S údržbou CityElefantů pomůže Českým drahám společnost Pars nova
Jednotka 471 City Elefant v Opavě. Foto: České dráhy
U 35 jednotek je překročený kilometrický proběh do obnovy vyššího stupně
U 35 jednotek je překročený kilometrický proběh do obnovy vyššího stupně
Myslel jsem, že v Šumperku se věnují spíš vozům..nenabízí třeba vagonka v Ostravě, která by tomu rozuměla nejvíc opravárenské práce?
V Šumperku se do nedávna dělaly hlavní opravy 451, 460, 560, takže panťákům asi rozumí.
Ty součásti slona, které se povalují a jsou popotahovány před DPOV v Přerově už asi 10 let někdo postoupí do Sprasu v Šumperku ??
tak já bych řekl, že to jsou akorát vzhledově podobné díly, avšak jedná se o úplně jiné kousky..
je dosti zajímavé…jak naší přátele z týmu národního dopravce hezky udržují jednotky tak že jezdí…víc než proběh na danou prohlídku…a že to řeší až po propasnuti termínu, kdy museli vědět, že to nezvládnou udržovat…
A v dobách, kdy Praze kralovaly 451, to bylo snad jiné?
Před pár dny zde nový pan generální ředitel říkal, že nejdříve nová vozidla a pak technici. Jenže technika vozidel je nyní tak složitá, že než se vychová kvalitní elektronik, vzduchař, mechanik, tak to trvá roky. DPOV má za kvalitní dílnou s tradicí v Rakousku, Německu tak 30 let zpoždění. Navíc naši úředníci, schovávající se za EU a ECM, pěstují další uřednický aparát tvořící lejstra pro lejstra a procesní systémy řízení pro ukojení IT touhy po systému moderní automobilky. Pro nové techniky tak tedy stejně nezbude volný chlíveček v organizační struktuře.
Ony ty platy v dpov stojí za těžké kulové
můžou třeba najmout nezaměstnané letecké mechaniky …. ti nejlepší z nejlepších by snad i tak složité zařízení jako elefant mohli zvládnout 🙂
Za 110 na hodinu těžko
nezaměstnané. na pracáku maj víc?
Leteckej mechanik asi nebude muset nikdy hledat flek za 110/hod, při tom hladu, co je dneska v oboru po kvalifikované síle…
Pracovat pro národního dopravce je hlavně prestiž!
Hahahaha
Budou v rámci těchto oprav dosazeny zásuvky a nový informační systém, nebo to se děje při jiném rozsahu oprav ?
Doufejme. Tím tempem, jakým jsou dosazovány nyní, bude poslední Elefant „elektrifikován“ v době jejich vyřazování 😀
Jen další zbytečné zařízení.
Tak ať tam nezapomenou dát ty filtry na sníh 🙂
Logiku by to mělo, ale myslím, že to dopadne jako vždycky, když už je po maléru – bude se to řešit, až to zase nastane. Já jsem sice z jiného oboru, ale uvažování nižšího managementu je všude stejné.
Pamatuju si jak nebožtík Kupec halucinoval něco o tom, že opravárenství je zajímavá oblast pro podnikání ČD… Ne že bych tomu tehdy věřil, ale asi to opravdu nebyla reálná strategie… 🙂
U tak velkeho podniku by to bylo zajímavé včetně služby ostatním dopravcům.
Otázka je množství a zaškolení personálu, kapacita servisních hal.
Super,takže z nedostatku lidi,budu radeji opravovat vozidla ostatni dopravcu a na svoje se vykaslu,ano tohle je mysleni ČD
Měli hodně kvalitních a levných údržbářů, jenom si manažment tradičně nevšiml, že jim staří vymírají a mladí utíkají ke konkurenci, kde se nemusí při opravách tolik ohýbat a jsou vždy pod střechou někdy i klimatizovanou.
A ještě stačí dodat, že i kdyby jim přidali, stejně je opravy a údržby vyjdou levněji než si nechat opravovat a udržovat. Zaměstnanci a budovy vychází tak jako tak přibližně stejně, rozdíl je jen v tom že přispívají na zisk někomu jinému. Jo rozhodnutí šetřit na vlastních opravářich se vždy ukáže jako omyl.
Podepisuji 👏
– treba v Malesicich v teplárně .
Poté, co se opraven zbavili, je to jistě zajímavá myšlenka …
Jakých opraven se zbavily? DPOV jsou pořád 100% dceřiná společnost. Vyčlenění někdejších ŽOS od ČSD je záležitost někdy z 50. let.
Když jsem byl 1986-1988 na vojně u speciálních jednotek a opravovali jsme v ŽOS v Ostravě Přívoze vagony, bylo to ještě pod ČSD. Mám ten dojem, že se jich zbavovaly v devadesátých letech.
To určitě ne, tou dobou existovala VHJ ŽPO (Výrobně-hospodářská jednotka Železniční průmyslové opravarenstvi) sdružující jednotlivé ŽOS a řízená Federálním ministerstvem dopravy. Směrem k ČSD to byl víceméně sestersky podnik.
Do 30.6.1989 ČSD neexistovaly jako právnická osoba, byl to jen souhrnný název pro 4 dráhy (SZ, JhZ, střední, východní), vedle nich existovaly další podniky řízené přímo ministerstvem dopravy včetně VHJ ŽPO. Až od 1.7.1989 vznikly ČSD jako státní organizace zřízená zákonem 68/1989. ŽOS stejně jako JLV, MTH apod. byly až do privatizace zahrnuty do „nových“ ČSD.
Pan Ing. Kupec zemřel? Kdy?
Ve čtvrtek večer zasáhla slovenskou obec Selce u Banské Bystrice tragická zpráva. O život přišel její starosta Ján Kupec. Ten zemřel ve věku 52 let. Okolnosti jeho úmrtí jsou předmětem vyšetřování. K celé tragédii došlo, když ho zabilo auto na jeho vlastním dvorku. Krátce předtím z něj měl vystoupit a vytahovat z něj nákup.
Bolestivý pohled se měl naskytnout starostovu synovi. Právě ten našel otce zachyceného pod autem. Chlapec okamžitě přivolal pomoc. Podle informací slovenských médií se nakonec muže podařilo vyprostit až hasičům. Byl však vážně zraněn a po převozu do nemocnice zemřel.