S rekonstrukcí D1 stát zaspal 20 let, reaguje na kritiku premiéra Miroslav Patrik ze spolku Děti Země
Most Vysočina na D1. Pramen: Metrostav
Zpoždění při rekonstrukci dálnice D1 způsobila nedostatečná příprava ze strany státu, tvrdí Patrik a dokládá své tvrzení zprávou NKÚ.
Milí diskutéři, je samozřejmě problém, že tak zásadní stavby jako dostavba D1 stojí. Jenže tento pán má v mnoha směrech bohužel pravdu. Kompetence státu a jeho schopnost myslet inovativně, je na bodě nula. Vždyť nejsou asi pořádní poctiví úředníci, o specialistech ani nemluvě. Zajeďte se podívat do Rakouska a uvidíte, že kvalitní, „neinvazivní“ dálnice, které jsou zasazeny do krajiny, lze stavět rychle a ve všeobecné schodě. Stačí například jet po A5 od Brna nebo obchvat Vídně S1. Nebo dostavba a rekonstrukce A9 směrem na Graz. Či S10 na Freistadt, která vede z velké části prakticky v horském terénu. Míra, jak… Číst vice »
Bylo by dobré kdyby fanatici typu Děti Země ,a jim podobný vyzirky na které platíme daně vzali lopaty krumpáče a šli pracovat.Muzou zalesňovat Šumavu.U soudů a podávání žalob a blokování staveb nic nezalesni ,jenže to by je asi boleli ruce a záda.Pan Patrik by mohl být klidně vedoucí brigády.
Ano, něco podobného říkal už soudruh Jakeš: „…kdyby neprotestovali a šli vyčistit ten potok prostě…“
Já jako obyvatel Přerova..se pouze zamýšlím,je-li p. Patrik nakonec ekolog, lobbista, odborník na dopravní stavby.. nebo co vlastně ten člověk a jeho ,,spolek“ je.?
Ve spoustě věcí má pravdu,ale to já taky. A co se děje na Cejlu, je mi upřímně jedno. Mě je z lidí,typu Patrik mdlo
Jak řekl herec Suchařípa v nejmenovaném filmu K…va hoši… „Co je to za člověka!!!!!!“.
Jo!!! cca 50 komentářů reagující na několik ocitovaných vět z rozhovoru -:) -:) -:)…
Předpokládám, že jde o několik desítek minut podcastový rozhovor, jaká je obvyklá délka zdejších podcastů…
Nevíte jestli furt ještě v televizi mají takový ten super pořad, kde je jáma ve kterém je nějaký politik plus paní moderátorka co všemu rozumí, všude byla,… A všade kolem několik více či méně rozhorlených lidí … takže na konec se to zvrhlo k vzájemnému překřikování… Ještě že už nemáme doma televizi, neboť takové parádní pořady si rádi necháme ujít.
Patrik by byl díky svým činům ideálním kandidátem na Ropáka roku. Proč ho nikdo kompetentní nenavrhne? Vždyť kolik ty jeho obstrukce a sabotérství už způsobilo tolik škod a zhoršení životního prostředí v místech, kde díky němu postávají nekonečné kolony aut (viz. Přerov), místo toho aby plynule projely kolem. Vždyť jen kolik benzínu a nafty se spálí neefektivně navíc díky neexistenci jím sabotovaných ekologických staveb (kterými dálnice bezesporu jsou)… Díky jeho egu a rozmarům dýchají moje děti zhoršený vzduch, protože v jednom takovém jím ovlivněném místě bydlíme. To copak nikdo nevidí? Už si uvědomte, že jeho počínání nemá s ekologií pranic… Číst vice »
Dálnice a „bezesporu ekologická stavba?“ Děláte si doufám legraci… Možná uvolní nějakou zácpu a rozjíždění, ale
– vyšší rychlost = vyšší spotřeba
– prokazatelně vznikne dopravní indukce = více emisí
– méně lidí použije alternativu v železnici, pokud stejným směrem vedla, resp. bude méně výhodná
– při samotné stavbě se spotřebuje obrovské mnozštví nafty pro stavební vozidla
– obrovské množství betonu, přičemž výroba cementu je jedna z nejvíce neekologických věcí vůbec
– zastavěný široký pás území (s mimochodem stejnou šířkou záboru, jako má mít VRT čtyřkolejka za Prahou, ale výrazně nižší kapacitou)
… a tak by se dalo pokračovat…
Můžu se zeptat mínusářů, v čem konkrétně nemám pravdu?
