Šanci vtisknout Florenci novou podobu dostane pět týmů z evropských zemí
ÚAN Florenc. Autor: GALAXY 2018 A7 – Vlastní dílo, CC0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=86505506
Podle města dnes okolí autobusového nádraží trpí bariérami v prostoru, nejasným vymezením zástavby, nevzhlednými veřejnými prostranstvími i absencí kvalitní zeleně.
taky cena lístku MHD bude za chvíli stát jako cena některých spojení do Prahy
Navrhuju park s květinovými záhony, vodními prvky a odpočinkovými plochami.
A já si dovolím napsat, že správnější by podle mě bylo nechat na Florenci tu část se zázemím (protože ono kde taky jinde), ale nástupní stanoviště přemístit na střechu NOH Wilsona (i za tu cenu, že by se případně musela zpevnit), kde by jich možná nemuselo být zas tak moc díky modelu „najet, odbavit, vypadnout“.
Pfff, vždy se to počítá na nejhorší možnou kombinaci zatížení.
Je to sice radikální, ale z hlediska dostupnosti, hlavně Hlavního n., by bylo praktické, autobusové nádraží místo části Vrchlického s. Minimálně dvou podlažní, aby se dalo sjíždět/najíždět i magistrálou. Velmi významným přínosem by bylo vybudování parku/sadu na místě stávajícího ÚAN, v okolí zrenovovaného Negrelliho viaduktu.
Osobne bych nechal Florenc pouze pro mezinarodni dopravu, vnitrostatni linky presunout na jednotliva autobusova nadrazi na periferii Prahy u metra.
Souhlas, mimimálně vše, co do Prahy přijíždí po D1, ukončit na Roztylech.
Z jiných směrů (Karlovy Vary, Chomutov apod.) zatím moc není kde ukončovat, dokud nebude terminál na Dlouhé míli nebo u depa Zličín, tak to asi moc jinam přesměrovat nejde.
To za trest, že nejeli vlakem? Nebo i mezinárodní vlaky ukončit na periferii?
Kdo zde mluví o vlacích? Proč tahat zbytečně autobusové linky z D1 až na Florenc a nechat je stát na křižovatkách na magistrále a pak se probíjet přes hodně světelných křižovatek, když mohou končit na Roztylech, odkud je cesta na Florenc metrem podstatně rychlejší a spolehlivější?
Autobusy do centra nepatří, ani místní ani dálkové, od toho je tu opravdu železnice. Autobusy mají zajišťovat přípoje na koleje a zajišťovat místní dopravu, propojení malých obcí apod.-
Rozhodla šotoúderka pod vedením Ušaté. Musí být hodně frustrující vidět, že to tak v praxi nefunguje.
Ale funguje a ve světě zejména.
Lépe dát si konkrétní příklady: Linky KV – Praha do centra jednoznačně patří.
Linka Mladá Vožice – Praha může klidně dál končit na Roztylech.
Roztyly na to nemají kapacitu…
Pro linku Praha – Brno by se tam jistě nějaké místo našlo. Zas tak moc toho z těch Roztyl nejezdí.
Už tam jezdilo StAg kdysi, ale jaksi se tam dost motaly, zejména ve špičku stavěly jinde než na určeném stanovišti, neb místo prostě zrovna nebylo. Navíc část těch spojů RJ mezi Brnem a Prahou jsou vlastně součástí mezinárodní linky (Slovenkso, Rakousko…) A co linky od jinud? Znojmo, Třebíč, Jihlava…
Měl jsem na mysli Jančurovy busy Praha – Jihlava – Brno. Je tam jedno úplně volné stání na bývalé zastávce linky 135 směr Chodov, přímo u východu z metra.
Jančuovi busy už tam právě jezdili. Student Agency, nyní RegioJet. A část těch spojů je součástí jiných mezinárodních linek, bylo by to dost matoucí, část na Florenc část na Rotzyly. A přímo u východu metra by se tam ty jeho autobusy mezi těma městskýma proplétali dost špatně v době špičky. To stání je stání MHD, nikoli stání linkové dopravy.
Na Zličíně je autobusák, Hradčanská, Kulaťák… Ale ta kapacita…
Ano, právě proto plány na terminály Depo Zličín, Dlouhá Míle apod.
A stejný problém je s kapacitou Roztyl.
Tak, až se plány stanou realitou, bude možné se o něčem takovém bavit. Za kolik let to bude? 🙂
A já bych nechal dálkové linky (pokud o to bude zájem cestujících) klidně na Florenc.
A čemu to prospěje? Záměrně snížíme atraktivitu veřejné dopravy… výměnou za co?
