S novými vlaky a rychleji. Nizozemské dráhy zdvojnásobí počet spojů mezi Bruselem a Amsterdamem

Nová jednotka ICNG pro nizozemské dráhy. Foto: AlstomNová jednotka ICNG pro nizozemské dráhy. Foto: Alstom

Mezi Nizozemskem a Bruselem pojede denně 47 párů vlaků.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marcel Štancl

Stejnosměrná trakce a jezdí se také rychle!

Samo

To zrýchlenie IC Amsterdam – Brusel bude dosť nepríjemná rana pre Thalys, keďže rozdiel v jazdnej dobe na tejto trase bude už len tri minúty. Iste, Thalys bude mať stanicu viac v centre, ale to bude relevantné najmä pre turistov. Pre značnú časť biznis klientely je Zuid výhodnejší, čiže IC bude od dverí k dverám dokonca rýchlejšie.

Petr Jetelina

Thalys bývá věčně kompletně vyprodaný a hrozně předražený, konkurence na této relaci bude určitě prospěšná.

User

Teď tam jezdí soupravy co mají z obou stran lokomotivu mj. kvůli úvrati v Bredě. Vagony řekl bych +- odpovídají tomu, co na EC jezdí u nás (běžně, nemyslím stará béčka při mimořádnostech).
Je pravda, že ta frekvence jednou za hodinu co je teď není zas taková, i na méně významných spojích je v Nizozemsku běžný takt 15 minut. Co bychom za to dali, kdybychom měli celodenní a celotýdenní takt aspoň těch 60 minut na všech významnějších tratích… I Praha-Brno je celkem ostuda co do frekvence spojů.

Petr Jetelina

Vozy NS jsou staré několik desítek let a určitě vozům kategorie EC neodpovídají, ikdyž prošly modernizací. Přirovnal bych to kvalitou spíš ke starým příměstským „Lasičkám“, co provozují ÖBB.

Juraj

Starší jsou určitě, ale kvalitou je to takový ekvivalent Bdpee, které na EC jezdí běžně.

ICE_Laco

Pokiaľ by bola trať Praha – Pardubice – Brno rekonštruovaná na 160 až 200km/h, jazdná doba by sa výrazne zrýchlila, boli by nasadené takéto ICNG súpravy – ten záujem by narástol. Dokonca by v špičke mohli tie vlaky premávať aj v 30 minútovom intervale…..

Jiří Kocurek

Nejezdí náhodou Praha-Pardubice 4 vlaky za hodinu?

xyz

O to méně by se tam ale vešlo ostatních vlaků, protože by se více „rozevřely rychlostní nůžky“.

Josef Trögl

Nizozemsko i Belgie mají o dost vyšší hustotu obyvatel. Tamní rychlíky fungují skoro jako MHD.
Praha-Brno je ve špice půlhodina, střídavě ČD a RegioJet.

Jen tak tak

Bavíme se o vlacích. Regiojet vlaky jedí jen parkrát denně, zbytek busy. Frekvence 1 za hodinu je nedostatečná

Jen tak tak

Tedy ne parkrát, ale jednou za dvě hodiny. ČD jezdí jednou za hodinu.

Anonym

Ktere dalkove linky (kategorie IC) maji takt 15 minut?

Dominic

Rotterdam-Amsterdam, Eindhoven-Utrecht-Amsterdam například?

Twix

To jsou myslím spíš proklady různých linek (přestup v Leidenu u každého druhého spojení Rotterdam – Amsterdam), ale těch 15 minut to dává. Akorát to vzhledem k cestovní rychlosti a existenci VRTky není až tak dálková doprava.

ondrej

Tam žádná VRT není, jezdí tam klasicky vlaky VIRM, které jezdí max 140. Mimochodem, VRT v Nizozemí je strašně velký průšvih, o kterém stojí si něco načíst (od projektu Fyra až po nedávné omezení rychlosti)… Na druhou stranu ano, ten vlak je na cestování fajn, a jede těch 140 víceméně konstantně.

Twix

Však já píšu o těch VIRMech co jezdí po staré trati, které typickou dálkovou funkci nemají, protože hodně staví a protože existuje i ta VRTka. Vozidlo umí 140 ale hlavně mezi Haagem a Rotterdamem se to skoro nerozjede.

PetrN

Tak hlavně ta VRTka v Nizozemí upřímně ani moc nedává smysl vzhledem k vysoké koncentraci velkých měst v ose Brusel-Antverpy-Rotterdam-Amsterdam kde všechny spoje logicky zastavují. Mezi Antverpami a Rotterdamem je to asi jen 65km VRT úseku (>200km/h) a Rotterdam-Amsterdam dokonce jen 35km, tam už to ani moc nemá smysl rozjíždět 🙂 Oproti vlaku s Vmax 200km/h jde o úsporu maximálně 10minut. Na druhou stranu vzhledem k trasování kolem dálnice už asi bylo jedno jestli se buduje na rychlost 200 nebo 300… Vlaky zajíždí do center měst často velmi nízkou rychlostí, výsledkem je cesta Brusel->Amsterdam 210km za 1h52min. Světlou výjimkou je… Číst vice »

To je jedno

Praha-Brno frekvence je více než dostatečná…tam je problém jiný a to v čase. Pokud je jízdní doba nadrazi-nádraží 2,5 h tak prostě je časově nekonkurenční vůči autu. K tomu je potřeba si přičíst cesty na nádraží a rázem jsem na 3,5h. Takhle to mám do naší kanceláře v Brně 2h 15 min dveře dveře…a mohu si vyjet kdy chci a s kým chci..

User

Frekvence Praha-Brno právě není ve večerních hodinách ani jednou za hodinu a přípoje na to jako naschvál nenavazují. Např. do ČB jezdí těch vlaků v některé časy daleko víc.
Ono to jednou za hodinu před den je kvůli věčným zpožděním taky dost relativní, poslední dva roky se velmi často stávalo, že jely po dvou hodinách dva vlaky hned za sebou…

Jiří Kocurek

Jsem několikrát zažil hlášení v rozjezdu, že se čeká na zpožděný přípoj, pak se z nádražní budovy začali hrnout lidé.