S Libeňským mostem jsme v časové tísni. Oprava by vše zpozdila, říká šéf TSK

Libeňský most. Foto:Wikimedia CommonsLibeňský most. Foto:Wikimedia Commons

Technická správa komunikací (TSK) čeká na čtvrteční verdikt zastupitelstva, zda se bude stavět místo Libeňského mostu úplně nový nebo ještě

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kp

Není to jednoduché, ale zvážil bych dva mosty, nové mosty. Jeden mezi Hlávkovým, a druhý mezi Barikádnickým. Jednomu z nich bych dal přednost. Až by byl hotový, zavřel bych Libeňský a zahájil rekonstrukci. Souběžně bych zahájil výstavbu druhého nového mostu.
U nás se stále nesmyslně bourá staré dobré, viz mosty na dálnici, které mohly sloužit dál, a paralení několikapruh s novými mosty mohl být budován na trase, která by dálnici v uvedeném úseku zdvojovala. Nákladní doprava by používala staré dlouhé a směrově často zbytečně zvlněné úseky, osobní, a tedy i autobusová naopak nové zkrácené úseky.

Honza

Je zajimave, ze se bude delat rekonstrukce, pri ktere zustanou jen pilire a vznikne uplne jiny most. Proc tedy nepolozit panu rediteli otazku, proc neudelat rekonstrukci, pri ktere zustanou jen pilire, ale vznikne kopie nebo variace na stavajici ceneny most? K tomu trochu v tom vsem zanika fakt, ze dnes je most 1+1, ale TSK chce 2+2, i kdyz je to kvuli situaci v libni a holesovicich k nicemu.

železničář v důchodu

To cílené „zanikání“ chystaného zbytečného a Čižinským logicky a správně odmítaného rozšíření mostu je evidentně jedním z hlavních účelů „mlžení“, které Dolínek a TSK produkují …

Martin1

S Libeňským mostem jsme v časové tísni… a není to takhle náhodou právě vina TSK, která o špatném stavu mostu dlouhodobě věděla? Holt, měla víc tlačit na pilu, zejména u pražských politiků.

Jarda

A proč se nechají pilíře, když je to ze šizenýho betonu?

Vít Jůza

Tak jsem se dočetl, že se nebude dělat rekonstrukce, ale rekonstrukce…

david.t

Šlo by vyzpovídat i někoho třeba z iniciativy Libeňský most Nebourat, Nerozšiřovat nebo obecně ze zastánců rekonstrukce, aby uvedl na pravou míru některá zavádějící tvrzení v tomto rozhovoru?

ApolloXI.

Chci vidět nějaký most ze současných betonových rychlokvašek spotřební architektury, který bez zásadní údržby a potřebných oprav vydrží takřka sto let :-D. Nestarat se, neudržovat, nechat chátrat, je přeci jasné, že s tímto typickým reálsocíkovským přístupem jsou pak náklady na opravu zchátralé stavby mnohem vyšší než-li by byly při prováděných průběžných opravách.

Jen tak

sto let vydrzi prakticky jakykoli i dnes postaveny most.

Vít Jůza

Jen tak: mám za to, že Most barikádníků se nedávno boural, a místo něj stavěl jiný, už ne pro tramvaje, ale pro dálnici …. není to ani 50 let, a už se v článku píše, že se s ním také bude zanedlouho muset dělat něco zásadnějšího. Spadlé trojské lávce také snad ani 100 roků nebylo. I Libeňskému mostu je necelých 90. Tedy s tou stoletou výdrží mostů je to pravda možná tak zhruba, ale přece jen s nějakými otazníky a vykřičníky.

Tomáš

Apollo: Pokud něco postavíte a necháte to sto let stát bez údržby, pravděpodobně to vydrží, pokud to nebude mít enormní zatížení. Postavte si na zahradu maringotku a 100 let klidně stát bude. Rozhodně se tim ale nebudete chlubit. To, že něco nespadne rozhodně neni žádná měrná mince kvality, tím spíš u mostu, kde se brutálně šetřilo už při stavbě. Ten most má daleko menší vytíženost než např. most Barikádníků (pár tramvají a aut je prd v porovnání s třípruhovou magistrálou včetně nákladní dopravy téměř 24 hodin denně, byť je ten most s tím účelem projektovanej). Navíc mi ještě žádný přechytračelý… Číst vice »

K.S.

No a kdy ten most pro dálnici dělali? Ono se totiž často na stavbách dřív stávalo že se tam nakradlo na vilku, třeba budova FSI VUT musela být nedávno celá zpevněna protože se zjistilo že ten beton nemá deklarované vlastnosti protože se kradl cement atd.

železničář v důchodu

Tomáš:
Zajímavé je, že včera v podvečer v ČRo Zdeněk Lukeš tvrdil, že i podle odborníků z Kloknerova ústavu část mostu nad Vltavou není ani zdaleka v tak havarijním stavu, jak „se“ tvrdí – a ostatní lze zrekonstruovat relativně snadno (viz: http://www.rozhlas.cz/radiozurnal/dvacetminut/_zprava/stavet-novy-libensky-most-praha-si-zadne-podprumerne-dilo-nezaslouzi-upozornuje-zdenek-lukes–1796621 ).

Tomáš

železničář: Hledal jsem konkrétní zdroj, marně. Vyhledávače jsou zasekané různými zprávami a k něčemu se zpětně dobrat je pro mě v tuhle hodinu už asi nemožný. Fakt je ten, že informací je momentálně příliš. Kromě médií (který se chytají každý zprávy, což je z jejich podstaty správný) se pak propíraj někdy až nekritický informace od lidí z tábora „Nerozšiřovat, nebourat!“, na druhý straně nekritičtí bourači v čele s Dolínkovým expertním týmem, který nikdo neviděl. Je dost těžký se něčeho dobrat a tím spíš mě mrzí, že ačkoliv Kloknerův ústav provedl podrobnou expertýzu, melou se po internetech tuny protichůdnejch informací a… Číst vice »