Příjezd po D1 neznamená jen Brno – je to třeba celá řada výchozích bodů na Vysočině, kde adekvátní vlakové spojení prostě neexistuje.
Nebo jinak: když chce někdo jet třeba z Brna do Karlových Varů s přestupem na Florenci a nevybere si zrovna úmornou cestu vlakem, tak ho necháme v Praze dvakrát přestupovat?
Jistě, měl jet vlakem až do KV a to přes Žlutice a Bečov.
Tady fakt nikdo nemluví o vlacích, nepřekrucujte a nevymýšlejte si. Jde o to, že se autovusy zbytečně zdržují cestou až do centra, přestože je daleko vhodnější je ukončit někde u metra a pokračovat dál metrem. Když jedete z KV do Prahy busem, tak se vždy stojí v koloně např. ve Svatovítské ulici v Dejvicích nebo i v oblasti Florence, kde je zase plno světelných křižovatek. Kdyby šlo na periferii přestoupit na metro, byli by cestující v centru města mnohem rychleji.
A když v Praze přestupuju, tak výměnou za to, že se potáhnu s věcmi metrem a kdovíčím dalším, si za tu MHD ještě připlatím. Není to skvělé? Je to skvělé!
Jak už jsem psal, i s tím přestupem na metro to bude rychlejší, než kdyz se autobus tahá až na Florenc.
No jasně, ocení to hlavně cestující s kufrem. Hezky rozcvička mezi jednotlivými segmenty cesty busem.
Tak především se dá z KV, nebo třeba i Mostu vystoupit(nastoupit) na Hradčanské a tam to zase tak dramatické nebývá.
Nakonec u toho Mostu se Regiojet na Florenc vrátil.
U Flixu jsem několikrát využil výstupu na Roztylech (samoz. před covidem).
Většina, až drtivá většina, stejně jela na Florenc.
Takže bych to nechal na dopravcích a cestujících…..
No právě, už i na Hradčanskou se dostat znamená hned několik stání na křižovatkách. Myslím, že až bude terminál Depo Zličín, bylo by vhodné tyto spoje ukončit tam.
Já tam jel do Chomutova už poněkud vícekrát, než sem vůbec chtěl a opravdu otravnej je úsek z Florence po Hradčanskou. Dál už to není zdaleka tak hrozný….
I tak se najde plno lidí, co jede až na (z) Florenc.
I proto si Jančura a spol rozmysleli seknutí linky u metra….
Mnohdy to ale jde..
U vlaků se tady skoro každý diskutující rozčiluje nad nasazením nenízkopodlažních vozidel a u autobusů navrhujete takové „povedené“ řešení. Zkuste si jednou cvičně vzít berle (budete např. po operaci kloubu) a kufr a projeďte se z Roztyl někam na druhý konec Prahy odkud byste se dostal na rehabilitaci např. do K.Varů. Možná, že potom se vám v hlavě trochu rozsvítí, že vylézt z autobusu na chodník a dojít k jinému odjezdovému stanovišti je jednodušší, byť za cenu ztráty času v plížícím se autobusu na Florenc, než se někam crcat metrem.
A přes Chornice!
A když chce někdo z Jesenice jet do Brna, tak proč nemůže rovnou na Florenc?
Takže podle vašeho návrhu zrušit jednotný přestupní bod. Lidi nejezdí pouze z Brna do Prahy a zpět. Když pojede někdo z Moravy někam na sever, nebo západ, tak podle vás bude nejlepší ho vysypat na jednom okraji Prahy, ať se trmácí se zavazadly MHD (plus jednorázová jízdenka DPP) na jiné autobusové nádraží na jiném okraji Prahy. Vskutku efektivní způsob, jak mimopražským znepříjemnit cestování.
Otázkou je pouze, jaké mají zkušenosti s centrálními autobusovými nádražími přímo nenavazujícími na ta vlaková. Řešení Florence vyžaduje citlivé propojení historických železničních viaduktů s propusným dopravním silničním řešením a vyřešením transferu cetujících mezi Florencí, Masaryčkou a Hlavákem, což vyžaduje neortodoxní a nesilniční přístup. Takto mne napadají technologie od pohyblivých chodníků po různá kolejová visutá či zahloubená řešení s různou technologií.
Nejvychytanější autobusák jsem zažil v Tel Avivu. V té době ještě nebyla železnice do Jeruzaléma, odbavení jako na letišti. Všechno pod střechou a busy najízděly k jednotlivým gatům a po rampě sjely z pater dolů.
Mě se zase líbí Švýcarský Chur.
Snad nejdokonalejší provázanost autobusové a železniční dopravy.
V Bernu to taky není špatné, autobusák je přímo na střeše vlakového nádraží v centru.
To se chystá na Smíchově ve své podstatě,ne?
