješ i v oblastech, kde máš nějakou náhodou pravdu.
Až jim napaří přiměřené mýto, u mnoha přeprav to přehodnotí 😀
A hlídat to bude armáda nových úředníků.
Vždyť je to tak jednoduché. Založte stranu nebo hnutí,dejte do programu brutální silniční mýto a všeobecnou železniční povinnost,a nemůžete prohrát. A bude po vašem.
Ano, Šulcovy záměry. Peníze ze železnice dáme na silnice, aby to tu bylo ještě ve větším srabu. Děkujeme. Mimochodem, nejmenujete se náhodou Šulc či Franc?
Já bych chtěl vidět to ekonomické hodnocení. Vozit vzduch s důchodci není cesta k prosperitě 🙁
Měli z toho udělat cyklostezku. Jak může někdo napsat, že dravý rozum zvítězil ?
Bud ekonomický analfabet, nebo šotouš co by tahal koleje ke každému baráku.
Žádné ekonomické hodnocení se neprovádí, neboť nejde o investici, ale o údržbu/opravu.
To je právě chyba. Ale regionální tratě jsou jedna velká černá díra, železniční tunel, ekonomická sebevražda …
železnice má spojovat velká města, regiony by měl obsluhovat nejlépe elektrobus.
souhlas, snad jen místo elektrobusu, bych dal plynobus , ten má nižší emise…
Jistě, zatímco silnice devastované těžkými vozidly se opravují zdarma a jsou i dnes v bezvadném stavu. 😉
Ano, velká černá díra, kde se utopí pár desítek milionů ročně, zatím co na tu devastující silniční dopravu jdou desítky miliard. Máte aspoň základní ekonomické znalosti a znalosti vůbec i praktické. Vnímáte vůbec problémy současné civilizace?
S Vámi je těžko diskutovat; Jak víte, že cyklostezka bude přínos? Jak víte, že trať nikdo nepoužívá? Proč požadujete jakési ekonomické posouzení, když se u silnic, cyklostezek, pěšin, turistického značení nedělá? Proč vadí zdravý rozum, který velí jinak, než by se hodilo Vám? Zajímavé. Působíte poněkud toporným dojmem, člověk který chce ostatním odejmout dopravní službu by argumentoval jinak. Pokud ale chcete svérázným způsobem aktivizovat příznivce opravy kýmsi poškozené tratě, pak beru svoje slova zpět. Mě osobně oslovila kampaň zachranme097, jejich tašky používá naše rodina. Probouzení občanského aktivismu je dobrá věc a negativní konotace využitá kampaní častokrát leckoho, předtím netečného zvedne… Číst vice »
Nechcete se tedy stát naší Krupskou, pardon Gretou, a zachraňovat se se dá?
No co je na tom špatného?
Nechtěl byste si změnit ten váš název za něco odpovídajícího? Ten současný opravdu nesedí.
Jako dopravní expertka musíte vědět, že každý projekt schvalovaný na národní úrovni musí mít ekonomické hodnocení (Směrnice V-2/2012). Ekonomické hodnocení slouží k tomu, aby dalo odpověď lidem na to, že jsou veřejné prostředky využity smysluplně. nebo-li existuje zde hodnota za peníze. Bohužel v tomto státě se udržují při životě nesmysly a pak není na rozvoj a investice dostatek peněz. Pokud kraj brečí a mluví o „prasárnách“, může trať odkoupit a provozovat na vlastní náklady, lidé mohou posílat své dary a užívat si České středohoří. Pokud ekonomické hodnocení vyšlo a přepravní prognóza ukazuje něco jiného, existuje průzkum přepravního chování, beru své… Číst vice »
Pro váš píšu již podruhé: Žádné ekonomické hodnocení se neprovádí, neboť nejde o investici, ale o údržbu/opravu.
„Pokud kraj brečí a mluví o „prasárnách“, může trať odkoupit a provozovat na vlastní náklady“
Nikoliv, k zajištění sjízdnosti železniční dopravní cesty je určena Správa (donedávna) železniční dopravní cesty, která tuto sjízdnost (dle tohoto článku) nadále zajistí.