A ještě k té propálené naftě při stavbě – zajímalo by mě, jestli někdy někdo zjišťoval, zda ta úspora díky silnici s menší nutností zastavovat někdy převážila tu „investici“ propálené nafty pro stavbě?
V tom co píšete, máte samozřejmě pravdu. Ale je tedy opravdu lepší nechat dopravu prokousávat se centry měst? Neustálé popojíždění, zastavování a opětovné rozjíždění? Místo pětiminutové jízdy mimo zastavěnou část konstantní rychlostí třeba hodinové vypouštění exhalací uvnitř města? Anebo současný stav třeba v Přerově – kvůli kolabující dopravě musí kamiony jet objížďkou od Ostravy po D35 mna D46 až do Vyškova a pak po D1 na Zlín – 50 km zajížďka. Je to ekologické? A nebo jste ten expert, který by ty kamiony nejraději zrušil úplně? Ano, V Británii už něco podobného zažívají, takže zřejmě od radosti jim ani nevadí,… Číst vice »
Třeba v tom, že vyšší rychlost znamená automaticky vyšší spotřebu. To ani zdaleka neplatí, obrovský vliv má právě plynulost dopravy. Ono totiž o spotřebě nerozhoduje jen to, jak moc šlapeš na plyn, ale i to, jak šlapeš na brzdu. Protože práce motoru akumulovaná do kinetické energie se ještě dá nějak využít, ale energie zmařená brzděním je ztracená už definitivně. Nějaká nafta se při stavbě sice propálí, ale toto množství je potřeba porovnávat s naftou propálenou při mnohem častější údržbě komunikací, po kterých se jezdí, když ta dálnice není. A protože se taková údržba místo převedení do protějšího pruhu neobejde bez… Číst vice »
Mohl byste prosím napsat své jméno a příjmení a jak se dáte kontaktovat? Bez toho nelze nominaci na Ropáka ani Zelenou perlu podat. Děkuji
Jsem rád, že do jeho nominace jdete taky… Však se domluvíme…
No, víte já chci nominovat vás.
Když se ministři dopravy mění v řádu jednotek měsíců a každý přijde s jiným politickým zadáním pro podřízené organizace (výměna šéfů, úspora peněz), těžko chtít nějakou koncepční práci.
Čas oběda skutečně není nejvhodnějším časem. Mnoha lidem by se mohlo udělat nevolno a mohli by zvracet.
Já teda nevím, ale aby se mi udělalo blivno z rozhovoru? Jelikož se spousta lidí stále dívá na televizi a nikdo u ní nezvrací, nevidím důvod, proč by měl někdo házet zpátečku.
Prostě plk.
A kdo zdržuje stavbu D1 u Přerova, Děti země! Celý spolek těchto chorých mozků ať drží hubu! Bych jim dal všechny soudní výlohy,penále za zpoždení,vyřizování stavebních povolení atd k náhradě. Ekologie za každou cenu fakt!
Je vidět, že už dorostla generace co nepamatuje jak to vypadalo v takových severních Čechách. Njn. A mlčet chce jen po druhých…
v severních Čechách? V roce 1988 jsem byl na prázdninách u příbuzných v Olomouci… Šli jsme na koupák a přišel prudký letní slejvák… Protože jsme byli v plavkách, tak nemělo cenu se schovávat pod střechu.. A já ochutnal dosud nepoznané: „Kyselý déšť“, jak kdybych pil vymačkaný citron, tak intenzivní chuť.
V Olomouci!!! Žádná mostecká pánev. Žádná Ostrava.
Tolik k devastaci našeho života = našeho zdraví.
V severních Čechách byla krajina hustě protkaná dálnicemi a ovzduší otráveno výfukovými plyny…?
A já doteď žil v domnění, že to byly hnědouhelné doly a neodsířené elektrárny…
Pro méně chápavé: současné aktivity DZ totálně znegovaly to, co dřív udělaly užitečného.
To jsem přece netvrdil. 😀 Oni auta nemají žádný vliv na ovzduší a životní prostředí dálnice zlepšuje?
