Sanace Podkrušnohorské magistrály se prodraží na 467 milionů, cestující čeká půlroční výluka
Sesuv tratě 140 u Dalovic. Autor: SŽDC
Správa železniční dopravní cesty zaplatí za sanaci problematického úseku na trati Podkrušnohorské magistrále v úseku z Dalovic do Hájku podstatně
Mikropiloty, podpery, PREFA nosniky, pevna jizdni draha a to v delce 800m – to by podle me vyslo nakladove podobne ci lepe jako tahle prezentovana snaha o napravu neunosneho stavu. Ale vysledek by byl urcite jistejsi. Nu nic.
Jenže ty vaše mikropiloty, podpěry a Prefa nosníky musíte o něco opřít tzn. založit do pevné horniny. A ta tam tedy rozhodně není, nebo je tak hluboko, že by jste se nedoplatil. A pevná jízdní dráha má dost specifické požadavky na únosnost a stabilitu v podloží. Tuším, že max. možný pokles je cca 2 mm v horizontu 1 roku, takže toto řešení je do uvedeného úseku kde je násep až 15 m vysoký velmi nevhodné.
Mikropilotovy zaklad lze pouzit i na velmi neunosnem podlozi AFAIK. Vyska naspu 15m je prave to co me neprestane zde udivovat. Nechce se mi pocitat jakymi silami ten nasep s dvojkolejnym provozem nahore zatezuje podlozi, ale kvalitne zalozene bodove zatizeni pdlozi pro podpery mostu by melo byt daleko lepe proveditelne, kontrolovatelne a stabilni. Znam nejedno misto, kde soustava podobnych mensich mostu prevadi silnici prvni tridy pres inundacni uzemi reky typu Labe napriklad, kde skalni podlozi take neni zrovna par metru pod povrchem, navic toto musi pocitat se zaplavami.
Jenže ten původní násep je založen na dřevěných bárkách. Když tam budete vrtat mikropiloty, tak tam pustíte vzduch a vodu a ty dřevěné bárky vám shnijou a budete odtěžovat i to původní těleso pro jednu kolej. Posuzovali se tam 3 varianty. Vaše mikropiloty, 3D rohože s hřebíky a Green teramesh. Stabilita svahu nad 1,3 vyšla pouze s Green teramesh ale za cenu kompletního odtěžení těch přísypů na to předchozí těleso. Bohužel tam nešlo zachovat provoz, protože ten svah je dost vysoký a Larseny pro zapažení by musely být 30 metrové aby ten provoz co tam je udržely. Komplikací je i… Číst vice »
Hmm, jinde by za půl miliardy postavili kilometr VRT… Tady sanují 150 let starou trať, na kterou když pánbůh dá, dají osmdesátku…
A nákaldní vlaky přeložíme na kamiony.
A na co se přeloží nákladní vlaky při té půlroční výluce? A nevím co mají nákladní vlaky společného s přemrštěnou cenou opravy. Víte vůbec kolik je půl miliardy za obnos? A že za tu cenu by se dala postavit PŘELOŽKA VRT parametrů místo polopropadlé vedlejší „magistrály“ s V max 80-100?
Doufal jsem, že i natvrdlejším dojde, že kilometrový úsek VRT je poněkud k 💩 a že se jedná o přirovnání ceny 🤦🏻♂️
A jinak ve světě by nikdy neopravovali statou trať, třeba tu přes Furku.
Ale jinak se opět ukazuje, že největší stavební odborníci jsou ti, kteří to dělat nikdy nebudou, zadávací dokumentaci neviděli, nikdy (ani sami sobě) nepřiznají, že nevědí jak na to, ale určitě by to dokázali za míň.
Doufal jsem, že i natvrdlí „odborníci“ poznají, že srovnávám cenu… Kilometrový úsek VRT by byl poněkud k ničemu. Tady jde o to, že za tu cenu lze postavit přeložku VRT parametrů a ne zalátat díru ve vedlejší „magistrále.“ A srovnávat horskou turistickou trať, která byla v provozu 3 měsíce v roce s uhelnou tratí?
Nákladní vlaky taky nebudou čekat půl roku až se ten úsek opraví a pojedou buď veeelmi dlouhým odklonem, nebo kamionem…
Bude půlroční výluka obou kolejí, nebo bude zachován alespoň jednokolejný provoz?
Komplet, obě.
a ve stejném období od dubna do cca září bude nepřetržitá výluka na trati Plzeň – Žatec, kde kvůli stavbě mostu na Bílé Hoře neprojede ani kolo.
+ snizena propustnost Smichov-Cernosice …. genialni.