Schillerová: Ke Smartwings nelze přistupovat jinak než k ostatním
Odstavená letadla společnosti Smartwings v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
K letecké společnosti Smartwings, která řeší problémy spojené s koronavirovou krizí a zastavením provozu, není možné přistupovat jinak než k
Letecká společnost Smartwings si zaplatila inzeráty v tištěných novinách a volá po záchraně od státu. Říkají – jsme česká letecká skupina, neberte nám křídla. Majitelé společnosti a zároveň miliardáři zapomněli na pár detailů. Jednak zapomněli na čínské spolumajitele, takže ryze česká firma rozhodně nejsou. Zapomněli, že jsou miliardáři, například jejich firma UNIHOBBY ze skupiny Unimex vydělává obrovské částky. A že mají miliardové majetky, takže pokud chtějí úvěr, není nejmenší problém, aby v bance ručili svým majetkem, pokud tedy svým projektům věří. Majitel letecké společnosti, čtyřapůlmiliardový Unimex Group uzavřený investiční fond, je podle veřejných zdrojů už léta daněn pěti namísto obvyklými… Číst vice »
A co to pořád máte s tím svým majetkem? představ si , že jsi akcionář nějaké firmy, a měl by jsi za něco ručit svým majetkem …. přemýšlíš vůbec, „analytiku“? 😀
Zajímal by mě Váš pohled na to, jestli je reálné, aby zaměstnanci propuštění ze SW, založili malou aerolinku „na zelené louce“, určenou pro linkovou dopravu po Evropě (tj. minimální podíl charterů do turistických destinací). Např. bilanční suma Go2Sky byla začátkem loňského roku 11 milionů EUR. A nyní předpokládám citelně zlevnilo nájemné za letadla.
To je úplný ekonomický nesmysl a hlavně to vůbec není potřeba – v Evropě je přetlak aerolinek. Podobné aerolinky denně krachují. Přežijí následující:
1) Velké lowcosty se stovkami unifikovaných letadel co to umí (Wizz, Ryan)
2) Velké strategicky důležité aerolinky nejlépe s podílem státu (Lufthansa, Air France, KLM)
3) Unikátní aerolinky co nemají moc nebo žádnou konkurenci (např. doprava mezi ostrovy)
4) Pak aerolinky co to vše umí nějak zkombinovat (Air Baltic, LOT)
Ostatní aerolinky budou muset něco vymyslet nebo se spojit, reorganizovat, apod.
Pokud sezenou 3-5 miliard do zacatku, tak si muzou zalozit leteckou spolecnost. Bohuzel netusim kde by tolik na zacatek vzali. Co myslite vy?
Kdyz rozbijou prasatka a neco v nich i najdou, tak to muzou klidne zkusit 😀 Banka v teto situaci novym aerolinkam nic nepujci.
Díky za reakci. Co kdyby půjčovna letadel se stala spoluvlastníkem nové aerolinky? Než aby nevyužitá letadla stála na zemi…
a co kdyby Axel přestal vymejšlet pohádky a věnoval se něčemu užitečnějšímu 😀
Proč by se proboha leasingovka stávala spoluvlastníkem nové aerolinky? Ty leasingovky ted budou mít úplně jiné starosti – a to, jak přežít.
„leasingovky ted budou mít úplně jiné starosti – a to, jak přežít“
hm…
půjčovna letadel spoluvlastníkem aerolinky … „než aby nevyužitá letadla stála na zemi“
Ty jsi opravdu mimo? Aerolinky jsou nyní obor, který je jeden z nejohroženějších, z aerolinek doslova mizí peníze, vlastníci to musí dotovat ze svých zdrojů (případně to látá stát) …
a ty tady navrhuješ, aby leasingovky, které mají ten samý problém, začaly podnikat v aerolinkovém byznysu …
fakt se zamysli, přečti si to ještě jednou .. pořád Ti to dává smysl? 😀
ale je fakt, že v kontextu těch nesmyslů o dluzích, kterými nás tady už týden oblažuješ, mě tyhle nápady.. fakt nepřekvapují.
„navrhuješ, aby leasingovky, které mají ten samý problém, začaly podnikat v aerolinkovém byznysu“
hm… „než aby nevyužitá letadla stála na zemi“
no …. ono nevyužité letadlo sedící na zemi je výhodnější, než prázdné letící letadlo ..:-D
teda doufal jsem, že ti to fakt dojde.
Pokud je propad poptávky po linkové letecké dopravě opravdu dlouhodobý, tak má „Tomas“ pravdu. To já si netroufnu odhadnout (já vcelku věřím, že charterová doprava pro „dolních 10 milionů“ je ohrožená… zatímco u linkové jsem tipoval že by +- mohla zůstat zachována, byť s menší frekvencí spojů a bez leteckých linek typu Praha-Vídeň nebo Praha-Berlín kde je vlak/auto velmi silnou konkurencí)
V tom případě holt část aerolinkových firem trvale skončí a další část aerolinkových firem se výrazně zmenší.
Pohadky tady vymysli pouze QS a jejich zamestnanci predstirajici, ze jsou diskutujici se svymi „nazory“…
Spravne. Kdyz profici na pujcky jim neveri natolik, ze jim nepujci, proc bychom meli my vsichni?
Létat od nuly (jen) po Evropě je nebezpečné, protože daleko více jde o politiku (FUNDRAISING), nežli o schopnosti v letectví. Ryan, WIZZ a další žijí a padají s dotacemi regionů a se slevami za servis od letišť. Tzn., jedou Krysí závod, kdo nadojí více na mikro-dotacích. A kdo vyždímá více na krev zaměstnance (brigádníky, IČaře, nájemné biootroky). Proto jde o čistě Krysí závod, který má s Echt Letectvím společný jen prostředek, nikoliv cíl! Naopak, na long-haulech se vozí cargo, experti, decision makeři, vědci, sportovci, celebrity. Všimněte si, že na long-haulech i v dobytčácích létají seniorní crew! Z jednoduchého důvodu: Je… Číst vice »
Chápu správně, že tvrdíte, že základní otázkou pro (každou) aerolinku z Prahy je najít dostatek zákazníků kteří kvůli zaměstnání „potřebují létat a jsou ochotní zaplatit vyšší ceny“… Odlišuji zákazníků: „nepotřebují, ale chtějí létat“ (např létat na dovolenou) a nechtějí nezbytně nutně platit vyšší ceny letenek“?
