S OneTicket se cestující ode dneška svezou i v komerčních vlacích ČD a RegioJetu
Pendolino mezi Českým Brodem a Úvaly. Foto: České dráhy
Jízdenka OneTicket není vázána na konkrétní spoj, její nevýhodou je ale vyšší cena.
No jo no, pokud jsme tu za půl rok měli bez kovidu tak 90 mil cestujících.. Tak žádná sláva.. Ale to se vědělo. Pokud je to nastaveno jako nejdražší volba..
Systém čd byl mnohem lepší.
Nenašli jste někde informaci, jak je to s výdejem místenek, pokud si koupíte síťový doklad ? Když chci jen místenku, ukazuje to cenu od 35 Kč. Mám IN100 ČD + doplatek do 1. třídy a teoreticky by mi těch necelých 5 tis. navíc stálo za zvážení, ale ne pokud budu muset doplácet každou místenku. U ČD je zdarma 1 místenka denně (ne u Pendolina).
No to pochybuji. U Jančury bych ho klidně zkusil oslovit (ve stylu „pište přímo řediteli“, nebo, víte-li, nějakým lepším kanálem, a třeba by nějaký celoroční zvýhodněný tarif pro tenhle účel vymyslel. Naděje malá, ale přece. Jenže asi dojedete na to, že nebudete mít žádné zvýhodnění u ČD?
Za peníze. U ČD za 35, v Pendolini v rámci loterie.
Proč ten systém nemůže současně fungovat jako centrální a spolehlivý srovnávač cen jízdenek? Ať to při vyhledání ukáže ceny dopravců za jednotlivé spoje s možností přesměrování na nákup jízdenky na jejich webu (popř. rovnou přímý nákup jako u místenek). OneTicket ať je pak prezentována jako chytrá alternativa nevázaná na konkrétní čas a dopravce. Mělo by to dvě zásadní výhody: – nemátlo by to turisty, důchodce a další méně zdatné vyhledávače (zvlášť pokud bude dopravců přibývat), kteří pak zbytečně koupí OneTicket, ačkoli by jim stačila jízdenka na konkrétní spoj – podpořilo by to konkurenci na železnici – spotřebitel by získal kompletní… Číst vice »
Při rozložení na více jízdenek (z důvodu více dopravců), ztrácí cestující nároky na případné kompenzace při zpoždění a ujetí návazného spoje.
Ano, na to by byl řádně upozorněn s tím, ať si koupí raději OneTicket. Měl by však být informován o alternativních možnostech. Často půjde navíc o spoj zajišťovaný jedním dopravcem, kde zmiňované nebude problém. Bez informovaného spotřebitele trh dobře nefunguje. Zároveň to ušetří každému dost času…
Vždyť MD to samo řeklo, že nechce dělat aplikaci tarifní agregátor, neboť to je a) krásné hobby nadšených šotoušů, co oni rozhodně nepodporují a pak za b) nemohli by finančně odrbat cizince a jiné skupiny, kteří by si nově kupovali skrze tarifní agregátor levné jízdenky, což opět není v zájmu MD. Co je na tom tak těžké pochopit ?
Tak mohlo to být omezeno tak, aby to v tarifu dopravce nabízelo pouze spojení, která jsou takto realizovatelná. Tak by se z toho stal skutečně užitečný systém, kde si zákazník vybere nejlepší možnost.
ČD byly velmi zásadně proti, protože nechtěly srovnávač cen. Je to absurdní, protože IDOS (vlastněný Chapsem, potažmo ČD) dnes fakticky toto dělá…
Nakonec to ale stejně padlo na tom, že MD to nechce, a tak se to ani nezkoušelo.
Tak to vám povím naprosto přesně: poněvadž je to algoritmicky velice složité a kromě samotného programování to vyžaduje zjišťovat aktuální dynamické ceny dopravců, což můžete dělat buď oficiálně, přístupem do jejich automatizovaného softwarového rozhraní (API), nebo neoficiálně (v případě nespolupracujícího dopravce je to jediná možnost), pak si potřebujete platit nějaký pool výměnných IP adres, aby vám tu vaši velice rychle konkrétní dopravce nebloknul. Není to neřešitelné, ale je to těžké. Potřeboval byste především vymyslet přijatelný obchodní model, který by vám tu snahu zaplatil. Počítejte, že jeden programátor vás bude s odvody stát 150 000 měsíčně (nebudete -li to Vy, dřoucí… Číst vice »
Stačí dát jednotné otevřené API jako povinnost a je vymalováno.