Chytrej jak radio, tyhle spolky mají největší podíl na skluzech ve výstavbě infrastruktury. Všude a vždy se najdou chyby, ale oni se na to třepou, až se nějaký stavební úřad nebo investor překlepne.
Potrefená husa?
Slovenska legislativa je sice k velkemu atd.- nemozem to napisat nech neporusim pravidla diskusie…… ale nastastie spolky typu “ Hrame se na deti zeme“ ( myslim ironicky ) do konani temer vobec vstupovat nemozu, ale len priamy ucastnici konania.
Závidím.
My musíme stále snášet ty arogantní rádobyekologické řeči Patrika…
Ano. A proto za posledních 20 let bylo vykáceno tolik slovenských lesů.
Myslite kalamitné drevo po veternej smršti,alebo korovcovu kalamitu ktorá riadi aj v Čechách…? Treba povedať aj B viaceré Slovenské mestá vcetne Bratislavy výrazne vysadzaju a napr.SK metropola kupuje rovno odrastené stromy na kritické miesta v cent.m.oblasti….ak je toto tak zle,tak som skutočne rád ,že sa tak zle chováme…tých príkladov naprieč celou krajinou by som mal viac
Prosím, zde ty příklady máte: https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/za-15-let-zmizely-lesy-velke-jako-cele-tatry-slovensti-ekolo/r~db7c50c0d36b11e7b6830cc47ab5f122/
Treba pozerá aj iné zdroje nie len tie ktoré Vám vyhovujú celé územie je po niekoľkých kalamitach a nahradzujú sa…čokoľvek pod skupinou ringier má ďaleko k dôveryhodné mu zdroju
To takové Parlamentní listy nebo Sputnik, to jsou mi zdroje věrohodné, ne? 😉
Kdyby drzost a podlost dokázaly popřít zákony gravitace, už by se pan přednosta 30 let díval na zeměkouli z konce galaxie, a jeho slavný spolek by plně nahradíl družice na oběžné dráze.
20 let zpoždění D1 není otázkou zaspání, ale jeho nekalých a sprostých praktik!!! To je snad jediná věc, ve které je fakt dobrej.
a mohl byste nejake jmenovat?
Chce, aby se v Přerově nesolilo proti stěhu do pitné vody?
Před volbama se proti ANO hodí i tenhle zakyslej panic?😡
To hovado nemá dno . Šedesátiletej panic. Až ho potkám rozbiju mu hubu.
Ale poznámku „jako ze dna“ tu máte Vy.
na hrubý pytel hrubá záplata
Za tu dobu postavili Švédové dálnici přes moře a uprostřed ostrov a dole jezdí vlak dveste za hodinu…nikdo se tam nechlubí. To by tady soudruzi nedokázali ani za sto let.
Se současnou legislativou rozhodně ne.
Jako že ve Švédsku není EIA a soukromé pozemky? Nebo tam jenom jsou schopní úředníci?
Aj tu by boli schopný úradníci len ich treba zaplatiť a celý adm.sektor podobne ako v Estónsku prekopať…aktuálny stav je za cenu trabanta a fungovania alá komunistické JRD chcem Mercedes
Na tak krátkém úseku Kastrup Lufthavn – Malmö Hyllie station
se vlak na 200 nerozjede …
Tejto Patrikovej argumentacii absolútne nerozumiem. Kvôli tomu, že štát zaspal, tak keď sa konečne oneskorene prebudil, tak do toho hodíme vidle, aby to trvalo ešte dlhšie, lebo to už trvalo dlho?
Když vám zaspí řidič a přijde pod vlivem, tak ho také necháte řídit, abyste mu neházel klacky pod nohy.
I kdyby připomínky občanských organizací nevedly k žádným pozitivním změnám, tak jejich vyřizování zabralo nanejvýš 1,5 roku (což potvrzuje i pan superministr), zatímco nekoncepčnost ŘSD vedla k prodloužení nejméně o 4 roky.
Ostatně i Nejvyšší kontrolní úřad „… upozornil, že zpoždění rekonstrukce dálnice vznikla kvůli nedostatkům v přípravě.“
Ta vina fakt neleží na bedrech Dětí Země.
