S odkladem, ale přece. V sobotu začne sezona turistické železnice v Ústeckém kraji
Historický vůz společnosti KŽC Doprava. Pramen: Ústecký kraj
Příznivci turistických železničních linek v Ústeckém kraji se v sobotu dočkají zahájení letošní provozní sezony, která původně měla začít na
Je zajímavé,že kdykoliv člověk napíše nějaký příspěvek,který „odborníkovi“ zrovna nejde pod fousy(což respektuju,každý máme právo na názor),tak „odborník“ požaduje nějaký ekonomický rozbor,soudní rozhodnutí apod.Ovšem když něco vyplodí „odborník“ a člověk po něm chce totéž,tedy nějaké podložené ekonomické zdůvodnění,tak najednou „odborník“ sem přestává chodit,nebo si příspěvků „nevšimne“ a vůbec nějak ztrácí koule…Přitom,i když mě příspěvky tohoto člověka neskutečně štvou,tak neříkám,že nemá pravdu vůbec v ničem a klidně bych s ním diskusi vedl.Jenomže diskutovat na úrovni,to je pro některé „pod úroveň“….
Mam tam dvě slova navíc 🙂
Sotousum hajicim turisticne vlaky podporou ekonomiky: Ekonomice pomaha, kdyz jedete na vylet autem. Nebo snad pri vyletu vlakem utratite vice penez nez pri vyletu autem? Utratite +- stejne a k tomu vylet vlakem vam musi byt dotovan, pri vyletu autem dotujete stat naopak vy,nebot silne zdaneni vseho kolem automobilu a do toho si minimalne jeden clen vyletu dava v hospodach drazsi nealko. Kdyby tech turistickych vlaku byla tretina, tak by vetsina lidi jela jednoduse jinam. Doma by nesedeli. Kdo chce sedet doma, toho nenalakate ani na vylet autem co ma u baraku, natoz se hnat az na nadrazi a stresovat… Číst vice »
DPP a jeho inkarnace Soupravy a spol opět řádí. Jejich patologická nenávist k vlakům a přímo bezmezně fanatická touha po uniformitě a glajchšaltu společnosti , která by podle nich měla být výhradně odkázaná k automobilové dopravě.
V mnoha diskusích se poslední dobou angažuje dosti hlasitá a agresivní skupina tzv. optimalizátorů dopravy s cílem urputně přesvědčit veřejnost o zastaralosti a nemodernosti železnice jako takové a rušením tratí ve prospěch cyklostezek a zavedení minibusů či taxíků a podle nich se musí všechny lokálky a regionálky zrušit, aby si mohli v duchu moderní módy super zajezdit na kolech po železničních tělesech. Není vše tak černobílé jak se nám tito fanatici snaží namluvit. Švýcarsko(a asijské Japonsko) jsou asi nejlepším příkladem logické a výborné koexistence všech druhů dopravy včetně lokální a regionální železnice.V jejich dopravním modelu nedošlo ani k nijak rozsáhlému… Číst vice »
Je to pošesté, co sem spamujete tento příspěvek slovo od slova.
Vážený pane Sůra, je pravdou, že se tady s drobnými obměnami objevují příspěvky od Bjorna dost pravidelně. Myslím si, že prostě takto reaguje na přehnaná a útočná vyjádření některých, zde již také velice známých spamerů, kteří se mimochodem také s malými obměnami neustále opakují dokola a snaží se vytvářet dojem o jediné správné cestě. Bylo by spravedlivé reagovat i na ně takto podobně. Jinak já se nechci na rozdíl od Bjorna nijak moc opakovat a tak na závěr jasně říkám a jsem z celého srdce přesvědčen, svět a život je natolik rozmanitý, že by bylo zásadní chybou nechat si diktovat… Číst vice »
Pane Sůro,máte pravdu,ovšem úplně stejně se tu s neúprosnou pravidelností objevují i výlevy „odborníka“ a různých jeho klonů,kterým vůbec nejde o nějakou diskusi,ale pouze o léčení mindráků.vyblijí se tady a zmizí,možná si tak ještě mnou ruce,jak ostatní nadzvedli.Takže těžko se pak divit různým Bjornům….prostě zákon akce a reakce.
DPP odborník : děkujeme za pěknou a inspirativní ukázku typické manipulativní demagogie tzv. optimalizátorů života moderní společnosti. Jistě máte nějaké ocenění ze strany různých ekonomických institutů financovaných vaší vzornou ČLR.
Naštěstí je život také o různosti a alternativách a nedá se poměřovat jen penězi a výhodností a výkonností. Vaše ekonomicky výhodné a nastřádané peníze vám zdraví a štěstí nenahradí a na věčnost si je také nevezmete.
