Šárecké údolí zaplní autobusy. Interval spojů z Horoměřic do Prahy bude nově 2-3 minuty
Linka 356 z Horoměřic se posílí. Foto: PID
PID chce kvůli rychle rostoucí poptávce v oblasti výhledově nasadit také kloubové autobusy.
Na FB prý volali lidé i po noční dopravě, a prý že ji má objednat kraj. To je mi jasné, že je tak dopravce jen tak nepřidá, ale že obec+kraj se zvládnou složit na tyto špičkové spoje, a čtyři páry nočních spojů nejdou?
Tak nevím. Divoká Šárka je v podstatě neřešitelná přírodní překážka. Navíc ještě se stupněm přirodní ochrany. Tak někde na úrovni Prokopského údolí nebo Modřanské rokle. Bez opravdu velké stavební úpravy to dobře překonatelné nebude.
Je spíš otázka, jestli by Praha neměla zahustit výstavbu a spíše nalákat lidi, kteří dojíždějí jen z důvodu ceny ubytování zpět do Prahy. Tzn. spíš než zkvalitňovat dojíždění jeho potřebu odbourávat…
A to se protestovalo proti homeoffice, když to nemůže být pro všechny, tak to nebude pro nikoho.
Šárecké údolí není Divoká Šárka … to jen čistě technická.
Pokud by to nekoho zajimalo, tak na Horomericke se projektuje buspruh formou rozsireni vozovky na 2+1. Neco jako se udelalo ma Strakonicke, proste rozsireni telesa pro nove usporadani. Pak to treba rano pujde odvozit i s nejakou slusnou spolehlivosti a rychle. Mimochodem presmerovani na Suchdol na tramvaj, o kterem by se dost dalo vyhledove uvazovat v ramci regionu, se u spousty vazeb nevyplati. Kilometricky u busu jo, ta uspora tam.vznika, casove ale vubec (bez zapocitani kolon). Horomerice budou vzdy spadove na Borislavku a s VJP budou mit velmi silne rychle spojeni na metro. Takze pak to bude primarne na volbe… Číst vice »
Pro mínusaře, to, co tam uvádím, je prostá matematika.
Názor na řešení můžeme mít různý, ale ty vstupní data jako kilometrická nebo časová vzdálenost jednotlivých uzlů se moc měnit opravdu nebudou.
Nebo tady máme 5 nových odpůrců preference MHD pomocí buspruhů neomezující svým vznikem ostatní provoz? 🙂
Mínus jsem vám nedal, ale musím říci, že jsem sakra jsem zvědav, jak se to na tu Horměřickou narve. To se Pod Beránkou fakt líbit nebude … a upřímně, nedivím se. A nejsem si jist, že si Praha jen se svojí 4038/1 pro to rozšíření vystačí.
Je to nelehký projekční i stavební úkol, ale evidentně to řešitelné nějak je, jinak už by to nebylo v celkem pokročilých fázích přípravy. Dost se tam musí pracovat se svahem a opěrnými zdmi, samozřejmě. S ohledem na okolní podmínky je uspořádání 1+1+VJP asi to nejlepší, v co můžeme v dané lokalitě nějak realisticky doufat a pokud se ta liniová preference skutečně postaví, tak si myslím, že se nemá pražská MHD v tomhle koutě za co stydět. Jak čtu další příspěvky ohledně příměstské tramvaje, ono by to bylo určitě hezké, ale pravděpodobně už v rovině totálního sci-fi na realizaci a ani… Číst vice »
Nebylo už dávno lepší sem začít kupovat busy 15M? Samozřejmě, ta silnice k údolí je blbá, ale jestli už se o té poptávce ví delší dobu, tak se ty klouby nebo 15M busy měly začít hledat dřív. Sice je fajn, že ty busy budou jezdit co 2-3 minuty, ale bude tam třeba víc řidičů, což znamená, že se budou muset někde najít, nebo se to bude řešit subdodávkami, což není vždy ideální. I když je fajn třeba vidět testovací ICN 12 tam, kde se standardní SORy normálně nevyskytují.(Mělnicko-Brandýssko). Mnohé hlavní směry, nebo satelitní oblasti už jsou ráno prostě na klouby,… Číst vice »
Na ty klouby by museli asi predelat zastávky, v Horoměřicích to maji dost krátký…
Bohužel, příměstské zastávky jsou často dělány na standardy. 🙁 Ale když se chce, tak jde všechno.