Zhruba nějak podobně vysvětloval pan z webu AirWays rozdíl mezi typem zákazníků na letišti Václav Havla ve srovnání s varšavským letištěm … že spousta Poláků (?diaspora?) pracuje v zahraničí, avšak mají reálný vztah k Polsku a proto potřebují létat z5 do Polska a pak se vrátit do zahraničí.
Jednoduše příklad: Na hodinu soustředěné práce si účtuji 1.200 Kč. Na den cca 6.500 Kč. A je rozdíl, zda zbývající čas strávím odpočinkem nebo čekáním na chronickou sekyru pána Šimáně, kdy kompenzace (pokud ji vůbec z páně Šimáně vydoluji) je beztak pro mě ztrátou. Pak mám odpočinkový/dovolenkový/prázdninový mód, kdy je mně v podstatě jedno, kde jsem a jak dlouho, pokud mě to nenervuje. A kdy je zpoždění popř. divert i příjemná změna plánu. A myslím si, že obdobně to má většina cestujících. Někdo to už profesionáně musí řešit i business jetem/aerotaxi, aby byl on a jeho plán v pohodě. A… Číst vice »
Myslím, že teď jsem už pochopil.
Bohuzel long-nemuzou letat na kazde regionalni letiste, smyzluplne je udrzi jenom v centrech vetsich regionu. Takze stejne jako ma smulu BUD, tak ji ma i PRG. Long-hauly logicky budou letat z VIE, BER, WAW nebo MUC…
Proto existuje empirie s cargem: Kde létá exportní cargo s Vlajkovým přepravcem, udrží se i pax – diplomati, cesťáci, experti, sportovci, celebrity atd. i případní globetrotteři a Koupáci pasanti i pod cestovkama. Pro ČSA asi nejlépe Hanoi/Saigon/Peking/Seoul/Ulanbatar/Tokyo + Moskva/Petrohrad.
Long dávalo smysl ve spolupráci s KE, neboť Praha je (spolu s Paříží) v Soulu velmi populární, byť to byla jediná destinace.
Takže korejská týdenní dovolená na trase Praha>další tři města>Paříž (případně v opačném směru) dávala velký smysl a code share z PRG po Evropě byl myslím významný příjem pro ČSA.
Pak Korejci potřebovali peníze pro Hanjin Shipping a teď to dotrhla korona (ale dost by mě zajímalo, jestli by ČSA pokračovaly s ICN, pokud by korona nebyla).
Odpovězte si, spíše, podle LOTu. Šimáně & spol. nejsou meritní. Pokud LOT rozlítá opět Vietnam, Čínu, Japonsko a kde co kde se dá čekat cargo, co má LOT „long“, určitě má Vlajkový přepravce smysl.
Nejsme ve sporu a vedení SW ve svých úvahách opravdu neřeším…
PRG myslím má potenciál hlavně k ICN (turisticky jsme pro Korejce atraktivní, business klientelu udrží HMC a další investice), zájem Bamboo naznačuje i Vietnam. Z druhé strany je minimálně přes léto zájem z USA.
Vlajkový dopravce… Upřímně, záleží, za jakou cenu a ten způsob, který se ohlásil včera z Lán, vnímám jako krajně nešťastný – bude to stát spoustu peněz a ve finále si sloty na PRG stejně rozeberou jiní, protože stát vlajkového přepravce stejně neudrží.
Go2sky neprevadzkuje ziadne pravidelne lety. Sustredia sa vyhradne na ACMI… Zalozit si aerolinku na pravidelky v dobach RYRu a WIZZ je pekna utopia…
Díky za reakci. Co LOT?
Co je s lotem?
Dneska aerolinku nezaložíš, pokud nebudeš mít pár (desítek) miliard vlastního kapitálu. Nikdo ti nedá ani korunu.
Plácáš tady kraviny.
Slovenský Go2Sky měl na začátku roku 2019 bilanční sumu cca 11 milionů EURO=300 milionů Kč.
Proč v ČR by na to samé bylo potřeba „pár (desítek) miliard vlastního kapitálu“?
co do toho proboha taháš bilanční sumu? vždyt ta s tím vůbec nesouvisí 😀
prosim tě.. fakt se vykašli na ekonomické „proslovy“… jsi totiz nazornou ukázkou toho, že známá výzva „Nepoužívejte cizí termity pokud je naprosto suterénně neovládáte, vystavujete se tak rizotu!“ … není jen pro srandu králíků 😀
za 300 míčů si aerolinku nezaložíš…. i kdyby jsi se rozkrájel 😀 a v bilanční sumě jsi měl třeba králíky z klobouku a maxipsa fíka .)
Bilanční suma (strana pasiv) je součet:
peněz které vložili vlastníci do firmy (=přibližně: „vlastní kapitálu“)
a
firemních dluhů (terminologií účetnictví „závazků“)
Tj. na obdobu slovenské Go2Sky nově vzniké v ČR by bylo potřeba 11 milionů EUR nebo možná o něco míň
ok .. to fakt nemá smysl.
ok.
Ne nema. On ma za sebou Wikipedii
Pro Pepa … vycházel jsem z nejnovější oficiálně zveřejněné účetní závěrky společnosti Go2Sky, spol. s r.o.:
K 1.1.2018 bilanční suma: 7.701.114 EUR (=zhruba 200 milionů Kč)
K 1.1.2019 bilanční suma: 11.872.568 EUR (=zhruba 300 milionů Kč)
http://www.registeruz.sk/cruz-public/domain/financialreport/show/6756843
Je super ze umite najit zdroje. Pak je ale treba v nich umět i číst
Pro Pepa – A vy jste z vyčetl, co konkrétně brání, aby lidé propuštění ze Smartwings potřebovali několik (desítek) miliard Kč na založení aerolinky? Aspoň takovou sumu tvrdil „Tomas“
Go2Sky potřebuje pár set milionů Kč.
Pár tisíc milionů vs. pár set milionů Kč … docela rozdíl, ne?
Ale Go2Sky neprovozuje vlastní leteckou společnost. V tom bude asi ten rozdíl, který bohužel evidentně nechápete
Pro Frantisek … A ten rozdíl mezi (desítkami) miliard (psal „Tomas“) a stovkami milionů (realita) spočívá v tom, že je nutné mít také provozní kapitál na PHM a letištní poplatky
Promiňte, ale normální lidé nejsem kreténi, umí číst psát počítat , takže na takhle průhlednou nepravdu Vám skočí opravdu málokdo.