Myšlenka dobrá, ale to by to potom někdo musel po těch dopravcích vymáhat. Podívejte se do bankovnictví, už 3,5 roku tam platí povinnost bank zpřístupnit API pro otevřené bankovnictví. A jak to dopadlo? Většina bank to ignorovala a půl roku po termínu ještě neměly nic. Některé i po dvou letech. A co na to stát? Nic, nezájem. A to jsou banky, které si stát hlídá mnohem pečlivěji než dopravce.
No jo no…ty dynamické ceny…
On by to byl hrozný, přímo existenční problém, jezdit za 1,6 Kč/km v druhé třídě a 2,4 Kč/km v té první…
Byl no…protože Jan***ák musí mít ty třídy 4 a Leošek 3…
Je to na Ministerstvu dopravy. Stanoví SJT tarif jako jediný možný pro všechny dopravce a je vymalováno. Pak mohou být i ty místenky zdarma k časovým jízdenkám. Víte co by se ušetřilo? A to ominu, že by vznikl jeden jediný celostátní IDS. 🙂
Pokud chceš jezdit za konstantní ceny, tak to už dneska umí SJT.
Api oficiálně, žádné prasení. (A když ho dopravce nemá, tak tam nebude.)
Obchodní model – jako má dneska idos jen díky monopolu na CIS.
Nebylo to v politickém zadání a dopravci to nechtěli – i když za to pár lidí lobbovalo. Je to škoda, protože se eshop/appka mohly změnit v jakýsi one-stop shop pro nákup jízdenek a zákazník by si vybral, zda flexibilní OneTicket, nebo s omezeními ale levněji v tarifu dopravce.
Tak ten centrální a splehlivý srovnávač naprogramuj a můžeš rejžovat…
Místenky sice již systém umí, ale neumí vybrat konkrétní místo. Tedy zase krok zpět do minulého století. Technicky by to samozřejmě problém nebyl (dopravce by poskytl v rámci API plánek vozu s čísly sedadel), ale to by se muselo chtít. Ono by ani nebyl problém kdyby OneTicket sdružoval i komerční nabídky vázaných jízdenek, ale zase by se muselo chtít.
To ano. Krok do budoucna bude od 1.1.2042 spočívat v jediné větě:
„Možnost rezervace místa k sezení se bez výjimky ruší s okamžitou platností
Asi zcela logicky nelze udělat vše najednou. Musí se to řešit postupně.
Kdy se do systému jedna jízdenka převedou režijky? Aby platily u všech dopravců..
🙈
Aby režisti např. LE nebo KŽC mohli jezdit zdarma vlaky ČD? S tím má asi hlavní problém právě ČD.
Co s tím má ČD společného? ČD si vozí své zaměstnance, zaměstnance SŽ jim nařizuje MD. . A není to zdarma. Management vždy rád vymění nižší nárůst mezd za jakékoliv benefity.
Nic nebrání dopravcům a dalším, aby svým zaměstnancům koupili roční OneTicket; alikvotní část se jim vrátí.
To je jako řešení, alibisticky říct, že dopravce může zakoupit roční OneTicket?
Ano. Je důvod aby dopravce za cizího režistu dostal méně než za jiného cestujícího?
Jenže režijka to není jen cestování, ale i Slovensko, FIPka, přeprava kol, lanovka Ještěd, pokud se toto vše podaří dojednat i v roční Jednotné jízdence, tak mi to bude jedno, ale jde mi o ty benefity, co režijka přináší.
A proč by měl dostat méně? Třeba SŽDC režijky ČD kompenzovalo, takže se může jít i cestou kompenzace.