To je úctyhodné, že na to Horoměřice nekašlou a neposílají všechny Do Prahy autem, ale dokonce sama radnice investuje.
Teď ještě aby ty autobusy nestály v koloně, což vůbec není jednoduché.
V příměstkých autobusech by měli udělat něco s nastupováním předmíni dveřmi a placením drobných u řidiče. Trvá to dlouho a zdržuje. Kdyby se alespoň na nejvytíženějších trasách nasadili revizoři, tak by se ušetřilo spoustu času a zpoždění.
To nastane ve 2024.
Proč dostal Tom mínus?
To nechápu
https://zdopravy.cz/revoluce-ve-stredoceskych-autobusech-ridici-uz-nebudou-prodavat-jizdenky-pujde-nastoupit-vsemi-dvermi-136197/
Někteří lidé dávají mínus za názor, nebo tvrzení, které se jim nelíbí.
Tak snad se to časem stane. Takhle příměstské busy, nebo linky, které běžně jezdí firma na příměstských linkách, najíždí buď příliš brzo, nebo nabírají hned zpočátku zpoždění. Někdy je také dobré upravit trasy i kvůli blokování dopravy, tam je další možná úspora. Třeba v Kobylisích se často pořád stojí v kolonách, když by se mohlo jet Klapkovou.(dnes vyjma linky 411, případně některých odvážnějších řidičů počítajících s tím, že je cestující neprásknou, že jeli po jiné trase.)
Ona je stejně práskne GPS🙂
Já nevim co maji DP a objednavatele za problémy s jinou trasou. Pokud dodrží pravidla provozu a zvládnou obsloužit všechny zastávky…
Jo samozřejmě sjetí z trasy u tram může být taky problém, ale tam to řidič zkratka nezachrání.
Ovšem nejvytíženějšími spoji se revizor neprocpe.
Špičkový interval pěkný, ale jakmile odbije devátá ranní, jde 316 na půlhodinový interval. Zatímco pak čekám v Přílepech nějakých 8 minut na zpožděný bus (do nějž se sotva nacpu a v Horoměřicích zůstanou lidi marně na zastávce), projede kolem za tu chvilku tolik aut, že by zaplnila další bus. Takže kdybych tam bydlel, volal bych po posílení intervalu i v sedle, a o víkendu (to je hodinový!). Až bude dobrá nabídka těch busů, tak by se následně mohlo demotivovat lidi k ježdění těmi auty. Což je právě asi jediné schůdné řešení té věčné zácpy na Jenerálce. V krajním případě by… Číst vice »
Kudy by jela auta z Nebušic směrem do centra?
Jedna kacířská myšlenka, za kterou mě nebudou mít rádi hlavně na Suchdole (pokud to tady někdo ze suchdolských občanů čte): mnohem lepším řešením (i pro obyvatele obcí ležících až za Horoměřicemi) by bylo zřízení (úplně nové) posilové „kladivové špičkové“ zrychlené linky v relaci Velké Přílepy – Výhledské náměstí – Kamýcká – Nádraží Podbaba – Zelená. Nebylo by to sice k metru, protože chtít procpat další autobusy na „Kulaťák“ by byla ve špičkách dost nesmyslná snaha, ale Lidé z těch vesnic by se dostali poměrně rychle aspoň k tramvajím, pokud tam bydlí i nějací vysokoškoláci na privátech, tak jako doprava na/z… Číst vice »
Ano, vyhrazení ulic jen pro busy je dobrá cesta. I když je tu teď nová extrémistická motoristická organizace AŘOV.
Tohle je krásná ukázka toho, že indukovaná poptávka funguje i na mhd, v tomto případě pozitivně. Více spojů přitáhne více lidí, kteří by dříve jeli autem (kvůli příliš velkému intervalu, přeplněnosti autobusů…).
Pokud nakonec nebudou trčet ve stejné koloně. Oni to budou dost často lidé, kteří by tam dříve nejeli vůbec (nebydleli tam a nepotřebovali dojíždět do Prahy). Otázkou je, zda by nebylo od věci nejprve zajistit lepší zázemí přímo v těch Horoměřicích, než indukovat další dopravu (bohužel včetně těch aut).
