S novými vlaky a rychleji. Nizozemské dráhy zdvojnásobí počet spojů mezi Bruselem a Amsterdamem
Nová jednotka ICNG pro nizozemské dráhy. Foto: Alstom
Mezi Nizozemskem a Bruselem pojede denně 47 párů vlaků.
Mezi Nizozemskem a Bruselem pojede denně 47 párů vlaků.
Stejnosměrná trakce a jezdí se také rychle!
To zrýchlenie IC Amsterdam – Brusel bude dosť nepríjemná rana pre Thalys, keďže rozdiel v jazdnej dobe na tejto trase bude už len tri minúty. Iste, Thalys bude mať stanicu viac v centre, ale to bude relevantné najmä pre turistov. Pre značnú časť biznis klientely je Zuid výhodnejší, čiže IC bude od dverí k dverám dokonca rýchlejšie.
Thalys bývá věčně kompletně vyprodaný a hrozně předražený, konkurence na této relaci bude určitě prospěšná.
Teď tam jezdí soupravy co mají z obou stran lokomotivu mj. kvůli úvrati v Bredě. Vagony řekl bych +- odpovídají tomu, co na EC jezdí u nás (běžně, nemyslím stará béčka při mimořádnostech).
Je pravda, že ta frekvence jednou za hodinu co je teď není zas taková, i na méně významných spojích je v Nizozemsku běžný takt 15 minut. Co bychom za to dali, kdybychom měli celodenní a celotýdenní takt aspoň těch 60 minut na všech významnějších tratích… I Praha-Brno je celkem ostuda co do frekvence spojů.
Vozy NS jsou staré několik desítek let a určitě vozům kategorie EC neodpovídají, ikdyž prošly modernizací. Přirovnal bych to kvalitou spíš ke starým příměstským „Lasičkám“, co provozují ÖBB.
Starší jsou určitě, ale kvalitou je to takový ekvivalent Bdpee, které na EC jezdí běžně.
Pokiaľ by bola trať Praha – Pardubice – Brno rekonštruovaná na 160 až 200km/h, jazdná doba by sa výrazne zrýchlila, boli by nasadené takéto ICNG súpravy – ten záujem by narástol. Dokonca by v špičke mohli tie vlaky premávať aj v 30 minútovom intervale…..
Nejezdí náhodou Praha-Pardubice 4 vlaky za hodinu?
O to méně by se tam ale vešlo ostatních vlaků, protože by se více „rozevřely rychlostní nůžky“.
Nizozemsko i Belgie mají o dost vyšší hustotu obyvatel. Tamní rychlíky fungují skoro jako MHD.
Praha-Brno je ve špice půlhodina, střídavě ČD a RegioJet.
Bavíme se o vlacích. Regiojet vlaky jedí jen parkrát denně, zbytek busy. Frekvence 1 za hodinu je nedostatečná
Tedy ne parkrát, ale jednou za dvě hodiny. ČD jezdí jednou za hodinu.
Ktere dalkove linky (kategorie IC) maji takt 15 minut?
Rotterdam-Amsterdam, Eindhoven-Utrecht-Amsterdam například?
To jsou myslím spíš proklady různých linek (přestup v Leidenu u každého druhého spojení Rotterdam – Amsterdam), ale těch 15 minut to dává. Akorát to vzhledem k cestovní rychlosti a existenci VRTky není až tak dálková doprava.
Tam žádná VRT není, jezdí tam klasicky vlaky VIRM, které jezdí max 140. Mimochodem, VRT v Nizozemí je strašně velký průšvih, o kterém stojí si něco načíst (od projektu Fyra až po nedávné omezení rychlosti)… Na druhou stranu ano, ten vlak je na cestování fajn, a jede těch 140 víceméně konstantně.
Však já píšu o těch VIRMech co jezdí po staré trati, které typickou dálkovou funkci nemají, protože hodně staví a protože existuje i ta VRTka. Vozidlo umí 140 ale hlavně mezi Haagem a Rotterdamem se to skoro nerozjede.
Tak hlavně ta VRTka v Nizozemí upřímně ani moc nedává smysl vzhledem k vysoké koncentraci velkých měst v ose Brusel-Antverpy-Rotterdam-Amsterdam kde všechny spoje logicky zastavují. Mezi Antverpami a Rotterdamem je to asi jen 65km VRT úseku (>200km/h) a Rotterdam-Amsterdam dokonce jen 35km, tam už to ani moc nemá smysl rozjíždět 🙂 Oproti vlaku s Vmax 200km/h jde o úsporu maximálně 10minut. Na druhou stranu vzhledem k trasování kolem dálnice už asi bylo jedno jestli se buduje na rychlost 200 nebo 300… Vlaky zajíždí do center měst často velmi nízkou rychlostí, výsledkem je cesta Brusel->Amsterdam 210km za 1h52min. Světlou výjimkou je… Číst vice »
Praha-Brno frekvence je více než dostatečná…tam je problém jiný a to v čase. Pokud je jízdní doba nadrazi-nádraží 2,5 h tak prostě je časově nekonkurenční vůči autu. K tomu je potřeba si přičíst cesty na nádraží a rázem jsem na 3,5h. Takhle to mám do naší kanceláře v Brně 2h 15 min dveře dveře…a mohu si vyjet kdy chci a s kým chci..
Frekvence Praha-Brno právě není ve večerních hodinách ani jednou za hodinu a přípoje na to jako naschvál nenavazují. Např. do ČB jezdí těch vlaků v některé časy daleko víc.
Ono to jednou za hodinu před den je kvůli věčným zpožděním taky dost relativní, poslední dva roky se velmi často stávalo, že jely po dvou hodinách dva vlaky hned za sebou…
Jsem několikrát zažil hlášení v rozjezdu, že se čeká na zpožděný přípoj, pak se z nádražní budovy začali hrnout lidé.