Děkuji za výčet toho, co režijka zahrnuje, mnohdy nad rámec IN100 (zejména to Slovensko), čímž pádem souběžně děkuji za vyvrácení nádražáckých tvrzení typu „reálná hodnota režijky je max. 10 000 za rok, takže kdo by ji chtěl zdaňovat, muselo by se to počítat ze základu max. 10 000 za rok a ne přes 20 000“. 😀
Ale nevyvrací, nevím o tom, že by režijka byl nějaký komerční produkt, na který by měli nádražáci akorát slevu. A neexistuje roční síťová jízdenka na kolo, či na lanovku na Ještěd. Takže cena by byla taková jakou by dopravce určil. Ale jelikož to žádný produkt se slevou není, tak danit z tolika, co platím, takže jestliže platím 2200,- (1200,- režijka, a dalších cca 1000,- na komerčních spojích a kolech), tak pokud danit tak tedy částku 2200,-. Ale jinak hodnota režijky bude tak kolem těch 10 – 12 tisíc, ale to je můj odhad, protože by tu cenu někdo musel určit.… Číst vice »
Ano, je to korektní řešení, jak dopravce zajistí režijní jízdy svých zaměstnanců, žádný alibismus.
Jenže režijka neslouží jen pro cesty v zaměstnání, či do. Má i ostatní benefity (FIP, Slovensko, přeprava kol, atd…), pokud se to dojedná, tak je mi jedno jestli se to bude jmenovat režijka, nebo SJT nádražák, ale jde mi o ty benefity.
Jo roční SJT i s přepravou kol atd. by byla v pořádku.
No a ? To nikoho okolo, mimo ČD nezajímá.
Rezijky by se jako přežitek měly zrusit:-)
Proč je režijka přežitek?
Jestli nám jí závidíte, tak můžete jít pracovat na dráze.
Zrušit režijky ve všech závazkových vlacích. Okamžitě.
A důvod? A proč by to mělo být i v rychlících, které objednává MD?
Jestli mi tu režijku tak závidíte, tak pojďte na dráhu.
Já si zaplatím rád, ale když někdo na něco bere dotace, měl by se snažit o co největší tržby. Takže režijky zrušit. Děkuji.
Obchody často mívají nějaké slevy ve svých obchodech, operátoři zas zvýhodněné ceny tarifů, všude jsou nějaké benefity. Nevím, proč by na tom dráha měla být jinak, navíc co krom režijek nádražáci mají jiného navíc?
Nádražáci nedostávají mzdu? Tak to je mi jich líto.
Dobře, a krom mzdy? A to Vám vadí benefity obecně, nebo jen naše režijky?
Mzda stačí. Zejména, když se bude muset šetřit. Tečka. Komu se to nelíbí, ať jde do Tesca.
Právěže na režijkách zaměstnavatel šetří na RG jízdách, navíc pokud chtějí rušit režijky, tak by museli přihodit něco do výplaty, alespoň tak 8 000 – 10 000,- měsíčně (minimálně) + si přičtěte jízdné z RG jízd, to furt vychází lépe režijka pro zaměstnavatele.
Vidím, že režijka je diagnóza.
Tak nabídněte za režijku jiný benefit, nebo proč by nádražáci neměli mít benefity?
Protože mzda stačí. Když se to nádražákovi nelíbí, může jít pracovat jinam.
Dobře, tak co takto zakázat benefity celoplošně? Proč by autobusák mohl mít zaměstnanecké jízdné a nádražák ne? Zaměstnanec telefonního operátora zlevněný tarif, atd…? Všem musí stačit mzda/plat.
Správně.
Zas jeden chytrák, co vůbec netuší, jak se dělá personalní politika a kolik režijky ušetří na mzdových nakladech, ale hlavně že má názor.
Zaplaťte každému zaměstnanci 2 – 5 tisíc měsíčně víc.
A pokud si myslíte, že ekvivalent práce na dráze je pokladna v TESCO, tak jste prostě idiot. Většina lidí bude evidentně kvalifikovanější než vy.
Ovšem jedná se o slevy z tržních produktů prodané za nákupní cenu, výrobní náklady. Vzhledem k tomu, že tržní produkt je u ČD Praha – Ostrava (a to i části linek za Ostravou jsou dotované MD), ostatní linky jsou dotované, takže porovnávate neporovnatelné. Zajímavé je, že one ticket je poměrně používaný u Arrivy, na druhou stranu 400 000 jízdenek, není ani jedno procento cestujicich ve vlacích. Má někdo podrobnější čísla, kolik se prodalo jednotlivých jízdenek? Tedy pokud dojíždí držitel každý den do práce, tak to teoreticky má cca 3300 držitelů ročních jízdenek, kteří to mohli dostat od zaměstnavatele, ale prakticky,… Číst vice »
Ne porovnávám benefity, myslím, že je nepodstatné zda to je či není nějak dotované, třeba ČSAD Východní Čechy má pro své zaměstnance zaměstnanecké jízdné (vč. rodinných příslušníků), a to taky jezdí ZDO, ale špatní jsou nádražáci. Navíc zaměstnanecké jízdné mají na dráze i jiní dopravci (například Arriva, a ta taky jezdí v objednávce), ale jenom ty ČD všechny z nějakého důvodu štvou.
