S měsíčním předstihem skončila přestavba brněnského přednádraží

Brněnské přednádraží po úpravě. Pramen: FB Piráti BrnoBrněnské přednádraží po úpravě. Pramen: FB Piráti Brno

Po téměř šesti letech bylo odstraněno zábradlí, které bránilo lidem přecházet nejkratší cestou od tramvaje před nádražní halu a do ní.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Skládaný

Naprostá prasárna je ovšem nesmyslně velká šířka asfaltového pásu („vozovky“) na straně Letma, která činí odhadem cca 5 metrů. Bohatě by stačila šířka jízdního pruhu 3 metry a další dva metry mohly jít ve prospěch dlážděné plochy pro chodce či přetížené nástupní plochy tramvajové zastávky. Toto bude sloužit pouze k divokému parkování a vypadá to ošklivě (asfalt vizuálně evokuje spíše dálnici, než sdílenou resp. pěší zónu).

Mr.Zout

Moje řeč, i vizuálně řidiči aut pak hůře nechápou, že jsou v pěší zóně (max 20 km/hod.), kde navíc v drtivé většině nemají co dělat – značení ignorují.

Prostě neandrtálci z ODS X let blokovali pěší zónu, aby to udělali po svém: dopadlo to jako vždy.

jva

Nevím, jak moc poklesne provoz, když velké procento (aspoň v centru Olomouce) „zásobování“ jsou (před Covidem kromě pizzy neexistující) různí rozvozci jednotlivých jídel (vyšperkováno jednostopými rozvozci i na chodnících).

Mir

Takže zde zábradlí být nemusí, ale odstranit ho na nově opraveném Mendlově náměstí je stále problém…

Zlámalík

Protože je NOVĚ opraveno. Počkejte, až to bude šest let, sundají ho taky.

Niko

Díky bezdomovcům a feťákům ten prostor od hlaváku po Vaňkovku bude vždycky odporný, i kdyby ho postavili z mramoru. Pokaždé když přijedu do Brna a vyjdu z nádraží, dávám si bacha abych nezakopl o bezďáky ležící na zemi a nešlápl do jejich výkalů…. Chudáci ti kdo tam musí procházet denně, nedejbože s dětmi.

David

Jeden by Brno obdivoval za to jak zvládlo skloubit tramvaj a pěší zónu v Masarykově. Škoda, že takto odvážné řešení nejsou schopni udělat před nádražím. Tato rekonstrukce se tomu sice přiblížila, ale je stále jen na půli cesty. Tam má být pěší zóna, omezená rychlost tramvají, a žádné, ale opravdu žádné, zábradlí.

Jiří Kocurek

Sice tam má být pěší zóna, ale taky je potřeba tou pěší zónou protáhnout autobusy NAD a nějak vozit zboží do teň nádražních prodejen. Ne, tištěné jízdní řády tam nikdo MUVkou vozit nebude.

nekdo

ne, skutečně to není potřeba. máme ÚAN a na ten není potřeba jezdit kolem nádraží. terminál u Grandu měl být dávno zrušen.

David

I kdyby nebyl zrušen, není důvod na něj přijíždět tak že projíždíte přednádražím.

Pavel Skládaný

Správně, sen o odsunu autobusového nádraží je dávno splněn a přesto se stále najdou duševně zpozdilí dopravci, kteří se cpou ke Grandu a svými velkými kraksnami obtěžují lidi na přednádraží.

Vojtěch

V Brně před nádražím prostě má být pěší zóna. Zároveň tak i problém v kulturní odlišnosti. Řidiči jezdí stejně jako v Praze před 30 lety a ušetřena sekunda blokuje dopravu na hodiny. Tramvaje zde jezdí taky v závodním režimu místo toho aby jezdili jako v zóně intenzivní pěší zóny. O noční Turovačce a noční mrazy to autobusů se píšou i divadelní hry a čekám kdy o tom bude celovečerní film. Kulturní změna se bude muset kromě stavební části stát i v hlavách cestujících a uživatelů, Včetně řidičů všech typů dopravní prostředku

Michal Bartoníček

Není to sice žádná sláva, ale pořád lepší než nic. Kvituju to ponechání zábradlí mezi směry obou tratí, protože tohle je úplně jiný případ, než o čem píšou předřečníci. Těch tramvají tam jezdí opravdu hodně a není možné, aby se kaštani procházeli mezi soupravami a zdržovali jejich provoz. Víc by to chtělo upravit prostor za těmi podchody.