ANO, všechno se dá obejít, dá se to zprovoznit i z peněz na opravnu a údržbu. A není pravda, že Správa železnic zajišťuje sjízdnost železniční dopravní cesty v ČR. Viz. Švestková dráha, (https://www.svestkovadraha.cz/) nebo JHMD … Od roku 2007 je v soukromých rukách například trať Česká Kamenice – Kamenický Šenov, kterou od SŽDC koupila společnost KŽC. V roce 2016 koupila od státu společnost AŽD Praha severočeskou trať Čížkovice – Obrnice a trať Kopidlno – Dolní Bousov. Ve vlastnictví obcí je trať ze Šumperka do Koutů nad Desnou, která se vine údolím říčky Desné v jesenickém podhůří. Privatizací prošly v 90.… Číst vice »
JHMD a Kouty jsou výsledkem specifického dění v 90. letech (ČD, s. o.; centrální objednávka veškeré dopravy z ministerstva, resp. tehdy ještě ani ne v běžném vztahu „objednatel – dopravce“). Do Kamenického Šenova přestaly pravidelné vlaky jezdit už v roce 1979. Švestková dráha či trať přes Dětenice jsou výsledkem, kdy byla nabídnuta k prodeji trať, na které objednatel dříve uvážil zastavení osobní dopravy v rámci ZDO. Čili přesný opak než to, co setrvale probíhá na trati č. 097, kde objednatel nepřetržitě objednává osobní dopravu v celém úseku (včetně toho, který je již skoro 7 let mimo provoz), kdy žádná taková… Číst vice »
Zatím jde jen o záměr.Jestli platí,že 1+1 jsou dvě,tak to nemůže projít.Počítáte-li v horizontu cca 20 let,přišla by cena za přepravu jednoho cestujícího na přibližně 1500 Kč.Ono se pár milionů za nějaké ty studie a přípravy a hodnocení a …jistě někomu hodí.Je to stejná blbost jako lanovka na Větruši.Velká sláva,málo pasažerů a dotace na provoz kolem sedmi milonů ročně.
Jo, a cena za to, že lidé místo toho smrdí a hlučí ostatním pod okny svými auty, vyjde na kolik? 🙂
A mohu se zeptat aspoň na 3 dopravní stavby, které mají všechna povolení a nestaví se jen proto že nejsou peníze?
To tak úplně vidět není, to souvisí s penězi – pokud se nevejdete do rozpočtové obálky, nepálíte zdroje na administrativní přípravě. Obecně je podinvestoavná údržba, jak u železnic, tak u silnic. Viditelně prakticky neexistují rozpočty na menší provozní úpravy či opravy – na silnicích (namalování krajnice, osvětlení, zlepšení parametrů křižovatek, zřízení odbočovacího pruhu, parkoviště před nádražím) i na dráze. Všechno musí být větší investiční akce, ideálně s podojením eurofondů, což znamená že se na pozitivní změny čeká dlouhé roky. Je to sice jiná škatulka, ale principielně tentýž státní rozpočet – zoufale nízké jsou investice do železničních vozidel a to i… Číst vice »
Až na namalování krajnice vše z toho potřebuje projekt. Takže kde máme ty tří příklady projektů v šuplíku co čekají na finance? A peníze na projekty opravdu máme – studie proveditelnosti je vlatně takový zjenodušený projekt, a těch se dělá víc než je zdrávo. Náš rozvoj brzdí byrokracie, ne peníze. Sice nejsme nejbohatší na světě, ale peněz máme dost na rozdíl třeba od 90. let (dnes se lokálky rekonstruují kvalitněji než některý části koridorů v 90. letech, jakej chcete jinej důkaz že peněz máme dost?). No a jak obejít byrokracii? Třeba tak že peníze narvete do „uvedení do normovaného stavu“… Číst vice »
Už jste viděl ta ekonomická hodnocení? Asi byste se hodně divil. Ta vyjdou tak, jak je pro někoho potřeba. Jen u té železnice to nějak nejde a stále to jakoby nevychází. není vám to nějak podezřelé?
Ode dneška je veřejná doprava v Lucembursku zdarma…. A tady řešíme ekonomické přínosy…
zesp: V tom Lucembursku se od neděle přestane řešit: Jaký druh dopravy, jak často, v jaké kvalitě, na kterých relacích???
Přitom se po celém Lucembursku dá jezdit na kole, Chápete to? 😃
Ne ode dneška, od neděle. A navíc, to, že se něco děje v zemi X, neznamená, že tomu tak je správně. A nebo že by tomu tak bylo správně i v zemi Y.
Kdybyste bral, jestli se dopravce uživí jen z jízdného, tak by naprostá většina linek neexistovala (především ty regionální), tudíž by se naprostá většina tratí taky mohla zrušit.
Stejně tak silniční doprava, zejména ta místní.
Kdyby se ta trat neobnovovala, vystacilo by to na autobusy zdarma v cele oblasti na 500 let. Ale sotousi si prosadili svou.
Kdyby se ten konkrétní úsek tratě neopravoval, tak by žádné „autobusy zdarma“ nejezdily. Peníze z SŽDC/SFDI se NEPŘEVÁDĚJÍ do rozpočtu Ústeckého kraje na dopravní obslužnost.
na tom je vidět, jak je stát špatnej hospodář… má peníze na investice, tak je proinvestuje a udělá za ně třeba několik km modrého zábradlí nebo to naleje do trati, kde ani nikdo vlaky objednávat moc nechce… přitom za ty prachy by mohl pořídit nové mikrobusy pořádně zaplatit řidiče… a ještě by zbylo na opravu silnic po zimě….
Oprava poškozeného úseku tratě č. 097 není investicí, ale právě opravou.
A jde o úsek, kde vlaky příslušný objednatel objednávat chce, resp. činí tak nepřetržitě i navzdory letité nesjízdnosti.
Tak výstavba 200 m nového mostu v místě kde nikdy nestál je oprava jo?