Je pravda, že atmosféra autobusáku v Tel Avivu je rozhodně světový unikát! Doporučuji oceňovaný český dokumentární film Central Bus Station, který jej rozebírá; opravdu se povedl.
To myslíte ten strašidelný autobusák, co je spíš filipínská tržnice, některá patra jsou opuštěná a v podzemí žijí netopýři? 😀
Byl jsem tam 1996 a tenkrát to strašidelné nebylo. Pravda podzemí jsem neprolézal a železnice ještě nebyla.
V tom případě doporučuji film Central Bus Station: https://www.csfd.cz/film/663404-central-bus-station/prehled/
Chybí mi tam Sudop a Doc. Kotas. Bez nich se přeci v Praze nedá postavit vůbec nic.
Ale notak, proti mluví už samotná existence Tančícího domu.
To je samozřejmě dopravní stavba jak vyšitá.
Nu, takovýto nejznámější příklad zajímavé moderní architektury v Praze už bude mít 30 let. Jistě za tu dobu vznikly desítky nových smělých staveb dobře zapadajících do okolí, ale přesto snesoucích světové měřítko.
Asi jako tramvajová trať na Barrandov nebo metro Střížkov.
Ono se počítá s nějakou delší perspektivou existece ÚAN? Já měl za to, že se tam všechno zastaví.
Ja pevne doufam, ze ne. Mit jedno uan, je dle meho vyhodne. Zejmena mez.linky. Btw. ceske linky je take docela otrava vedet a jezdit jednou florenc, jednou butovice, roztyly..
Teď nevím, jestli se obáváte zastavění nádraží na Florenci nebo jeho pokračování. Já si myslím, že jeho úloha je sice potřebná, ale měla by probíhat na jiném, vhodnějším místě.
ten autobusák je stejně na zlém místě, proč ho už dávno nepřendali třeba sem:
https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x=14.4381253&y=50.0886678&z=17&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9hDFFxXxOR&ud=14%C2%B026%2711.921%22E%2050%C2%B05%2714.842%22N
Páč tam už nyčko stavějí hotel.
hotely ted nejsou a nebudou asi ta správná investice 🙂
V čem myslíte, že je vaše umístění lepší? Nevidím žáden plus oproti stávajícímu místu…..
Protože by bylo blíže jak regionálnímu, tak mezinárodnímu vlakovému nádraží a i nájezd na magistrálu by byl jednodušší. Ale to je příliš logické a tak to nikdy nemůže projít.
Páč by to bylo blíže pěšky, ale návaznost na metro by se výrazně zhoršila…
Myslím, že těch pár metrů navíc na metro C by víc než vynahradila lepší dostupnost tramvají. Navíc od Masaryčky na hlavák má vést ten travelátor, takže zpoždění je minimální.
Pár metrů? 😀 Minimálně tři sta merů na B, víc než půl kilometru na C… 😀 že by cestu metrem třeba na roztyly vynahradila tramvaj… to fakt asi těžko… už dlouho jsem se tak nepobavil…
A hele, další co potřebuje mít zastávky každých 100 metrů, protože ujít delší vzdálenost je pro něj nadlidský výkon.
Na to jste přišel jak? Ale přestup z busu na vlak si opravdu moc nepředstavuji jako půl kilometrovou procházku případně i se zavazadly… Stejně tak jako přestup na veřejnou dopravu, zejména pak metro… Veřejná doprava je tu pro cestující a ne naopak. Asi vám došly věcné argumenty, když se uchylujete k osobnímu osočování.
B – nám republiky JE CO??
Zkuste se podívat na tu mapu a odhadnout, kudy by lidé chodili k nejbližšímu vstupu do metra… Mnoho let jsem přestupoval Florenc – Masaryčka a Florenc – hlavní nádraží… tak to tam znám velmi dobře…
Zase tak logické to není, i když jinak je to místo slušné. Hlavně má asi třetinovou velikost oproti Florenci, pozemek pak patří někomu, kdo tam chce stavět baráky, ne městu.
Místo mezi nádražíma a exitu z magistrály je ideální a busterminal může být klidně i vícepodlažní.
Směna pozemku od soukromého developera s městem by byla nasnadě.
Ale pokud je ze strany města snaha zachovat autobusák na stejném místě, je to věcí Pražských radních a jejich “odborníků”.
Když pomineme přestupní vazby, tak bych řekl, že není moc prostor na takové zatěžování křižovatky U Bulhara. Ta je dost komplikovaná a vytížená už tak, jak je teď.
Obávám se, že tam není místo na autobusové nádraží kapacitně alespoň stejné s Florencí. Nemluvě o přístupových cestách k (snad někdy) budoucímu železničnímu muzeu.