Nevíte o čem píšete. V Horoměřicích nikdo nezůstane. Je to „pražská čtvrť“ s dojezdem busu k metru cca 10 min. Jen je katastrálně ve Středočeském kraji
No zázemí ne. Pracovní příležitosti, špičkové zdravotnictví a školství, síť obchodů …. a nikdo do Prahy nebude muset!
Jednoznačně ano (interval 30-60 nikdy atraktivní nebude, resp. netaktová doprava dle teorie náhodných výstřelů někde v Horní Dolní, jen v rozsahu ZDO a toho, na co malé obce mají, také nikoho z aut nevytáhne). Na druhou stranu na Horoměřice se dá pohlížet jako na jakoukoli okrajovou „pražskou čtvrť“, jak trefně níže poznamenává Tom, ale hlavně tam s každým rokem roste počet obyvatel (meziroční „přírůstky“ jsou asi +200 obyvatel, ne-li víc).
To je spíš ukázka toho jak to Středočeský kraj nezvládá. Lidé a obce o posílení těchto linek volali už nějakou dobu a stále nic. To že se do autobusu prostě nevejdete a musite do práce a z prace cestovat jako dobytek na jatka, kraj nezajímá, má své standardy obslužnosti… Ale jak tady také někdo popisuje realitu, období mezi špičkou už se také dnes neřeší. A samostatnou kapitolou jsou pak prázdniny. A mimochodem, kdyby ti co dnes jezdí auty přesedlali na MHD, tak ta MHD kapacitně zkolabuje úplně…
Nevím, jak v Horoměřicích, ale v mé, typově podobné lokalitě (linka 371) se za posledních 15 let, co tu bydlím, průběžně zvyšuje počet autobusů, bez ohledu na aktuální obsazení krajského úřadu.
Tej oblasti by pomohlo zriadenie bus-pruhu v Horomericke.
(* vybudovanie pre rypalov)
Nejsem si jistý, jestli Jenerálka je vhodné místo pro čtyrpruhovou dálnici.
Jeneralka je na polemiku, tiez by som radsej zachoval sucasny raz daneho miesta.
Vsade inde to bez problemov ide.
Vzhledem k šířkovým poměrům a co je okolo (příroda) spíše nereálné.
Ve stoupání k Evropské se rozšíření na 3 pruhy pro zřízení buspruhu projektuje. Už několik let.
A ještě dlouho bude …
Tady není potřeba, žádná velká diskuze, autobusy jsou plné, lidi s nimi jezdí, tak přidáme další. Chceme dostat lodi do MHD a tady to funguje, tak hurá.
Akorát by bylo dobré je tam dostávat z aut, ne indukovat další dopravu namísto posílení zázemí v místech bydlišť.
Zřídil byste v Horoměřicích pobočky pražských vysokých škol a všech úřadů, ministerstev a firem, na kterých lidé z Horoměřic pracují?
No, uvidíme, co kapacita odstavů a nástupní zastávky na Bořislavce. Ale budiž to Horoměřicím přáno, lidi si tady platí první pásmo, i když ze svých domů mají Pražský hrad na dohled, a nebojkotuje se zde dostavba Pražského okruhu 🙂
Poptávka roste ale i jinde, a to jako hodně znatelně, bude zajímavé sledovat, jak se s tím organizátor (a obce či městské části) popasují.
Na linkách přes Klecany (371, 374) se v obcích hovoří o nasazení kloubových autobusů. Zejména spoje vozící školní mládež jsou rok od roku plnější.
Kloubák nějakou dobu jezdí už i na školním spoji z Roztyl do Tábora.
Horoměřice kdysi měli být propojeny k Praze, obyvatelé byly silně proti. Takže dobře jim tak, ať si platí první pásmo, i když jsou od centra Prahy 3 x blíže než třeba Zbraslav. 🙂
Předpokládám, že za to, že nepatří pod Prahu a pod Hřiba si první pásmo zaplatí velmi rádi. Někteří pražáci by za to dali i několikanásobek.
A co takhle začít pomalu přemýšlet o příměstské tramvaji? Takových rostoucích sídlišť kolem Prahy přibývá a mít někde v plánu připravený koridor pro tramvaj by mohlo přijít vhod…
Určitě ano; nejsnáze jako pokračování ze Suchdola.