Samozrejme, že väčšina zdržania ide na vrub politikov, úradov, ŘSD, hľadaniu najvhodnejšieho riešenia a financovania a ich chybám. To sa nijak nevylučuje s tým, že menšia časť, konkrétne 1,5 roka ako sám píšete, je vinou spolkov, ktorých odvolania neviedli k žiadnym pozitívnym zmenám, ale akciu aj tak zdržali.
Mňa skôr fascinuje argumentácia Patrika, ktorej nerozumiem, resp. z nej (možno chybne) chápem, že dôvod prečo to zdržovali je ten, že už to bolo zdržané. Alebo niečo v tom duchu. Nedáva mi to žiadny zmysel.
Mně to smysl dává, bo pointa je v tom, že se soudruh Bureš chlubí jací jsou borci, skvělí, jak se strašně snažili a že za veškerá zdržení mohou jen aktivisté. Což je prostě blbost a lež a nelze se DZ, a že je jinak nemusím, divit, že se proti tomu brání a uvádí, jak to skutečně bylo. A navíc překvapivě ani nekecá, nebo kecá i NKÚ. Jo kdyby soudruh premiér řekl, úplně to nevyšlo, podělali jsme toho (a MD je už 8 let pašalíkem NO) spoustu a K TOMU nám do toho házeli vidle aktivisti … to by byla jiná.… Číst vice »
Já tedy nevím, ale myslím, že je to dáno tím, že ŘSD má sídlo v Praze, pracovníci ŘSD nejsou zrovna ta nejostřejší tužka v penále. A jejich zaměření na výkon je trisní, jinak to snad ani není možné. Peníze z rozpočtu jsou fuč a že by to korespondovalo s výsledkem se říct nedá.
Toto je můj poslední příspěvek zde. Jelikož opakovaně píšu hlouposti, jsem zablokován
Evidentně vás ještě nikdo neumravnil.
A zachování obyvatelného životního prostředí není v obecním zájmu? To mají podle Vás námitky proti nevhodnému vedení trasy vznášet přímo ty žabičky a ježečkové? Nebo si myslíte, že je lepší postavit špatnou stavbu, která povede k nevratným škodám, než zohlednit cizí názory?
Tak Elfové už vy* irají i zde!?!?
Copak? Troll nemá klid ma práci?
Prosím Vás, nemelte tu a běžte si raději vylít na sedačku v obýváku nějakou ropu a do vody si nalijte motorový olej, když už Vám je životní prostředí u p*dele.
Ale rekonstrukce D1 probíhala v původní stopě, takže žabičky a ježečkové už byli vyřešeni.
Všetko bez extrémov
Jako že tým Lojzů z horní dolní by to zvládl lépe? 🙂
Hlavně, že ten spolek Děti Země tolik pomáhají, zatím jen hází klacky, aby to nešlo.
Jak dokládá zpráva Nejvyššího kontrolního úřadu (citovaná v článku), klacky pod nohy si ŘSD hází samo nekoncepčností a nedostatečnou přípravou staveb.
Občanské spolky přispívají do debaty upozorňováním na slabá místa projektů a navrhováním alternativních řešení.
Že je jejich role přínosná ukazuje třeba D8. Kdyby se rovnou postavil tunel, jak navrhovaly zrovna myslím Děti Země, nedošlo by k následnému sesuvu a byla by hotová dřív a levněji.
Ta D8 je argumentačný faul. Za prvé je to anektodálny príklad, a za druhé, napriek zosuvom, sanácii, monitoringu a prípadným budúcim spevňovaním, to stále vyšlo lacnejšie a rýchlejšie, než sa pokúšať v podobne nestabilnom území zďaleka najdlhší v histórii. Ekológovia navrhovali 13 km (!) dlhý tunel Lovosice – Řehlovice, to chcem vidieť, ako by to bolo rýchlejšie a lacnejšie. Okrem toho navrhovali aj vôbec nestavať D8, ale ísť cestou D7 na Most a odtiaľ po I/13. A posledným návrhom, ktorý prišiel pozdě, bolo stavať trasu s tunelom Kubačka dlhým 3,5 km (stále najdlhší tunel ŘSD), hneď vedľa súčasnej trasy (čiže… Číst vice »
Tak to řekněte rovnou, že ŘSD za nic nemůže a každý s jiným názorem je za to zodpovědný a nemusíte tu šířit tu demagogii. Samozřejmě, že tunel by vyšel levněji než co už ta sranda stála, neb se neobtěžujete započítat vedlejší škody co ta sranda způsobila.
