S novými railjety přes Brenner. Rakouské dráhy propojily Mnichov s Itálií

Railjet nové generace v Innsbrucku. Foto: ÖBBRailjet nové generace v Innsbrucku. Foto: ÖBB

Nasazování nové generace railjetů na mezinárodní trasu je postupné, zatím jde o dva páry spojů denně.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtěch

Je otázka zda bude fungovat restaurace i v noci. Mě se tuto středu v ICE 110 , ze jídelna čase 22.00-4.30 (Berlin) byla zavřena, nekoupíte si ani pití a napíšete se tak max na záchodě z kohoutku

ythomas_ct

Zajímaly by mě dvě věci:
1) Jezdí už to i sunuté? (Předpokládám, že zatím nikoliv…)
2) Copak to tahá? (Předpokládám, že 1216.0 ÖBB…)

Nocni_spoje

Odpovedi:
1) Ne, schvaleni pro Nemecko a Rakousko se ocekava ca. ke konci roku. V Italii to bude trvat vyrazne dele.
2) 1216, pripadne 1116 mezi Innsbruckem a Mnichovem, kdyz neni dost 1216tek. Umi to tahat i “italizovane” Vectrony (mely by se brzy objevit i v turnusu).

J.Š.Hájek

Marně hledám jízdní čas z Mnichova do cílových stanic ?

Luboš Beneš

Mnichov – Verona cca 5,5 hodiny, Bologna 6:45

Addams

Je spravne pocitat do kapacity vlaku sedacky ve spajzu? Bude na nich nekdo (ten samy clovek / lide) sedet treba celou trasu Mnichov – Benatky (- Rim)?

Jaaa

Ten novej čumák se jim teda na starou kastli zrovna moc elegantně napojit nepovedlo.

Bert

No, starou… Na rozdíl od railjetu 1. generace a třeba i Comfortjetu, které mají hranatou střechu, má railjet 2. generace střechu zaoblenou. U Comfortjetu se „starou kastlí“ mi to napojení přijde povedenější.

David

Není těch 12 míst v palubní restauraci málo?

Jan

Je, zvlášť když si člověk uvědomí, že RJ2 má o dost větší kapacitu než původní RJ. Ale úkol zněl jasně: narvat tam co nejvíc sedaček pro platící cestující. Takže jídlo se má konzumovat na vlastním místě, což je v kombinaci s délkou soupravy a mnoha schody fakt super plán. V první třídě má kmitat personál a v druhé si to mají odnést sami cestující.

Jan

Snad to trochu zlepší napjatou situaci ve vozovém parku ÖBB. Na vlacích IC se často objevují vozy CityShuttle, které cesty delší než hodinu fakt nejsou vhodné. Občas zaskakuje i Talent nebo Desiro ML.
I když se tím uvolní zatím jen dvě soupravy dálkových vozů, tak to půjde znát.

Nocni_spoje

Vzhledem k tempu odstavovani vozu u ÖBB to zlepsi situaci rak na tyden :(. Jsem zvedavy kolik parady udela Leos s temi exDB vozy u ÖBB.

Avlaky

Má to co spojeni s ECM? Ta nahlá nedostatečnost vlastních IC vozu?

Jan

Vzhledem k tempu budování Brennerského úpatního tunelu si ještě vrchem dost zajezdí…

Cupra

Až bude tunel, tak vozidla už budou mít. My třeba máme trať na 200km/h pro klopidla, která tam nikdy jezdit nebudou.

Jaaa

Ale “je na to předpis” a i to se žel u nás jako velký výdobytek počítá…

Addams

Veta ma spravne znit: „My třeba máme trať na 200km/h pro klopidla, se kterymi tam ČD jezdit nechteji.“ = kdo chce, ten muze.

Berhof

Aby dávalo smysl z hlediska ČD nasadit Pendolina na jih , tak by musely inkasovat adekvátní cenu/km od ministerstva dopravy. Což se nestane.

Leinad

A je jiný dopravce, který tam.chce jezdit s klopidly?