Jako že jak zlevniko nájemné za letadla? 😀
to si jako myslíš, že tak nějak jen kvůli situaci se změní ty 10 – 20 leté smlouvy a začnou platit míň? 😀
Je vidět, že jenom plantáš… a naprosto nechápeš.
„to si jako myslíš, že tak nějak jen kvůli situaci se změní ty 10 – 20 leté smlouvy a začnou platit míň?“ hm… Příklad 1 kolem roku 2011-2012 pronajímatelé průmyslových nemovitostí také výrazně snižovali nájemné, i když platila dlouholetá nájemní smlouva…. než aby jejich nájemník zkrachoval a pronajímatelé měli nulu (resp. měli akorát nezaplacené nájemné po splatnosti), tak pronajímatelé radši snížili nájemné. Někteří nájemníci si velmi radikálně vynucovali slevu viz např. spor nájemníka a pronajímatele: PM Servis CZ vs. RCP Alfa. Příklad 2 Z podobných důvodů zanikl dlouhodobý obchodní vztah v nákupu/prodeji elektřiny viz firma Moravia Energo. Majitelům Moravia Energo,… Číst vice »
Myslíte, že vznikne něco jako FLIXbus pro aerolinky? Tj. že mě jako cestujícího nebude zajímat jak konkrétně se jmenuje aerolinka, ale prostě vybírám ze spousty linek prodávaných na jednom prodejním místě. Neřeším návazné spoje/přestupy na jinou leteckou linku. Řeším pouze dopravu z bodu A do bodu B. A řeším aerolinku jako službu, například jako když si půjčuji auto, tak obvykle neřeším jestli Fabie/Golf/Astra, ale řeším, abych kdykoliv dorazím si nějaké +- vyhovující auto mohl půjčit. Tj. „aerolinku“, která mi přes jedno prodejní místo nabídne spoustu spojů z A do B, bez ohledu jestli letí Smartwings nebo Austrian nebo LOT nebo… Číst vice »
To už existuje – jmenuje se to kiwi.com.
Na vyhledání letenek je to super vyhledávač, ale nedoporučuji přes ně nakupovat – jsou s tím pak jen problémy.
To paní min, financí víme tady všichni už od počátku,jen někteří volení činitelé nejprve chtěli odkupovat,pomáhat atd
Kde Smartwings a.s. vzal na splacení dluhu cca 750 milionu Kč? Níže v této diskuzi jakýsi diskutující („Frantisek“) se prý zeptal ve skupině Smartwings a.s. na jejich aktuální zadlužení. A prý mu paní tisková mluvčí odpověděla, že „subjektům nedluží“. Ovšem ještě před pár dny, pan JUDr. Šimáně prý řekl v rozhovoru, že Smartwings a.s. mu dluží: „Vy jste loni půjčil firmě téměř 750 milionů korun. Už vám je vrátila? Ne.“ viz rozhovor zveřejněný 3.6.2020: https://zdopravy.cz/rozhovor-chceme-aby-smartwings-byly-ceskou-firmou-rika-jiri-simane-50125/. Jediné smysluplné vysvětlení které mě jako laika napadá je, že za těch 9 dní Smartwings a.s. už těch cca 750 milionů vrátil svému akcionáři panu… Číst vice »
Přestaň se zde ztrapňovat. Celý západní kapitalismus je založen na dluhu.
A „subjektům nedluží“ pro blbečky samozřejmě znamená nemá větší závazky po době splatnosti.
No, to tedy neznamená. Jestli diskutér Frantisek napsal pravdu, tak se ptal na dluhy … neptal se jestli jsou dluhy po splatnosti. Ono totiž od března mají věřitelé dosti svázané ruce, neboť je omezeno možnost podávat návrh na insolvenci kvůli tomu že dluh nebyl zaplacen do doby splatnosti. Toto zmražení skončí v srpnu. https://www.epravo.cz/top/clanky/covid-moratorium-zachranny-kruh-pro-ohrozene-podnikatele-111021.html Z hlediska perspektivy firmy, která dluží, je cestou do pekel prodloužit splatnost dluhů např. výměnou za nárůst úroků … dluhy je nutné dříve nebo později zaplatit. Tj. jestli náš zaměstnanec – ministr Havlíček – protlačí několik miliard provozních dotací pro skupinu Smartwings a.s., aniž by předtím… Číst vice »
Z logiky věci vyplývá, že si dali inzerát i v Číně, ale nikde se nepíše, jaký to tam mělo ohlas.
Nebo vůbec nedali …… ????
SW zaměstnává dost lidí, ale je to aerolinka jen pro určitou skupinu lidí. K moři můžete letět i jinými společnostmi a zaplatíte mnohem méně. SW je jen předražená „lowcoast“ aerolinka která stáhla na dno i ČSA.
No … SW hlavně tu čsa zachránil. kdyby smarti čsa nekoupili, tak už by ta značka neexistovala.
takhle sice skomíra, ale aspoň existuje, a třeba se dožijeme i 100 let.
Pro Tomas …
Proč by případnou insolvencí Smartwings měla zaniknout nějaká značka, kterou používají? Plastikové modely z Kovozávodů Prostějovů už dávno nejsou ale značka plastikových modelů KoPro funguje i dnes
Živnobanka už dávno není, ale nelze vyloučit, že ji znovu začnou používat.
Protože značka bez firmy není nic. Pokud SW padne, tak už nebude nikdo, koho by tahle značka zajímala (protože firmy mimo ČR vůbec nezajímá).
Troll ze Smartwings – Tomas – uváděl značku „ČSA“, že údajně tato značka je ohrožena insolvencí aktuálního držitele této značky.
No a já tomuto názoru oponuji, neboť je-li značka cenná z pohledu zákazníků, tak je dost pravděpodobné že samotnou značku bude zájem využívat i po eventuelním zániku v insolvenci formou konkurzu.
Vzhledem k tomu, že znám e-mailovou adresu i IP adresu Tomáše, začíná mě dost svrbět ruka s vašim oslovováním jiných diskutujících.