Tealc.EU

Může mi někdo vysvětlit v čem je rozdíl? Vyměnil se chodník (mimochodem je zcela jiný než ve vizualizaci) a jsou tam nové sloupky. A z avizované bezpečné a bezbariérové pěší zóny se jak je u nás zvykem stal jen nesplněný slib. 🙄 Mezi novým chodníkem a vozovkou je minimálně 5 cm rozdíl takže vozíčkáři mají stejně smůlu a auta se tam prohání jako dříve. Jediný rozdíl je v tom že před opravou lidi skákali pod kola aut jen na jednom místě, nyní skákají po celé délce nástupiště. Zrovna včera tam jeden řidič houkal jako blázen, jelikož přískoky poskakoval od Letma… Číst vice »

Igor Mauricio

Přitom by úplně stačilo dát to zábradlí všude a zamezit tak úrovňový pohyb lidí z nástupišť MHD do odbavovací haly vlakového nádraží – ostatně, je tam podchod, není vůbec důvodné přecházet úrovňově.

Ale jinak teda nějak taky nevidím žádný extra rozdíl, že by musel někdo nutně stříhat pásku a mluvit do televize, že tu máme něco nového, z čeho si sednou občané Brna na zadek.

Frantisek

Jasně, všechny pěší honit zacházkou po schodech nahoru a dolů, tomu říkám vstřícnost vůči těm, kteří využívají šetrnější způsoby dopravy, či chtějí v ulici prostě jen pobývat. Ulice však není autodráha.

PeS

A tam není „tvrdý“ zákaz – přejezd Letmo – Nádražní-Masarykova ?

Kleist

Co třeba na ty lavičky přidělat takovou tu opěrku aby si na ni nešlo lehnout.

David

Řešení bezdomovectví podle ODS: Zrušíme sociální programy (e.g., Housing First) a potom nainstalujeme bodáky. Ne takto se bezdomovectví řešit nedá.

rastr

To zábradlí mezi kolejemi je opravdu bizár. Vedení města tak dává svým občanům najevo, že si o nich myslí, že jsou nesvéprávní idioti.

Tealc.EU

Jenže oni z větší části skutečně jsou 🥺 Postavte se tam na 10 minut a počítejte kolik lidí se rozhledne než vejdou na koleje nebo vozovku. Většina čumí do mobilu a jdou.

Frantisek

Možná jsou zvyklí, že je zábradlí vždy bezpečně nasměruje…

Gunduľ neubiješ

Není zábradlí? Tak to budou celkem urcite stovky mrtvých chodců, zejména rodičů z kočárky jenom za dnešek!

Gunduľ neubiješ

Za dnešek další stovky mrtvých! Tímhle tempem bude Brno do tří let naprosto kompletně vybité!!! Ještě že na Mendláku nám úřední blahorodí nechalo postavit dost zábradlí. I kdyby to zachránilo jediný život…..

Tomáš

To je tu v diskuzi nějaká mánie proti zábradlí? Na fotkách ho vidím tam, kde má být, aby lidé nechodili přes místa, kde často jezdí tramvaje, ale chodili o kousek dál, kde objedou tramvaj, která už stojí na zastávce.
Tedy, toto zábradlí o dost zrychlí provoz.

Juraj

Proč by tam mělo být? V Olomouci před nádražím zábradlí není, lidé tam neumírají. V Praze na I. P. Pavlova zábradlí není, lidé tam neumírají. V Drážďanech taky není. a taky v pohodě. Že by zrovna Brno bylo víc kamikadze?

Naopak, daleko dřív pod šalinu skočí ten, kdo nestíhá a musí to obíhat. Tohle je prostě zakořeněná demence vedení Brna.

Původní Aleš

Ač souhlasím, že zábradlí jsou demence, tak bych rád dodal, že na Pavláku se přestupuje v rámci jednoho chodníku nebo na/z metro/metra, kdežto v Brně před nádražím se přestupuje z perónu na perón přes jedoucí šaliny, což je sakra rozdíl.

Jan

Na severu u náměstí přechází desítky lidí před každou tramvají, na jihu u magistrály méně ale také. Ne každý se orientuje který výstup kam vede, hlavně u tursitů kteří tam jsou poprvé. Ale vemte si jiné příklady, Karlovo náměstí, Václavské náměstí, hlavní nádraží, tam všude hromadně lidi přechází.

