Šauer: Sergeje mi koupila manželka, rekonstrukce míří do finále
Zahájení opravy Sergeje Kladenské dopravní a strojní v Přerově. Foto: Kladenská dopravní a strojní

Aktuálně je lokomotiva stále v přerovských dílnách, začíná proces jejího postupného oživování a na zítřek se chystá zkušební start motoru.
Hezkej🤗🤗🤗🤗🤗.
Toto obdivuji, na sergejích jsem dělal v ŽOS Nymburk a byla to parádní práce. Celou noc potom Hucek na brzdě. Sergej měl jednu a obrovskou výhodu a to byla jeho nízká kritická rychlost pod kterou se snad nikdy nedostal a to bylo 5km/h a to utáhnul snad všechno…Tam kde zastupovali 2 stroje 753 a vzadu na postrku 735, tak to zastal Sergej..ale měl zase nevýhodu, pokud vychladnul, tak snad teklo i zábradlí…a přesto jsem fanda tohoto stroje….nevíte někdo, kde by byli k vidění tyto stroje??? Skončil jsem na dráze pracovat v roce 2005 depo Česká Lípa…
Jezdil jsem na nich pět let, tři roky jako strojvedoucí….
Kolik tedy nakonec bude prosím v Česku a na Slovensku dohromady provozních Sergejů?
Bez tohoto jsou teď 3
cca 1985, Beroun, nechal jsem ujet panťák do Prahy (vždyť to jezdí každou chvíli…) a poslouchal. Stáli tam tři, pod sebou nasáklý filc na olej, a jen duněli. Ten zvuk a ty vibrace, heavy metalový spodek jak když to vyšije.
Mění se ten filc aspoň někdy?
Václave, proč ty nejsi moje žena.
motor je 2takt z jeto motor z anglické ponorky. licence prodaná v roce 56 do sssr.
ten motor na to jak je velký není zas takový zázrak. Má výkon 1450 kW, kdežto skoro každá elektrická lokomotiva má běžně 2500 kW. Víc jak sergej měl i parní štokr z padesátých let
To je takový milný evergreen, že je to licenční motor z ponorky. Je to sovětský motor, první po řadě lokomotiv poháněných kopiemi Fairbanks Morse 38 8-1/8, což skutečně byl mimo jiné dvoutaktní ponorkový motor s protiběžnými písty, ale americký. Jenže se jim nevešli do rámu na 1435mm, takže pro splnění poptávky ze strany MÁV vznikl pro M62 tento motor nový.
Je to nádherný blázen 🙂
Z fotek je jasné, jak se NTM stará o svěřený majetek. Těm bych nesvěřil ani starej hrnec…
Zrovna stav sergeje nelze házet na NTM – v Chomutově byl ustájen po převozu z Chebu, kde byl v tomto stavu tuším od roku 2002. Po celou dobu byl majetkem ČD s výhledem na prodej NTM, které ho nakonec nechtělo a byl prodán ve zbytném majetku Šauerům.
Pořád dopadl lépe než šestikolák, karkule a 230 ?050?, které byly na místě (v depozitu NTM v Chomutově) sešrotovány a ani nebyly nabídnuty k prodeji.
Byly by dneska pro Sergeje výkony v nákladní dopravě?
Pár vlaků, kde dnes jezdí dvojče 742 nebo 753.7 a kde dříve (nebo na podobných výkonech) byly sergeje, ještě jezdí: Pn Nymburk-Turnov, sklářský písek Turnov-Řetenice, kontejnery Plzeň-Nýřany, Pn Brno-Kyjov. Neumím posoudit, jestli by mělo kvůli pár kouskům smysl držet v provozu sergeje jako řadu, nebo nějakou jejich remotorizaci/reinkarnaci, či zda to je lépe (rychleji, levněji) odveze 78x nebo 742/753.
Na neelektrifikovaných tratích ne s jedinou výjimkou. Tou je Tajga Trommel (nikoliv Sergej) vybavený pro jízdu hlavně v Německu a jednalo by se o trať Plzeň – Schwandorf – Regensburg/Nürnberg. Nicméně, totéž co Sergej odveze bez problémů ER20 (řada 761) a s nižší spotřebou.
Ta 761 je ale dost ošklivý kousek 🙁
Kam se dnešní designéři hrabou na úžasný old school design … 🙁
Na vzhled lokomotiva nejezdí. U té je důležitější, aby z ní strojvedoucí viděl na nárazníky. A aby měl všechna tlačítka a kontrolky přehledně uspořádané.
Proboha a proč?
A děláte vy vůbec něco třeba jen tak? Pro zábavu a potěšení? Jestli ne, tak je mi vás líto a holt takové veci nikdy nepochopíte.
Byly by dneska výkony pro Ikarus 280 v MHD? Spotřeba, emise, hluk.
V MHD pochybuji. Jedině v rámci nějaké extra „retro“ linky…
Mám to stejně, manželka přišla s tím že jejich firma začíná prodávat modely a jestli njaký nechci ať mám nějakou normální zálibu, tak jsem napůl ze srandy řekl jasně tak mi sežeň Sergeje, druhý den byl doma v H0.
Nebyl by tam ještě jeden v digitalu i se zvukem, ale v TT? 🙂 🙂 🙂
Manželka tam už bohužel nepracuje a myslím že dnes dost lituje že mne na tohle ne zrovna levné hobby uvrtala. Mimochodem dnes bych asi taky zvolil TT.
O Trainzu jste někdy slyšel?
Já v něm mám 6 sergejů. 2 ČSD a 4 maďarské…😁
Nebylo těch sergejů náhodou 599?!
599 ČSD + 2 vlečky (elektrárna Vojany a VSŽ Košice).
Kdyby mi žena přitáhla domů Sergeje, tak potáhnou oba.
napřed by bylo dobré z nich potáhnout nějakou naftu a pak to pustit….
To budou mit sousedi radost až si toho Sergeje doma na zahrádce nastartuje. Budou jim pěkně rezonovat okna a tělní dutiny.
Ale bez tlumiče ….
NASA bude muset tlumit poplachy v řídícím centru, že se jim samovznítil raketoplán na plošině….
Zdravim! Klobouk dolů! Začinal sem na nich jako,,elév-kandidát-mechanik firy.Popálený prsty od vstřiků čerpadel a naftovej odér ,krásná doba.Bylo mi 21cet.Pak 10 let ,,Čmelák“!😁Držim pěsti
Mně žena koupila brejlovce ……..
Trochu menšího.
Ještě že ne krokodýla 😀
Tak jí kupte jaguára. On po ní skočí…
To by už nezbylo na žraloka 😀
A vůbec, mám svoji ženu rád, když si koupím Pomeranč, tak jí nabídnu Banán 🙂
Nevadilo by mít svou T419 jen nějak nevím kde bych si s ní zajezdil😂