Nerozumím.
velmi taktně Ti pan Sůra naznačuje, že dostaneš ban .))
jj, to jsem pochopil. Ale netuším proč. S ohledem na mimořádnou vulgaritu diskuzí, ke kterým postupně klesly diskuze o vynucované dotaci pro Smartwings (např. od „Tomas“ směrem ke mě, kdy já nabízím fakta včetně odkazu na zdroj a on bez důkazu napíše, že lžu), tak netuším co konkrétně bych měl napsat jinak. V této konkrétní situaci se IMHO chovám nadmíru slušně. Výraz „troll“ naprosto přesně sedí na člověka, který nenabízí žádné argumenty proč NEZÁKAZNÍCI Smartwings mají platit vyšší daně, aby Smartwings dostal spoustu peněz bez jasného popisu/záruky, co ty peníze zajistí pozitivního pro všechny daňové poplatníky. A to v kombinaci… Číst vice »
Neustále všude píšete že SW má dluhy v řádech miliard z minula. O jakých dluzích z minula prosím tedy mluvíte a které se netýkají pravidelných splátek leasingu dle platnych smluv? Sám dobře víte, že o dluzích v řádech miliard se v účetní závěrce nepíše
Vzhledem k rozsáhlé míře oblbování veřejnosti, které předvádí lidé nesnášející společnost Smartwings bych si rád ověřil, že jste napsal pravdu. Děkuji.
Pro Frantisek – Vy jste opilý? Pochopil jsem, že Vy tvrdíte, že nejsou dluhem 18,5 miliardy Kč dlužného nájemného, což je částka uvedená v konsolidované účetní závěrce skupiny Smartwings a.s. na straně č. 61 (stav k 1.1.2019). Občanský zákoník v § 1071 jednoznačně definuje co je dluhem a v tomto smyslu já uvádím to co jsem pochopil z uvedené účetní závěrky. Proto podle mě není pravdou, když tvrdíte že se „o dluzích v řádech miliard v účetní závěrce nepíše“. Píše. Plus na začátku června 2020 pan Šimáně v rozhovoru prý prohlásil, že jemu ještě nebyla vrácena částka cca 750 milionů… Číst vice »
Ten paragraf definující co je dluh je jiný: § 1721
Ze závazku má věřitel vůči dlužníku právo na určité plnění jako na pohledávku a dlužník má povinnost toto právo splněním dluhu uspokojit.
Tj. pro Smartwings je nájemné dluhem. Pro pronajímatele letadel je nájemné pohledávkou.
Technická: ČSA nezachránili SW, ale KE. Vysvětlení: ČSA měly velký problém v roce 2013, kdy balancovaly nad propastí, ve které byl už rok Malév. Ve hře byly Qatar Airways a Korean Air, nabídku nakonec daly jen Korejci. Ti dodali nejen necelých 70 milionů Kč za 44% podíl ve firmě, ale hlavně jí pomohli s velmi lukrativní linkou na ICN. Kdyby tehdy KE nabídku nepodaly, tak ČSA by následovaly právě ten Malév. (Jistě, nebyla to od nich žádná charita, potřebovali hlavně nepustit Asianu na PRG.) TS/SW do ČSA vstoupily o rok později v rámci opce od Korean Air, podíl od Korejců… Číst vice »
ale jo .. můžeme to brát tak, že ji nejdřív zachránili jedni, pak druzí, pak třetí … 🙂
Je to už jen název, hodnotu nemá. Kdyby měl, dávno by byl prodaný.
zaměstnává….na jaře naberou..na podzim vykoupnou,,stát na pracáku proplatí zimu..na jaře naberou, na podzim vykoupnou..stát proplatí zimu..na jaře naberou,na podzim vykopnou,stát zaplatí zimu
Jste na pracáku asi nikdy nebyl – nárok na dávky máte po 12ti odpracovaných měsících tedy když jak říkaté „na jaře naberou, na podzim vykopnou“ tak za ně pracák maximálně zaplatí zdravotní, protože nemají odpracovaný ten celý rok. Takže stát jim zaplatí maximáně plombu u zubaře.
Ta podmínka je, že musíte mít 12 měsíců za poslední dva roky… a samozřejmě to není u „jednoho zaměstnavatele“, může to být i u více zaměstnavatelů.
a oni ti lidi, kteří dostanou na zimu „padáka“ .. samozřejmě přes zimu na pracáku nejsou, ale normáloně pracují jinde.
PS: ono to není tak, že by je nabíral a vyhazoval – ti „letní“ lidi nedostávaj smlouvu na dobu neurčitou, ale jsou to různí dohodáři na dané období. to jen tak naokraj.
Je spousta oborů, kde jsou sezonní pracovníci. a charterový provoz je jeden z nich. vyčítat jim to, je asi jako hotelu v chorvatsku na pláži, že v zimě zavře.
představa, že ti brigádníci, které nikdo nevykopává (ale mají smlouvy na určitou dobu), jsou v zimě na pracáku, je dost iluzorní.
Hezky to Šimáně s Babišem vymysleli. Schillerová zlej polda, Havlíček hodnej polda. Teď trochu mediálního tance okolo a šup k miliardářům, ne s garancí, ale rovnou s dotací.
Snad si vážně nemyslíte že by si nevypomohli, uvědomte si kdo je to Babiš, Šimáně, Vik, Smejkal a jak jsou propojení.
K tomu ještě kluci z hradu a celý ANO 😁
V tomto případě je garance nebo dotace úplně jedno. Pokud to bude stát garantovat, zaplatí navíc i úroky.
Nevidím to tak jednoznačně. Politicky by to mohlo Babiše dost poškodit. Právě na jeho voliče krize dopadne nejvíc a vysvětlovat podporu aerolinkám, kterou v následujících letech s mírnou nadsázkou nikdo z nich stejně nebude potrebovat… A pak určitě zkoumají i rizika trestnepravni. Zeptám se: co vlastně SW státu výměnou za ty požadované záruky nabízí?
Aby to bylo košer, muselo by to projít parlamentem a tam se většina nenajde. Jinak nabízejí do zástavy akcie, ale ty české už jsou zastavené za úvěr u KB, takže jen pár zbylých akcií a ty v případě úpadku firmy budou bezcenné. Pokud by Šimáně chtěl zastavit třeba své hobbymarkety, nebo golfové hřiště, tak stát nepotřebuje, stačí zajít do banky.