Mohu se zeptat co to je za firmu, ČSAD Východní Čechy? Strejda Google ji vůbec nezná.
Omlouvám se, ne Východní Čechy, ale Ústí nad Orlicí, jsem se sekl, když jsem psal komentář.
A on ten benefit pro zaměstnance obchodu platí i ve vedlejším nákupním centru ? Klidně ať je mají, ale jen u svýho zaměstavatele a nepřenášej svý náklady na někoho jinýho.
Fajn. A zítra zavřete polovinu SŽ.
To je kolik lidí?
Jen aby měli v TNP Šanov dostatečné lůžkové kapacity…
To neprojde. Všechny vlaky budou závazkové – Os, R, i Ex.
Akorát MV budou jezdit na útraty cestujících…
To se musí dopravci zapojit do systému blue rubber…:)
S Trvalým jízdním řádem platným od 1.1.2042 😀
Ty se zruší.
Oneticket jen tunel ..jako další projekty..vymýšlejí něco co již vymyšleno je.vetsinou kupuju lístek přes idos, vidím přesně s kým a kam pojedu.
Ano, to vidíte, a co když budete mít někde neplánované zdržení a dojednaný spoj konkrétního dopravce vám ujede a další stejného dopravce jede až za dlouho… Já vím, vemete mobil, a pokud to stihnete do nějaké doby před odjezdem, spoj zrušíte a koupíte jinou jízdenku.
Ale ta už může být bez místenky, můžete stát a prostě někomu tyto komplikace za to nestojí…
Flexibilita je stejně bez místenky.
To by pak místní CD gumy přestaly na rj nadávat, když by tom mohli s rodinkou vyletovat zdarma, a nám by skončila zábava ty jejich žvásty číst 🤦♀️😁
Jedni modří pomlouvají žluté, žlutí modré, atd…, není si co vyčítat.
Pravda navíc v idosu kolikrát člověk ušetří až 50% ceny oproti předražené oneticket.
Když si místo PIDky koupí jízdenku na pokladně?
PID 46 Kč, ČD 17 Kč…
Jakým způsobem se k ní prosím kupují místenky do povinně místenkových vlaků?
U ČD jednoduše přijdete k pokladně a řeknete, že chcete místenku na ten a ten vlak, na webu či v aplikaci Můj vlak vyberete, že chcete pouze místenku. U soukromníků nevím.
Minimálně v roce 2019 to bylo obdobné jako u ČD pouze s tím rozdílem, že u těch pijavic se ta místenka brala jako nedílná součást.
Zajímavé ale je, že ani u žluté, ani černé pijavice po mně tu jízdenku nikdo nechtěl.
Proč by v povinně mistenkovem vlaku (Pendolino, LE) měl někdo lustrovat jízdenky? Štíplístek vidí co se prodalo za místa, a řeší jenom když někdo vleze na místo které má být volné.
Nebo na internetové stránce jednotné jízdenky, kliknete na koupit jízdenku s místenkou, nevýhoda, neumožňuje výběr místa, pouze sedadlo automaticky.
U Regiojetu lze již zakoupit místenku na webu.
Děkuji za doplnění, RegioJet běžně nevyužívám, takže nevím, jak to má.
Jako pruvodci mohu rici, ze neuznavani na vlacich komercnich prinaselo jen problemy – zasveceni vi, ze CD to rozhodne nebrzdily… Priklad za vsechny, ktery jsem zazil v zime: Asi 70leta pani mela listek, tusim, Ceska Lipa – Bruntal. Prestup v Koline od Arrivy k nam na komercni vlak EC 115 a pak v Olomouci na rychlik CD. Listek ji u nas na komercnim vlaku z Kolina az do Olomouce neplatil. Snazil jsem se ji to trpelive vysvetlit, ale chudak pani vubec nechapala – koupila si prece jen listek s dobrym umyslem, ze plati na vsechny vlaky. A co ted? Bud… Číst vice »
Protože tyhle úplné nesmyslnosti, které většinou jsou úplně zhovadile nastavené vymýšlejí lidé, kteří nikdy nebyli v reálném provozu a jen na tom finančně parazitují. Možná by hned dostali od cestujícího přes ústa jak by jim vysvětlovali, že je to úžasná jízdenka, která jim platí v Ex 1 a neplatí Ex 2. Přitom vlak vypadá úplně stejně a je od stejné společnosti.