Ano, přes Jenerálku (podle mě) sklonově jet nezvládnou.
Přes Suchdol je (bohužel) v podstatě jediná stavebně technicky přijatelná možnost, ale pro Horoměřice je to dlouhá oklika ve stylu „škrábání se pravou rukou za levým uchem“ – navíc ani ekonomicky by to nebylo nic moc, když cca 2 km trasy by vedlo pustinou.
Logická pro Horoměřice výhodnější trasa by byla určitě Lysolajemi, ale ta je zase neschůdná prostorově a stavebně technicky, protože údolí je příliš úzké a zastavěné obytnou zástavbou. A už teď je tam pochopitelná silná nevůle vůči (tranzitující) silniční dopravě.
Zas taková oklika to není, jestli přes Bořislavku, nebo přes Suchdol. Každopádně je to jediná reálná možnost – dlouhý most přes Šárku, ani její tramvajový průjezd přes Jenerálku, nepřipadají v úvahu. A TT odněkud z Dědiny by byla zajížďka ještě větší.
Klikatá a kopcovitá cesta, tan by se hodil trolejbus. Ale napřed, dle nadpisu článku jsem se lekl, že je apríl a budou kloubové autobusy jezdit Šáreckým údolím (Horní a Dolní Šárkou) na Podbabu
Trolejbus by samozřejmě byl hezkým a pro ekologii velmi přínosným řešením, ale neodstraní zcela nedostačující kapacitu silnice II/240 v úseku překonávajícím Šárecké údolí, zejména mezi Jenerálkou a Bořislavkou (kde přibývá i nebušická frekvence).
Budou muset tu silnici víc narovnat a min 100 m před křižovatkou ve směru na Bořislavku rozšířit na pruhy..
A na Evropský – na Bořislavce ve směru z centra se stejně bude muset dřív nebo později „šáhnout do předzahrádek min 2 domů a udělat tam odbočovací pruh právě směrem do Horoměřic – už teď se to tam díky jeho absenci zbytečně štosuje….
Jasně, zrušit zeleň, přidat asfalt. Hlavně neubírat dopravu, že. 🙂
Tak to „šahání do předzahrádek“ bych chtěl vidět:-))). Větší pitomost jsem opravdu dlouho neslyšel. Nehledě na to, že zrovna u „stotřicetdvojky“ jsou to od plotu ke zdi baráku v místě toho rizalitu tak tři metry:-))). A to rozšiřování na tři pruhy je reálné úplně stejně.
Ke kloubovým autobusům: v Norském Trondheimu jezdí i na linkách, kde je potřeba kapacity kloubového jen na pár spojích denně. Možná by stálo za to se nad tím zamyslet, inspirovat se a obecněji je více pořizovat s tím, že je možnost růstu počtu cestujících i na ostatních linkách, kde jezdí a postačují standardní 12 m dlouhé autobusy.
Životnost autobusů je natolik krátká, že plánovat takhle dopředu nemá moc smysl.
No jo, to i v Praze jsou oběhy kde kloubák má smysl jenom na pár spojích ale kvůli obratům jezdí celý den 🙂
Na ksichtoknize ropidu se diskutovala i průjezdnost míst na těch libkách pro kloubáky.
Je to i otázka provozních nákladů, které v případě kloubových vozidel jsou zjevně vyšší, takže zbytečné nevyužívání kapacity vozidle je de facto plýtvání – jinými slovy: kdo to bude platit?
Stojí to více, ale v šedě v kloubáku je lepší komfort než ve stoje v klasickém busu. Stejně ve stoje v kloubovém je lepší, než namačkaně v klasickém.
Napadá mě to jako jedna možnost, jak udělat MHD atraktivnější. Otázka je, jak velký přínos za kolik peněz tím může být dosažen v porovnání se zlevněním jízdného kupříkladu.
Využívání kapacity kloubáku byde vypadat tak, že mimo špičky se intervaly proti současným dříve či později prodlouží, aby byl bus vytížený.
Docela dost překlepů v článku (vynechání písmena, velké/malé písmeno…)
Každopádně, opravdu vyjde posílení autobusové dopravy ročně jen na něco málo přes 200 tisíc korun? Pokud ano, tak to rozhodně není tak velká suma, kterou bych čekal.
To je příspěvek obce, nikoliv celkové náklady.