Ale no tak, ……. samozřejmě státu nenabídne nic, a klientům nabídne stejně špatné služby jako doposud. Jde o to, že služby jsou úplně jiný druh podnikání než obchod. obchod je levně nakoupit a draho prodat.
Služby jsou o vztazích, o vztazích mezi vlastníky a zaměstnanci, a o vztazích mezi firmou a klienty, resp. budování stále klientely (a bylo by toho na celou stránku). A kdo toto nepochopil, ať raději ve službách nepodniká.
Pro Vlastimil Kocourek – vidím zásadní rozdíl mezi případným zákazníkem skupiny Smartwings a.s. a mezi daňovými poplatníky. Zákazník se může DOBROVOLNĚ rozhodnout jestli koupí. Zatímco nás, daňové poplatníky, chce Smartwings a.s. patrně ochudit o několik miliard (=několik tisíc Kč z kapsy mé a mojí rodiny), aniž by nám skupina Smartwings a.s. poskytla údaje jaký konkrétní efekt by měla dotace. Jestli to obrovské zadlužení Smartwings dle stavu k 1.1.2019 dosáhlo nyní téměř kritické hranice (=kritické ve smyslu prohlášení insolvence dle Insolvenčního zákona), tak já nechci žádné dotace poskytovat, protože po sezóně by velmi pravděpodobně insolvence nastala tak jak tak. Počkal bych… Číst vice »
Alenka by mohla vykoupit jen ČSA brand. A přikázat mu létat reciproční práva (Vietnam, Činu, Rusko, Koreu…), cargo, cesťáky a posilovat náš export. Letadla se na long-hauly k pronájmu najdou teď snadno.
Pokud by se ČSA udržely, prodat ČSA s vejvarem pro stát strategickému investorovi.
Plus Šimáněmu proplatit náklady opatření (nikoliv celou ztrátu!!!) z počátku pandemie. A dohlédnout na TOčko a tresty na tvrdo za jednomotorový let. Sbohem a tráádá!
A ANO vyhraje spolehlivě dalsí volby, jinak…!
A šéfovat by tomu mohl Luftjarda Tvrdík…
Nebo rovnou Vratislav Mynář 😛
Ten by to mohl i pilotovat. :):)
teda.. příkázat mu lítat vietnam, cinu, rusko , koreu … hmm… uzasny. takze to rovnou muzou zavřít 😀
jste si spletl dobu .. není rok 1965. ale 2020.
prodat čsa strategickému investorovi? jakému … vzdyt to prodávali uz kolikrát.. vzdyt to nikdo nechtěl. a ted to nekdo bude chtít? 😀
proti vám byl tvrdík expert na řízení letecké společnosti.
A co, Vy chytrej, má přikázáno LH, LOT, AF a další vlajkoví přepravci se státní úcastí, i bez státní účasti za poskytnutí recipročních práv od jejich států??
Je jediný Šimáně nebyl schopen létat ano Seoul!
Asi fakt nema smysl porovnavat kupni silu cr vuci pl, de a fr.
Tenkrát chtel stat za CSA 1 miliardu. Nakomec byly rádi ze tomprodali korejcum za 160 milionů. Krom nostalgie znacka CSA nema zadnou hodnotu
A co např. Finnair? Nebo AirBaltic či TAP Air Portugal nebo Aer Lingus??
Stále žijí a vlajkují, reprezentují své země, vozí carga, i Koupáky a pomáhají exportérům.
Zatímco Šimáně dělá jen ostudu, vylágrovává jediné letuschopný stroj do Seoulu, koupe hlavně Izraelce a Kanaďany namísto Čechů, nutí šefpilota létat na jediný motor, páchá sekyry a chronicky přistává na Ruzyň v době nočního klidu, nevyplácí odškodnění, nevydává potvrzení pro pojišťovny, vyvádí business jety a přitom somruje charitu od nás, daňových poplatníků, pro které nikdy nevyprodukoval za korunu přínos, jen problémy a ostudu ČR!
A zase porovnavas neporovnatelně. Nejblíže jsi s tim AirBaltic ale ejhle ten je státní takze zase jiny příklad
Máš nějaký dukaz ze ho nutili letět na jeden motor?
Nejvice zpoždění pripada na přetížení letovych cest a omezeni na koncovem letišti. Porovnej si zpoždění u letů na stejna dovolenkkova letiště a zjistíš ze jsou na tom vsechny aerolinky stejne. Pak si muues nastudovat predpis jak je to s tim přístavanim. Převedení bizjetu do jine divize zacalo pred tremi lety podanim zadosti na UCL.
Ta tvoje zapsklost za vypoved s tebe stale jen čiší
Pro Roman – popsal jste pohled ZÁKAZNÍCI, kteří se DOBROVOLNĚ rozhodují, jestli utratí peníze za služby od Smartwings.
Ovšem nyní je diskuze o něčem jiném.
Neboť Smartwings chce peníze od všech daňových poplatníků, tedy nejen od zákazníků… Co za ty požadované miliardy pro Smartwings dostaneme my, NEZÁKAZNÍCI Smartwings? Jaký konkrétní (a garantový) efekt budou mít miliardy Kč pro Smartwings, kvůli těmto miliardám dotací se nám VŠEM ZVEDNOU DANĚ v tisících korun (počítám-li za rodinu).