Slušný člověk by mávl rukou, doufám, že jste slušný člověk :).. CD tím opravdu neschudnou, proboha ziveho 🙄
Když by přišel revizor, může být problém pro oba.
Tak to má dobré – z Olomouce do Bruntálu přišel za 4 roky revizor jen 1x…
A to je ono, jeden mávne rukou, druhý bude chtít dodržovat SPPO, a hned je za špatného, že si dovolil vyžadovat dodržení SPPO.
Ano, ČD tím asi neschudnou, ale jde o princip.
Vidíte, proto s vama nikdo nechce jezdit, když chcete z principu dodržovat nějaké 100 strankove, jak prase složité SPPO. Lidskost nulová, jelikož to píše SPPO 🙄… Všeho docasu, soukromá konkurence toto zlikviduje 👏
Takže běžně chodíte do krámu, nakoupíte za 200,-, ale zaplatíte 160,-, a prodavač Vás nechá být, protože je přeci nelidské někoho odmítnout, protože mu chybí 40,-? A nebo si koupíte jízdenku na spoj v 10:30 (je jedno který dopravce) a pojedete v 8:30, a vše bude ok, protože proč dodržovat pravidla? Nejsem průvodčí, takže mi to může být jedno, ale strašně mě rozčiluje, že si někteří myslí, že SPPO jsou pro srandu králíkům a to, že průvodčí automaticky kdyžtak bude riskovat průser, když by přišla kontrola. Je to prostě na ochotě průvodčích, a jak říká jeden známý, já chodím do… Číst vice »
Já bych byl pro povinnost značit vlaky, ve kterých neplatí SJT (a couráky, kde neplatí místní IDS).
Pro Spržel jedna věta k hlášení toho vlaku („ve vlaku je povinná místenka“/“ve vlaku platí jen tarif dopravce“) pro dopravce dát na dveře cedule.
Ony jsou nějaké osobáky, kde neplatí IDS?
Nevím, jestli se to stále hlásí, ale u Pendolín a IC do Opavy takovéto hlášení pravidelně bylo.
A myslíte si, že si to na těch dveřích lidé přečtou? Když vidím, jak se jich 10 snaží lomcovat dveřmi (či zběsile mačkají tlačítko), i když je na dveřích nápis, že jsou nepoužitelné, tak o tom pochybuji.
Jestli to bude čitelné a stejně si to neprečtou, tak nemám problém s tím prodat zmiňované babce komerční jízdenku.
(Jestli ale informace nebude, dovolím si to považovat za tarifní past, snahu vybrat druhé jízdné od těch, kteří v dobré víře platili)
Přes několika dny jsem viděl v Pardubicích regionální vlak do Přelouče, bylo na něm nalepeno, že dopravu objednává Praha a Středočeský kraj. Na dveřích bylo nalepeno, že platí tarif PID a DÚK. V tom aby se prase vyznalo. U OREDu žádná informace.
Protože oběhy vozidel, to by se musel vůz na hranicích kraje přelepovat, nebo redislokace, chvíli byl v Pce vidět i vůz s mapou IDS JMK, než se to předělalo.
Holt nejdou všechny vozy polepit naráz, vím, že některé už na sobě mají logo Pce kraje.
Tak ať nelepí nikam nic. Bude to lepší než aby vlak označený jako Esko jel do Cranzahlu.
Jenže zase podmínky objednavatele, ty to vyžadují kolikrát, a prostě jsou přeshraniční Os, takže se tomu stejně nevyhnou, kdybyste chtěli l navrhnout, aby tedy takové vozy jezdili, jen v rámci kraje.
Německé patrové soupravy mají na sobě loga třeba 6 různých IDS a ničemu to nevadí. Ten „svůj“ si tam každý najde a je jasné že neplatí tarif nějakého IDS pokud se vlak zrovna nachází úplně mimo jeho území.