Turistický Die Länderbahn? Vážně? Do do toho pojízdného skleníku bez stínění proti Slunci a stolečků nedáte ani jedno kolo, aniž byste nepřekáželi kolem lidem. Ani horské kolo obyčejné kolo se do toho jejich místečka na kolo nevejde a trek nebo kolo z 29″ už vůbec. A jakmile ve vlaku je kočárek, tak si kolo celou cestu pohlídáte a kolo bude překážet ostatním. A snad vás s kolem pustí, když už tam bude kočárek či více kočárků. Nic proti kočárkům nenám. S kolem už do Die Laenderbahnu nesednu. Narážím na kvatlitní služby Die Länderbahnu a Ústeckého kraje. Zlatá Regina. To už… Číst vice »
Navíc v Länderbahn musíte za kolo i sebe platit a to je fakt nespravedlivé.
Je běžné za kolo platit i za kolo
Napište, proč z výše napsaným textem nesouhlasíte?
Veronika: Máte samozřejmě pravdu, ale zkuste vydržet – předpokládám, že nakonec bude i letos v létě aspoň občas o víkendech jezdit z Chomutova do Vejprt i cyklovlak chomutovské „Společnosti Loko-motiv“ – loni jel, pokud vím, celkem dvanáctkrát (byť jeho jízdní řád vyhovoval většinou jen místním a těm z blízkého okolí), a dokonce až z Klášterce nad Ohří, takže třeba i do Rusové, Měděnce či Kovářské se bude možno dostat i s jízdním kolem, navíc docela levně …
Kéž by byla v tomto seznamu také děčínská Kozí dráha. SprŽel zde veřejně porušuje zákony ČR, ale nikdo to neřeší. Neuvěřitelné.
Všeho do času, na trati v současné době probíhají opravné práce, tak snad to bude mít dobrý konec. Letos se tam ale určitě jezdit nebude.
Myslím si, že se o opravné práce bohužel nejedná. Prý jen sekájí nálety, což je dost málo…
Kraj s ní do zapojení do Turistických linek (zavedených od jara 2016) počítal. Bylo pro ni vyhrazeno označení T2. Ale SŽDC „nepřidělila kapacitu“, tak číslo T2 zůstalo prázdné; od roku 2018 patří (do té doby „bezčíselnému“) cyklovlaku jedoucímu z Děčína do Šluknovského výběžku.
Tak proč už konečně kraj neobjedná na této trati dopravu???? Právě kraj a statutární město Děčín chtějí mocí mermo trať zrušit.
Nemáte pravdu. Kraj chce především předejít tomu, aby musely jezdit náhradní autobusy, pokud by SŽ nebyla ochotna trať zprovoznit. Klasických linkových autobusů objednává kraj dost.
Ať kraj objedná dopravu stačí .. několik párů do práce do škole a odpoledne zpět.
Vy nemáte pravdu. Kdyby kraj chtěl dopravu objednat, tak už to dávno udělal. Kraj chce konec dráhy, ale nikde neví proč. Nyní SprŽel protizákoně dokonce odmítla trať zprovoznit na žádost soukromé společnosti, která nechtěla ani korunu dotace od kraje. .
A tak KPT rail podává žalobu na Správu železnic…
No já nevím,je dobře ,že se vše vrací k normálu ,ale v čase kdy kraj brečí jak nemá na dopravní obslužnost dotovat linky pro zábavu?Platit nějaké spolky přátel lokálek či klubů železničních nedojezdů z penez co mohli být použity jinak ,např. na autobus pro seniory na nákup ,či k lékaři ,aby měli dostatečný odstup od ostatních cestujících.Jinak zbytečná doprava jezdit může,v hotelu se ubytovat do 25 .5 nemůžu ,do hospody mohu k okénku ,nebo na zahrádku a zde může být přeplněný motoráček ,bez odstupů atd.Itálie přispívá na kola ,aby se omezila MHD a zde se zavádějí zbytečné spoje.Ne jen věc… Číst vice »
Autobusů pro seniory (i ostatní věkové skupiny) jezdí dost, na většině linek jezdí autobusy každé dvě hodiny, ve špičkách pak každou hodinu. Tento rozsah dopravy je zcela dostačující.
Jaké zbytečné spoje? Třeba vlaky na trati Chomutov – Vejprty slouží k výletům do přírody v Krušných horách, kde není civilizace a tudíž ani zařízení typu hotely nebo restaurace.
„v čase kdy kraj brečí jak nemá na dopravní obslužnost“
Poprosím o zdroj této informace. Děkuji.
P. S. turistické linky T1, T3, T5 a T6 jezdí na základě smlouvy s několikaletou platností (2017 – 2021), tzn. nemohou být jen tak jednostranně vypovězeny.
Ostatní linky jezdí na základě dlouhodobé smlouvy s příslušným dopravcem (např. v případě Vejprt dlouholetá smlouva platná nově od 12/2019).
Zdroje jsou…
Je zcela v pořádku a logické, když Ústecký kraj, trpící mnoha problémy (např. četné množství sociálně vyloučených lokalit), se snaží podporovat turistiku na svém území. Krušné hory a České středohoří mají co nabídnout i návštěvníkům z jiných částí naší země. Turistické vlaky jsou velmi dobrou možností, jak cestovní ruch podpořit.
Lidi z vyloučených lokalit nejezdí na výlety.
Umíte číst? Píšu o návštěvnících z jiných částí země.