Jinak kdyby vzali a nasypali ty peníze rovnou do kanálu,tak by udělali líp.Tak je ta trať potřebná.
A na péči řádného hospodáře se budeme točit při nákupu průpisek za pár stokorun. Ale na tohle už budou prachy jenom sedm let,pak EU přivře kohoutek,a příjde těžké vystřízlivění.
He he, tak to na ty silnice pořádně přidejte. Nejen po zimě, i po devastaci těžkými vozidly, pro něž dříve byly právě ty železnice. A já radši pojedu do Středohoří vlakem, než bych se kochal modrým zábradlím či nějakou betonovou nádherou při současném snížení kapacity…
Most, hmmm a tenhle most bude tedy v pořádku a bez protestů jo, když se zde tolik láteří na ,,nesmyslný,, dálniční most. Tenhle most bude tutově v naprosto stabilním podloží. Hustej alibismus.
DYCKY MOST !!!!
https://www.youtube.com/watch?v=gI-ACeDP1is
tak pokud tim vlakem bude jezdit tradiční počet lidí tak se zase tak moc nestane 🙂
Kdyby jako Vy uvažovali i naši předchůdci, na budování tratí by se vykákli a dneska by se nemuselo nic udržovat ani opravovat nebo rekonstruovat. Ó jak dobře by bylo.
Chytrý za 2: To jako vážně?
Víte v jaké době a za jakých okolností se stavěly regio železnice?
Víte, kolik různých Blansko – Prostějov či Slavonice – Jemnice NEBYLO postaveno, přestože tehdejší KONKURENČNÍ silniční doprava skoro NEEXISTOVALA ??
Tak nejenom lokálky. I taková trať Oprava − Trenčín, stavěná od roku 1873. Zlá automobilní lobby zastoupená mnoha automobilkami (Nesseldorfer Wagen Fabrik − německý nápis!!!) tu trať znemožnila celých 15 roků před výrobou prvního automobilu v Rakousko Uhersku.
Kdyby František Josef zakázal koňské a volské povozy už v roce 1848, mohla ta trať vydělávat.
PS: podobně stačí zakázat auta a vlaky v Pardubickém kraji a letiště začne vydělávat.
Ale jistě. Já to vážně nemyslel.
Hm, tak zrovna na severočeskou transverzálku tohle moudro neplatí. Ta vznikla jen proto, že ATE vydělávala kvantum peněz a nechtěla platit daně, tak je radši nasypala do této krokolomně vedené trati.
Stavbu prý prováděly stavební firmy spřízněné (společní vlastníci, dceřinky, přes bílé koně) s ATE, tak aby se maximum peněz vracelo právě ATE.
Vy rozumíte stavařině? Na první pohled to tak moc nevypadá.
Ušatá: A vy rozumíte stavařině??
všemu….
No sláva. A teď ještě si to nechat zaplatit od ŘSD, když tak mermomocí chtělo stavět dálnici zrovna takhle (přestože se o nestabilitě svahu dobře vědělo).
A ŘSD plati kdo? My všichni.
A jakej je rozdíl zda dá SFDI ty peníze ŘSD nebo SŽDC?
Když tak dobře víte, že se to mohlo sesunou kdykoliv, tak prokažte, že bez dálnice by ten sesuv nemohl nastat.
Mám radost. Nechápu stesky několika zdejších (možná jednoho) přispěvatele nad tím, že se opravují regionální tratě. Silnice, okresky též opravujeme a železnice je stejná veřejná komunikace. Opravovat jen silnici a nechat železnici zarůst, zde poškozenou chybou někoho jiného – ten by měl dle tržních pravidel škodu napravit. Je dobře že rozum zvítězil.
Ono to chce posoudit konkrétní význam té které silnice, té které železnice. Nějaké generální soudy v této oblasti nefungujou.
Právě že kdejaké okresky podobně nemají velký význam a kdyby se sesunuly určitě by se nevyplatilo je opravovat novým mostem. Stejně by se ale opravit měly protože jsou součástí nějaké silniční sítě která zajišťuje napojení i malých, ekonomicky takřka bezvýznamných, obcí.
Mno stojí tam 6 domů. Sesuv zasypal silnici v roce 1997. Byla to jediná přístupová silnice. Co s těmi 6 domy a jejich obyvateli? Provést Lidice a Ležáky? Ti lidi tam bydleli, nevyhnala je první světová, nevyhnal je Masaryk, nevyhnal je Hitler, nevyhnali je ani komunisti, ani Klaus s Havlem.
Pokud nějaká silnička zajišťuje spojení se světem pro nějakou vesničku, tak samozřejmě má význam.
Snad stačí cyklostezka nebo polní cesta, ne?
A po cyklostezce projedou složky IZS, automobily místních?
Původní plány ministerstva dopravy trať zrušit označil předloni krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek za „prasárnu“. S tím lze jen souhlasit.
Zdravý rozum zvítězil !
Kvůli tomu musela být provedena čistka na Ministerstvu dopravy ?