Rakovnické Regíny mají loga PID a DÚK, což je v pořádku, akorát to někdo úplně nedomyslel a na dveře na každém konci vozu umístil vždy jedno z nich. Takže cestující vidí označení „neznámého“ IDS a nenapadne ho že o 10 metrů vedle by našel i to správné.
A co kdyby se místo fyzického přelepování změnil údaj na displeji?
I na to je pamatováno, muhehehe…
I to se časem podá…
Od podzimu 2041 (ale možná i dříve) budou na českých kolejích pouze Státní dráhy, s.o. (přímo řízené Ministerstvem železnic, tj. bez vlastního managementu…)
Takže zmíněná důchodkyně zaplatí na pokladně 575,-Kč a o nic dalšího se nebude muset starat (protože přestupy budou napsané na té jízdence)
Proč jste se tak zahlédl zrovna v roce 2042? Rozhicoval jste pec? 😁
Protože nejpozději v té době se do té sněmovny dostanu 😀
?
A místenku např. Kolín – Brno na RegioJet koupím kde? A za kolik? Vysvětlí to už někdo?
Prostě vejdeš do vlaku a doufáš že najdeš nezamístenkovaný místo, kdyžtak další spoj, jinak nevím xd
Místenku na Regiojet lze samozřejmě koupit na jejich webu.
Web s sebou nenosím. Co mám dělat?
RegioJet není povinně místenkový?
Ono už je občanskou povinností s sebou tahat nějaké zařízení a platit za připojení? A krom toho mi moje banka znemožnila platit kartou na počítači, nově již jen ta telefonu. A vůbec, to myslí vážně, že má člověk připlácet 50,- Kč za místenku???
Ne, ale zrovna tak není povinnost jezdit komerčními vlaky. Vlakem v závazku se dá jet i bez místenky.
Mimochodem zkuste se zeptat na pokladně regiojetu nebo stewarda.
Tak máte jako obyčejný člověk jezdit R19 nebo Ex3…
Úplně jednoduše na stránkách RJ ,ale je to až dole u konkrétního spoje ikonka místenka a musíte zadat číslo jízdenky.
Co má dělat člověk bez chytrého telefonu?!?!?!?!?!?!?
Přestat prudit na webové diskuzi a zkusit prodejní okénko RJ
A to je v Kolíně kde?
Na záchodě, protože až vám řeknou, že ten vlak má (jako tradičně) vysoké zpoždění, tak se z toho na místě po****te…
Budete muset vydržet do prosince a bude i okenko
Tady je to jádro pudla. Dřív stačilo koupit jízdenku na nádraží v pokladně. Pokud dopravce nemá „okénko“ a nebo je to jak v Přerově (RJ zlobívá tiskárna, už mi i vlak na Brno kvůli tomu ujel😠) tak jsou dříve narození cestují v pr…. rozzlobení.
Cena je hlavní problém. 10 až max 20% by člověk sežvýkal. Jenže je to v některých případech klidně 100% navíc a to fakt jen za přeprodej jízdenky bez jakékoliv přidané hodnoty nedám. Tudíž jsou některé spoje pro mne mimo hru, nebo v nouzi jízdenky přímo u nich.
V dobách Rakousko – Uherska byla v Jablonci nad Nisou ve městě pokladna, kde šlo koupit jízdenku do kteréhokoliv místa v Rakousko-Uhersku a platila i na příslušný tramvajový přípoj. Je to přes 100 let…
A dneska snad nekoupíte jízdenku kamkoliv do Rakouska, Uherska, nebo snad ještě dál? Stačí si otevřít eshop a ani nemusíte chodit do Jablonce.
Jeden doklad platný i na MHD k nádraží? Tak asi otvírám špatné eshopy
Ono jak se to vezme, někde může SJT vyjít levněji, než samotné jízdné dopravce/IDS. Například pro mě, cesta mezi nádražím Praha-Libeň a Praha-Holešovice vyšla jízdenka v SJT 5 korun. Podle tarifu PID, který je jediný další, kde si na vlak můžu koupit jízdenku bych měl zaplatit 24 korun… A věřím, že takových vlaku by se dalo nalézt více…
No…a za 20 let to bude zpátky. Akorát že se ten akční rádius smrskne na území ČR…
Platí v komerčních vlacích i roční varianta?
Existuje OneTicket měsíční nebo týdenní?
1. ano, 2. ano