SBB rozšíří železnici podél Rýna, druhá kolej má umožnit půlhodinový takt

Stadler Flirt v barvách SOB ve stanici Buchs (SG). Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStadler Flirt v barvách SOB ve stanici Buchs (SG). Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Součástí modernizace bude osmiměsíční úplná uzavírka trati.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xyz

Za povšimnutí stojí, že dojde k definitivní likvidaci (nyní již po nějaký ten rok neobsluhovaných) zastávek Welte-Wartau a Räfis-Burgerau. Přičemž nelze tvrdit, že by šlo o „zastávky v polích“.

Tzn. nic ve smyslu „díky tomu, že tam bude moci jezdit více vlaků, bude moci být u části z nich zavedeno zastavování v těchto zastávkách“.

(Nehodnotím – konstatuji.)

robert

Mám slzy v očích, když to čtu. Když se chce, všechno jde.

Georg

ale roberte, dej se dokupy, do boziho pozehnani bude druha kolej napresrok.

blue

U nás vyhlásit osmiměsiční kompletní uzavírku pro zdvojkolejnění koridoru, tak to bude pomalu na pád vlády, jak jsou tu lidi tupí.

PAN

Však už se blíží naše předsednictví v EU….

PAN

Kde je vůle je i cesta.

Pája

Měl bych takový tajný sen – tuhle stavební organizaci pověřit tratí do Zlína a klidně i pokračování na východ. Nemyslím si, že by argumenty typu „je tam kopec a údolí“ u ní padly na úrodnou půdu. 😀

mgr.pavel

Když jsem po Švýcarsku a okolí teď projezdil vlaky asi 2000 kilometrů, uvědomil jem si důvody toho rozdílného přístupu.

Ve Švýcarsku, když chtějí spojit kolejemi města v Alpách, tak je zkrátka spojit musí a nějak ty technické problémy vyřešit musí. Jsou tak natrénovaní na složité podmínky při plánování i realizaci.

Zato u nás nemáme řídce osídlenou rovinu, kde není plánování problém, ale nemáme ani natrénováno z těch hor. Takže se plácáme ve snaze někudy snad nějak něco vést či opravit, a vůbec nám to nejde..

Pája

Tudíž nehledají výmluvy, ale řešení? Přesně to mi přijde jako normální postup. U trasy v článku dojde k ještě větší použitelnosti vlaku jako dopravního prostředku. Spousta nešotoušů a mladších dnes ráda volí vlak a nevnímá to jako něco špatného. Jestli má trať 1 kolej nebo 2 neřeší – ale takt, jízdní dobu, pohodlí a přesnost ano.

KarelMio

Technicke problemy a vyzvy jsou hracka proti ziskavani pozemku, byrokracii, Detem Zeme a podobnym.

Jiří Kocurek

A přestože to v ČR nejde, tak z Benešova do Veselí nad Lužnicí, z Pardubic do Hradce… akorát mnozí mají tendenci to srážet, že to je jenom podělaná oprava bez zlepšení parametrů.

Georg

taky zasnu, ze se tu nad kouskem dvojkolejky porada bukkake party…

xyz

A hlavně – ten přístup je důsledně v tom smyslu, že do auta lze sednout prakticky kdykoliv. Tzn. že 60min. interval je vlastně dost málo. A že i ten 30min. interval je takovým nepodkročitelným minimem.

Ale že při jeho zavedení, jde-li o oblast hustěji zalidněnou či obecně s vyšším přepravním potenciálem, budou vlaky i tak solidně vytížené, tzn. netřeba být šetrný ve smyslu „30min. interval by se lidmi nezaplnil“.

PAN

Trošku jinak. Ve Švýcarsku i jinde, ne všude, jde primárně o službu lidem – obyvatelům, voličům atd. U nás jsou pro vrchnost lidi – kaštani povlém. Jde o přístup a cíl. A ten je např. v CH jiný než u nás v Čechystáně.

Georg

a ve zline je udoli, nebo se bojovalo dlouho s mestem o uzemko?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

To je úplně jiný vesmír!

PAN

Jiná liga aneb oddíl!

zdydy

Tady by o tom diskutovali a dělali studie nejmín 10 let.

Jiří Kocurek

Bahn 2000 je studie z roku 1990 nebo tak něco.

To, že o takové studii nevíte neznemá, že neexistovala.

David

To ano, ale byla jedna, týkala se celého území, skončila a realizuje se. Nyní už jsou další studie rozšiřující původní realizace, ale vždy se to řeší jako celkový koncept.

