S novými railjety přes Brenner. Rakouské dráhy propojily Mnichov s Itálií
Railjet nové generace v Innsbrucku. Foto: ÖBB
Nasazování nové generace railjetů na mezinárodní trasu je postupné, zatím jde o dva páry spojů denně.
Je otázka zda bude fungovat restaurace i v noci. Mě se tuto středu v ICE 110 , ze jídelna čase 22.00-4.30 (Berlin) byla zavřena, nekoupíte si ani pití a napíšete se tak max na záchodě z kohoutku
Zajímaly by mě dvě věci:
1) Jezdí už to i sunuté? (Předpokládám, že zatím nikoliv…)
2) Copak to tahá? (Předpokládám, že 1216.0 ÖBB…)
Odpovedi:
1) Ne, schvaleni pro Nemecko a Rakousko se ocekava ca. ke konci roku. V Italii to bude trvat vyrazne dele.
2) 1216, pripadne 1116 mezi Innsbruckem a Mnichovem, kdyz neni dost 1216tek. Umi to tahat i “italizovane” Vectrony (mely by se brzy objevit i v turnusu).
Marně hledám jízdní čas z Mnichova do cílových stanic ?
Mnichov – Verona cca 5,5 hodiny, Bologna 6:45
Je spravne pocitat do kapacity vlaku sedacky ve spajzu? Bude na nich nekdo (ten samy clovek / lide) sedet treba celou trasu Mnichov – Benatky (- Rim)?
Ten novej čumák se jim teda na starou kastli zrovna moc elegantně napojit nepovedlo.
No, starou… Na rozdíl od railjetu 1. generace a třeba i Comfortjetu, které mají hranatou střechu, má railjet 2. generace střechu zaoblenou. U Comfortjetu se „starou kastlí“ mi to napojení přijde povedenější.
Není těch 12 míst v palubní restauraci málo?
Je, zvlášť když si člověk uvědomí, že RJ2 má o dost větší kapacitu než původní RJ. Ale úkol zněl jasně: narvat tam co nejvíc sedaček pro platící cestující. Takže jídlo se má konzumovat na vlastním místě, což je v kombinaci s délkou soupravy a mnoha schody fakt super plán. V první třídě má kmitat personál a v druhé si to mají odnést sami cestující.
Snad to trochu zlepší napjatou situaci ve vozovém parku ÖBB. Na vlacích IC se často objevují vozy CityShuttle, které cesty delší než hodinu fakt nejsou vhodné. Občas zaskakuje i Talent nebo Desiro ML.
I když se tím uvolní zatím jen dvě soupravy dálkových vozů, tak to půjde znát.
Vzhledem k tempu odstavovani vozu u ÖBB to zlepsi situaci rak na tyden :(. Jsem zvedavy kolik parady udela Leos s temi exDB vozy u ÖBB.
Má to co spojeni s ECM? Ta nahlá nedostatečnost vlastních IC vozu?
Vzhledem k tempu budování Brennerského úpatního tunelu si ještě vrchem dost zajezdí…
Až bude tunel, tak vozidla už budou mít. My třeba máme trať na 200km/h pro klopidla, která tam nikdy jezdit nebudou.
Ale “je na to předpis” a i to se žel u nás jako velký výdobytek počítá…
Veta ma spravne znit: „My třeba máme trať na 200km/h pro klopidla, se kterymi tam ČD jezdit nechteji.“ = kdo chce, ten muze.
Aby dávalo smysl z hlediska ČD nasadit Pendolina na jih , tak by musely inkasovat adekvátní cenu/km od ministerstva dopravy. Což se nestane.
A je jiný dopravce, který tam.chce jezdit s klopidly?