Mechanismus daní funguje dost jinak nez vy si myslite. V současné dobe je olanovany schodek 500 miliard. Vy ale očividně mate pocit ze se dane zvednou protoze SW dostane garanci na půjčku 900 milionů. Na jednu stranu vas chápu ze chcete informace proc by se mela nejakym způsobem měla firma podpořit. Na druhou stranu ale bez znalosti techto informací vytváříte teorie které pak vydavate za jedinou pravdu. Jednim z faktů je ten ze CR nema zadny program pro firmy velikosti SW. Tem pak nezbývá nic moc jineho nez pozadat vládu nejakou formu pomoci v momentě kdy tato vlada v podstatě… Číst vice »
Romane, nikdy neporovnávám „neporovnatelné“! Na hodně už stačil odpovědět Axel. Ale pokud kolabuje Šimáně jako vlajkový přepravce, nezaslouží si z mých daní ani penny. Nezajímá mně, čím jsou sekyry způsobeny. Zajímá mě, zda je mohu příště eliminovat, s KÝM schytávám sekyr nejvíc a jak jsou dlouhé. Koupat se k blízkým mořím a navíc o prázdninách, takřka nevypravuji, protože to považuji za hloupost. Ne kvůli kapacitě Šimáně a špatné reputaci Šimáně na prázdninových letištích, ale proto, že pokud se letím někam blízko i koupat, snažím se před sezonou nebo po sezoně, kvůli klidu obecně v přímořských oblastech, ne kvůli aerolinkám a… Číst vice »
Tak doufám, že se v tom případě stejně tvrdě potrestá i posádka, co se s OK-YBA oproti LAND ASAP v QRH vracela do Prahy z Ruska 🙂
Myslim si , ze jestli sem vnikne BUZZ tak budem cumet vsichni. Letiste ,ktere se bude dohadovat o kazdou korunu, handlingove spolecnosti ani nemluve. Cestujici si o kvalite budou moct leta cist z casopisu. Zamestnanci budou na DPČ nebo OSVČ, zbytek budou nejaky cizinci. Jako bonus dostane odbornice Schillerova nula korun do statni pokladny. VYBORNE! Jen tak dal 😉
Tohle je úplně zbytečné strašení. Není jen Buzz. Následující roky bude velký převis nabídky nad poptávkou. A Smartwings nekončí, možná je někdo koupí, možná proběhne reorganizace, nebo konečně majitelé pochopí, že do své firmy musí investovat sami.
Ryanair neni standartni letecka spolecnost a nezivi se prodejem letenek ale prodejem produktu kolem. A zisk vytvari tim, ze tlaci ke zdi subdodavatele a zakazniky ( letiste, handling, cestovni kancelare) O tom jak se chova k zamestnancum snad uz bylo napsano dost. Z toho se normalnimu cloveku zveda kufr
Ona ani Smartwings není standardní letecká společnost. Mají zajímavý byznysmodel – lowcost služby za prémiové ceny.
tak ona je to hlavne charterovka, ktera par letenek na last minute proda i bokem … ty lowcoste za premiove ceny.
Pokud je to charterovka, tak nelze o strategické firmě vůbec hovořit. Ty „experte“.
tvrdím snad, že je to strategická firma? 😀
No neni. A v tom pripade neni jediny duvod ji jakkoliv podporovat ze spolecnych penez nad ramec stavajicich programu. Jem rad ze i Vy to uznavate.
Pro Tour operator… nám veřejnosti – jaké navrhujete řešení aby sem „nevnikla“ konkurenční aerolinka?
Podle Vás je dobrý nápad dotovat Smartwings horem-dolem, když není jasné jestli není kriticky zadlužený (=jestli po sezoně nesnadne Smartwings do insolvence)?
Tj. co když prachy z provozní dotace z našich daní obratem odtečou k pronajímatelům letadel, do Irska atd. a na splátky úvěrů pro akcionáře Smartwings (Šimáně,…) … a hned potom pošlou firmu do insolvence?
Ja samozrejme nevim co je lepsi. Ani se nestavim do role , ze vim co s tim. Vim pouze jedine. BUZZ resp Ryanair je cesta do pekla. A to o to vic jestli ziskaji monopol. To panove uvidime to co tady jeste nebylo. Vse co bude napojeno na letectvi zaplace …
Pro Tour operator – taky nevím nic lepšího než aby Smartwings prošly oddlužením. Buďto dobrovolnou dohodou věřitelů se Smartwings. Nebo oddlužením skrz insolvenci formou tzv. „reorganizace“.
Od Vás jsem se na těchto webových stránkách dočetl, že máte důkaz o tom, že Smartwings dluží miliardy ostatním subjektům a tají to. Rád bych tedy od Vás věděl odkud ty informace (předpokládám relevantní) čerpáte. Na základě Vámi předložených zdrojů komu přesně dluží miliardy bych následně přehodnotil svůj postoj, jelikož nechci aby Smartwings tahaly zbůhdarma peníze nejen z mé kapsy, ale z kapes mé rodiny.
Cože? Já žádné webové stránky nemám. Takže jste se nemohl nikde dočíst cosi o jakémsi důkazu, že já bych psal.
Člověče, zkuste Bohnice, tam jsou odborníci, třebas Vám pomůžou
Tak ještě jednou.
Od Vás jsem se v diskuzích na webu zdopravy.cz dočetl, že máte důkaz o tom, že Smartwings dluží miliardy ostatním subjektům a tají to. Neustále o tom téměř v každém druhém příspěvku píšete, tak předpokládám že odněkud čerpáte informace. Rád bych tedy od Vás věděl odkud ty informace (předpokládám relevantní) jsou.
Na základě Vámi předložených zdrojů komu přesně dluží miliardy bych následně přehodnotil svůj postoj, jelikož v žádném případě nechci aby Smartwings tahaly zbůhdarma peníze nejen z mé kapsy, ale i z kapes mé rodiny.
To jste si opět pozměnil můj názor.
Můj názor je například v odpovědi pro (trolla) František v této diskuzi https://zdopravy.cz/smartwings-si-zaplatily-inzerat-v-kterem-se-divi-ze-jim-vlada-nepomohla-i-s-chybou-50780/
P.S. Příliš nerozumím tomu, proč se ptáte mě? Já od Vás žádné peníze nechci. To se ptejte ve firmě Smartwings a.s. k čemu dobrému prospěje či neprospěje několik miliard dotací z našich kapes. Podle mě nemá žádný smysl poskytovat provozní dotace, pokud už nyní Smartwings jsou kriticky zadlužení…. a po sezoně stejně hrozí insolvence. Lepší s případnou dotací počkat, až proběhne insolvence Smartwings formou tzv. „reorganizace“
Já jsem od Vás viděl mnoho příspěvků v diskuzi, kde píšete že Smartwings utajuje dluhy vůči dodavatelům v řádech miliard.
A jelikož nechci aby na základě rozhodnutí našeho zaměstnance pana ministra Havlíčka bylo z kapes mých a mojí rodiny vytaženo několik desítek tisíc na záchranu společnosti která utajuje miliardové dluhy, tak bych rád věděl odkud čerpáte. Podle mě je to totiž dost závažná věc.
Ale co když se na základě Vašich příspěvků vláda rozhodne Smartwings nepodpořit a pak se ukáže že miliardy nedluží? Znamenalo by to tedy že jste šířil poplašné zprávy podle § 357 trestního zákoníku?
