Saúdské přípravy postavit se Emirates pokračují, v Rijádu má vzniknout megaletiště
Koncept budoucí podoby megaletiště v Rijádu Zdroj: PIF (Public Investment Fund)
Nové uzlové letiště má už v roce 2030 přepravit 120 milionů pasažérů, v roce 2050 pak až 185 milionů. Disponovat bude 6 paralelními ranvejemi.
Jen jestli to není jen honění petrodolarů vůči Emirátům. „A když vy inženýrku, tak my …. to budete koukat!“
Samozřejmě, že ano… Navíc, všichni jsou tam bratranci a moc rádi se předhánějí. Jen si říkám, aby to nedopadlo jako DWC…. obrovské plány, v roce 2007 projekt počítal se 6 RWY, ale progres veškerý žádný, už i EK oznamilo, že s přesunem na DWC nepočítá.
Soudě dle několika desítek zaparkovaných Airbusů jsou možná už přestěhování.
Dokud je ropa, pak jsou megalomansky projekty uprostred pouste. Sjezdovka v Dubaji, fotbal v Kataru… Problem je, ze Saudi jsou ortodoxni Arabi, kteri se nechteji prispusobit klientum jako napr. EK… At si utrati par miliard za megaletiste, lide si sami vyberou ci ano nebo ne. Staci se kouknout na IST airport… Mega hub pro 100+M cestujich…
Hm az na to že Katar neni ropa ale plyn…
Co je s IST? (opravdova otazka)
Paralerní?
Nevím jak nová aerolinka RIA, ale současná Saudia docela jede jedno promo za druhým. Aktuálně nabízejí třeba BKK za 9 tisíc, což nemá konkurenci. Ovšem je třeba počítat s negativy a sice je to suchá aerolinka, tedy ani víno k večeři a dále dlouhé přestupy bez možnosti podívat se do města, resp. velmi drahá víza. Ta země by se měla nejdřív reformovat a MBS junior by měl být odstaven od moci….
výlet do města bych teda oželel, nic moc k vidění
Problém je, že pokud by byl MBS odstaven od moci, tak se žádné reformy konat nebudou…. Jakkoliv na tuto osobu nemusíme mít pozitivní náhled, tak je to on, kdo přišel s vizi SA modernizovat, jenže tím si i v rámci vládnoucí rodiny Saudů udělal dost nepřátel, protože mnoho aktivit šlo a jde proti zájmům členů širší rodiny, zejména ortodoxní části.
Tam nikdo žádné větší reformy nechce. Opozicí proti vládě jsou náboženští fundamentalisté, se kterými by to bylo ještě horší. A nemůžete vyčítat muslimům, že nechtějí servírovat alkohol.
Az na to, ze zase tak „sucha aerolinka“ to neni, pac jidlo i piti nabizeji (a slusne), viz ma zkusenost nekolik dni zpet. 🙂 A ja osobne fakt vino po ceste nepotrebuju. 🙂 Je fakt, ze prestup v Dzidde delsi, ale s filmem v tabletu mi to ubehlo dobre.
Ja osobne radeji dam za letenku do Bangkoku cca 9-10 tisic, ale se Saudama a s prestupem v Dzidde, kde nebylo ani funkcni wifi (opravdu) a kde to bylo na zhruba 4,5 hodiny, nez za Emirates treba 20 tisic, ale s hodinovym prestupem.
Ale samozrejme kazdy to ma jinak. 🙂
Termín „suchá“ nemá nic společného s označením hladolet. Je to všeobecně známý pojem pro zákaz alkoholu – viz suchý zákon – prohibice.
V roce 2030 by se v Česku možná mohla zadat studie, zda je potřebná v Praze druhá ranvej.
V 2030 se jiz neúprosně bude blížít zahájeni provozu na VRT trati
Berlin – Praha- zatacka- Viden
Diky niž nevyjde rentabilita druhé ranveje LVH.
Plus se bide otevirat polsky megahub u Varsavy, ktery též stáhne poptávku.
Aha… takže když už přes dvacet let nejsou odpovědní schopni tento projekt dotáhnout do konce, tak se na to pro jistotu vykašleme úplně… Vždyť o nic nejde, že? Vždy můžeme létat od sousedů a dát jim vydělat… Jen pak nenadávejme na to, že PRG zaostává.
Jen poukazuji na to, že ta slibovaná ooptávka nemusí existovat s ohledem na alternativy…
Hidinove lety po evrope budou vzgledem k VRT a ekologii mrtvé, a dálkových linek nebzde s ohledem na konkurenci tolik aby se potrebovala kapacita dalsi runwaye..
Pořád tu jsou i low cost alternativy pardubice ci odolena voda pro chartery.