Michal Bartoníček

V Olomouci před nádražím není takový provoz a situace je tam přehlednější. V Praze na I.P.Pavlova jsou jen dvě koleje a v Drážďanech taky.
Takže pod tramvaj kvůli zábradlí skočit nemůže.

Původní Aleš

Jojo, před šalinou je potřeba občana chránit, ale platí to jen pro přednádražní prostor, o pár metrů dál na Masaryčce už ty šaliny nejsou nebezpečné, jezdí na pěší zóně bez zábradlí.

Michal

Je to jen smutné torzo původního záměru. Mezi Letmem a budovou nádraží měl být přechod, není. Lidi dál chodí okolo zábradlí o motají se mezi šalinama. Většina zábradlí zůstala. Ze silnice u Letma je pěší zóna, jezdí tam kde, kdo. Při jízdě od N. Sadů je zákaz odbočení vlevo (kromě dopr. obsluhy), odbočuje tam kde, kdo. MP Brno nic neřeši. Tak jako všechny přestupky v centru. Ach jo ……

Původní Aleš

V centru? Brněnské městapo neřeší nic nikde a na dotaz/připomínku má jen výmluvy. Ohrožování chodců na pěších zónách, jízda v protisměru, parkování na chodnících, blokování IZS, absolutní nezájem. Když mimo Brno řeknu, co mi vždy odpověděli na kritiku jejich práce, tak se všichni můžou uchlamat.

Studý Chudent

Tolik k orgánu, který daňové poplatníky stojí půl miliardy ročně (to jest 1000kč na minutu).

Ředitel MP Oprchal by měl rezignovat

Původní Aleš

Ještě bych dodal, že jsem v Brně žil v letech 2011-2016, teď tam už jen sporadicky dorazím na návštěvu. Ale IMHO se od té doby na práci městapa nic nezměnilo. Nemakačenka na procházce.

W14

On tady asi z města Rrna nikdo nechodí, ale – chlubit se, že to stihli o měsíc dříve, j když to tak mělo být od začátku, je na palici; – k čemu mi je (teda mně ne, ale myslím to obecně), že to je teď bezbarierové, když defakto za ty minulé roky a neschopnost t tím něco dělat dost výrazně ubylo vozíčkářů, kteří jezdí MHD, otázkou je, zda jím tohle pomůže vrátit se k MHD; – v roce 2013 (nebo tak nějak) byl den bez aut u nádraží, fungovalo to, tak spíše řečnická – proč se to takhle neudělalo komplet…;… Číst vice »

lojza

ten bezdomáč na fotce…
změna žádná, do měsíce to bude pochcaný, poblitý a špinavá

Honza P

Hurá, zábradlí zůstalo 🙂
Jeho přítomnost totiž zajišťuje rotaci Země, jas Slunce a celkově stabilitu vesmíru. Jiný důvod jeho neodstranění si totiž nedovedu představit. Hlavně, že se chlubíme odstraněním bariér 🤔

trafopajka

zábradlí možná ubylo, ale pořád jich tam je, že by stačila na brněnskou kopii Eiffelovy věže

Fandík

Tam měli udělat větší zásah do úprav. Projíždí tak x dálkových autobusů jak RegioJet , tak Flixbus apod. na Grand. A kvůli taxikářům a někdy blbě parkujícím lidem, který je to jedno, my řídící neprojedeme nebo si rveme gumy o obrubník ☝️. Kdyby se vše přesunulo na Zvonařku, tak by to řadu věcí vyřešilo. Grand už na kapacitu nestačí

Tomáš Gottschalk

Na Zvonařku jede jedna linka šaliny, ke grandu 8.

Frantisek

K dálkovým cestám by měl stejně sloužit přednostně vlak. Akorát, že právě nádraží se chystají přesunout k té jediné „elektrišalinii“, zatímco „nácestí“ nechají i u těch osmi.

Gunduľ neubiješ

Vaše traumata bych nechtěl mít…..

Igor Mauricio

Já jsem vždycky jezdil přes koleje, bylo to rychlejší, jednodušší a lépe průjezdné. Ten průjezdný profil na začátku esíčka před vchodem do budovy hl.n. není nic moc ani když tam nikdo neparkuje (a že tam parkuje někdo dost často, samozřejmě na blikačkách, takže je to cajk – hlavně, že MP má (mělo?) hned vedle služebnu).

Xena Warrior

Řidiči osobáků si rvou gumy tam, kde projíždí 15metrové tříosé autobusy?

Frantisek

Řekl bych, že připomínka je právě od řidiče autobusu. 🙂