Pro František, bohužel jste zapoměl napsat, co Vám odpověděli ze Smartwings na Vaši otázku (ledaže byste byl trollem placeným ze Smartwings, pak chápu, že nelogicky se ptáte všude jinde, než tam kde mají nejvíc informací). Doporučuji si opět pročíst co jsem napsal. Že už v minulosti měla Smartwings dluhy, a to velké. A z vyjádření pana Šimáně je zřejmé, že např. Smartwings dosud nesplatil dluh z loňska. Tj. za situace, kdy Smartwings chce peníze z daní nás občanů, tj. i ode mě, tak já říkám: „NE“, do té doby než Smartwings odtajní svoji aktuální ekonomickou situaci. A že Smartwings utajuje… Číst vice »
Ze Smartwings jsem se dozvěděl, že by si podporu zasloužili tak jako jiné letecké společnosti v Evropě. Ale pak jsem si na několika místech v diskuzích všimnul, že píšete o (zřejmě úmyslném) utajování dluhu v řádech miliard. A vzhledem k tomu jak jste to neustále psal a stál si za svým jsem pojal podezření, že máte věrohodný zdroj těchto informací a že na tom něco asi bude. A jelikož nechci, aby náš zaměstnanec pan ministr Havlíček podporoval firmu, která dle Vašich údaju utajuje dluhy v řádech miliard a já a moje rodina tak zaplatila desetitisíce na daních, tak bych rád… Číst vice »
Dobrý den, chápu správně, když jste položil konkrétní otázku na detaily o aktuálním zadlužení skupiny Smartwings a.s., že Vám neodpověděli ze Smartwings?
Ten kdo Vám odpovídal měl jakou pracovní pozici ve skupině Smartwings a.s.
Ze Smartwings odpověděli, že si podporu zaslouží jako ostatní letecké společnosti. V historii firmy o žádnou podporu nežádali a nikomu nedluží. Ale chápu že si můžou vymýšlet, protože jim jde hlavně o to aby náš zaměstnanec pan ministr Havlíček odsouhlasil tu podporu. A pak se od vás v několika diskuzích dozvím, že víte o tom, že zatajují informace o tom, že mají dluhy v řádech miliard. A já v žádném případě nechci abych já a moje rodina dotovala firmu která dluží miliardy. Předpokládám, že máte věrohodné informace o tom, že ty miliardy opravdu dluží. A proto se na to ptám… Číst vice »
Pro František … na otázku kterou mi „Frantisek“ položil asi tak 50xkrát, tak jakou konkrétně jste dostal odpověď ze skupiny Smartwings a.s.?
A ten kdo Vám ze Smartwings odpovídal měl jakou konkrétní pracovní pozici? … prodavač letenek asi nemá nastudovánu aktuální výši dluhů ve srovnání s částkou dotace, kterou z našich kapes žebrá skupina Smartwing a.s.
Proto se Vás ptám na konkrétní pracovní pozici. Díky.
Tu odpověď jsem dostal od tiskové mluvčí na můj písemný dotaz. Přišlo mi neprofesionální psát někomu jinému a žádného prodavače letenek neznám. Vzhledem k tomu, že tisková mluvčí prezentuje názor společnosti, tak tu odpověď považuji za relevantní. Ale pak se od vás v několika diskuzích dozvím, že víte o tom, že zatajují informace o tom, že mají dluhy v řádech miliard. A já v žádném případě nechci abych já a moje rodina dotovala firmu která dluží miliardy. Předpokládám, že máte věrohodné informace o tom, že ty miliardy opravdu dluží. A proto se na to ptám přímo Vás, protože kdo jiný… Číst vice »
Čili – chápu správně, že Vy jako daňový poplatník, který platí daně, ze kterých chce skupina Smartwings a.s. až několik miliard, tak Vy jste zeptal ve skupině Smartwings a.s. na aktuální zadlužení skupiny Smartwings a.s. A paní tisková mluvčí Vám na Vaši otázku konkrétně neodpověděla?
A chápu správně, že Vám odpověděla pouze, že společnost Smartwings a.s. si zaslouží několik miliard Kč z peněz daňových poplatníků?
Chápu Vás správně?
Omlovám se, ale nechápete mě správně. Ptal jsem se jako daňový poplatník jestli tají to že dluží subjektům peníze, jelikož si myslím že poté nemají na podporu z daní mých a mé rodiny jakýkoliv nárok. Takže ano, pochopil jste to špatně. Na konkrétní otázku jsem dostal konkrétní odpověď. ALE pak se od vás v několika diskuzích dozvím, že víte o tom, že zatajují informace o tom, že mají dluhy v řádech miliard. A já v žádném případě nechci abych já a moje rodina dotovala firmu která dluží miliardy a ještě to utajuje. Předpokládám, že máte věrohodné informace o tom, že… Číst vice »
Tak když jste dostal konkrétní odpověď na otázku jaká je aktuální výše dluhů skupiny Smartwings a.s., tak přesně kolik celkem miliard dluhů skupiny Smartwings a.s. uvedla nyní v červnu 2020 paní tisková mluvčí?
Já jsem právě dostal odpověď takovou, že subjektům nedluží natož aby něco tajili. Což je ale v zásadní rozporu s tím co tady tvrdíte. Je mi jasné, že mluvčí hájí zájmy společnosti pro kterou pracuje. Jenže tím jak to tady píšete to vypadá, že ty miliardové dluhy opravdu zatajují. A předpokládám že si za svým tvrzením stojíte. A proto bych chtěl vědět jestil opravdu tají ty miliardové dluhy. Protože pak si nezaslouží aby jim náš zaměstnanec pan ministr Havliček dával proti vůli občanu jakoukoliv podporu, kterou zaplatím já a moje rodina. Ale co když se ukáže že to s těmi… Číst vice »
Děkuji. Tak jak jsem Vaši informaci pochopil, tak jsem ji výše v této diskuze porovnal s příslušnou pasaží z rozhovoru s panem JUDr. Šimáně.
Ovšem to znamená, že jestliže Smartwings a.s. za těch pár dní od rozhovoru vrátila panu JUDr. Šimáně celých cca 750 milionů Kč, tak to znamená, že asi SmartWings je ve slušné ekonomické kondici.
Tím pádem nepotřebují žádnou provozní dotaci z peněz které jsme zaplatili na daních. V tom případě je celá diskuze veřejnosti zbytečná.