Začnu od konce…Myslite-li Vodochody, tak ty jsou pro civilní provoz mrtvé, se změnou majitele ten projekt skončil. PED se za 25 let alternativou nestaly, tak nevím, proč by k tomu mělo dojít v budoucnu. Paralelní dráha není jen otázka kapacity, ale i bezpečnosti. Hodinové lety po Evropě, pokud nebudou administrativně zakázány, budou existovat dál, protože VRT nikdy nebudou schopny nabídnout takovou flexibilitu propojení různých destinací ve vzdálenosti do 700 km. Nehledě na to, že i na lety z „alternativních“ okolních letišť se bude nutné dostat a vsechna jsou do hodiny letu…
no klidně si nadávejte. faktem ale je, že většina obyvatel ČR regionální letiště v Praze nepotřebuje, protože má slušná mezinárodní letiště na výběr, ať už VIE, MUC nebo BER, odkud je násobně větší nabídka spojení, a prakticky vždy je to o jeden přestup méně než z PRG.
Většina? Vy víte, jaký je podíl odletů Čechů z okolních letišť oproti odletům z Prahy? A víte, že existuje i poptávka po cestach DO Prahy?
Jojo, tohle, Katar, teď se začala stavět ta desítky kilometrů dlouhá obydlená zeď uprostřed pouště… jejich města jsou téměř ze 100% závislá na dovozu všeho z velké dálky… oni mají nějakou udržitelnost a budoucnost planety u p..le 🙂 velmi motivující
O to líp. Až padne kosa na kámen, tak to u nich zdechne a my budeme spokojeně žít dál.
Tomu nevěř. Sám pluh tahat nebudeš a koně nejsou. Traktore.
Oni už dávno nežijou jen z ropy a plynu. Mají investováno po celém světě. Víte, že 20% Volkswagen group patří katarským státním fondům?
katar je z tehle ropnych emiratu jednim z nejmene diverzifikovanych.
Verim v point-to-point model. Megahuby a A380 jsou slepa cesta. Saudska Arabie by musela byt velmi atraktivni cilovou destinaci, aby to davalo smysl. Cilit jenom na tranzitni cestujici nema smysl – primy let je skoro vzdycky drahsi nez let s prestupem.
je spousta city párů, kde point to point nema a nikdy nebude mit smysl.
treba praha – sydney. letani pres huby tu vzdy bude.
Bude, ale pokud bude poptavka, tak nekdo drive ci pozdeji zavede primy let. Dneska tu mame A220, A321xlr, B787 a A350 s obrovskym doletem. Doba B747 a A380 je pryc. Mluvim spise o Megahubech jako Dubai, Doha, Abu Dhabi, a prave o Rijadu.
pokud bude poptvka tak 20 lidi denne … tak nikdy nikdo zadnou primou linku nezavede.
Z Prahy do Australie to pres Blizky vychod funguje dobre. Ja netvrdim, ze huby v teto oblasti nemaji vubec smysl. Navic cim vic konkurence na dane trase tim lepsi ceny. Nicmene pokud bude primy let vs. let s prestupem, tak aerolinka na primem letu typicky vice vydela. Az bude Qantas letat ze Sydney do Londyna/New Yorku, tak typicky nalaka movitejsi klientelu na primy let v business class nebo first misto turistu v economy, kteri jsou citlivi na cenu. Mluvim obecne. Z Prahy do Sydney samozrejme nic primeho nebude a kratka zastavka v Rijadu/Dubaji/Doha bude ta nejlepsi varianta. Z me zkusenosti… Číst vice »
tak ja uz nevim 😉 nejdriv tady basnite o primych linkach a ted zase pravy opak 😉
Point-to-point nutne neznamena, ze zaniknou huby (point-to-point neni pouze Ryanair style). Znamena to to, ze tu nebudou megahuby a obecne se bude letat primeji. Vice hubu znamena, ze bude vice mezi dvemi mesty bude vice alternativnich tras ci dokonce primy let. Pokud by se z Prahy letalo napr. do Bangkoku/Hanoje, tak lidi nemusi nutne pres Dubai/Doha/Rijad, ale naprimo. Navic lidi z Prahy do Australie budou mit moznost letet pres Bangkok/Hanoj. Idealne jim let pres Bangkok/Hanoj nabidne v Australii vice destinaci (vymyslim si napr. Brisbane). Me se point-to-point libi, protoze nabizi vice alternativnich tras a zvysuje konkurenci.
🙈
Cesnou nebo L410 to klidně půjde.
Mně to naprosto vyhovuje.
Šest hodin do Dubaje, tam si dát cigáro, pivo, projít se a potom dalších šest hodin do Bangkoku.
Jednou jsem tam letěl přímo z Amsterodamu a nikdy víc.
Ani z Prahy.
Nechápu, proč se pár milionů lidí na světě furt snaží o záchranu planety. Sedmi miliardám je to úplně u zadku. Víc, dál, výš a hlouběji… pořád stejný. Výsledkem akorát je, že například naše republika, její občané, je o to chudší. Zbytečně. Do Rijádu doteď nikdo nepotřeboval…
A snaží se opravud o záchranu planety? Někteří za to schovávají touhu po genocidě větší než za Hernána Cortéze a Pol-Pota dohromady.
PS: Do toho Rijádu možná potřebovalo cestovat víc lidí, jen se na to neptali vás.
A není to málo, Antone Pavloviči?
12 ranvejí!
Od téhle hodnoty bych se odrazil 🙂
Čím víc ranvejí, tím víc Adidas!
což je pravda. čáry jako čáry…