Jiří Kocurek

A ještě kolik měla variant, kolik těch variant prošli a kolik jich zamítli. Lotschberg stále hotový není.

a pak jsou tací, kteří v poledne pravidelně chodí kolem stavby a nikdo tam nepracuje. A tak nabývají klamný dojem, že tam nikdo nikdy nepracoval. Následne nadávají, že se tam vůbec nic neudělalo, protože chodník je tam, kde byl chodník a ty vodovodní trubky se měnit nemusely, stejně budou praskat dvakrát do roka jako předtím.
Pět let nepraskla ani jedna, ale to už se jim přes mentální blok do hlavy nedostane.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Bahn 2000 je dávno ukončena. Zkuste Wikipedii…

Air Traveller

heh … vzdycky me pobavi, kdyz se u takoveto stavby vzdycky objevi “expert”, ktery se prave poprve v zivote o dane stavbe dozvedel , a pronese “tam to maj za 4 roky a u nas se o tom 20 let bavime”.

male tajemstvi – i v tom zahranici semo podobnych stavbach mluvi dlouhe desitky let … jen se o tom holt u nas nepise v blesku

Pája

Ten rozdíl – zásadní rozdíl – je v tom, že se to opravdu připravuje. Ne že po jedněch volbách se to zamítne, po dalších zase začíná nové kolečko: studie, projednávání, Děti Země a další vláda = škrrrrtrt, poté možná další vláda a dál to znáte. Je skoro zázrak, že v takových podmínkách je možné postavit aspoň něco.

Georg

a takhle probihala u nas presne jaka stavba?
nejvetsi stavba posledni doby je suvo a ta se zpozdila o par let na vykupu pozemku a na vyberu zhotovitele, nikoliv na blbostech, ktere jste si tu vymyslel.

jonáš

V tisku se tam o tom asi píše, ale ne v našem tisku 🙂

Aaabbb

Takhle nějak by mohla plánovat i Správa železnic. Tedy že modernizační akce se dělají s nějakým cílem, že po letech omezení a oprav cestující nakonec čeká nějaké zlepšení, a tím nemyslím zkrácení jízdní doby o minutu, ale nějaké podstatné zlepšení…

Jiří Kocurek

Traťová rychlost je tam 125 km/h s propady na 90 jedním na 80 km/h. Vždy ale v místě nádraží, kde veškerá regionální i meziregionální doprava zastavuje, takže to téměř ničemu nepřekáží.

Georg

diskuse na zdopravy je zaruka srazu jelit, ktera o veci vedi velke kulove, ale zaroven trpi neotresitelnou jistotou, ze vsemu rozumi.
zejmena pokud bere bezporuchovy stav jako samozrejmost, pro ktery neni nutne nic delat, mozna obcas neco pretrit nebo (v nocni vyluce) podbit.
takze – sem s temi modernizacemi, ze kterych nevzeslo zadne podstatne zlepseni.

Jiří Kocurek

2 rychlíky za den a přes stanice max 100 km/h. A jak bylo dobře, 6 hodin na stojáka do Ostravy.

David

Problém SŽ je, že si plete modernizaci a údržbu.

Qěcy

Příklad?

Josef22

Souhlas.
Být ta trať u nás, tak by se postavila druhá kolej, a najednou by se zjistilo, že ta první je ve špatném stavu, takže po postavení druhé koleje by se začala opravovat ta první další 2 roky se 4 dlouhými výlukami. A mezitím by se zjistili další nedostatky a takto stále dokola. Toť realita naší (ne)schopné SŽ 😀

Qěcy

Příklad?

Tomáš Záruba

Zabezpečení přejezdů, vznik prejezdníků a vývoj traťové rychlosti Litice – Žamberk, například?

Georg

a tuhle lokalku srovnavate s trati v clanku?

XYYY

Nemohla, i když jsou ve Švýcarsku pravidelně parlamentní volby, nemění se tam ve firmách s účastí státu nebo jejichž akci stát = konfederace vlastní, statutární orgány „oddané příslušné politické straně“… Na rozdíl od tuzemska, kde je vítězná strana / koalice – opilá mocí – patologicky posedlá dosadit do vedoucích funkcí své zasloužilé soudruhy, bez ohledu na to, zda současné vedení dělá něco špatně …. Plánování infrastruktury se tam ČUNÍ (plánuje) na desetiletí dopředu, některé projekty (základnové tunely) se schvalují celostátním referendem = švýcarský lid vyslovil souhlas, aby se jeho peníze použily na výstavbu … Tak mne napadá, co kdyby se… Číst vice »

Lukáš F.

Chyba se vloudila: „Úsek v kantonu Sargans“ – Sargans je v kantonu St. Gallen

Aleš

Btw.kanton Sargans existoval do r. 1803, pak byl včleněn do kantonu Sankt Gallen 🙂