Rychlejší a levnější to opravdu nebylo. V případě stavby tunelu se v roce 2006 uvádělo zdržení o 2 roky z původně plánovaného zprovoznění 2008 na rok 2010. Že nešlo o nereálný odhad dokazuje i to, že Ejpovický tunel (přes 4 km) byl postaven za 3 roky, pro 24 km dlouhý Tachlovický tunel ve velmi komplikovaných geologických poměrech se předpokládá doba výstavby 7 let. K částečnému zprovoznění daného úseku však došlo až v prosinci 2016, plné zprovoznění následovalo na podzim 2017. Hotovo tedy bylo až 6-7 let po plánovaném zprovoznění tunelové varianty. Cena úseku 0805 Lovosice – Řehlovice byla v tunelové… Číst vice »
Porovnávate skutočný čas zvolenej varianty s hypotetickým ideálnym časom Vámi preferovanej varianty, ktorého skutočný čas nikdy nespoznáme. Ale už len z letmého pohľadu je jasné, že je to úplne mimo. Ak by sme sa vrátili do roku 2006, keď niektorí navrhli vedenie tunelom Kubačka, tak Vy tvrdíte, že v roku 2010 by to bolo hotové. Čiže za 4 roky od navrhnutia trasy až po úplné dokončenie stavebných prác. Veď to je úplný nezmysel. Tunel nemal EIA, nemal tehnické štúdie, štúdie prevediteľnosti, nemal dokumentáciu pre územné řízení, nielen že nemal územné rozhodnutie, nebol ani len vedený v územných zásadách kraja, nemal… Číst vice »
Petr máte chybné nebo správne Petr-ekolog ultras
Položte si otázku koľko zbytočných nehôd, zranených a mŕtvych bolo kôli šikanoznemu a nezmyselnému zdržiavaniu…použijem všeobecný výraz istých spolkov….pre mňa sú ich členovia v podstate VR..i
Tá doba rekonštrúkcie není pravda a tá cená taky nesedí!
Jak si může premiér něco takového dovolit říct? Vždyť je to sprostá pomluva. Divím se těm spolkům, že se nebrání..
Cele úřednictvo je tak neschopné, že nemít ty aktivisty, tak by si je museli vymyslet.
Tak to je fakt trapárna ten tvůj příspěvek.
Ne traparna jsou státní instituce, jejich neschopnost je v této zemi vidět na každém kroku. Chaos při stavbě infrastruktury, neschopnost už postavené udržovat, galimatias v zákonech a predpisech, nepředvídatelné a pomalé soudnictví, prebujely aparát jak úřední, tak třeba i policejní, v plné nahotě předvedeno v komedii vládní nařízení, aneb pandemie covid, kdy sice předvedli výkon mnohem lepší, nez který úřady předvádí obvykle, ale stále to byla naprostá ostuda a beznaděj.
No ale politici a státní správa je jenom obrazem společnosti. Takže za to, v jakém to je stavu, může každý jeden z nás. Když je pan Patrik takový odborník, mohl už dávno dělat ředitele ŘSD. Jenže ono jen sedět, kritizovat, házet klacky pod nohy a brát granty je jednodušší byznys. Stejně tak NKÚ – Kala to je známá jednotka neschopnosti, viz ten pronájem jejich sídla, když stát má volných nemovitostí, kam se podívá. Ale kritzovat na všechny strany, to by mu šlo. Jen kdo kontroluje nejvyšší kontrolory?
Nejsou obrazem společnosti, ale jejím odpadem. Nikdo schopny a pracovitý do státního nejde, nebo pokud už, tak tam dlouho nevydrží.
Stát jsme my všichni, a jestliže se nechcete nebo nemůžete angažovat ve správě věcí veřejných, tak si pak nestěžujte, že je tam odpad. Tím Vás nenutím, abyste šel dělat do státního, ale je rozdíl pracovat jako státní zaměstnanec a angažovat se alespoň v komunální politice.
Jako že na ředitele ŘSD se stačí jen ta přihlásit a je to? Kua, jsem propásl životní šanci-).