Teď už je to zejm. otázka případných zákazníků Smartwings a.s. Což já nyní nejsem.
Co myslíte Vy?
Vy tedy myslíte že uhradili těch nekolik miliard které dlužili? Vždyť přece už tady skoro 14 píšete že zatajují miliardové dluhy. Když se tedy podíváte na zdroj svých informací, tak myslíte že ty dluhy uhradili? Ale co když ne a náš zaměstnanec pan ministr Havlíček jim tu podoporu dá? Bude to pak znamenat, že z mých kapes proti mé vůli vytáhne pan Havlíček desetitisíce? To bych opravdu nerad! Jedině tedy, že by se ukázalo že ty miliardy opravdu nikdy nedlužili. Znamenalo by to tedy že jste šiřil poplašnou zprávu podle § 357 trestního zákoníku? Za to jak jsem se dočetl… Číst vice »
Tak ta aerolinka je evidentně dost zadlužená a žádná banka jí už nepůjčí, jinak by nedělala kvůli té státní garanci takovou show. Majitelé jsou rozhádaní a reálně hrozí úpadek (není z čeho ty dluhy a provozní výdaje platit). Proto už akcionáři nechtějí navyšovat jmění společnosti vlastními penězi. Stát může být rád, že tam žádné peníze nemá a že to nemusí řešit. Majitelé si to nejlépe a pro českého občana nejlevněji vyřeší sami.
Domnivam se, ze majitele vi lepe v jake ekonomicke kondici aktuálne QS je a nam nechali silnou indicii tim, ze vsechny sve bizjety jiz prevedli na jine firmy…
A o jaké kvalitě jsme si měli číst my jako korporátní zákazníci ČSA na letech, na kterých se objeovaly prapodivné letecké společnosti z Východní Evropy nebo Balkánu. SWG není pouze o leisure.
vemte si pane něco na uklidnění….jste poněkud rozrušený. Naopak, BUZZ by byl ideální, namísto smartwings, který s oblibou nechává přespívat cestující v různých destinacích jako dobytek v odletových halách, když se jim něco stane s letadlem. Přál bych Vám takovýto zážitek a rozhodně by jste psal jinak. Jen to zařít….já to zažil i s ostatními cca. 180 cestujícícmi. Nezapomenutelné.
Ja jsem naprosto v klidu a garantuju vam , ze v plny sezone kdy letadla litaji 20 hodin denne se stane i spolecnosti BUZZ ze necha lidi nekde sedet v hale. Vlastne se uz na to tesim 🙂 to bude švanda 😀 a jsem zvedavej co pak tady budete plkat …
Pro Tour operator… dobrý, ale tady jste na stránkách pro veřejnost, z jejíž kapsy chtějí vytáhnout tisíce (z kapsy každého z nás) pro Smartwings … tj. utratit peníze občanů a to bez úplného informování občanů nebo dokonce PROTI VŮLI občanů.
To co popisujete se týká rozhodování zákazníků, kteří se můžou DOBROVOLNĚ rozhodnout jestli dají své peníze pro Smartwings.
A co vám tak záleží na odvodech daní tady ? Vy stejně z toho neuvidíte ani korunu :D.
To mate z intraneu QS nebo jste pouzil mozkove mysleni?
Na to si přišel jak, strašit můžeš tak malé děti.
Tak, a úderka najatá SW dneska bude chlastat žalem…. Těmi inzeráty to totálně přepálili a není už z toho cesty zpět.
Zatím v 18:15 vítězí proti SW názory. Ale myslím všeho dočasu. Za chvíli bude úderka mobilizovaná a už to pojede, jak to bez nich ve vzduchu nepojede. 😀
Layout fuj a ještě chyba hned na prvním řádku. I stredoškolák by vytvořil účelnější!
Halt, Smart…
to, co dneska předvedli inzerátem, je ubohost….nic jiného..
Totálně se zesměšnili.
Ono by to stejně neprošlo parlamentem, ani celá koalice není pro. Jsem zvědav co teď Smartwings předvedou. Jestli se akcionáři dokážou domluvit a navýšit základní jmění, nebo ne. Ale stejně bych se moc divil, kdyby ve stávající podobě přežily rok. Možná je koupí konkurenceí, ale je to stejně jedno. Jsou malé a nedůležité a po té PR kampani také trapné.
Pani Schillerova zapomela na jednu zakladni vec. V podstate zadna jina firma neni koronavirem tak postizena jako SW. Rozjeli se hospody, vyroba aut. Litat se nelita a jen tak brzo nebude. Tudiz srovnavat pomoc vyrobcum zakusku a letecke spolecnosti je dosti neodborne
Ono by se i lítalo, ale ne za ty ceny co Smartwings chtějí za letenky. To se pak jezdí do Chorvatska vlaky, auty, nebo autobusy a do Řecka třeba létá z Vídně…
Blábol. Nelítá se. bez ohledu na to, jaké ceny má smartwings.
Mluvíš hlouposti „experte“.
To se mýlíte! Už se dávno lítá, za to hotely zejí prázdnotou. Pokud se napumpuje z našich daní odklonění a vyvedení Šimáněho soukromé půjčky ze SW, co potom s pořadateli festivalů, hotely, cestovkami, nemocnicemi pro cizince??? Co na to pak i prostitutky, taxikáři, průvodci, zloději, rbnb, uspávačky, restaurace, vodní přeprava, hrady, zámky, pivovary, kadeřnice, zubaři ???
Kdo vás sem poslal, kázat takové bludy, pane tour operatore ???
No jasně, necháme je krachnout přijde BUZZna a budeme mít po ptákách, kdyby aspoň TUI ale proč se k nám chce rozšířit BUZZna, to raději SmartWings 😒
Aspoň je vidět, že když „krachnou“ tak náhrada za ně je. Žádný strategický podnik. Jediné co by stálo za úvahu byla záchrana ČSA, ale to nevypadá reálně.
Tohle ale lze rict o kazde letecke společnosti. Kazdy se da nahradit.
V KLDR by Air Koryo nikdo nenahradil.
Dekuji za nazor, dejte mi adresu poslu vam klíčenku
..a kolikrát jste letěl s BUZZ, že tak kritizujete…??? Vsadím se, že ani jednou!
Oni Vam ve SmrtWings rikaji jak mate psat, nebo to je z Vasi vlastni hlavy? 🙂