Šárecké údolí zaplní autobusy. Interval spojů z Horoměřic do Prahy bude nově 2-3 minuty
PID chce kvůli rychle rostoucí poptávce v oblasti výhledově nasadit také kloubové autobusy.
Obce v okolí Horoměřic u Prahy se dohodly se zástupci PID na výrazném posílení příměstských autobusových linek. Kvůli tamní pokračující výstavbě totiž cestujících mířících linkami 316 a 356 na metro A na Bořislavce prudce přibývá.
„Konečně se nám podařilo spolu se zástupci okolních obcí domluvit a od pondělí 16. října dojde k posílení autobusových linek,“ uvedl místostarosta Horoměřic Ivan Král (NH v koalici).
Linky dopravují do Prahy také cestující ze středočeských Velkých Přílep, Statenic či Holubic.
Souhrnný interval obou linek bude podle PID v největší ranní špičce pouhé 2-3 minuty. Nové spoje přibudou také odpoledne, kdy bude mít každá linka místo dnešních 12 nově interval 10 minut. Z Bořislavky tak do Horoměřic pojede odpoledne autobus každých pět minut.
Buď celý v tunelu, nebo raději vůbec. Suchdol i Dolní Chabry tvrdě ostřelují Pražský okruh
Krátké spoje linky 356, které dnes končí v zastávce Horoměřice, V Lipkách, budou prodlouženy o zastávku dál (Velká Brána). „Jeden spoj 356 bude dokonce vyjíždět přímo ze zastávky Horoměřice, V Lipkách, bude tedy prázdný a nebude u něj hrozit přeplnění cestujícími z obcí před Horoměřicemi,“ dodává místostarosta Král.
Celkové náklady na kompletní posílení vyjdou podle Krále horoměřickou obecní pokladnu na 201 860 korun ročně.
PID chce výhledově na neustále rostoucí poptávku po cestování z této oblasti reagovat nasazením kloubových autobusů. Požadavek připravuje pro nová výběrová řízení na provozovatele autobusových linek ve Středočeském kraji od konce příštího roku.
Autobusy mají mít o 50 procent vyšší kapacitu. Spoje však budou pravděpodobně narážet na úzké hrdlo Šáreckého údolí. V serpentinách od zastávky Jenerálka po příjezd na Bořislavku se kolony aut tvoří již nyní.