Umim. A jak to souvisí s vyloucenymi lokalitami v UK?
Protože Ústecký kraj se snaží podporou cestovního ruchu:
1) zlepšit svoji reputaci – vyvracet mýty, že v Ústeckém kraji jsou jen důlní jámy, Chanov, Janov, Předlice apod.
2) nastartovat ekonomiku v turisticky atraktivních oblastech – a teď, po koronaviru, to bude obzvlášť třeba
TR: Lokalky na letni vikendy nastartuji ekonomiku? Vy jste asi takovy ekonom, jako kozel zahradnik. Ale zadny div u volice Burese.
A jak byste nastartoval ekonomiku Vy? Peníze se budou konečně vyměňovat a předávat, automaticky tedy dochází k nastartování ekonomiky. Nebo co mají všichni dělat? Nejezdit na výlety?
Ekonomice pomaha, kdyz jedete na vylet autem. Nebo vy pri vyletu vlakem utratite vice penez nez pri vyletu autem? Utratite +- stejne a k tomu vylet vlakem vam musi byt dotovan, pri vyletu autem dotujete stat naopak vy,nebot silne zdaneni vseho kolem automobiku. Kdyby tech turistickych vlaku byla tretina, tak by vetsina lidi jela jednoduse jinam. Doma by nesedeli. Kdo chce sedet doma, toho nenalakate ani na vylet autem co ma u baraku, natoz se hnat az na nadrazi a stresovat nejakym jizdnim radem. Nezijte v sotobubline. Ty turisticke linky jsou ciste politikum. Jejich vliv na ekonomiku je ryze zaporny.
Vliv turistických linek na ekonomiku je určitě mnohem pozitivnější než nesmyslné plýtvání financemi, jaké předvádí DPP – ale to vám jako samozvanému „DPP odborníkovi“ zjevně vůbec nevadí …
Zapomněl jste vyjmenovat ještě Labské pískovce, či České Švýcarsko, to vše se nachází na Děčínsku. Zde je nejkrásnější Česká krajina, na rozdíl od médii neustále proklamovaných dolních Čech….
Krajina ovšem aktuálně velmi nešťastná – byl jsem se tam v neděli projet autobusy (sloužícími především návštěvníkům = výletníkům, byť nejsou oficiálně nazývány „turistickými linkami“ – a lidí jezdilo dost), a co jsem viděl, mi připomnělo spíše Vysoké Tatry před roky po vichřici, jen s tím (přechodným) rozdílem, že tady ještě většina smrků usmrcených kůrovcem ještě stále stojí jako souše, takže ty nezvyklé výhledy se tady objeví převážně až teprve časem: zatím je to hodně smutný pohled …
Všiml jsem si jednoho rozdílu mezi Českým a švýcarským turistickým vlakem. Zatímco švýcarský je často provozován moderními jednotkami, český zpravidla jednotkami dvojnásobně starými než jsou v běžném provozu, které měli skončit před dvaceti lety na smetišti dějin.
Parní vlaky jsou zpravidla unikátní technika, která je krásná, ale trocha modernosti by neuškodilo i v ČR (vzor Glacier express).
Tohle je právě kouzlo turistiky. Nevím jestli by zaujalo lidí moderní klimatizované vozidlo s nemožností otevření okna.
– Otázka je, čemu říkáte „švýcarský turistický vlak“. Může jím být zážitkový spoj typu Glacier-Express, který vyloženě cílí na zahraniční klientelu včetně nadstandardních služeb. U něj není divu, že podle toho vypadají soupravy (i ceny jízdného). Nebo jestli „turistický vlak“ říkáte i běžnému taktovému švýcarskému spoji na některé z turisticky atraktivních tratí (např. do Zermattu, přes Berninu nebo pod Furkou). Zde ale platí, že posilové vozy nad rámec kmenové soupravy jsou poměrně staré (byť dobře udržované a mj. s centrálním zavíráním dveří). – Na žádné z Turistických linek Ústeckého kraje nejezdí parní vlaky. – Naopak na trati na Moldavu jezdí… Číst vice »
Na podlipansky motoracek těžko nalakas luxusní klientelu z celého světa…
„Podlipanský motoráček“ sice není součástí „Turistických linek Ústeckého kraje“ (a jezdit bude až o hlavních školních prázdninách), ale i „Podřipský motoráček“ je v principu totéž: víkendový výletnický vlak určený pro cesty za zábavou především skupinám výletníků a rodinám s dětmi, které většinou vlaky už ani neznají, a tak vhodně umožňuje jejich rodičům a prarodičům kromě zajímavého zážitku jim i ukázat, čím se v minulosti běžně jezdilo, když ještě před každou venkovskou haciendou nestála dvě luxusní SUV – nevím, co je k nepochopení na tom, že v rovinatém Polabí není třeba nabízet „Panoramiky“, když pro dobrý výhled na Říp i Středohoří… Číst vice »
No, tak hlavně za jízdu Sargans – St. Moritz (cca 100 km), 4 × Erwachsene/r, jsem na podzim platil € 184,80, a vo tom to tak nějak asi je.