Z rozhovoru s ředitelem JLV DOTAZ:Máte nějaký pomyslný limit pro délku linky, kde ještě bistrovůz dává smysl? Ptáme se proto, že dráhy je chtějí zavádět na dalších expresech, třeba Jižním. REAKCE: To je složitá otázka, primárně jde o věc dopravce. Je ale dobře, když to konzultuje s dodavatelem cateringu. Záleží na více faktorech, například jak často vlak zastavuje. Když staví každou půlhodinku, tak klientela v jídelním voze je úplně jiná a chová se jinak, než když vlak dvě hodiny nestaví. DOTAZ: V čem je rozdíl? REAKCE: Když zastavuje často, tak lidé konzumují něco rychlého, třeba jen kávu. Dobře je rozdíl… Číst vice »
ušatá
3 let
Že bych jako cestující byl nadšený z nějakých automatů namísto „lidské“ obsluhy s tím, že si mohu leccos objednat, nechat poradit, vysvětlit apod.?
vždyť jo, host musí počkat, až hospodský ve vagonku pořeší evidenci, neboť „všetci kradnú“ … tomto je automat jednodušší/líp zvládá evidenci viz z rozhovoru s ředitelem JLV „DOTAZ:Naopak tvrdý alkohol nabízíte jen na českých trasách, zato Maďaři ho prodávají po celé Evropě. Tam je nějaký problém s daněním? ODPOVÉĎ: To je téma na celý článek. My děláme 48 daňových přiznání ročně ve všech státech, kam jezdíme, musíme mít všude založené účty a některá přiznání musíme podávat v tamních jazycích, například v maďarštině. Problém je v tom, že se musí určit místo spotřeby, protože každá země má svoje vlastní DPH. Určit… Číst vice »
Nevím, jaké máte zkušenosti, ale já jsem byl zatím s obsluhou v jídelních vozech naprosto spokojen. A to i při dotazech na konkrétní jídla, jejich složení, úpravu apod. Takže za mne palec nahoru.
Pája
3 let
Rád si cestou vlakem v ČR vypiju kafíčko a nějaké to nealko i v případě, že jsem po jídle. Beru to prostě jako příjemný bonus. Pokud vlak jídelák nemá, nevadí. Automaty by ovšem v dnešní době Panterové mohly nabízet větší sortiment. Francouzům jejich TGV závidím už celá desetiletí. Na jihu Francie je – vypadlo mi jméno – dokonce nádraží až u pláže. Sice to není VRT, ale zajíždí tam TGV.
tarten
3 let
Chodívám do sámošky, kde je v chlaďáku asi 8 druhů obědů „ve vaničce“ do mikrovlnky. Kdyby bylo k dispozici tohle + mikrovlnka (je mi jedno jestli samoobslužná nebo nějakým stewardem) + automat na teplé nejen kafové pití, stačilo by mi to.
To je vaše osobní zkušenost a preference, která podle mne (a řady dalších „minusujících“ čtenářů) není moc rozšířená.
Já osobně bych si takové předpřipravené jídlo z polotovaru moc nedal. To je jako rozdíl mezi zamraženou a čerstvě udělanou pizzou – rozdíl v kvalitě je obrovský.
Je možné, že vám takové jídlo stačí, nijak vás nekritizuji. Ale v rychlovlaku bych čekal trochu lepší servis.
(nicméně možnost mikrovlnky a ohřát si tam cokoliv, včetně mateřského mléka, proč ne)
A jak myslíte, že hotovky v jídelních vozech fungujou? Ne opravdu tam afaik kuchař nekmitá od tří od rána v odstaveným vagónu, aby ráno měl čerstvou gulášovku na snídani a později svíčkovou. Vařej to na základně ve velkým, šokově zchladěj a ve vlaku před podáváním ohřejou. A není na tom nic špatnýho, zrovna u dlouho vařenejch/pečenejch „omáčkovejch“ jídel nebo polévek se tímhle kvalita nijak významně nesnižuje, někdy možná i naopak (viz pravidlo o guláši lepším druhej den od uvaření, než ten první). Záleží na tom, jak dobrej kdo udělá ten „polotovar“… Ten se dá udělat velmi dobře i mizerně… Možná… Číst vice »
Os5600
3 let
Kdysi dávno jsem spoustu cestujících slyšel si stěžovat na ceny jídel v českých jídelních vozech a to v rámci Happy Hours. Přes léto jsem prošel několik restaurací a ty průměrné ceny za jedno jídlo se též pohybují již někde od 130 korun, tudíž ten rozdíl mezi JLV a obyčejnou restaurací třeba dole pod Karlštejnem se tímto podařilo smáznout. Otázkou je jak dlouho se podaří JLV udržet ceny v rámci Happy Hours na aktuální úrovni. Jinak já nemám problém si za kvalitní gastronomii připlatit, se zkaženými bagetami nejen z automatu v práci nebo na nádraží, dokonce i z trafik a obchodů… Číst vice »
Jestli ono to taky nebude tím, že na tom západě maj (aspoň na těch větších nádražích, kde staví dálkový vlaky) trochu jinou úroveň nabídky, než jen trafiku s prošlýma bagetama… Schválně někdy sedněte na vlak a zkuste si koupit něco k jídlu třeba v Berlíně na hlavním. Nebo stačí i Drážďany…
… ani na toaletu tam člověk nemůže, neboť není zájem cestujících = skončili celníci i vedlejší lokálka.
A tento trend bude pokračovat i na dalších nádražích. Buďto služby na nádru vyhovují i místním (viz slušně zásobená sámoška hned u nádru v Hodoníně) anebo na nádru tam není pořádného, neboť se neužití – viz např. nádraží na hlavní lince mezi Břeclaví a Brnem
Mluvím o jídle v pevném stavu, nikoliv o kalorických nápojích které nezasytí, přestože jde o pití charakteru rozpuštěného sladidla (tj. dodají kalorie/kJ , ale neutiší hlad)
a kdo to zaplatí? Vemte si automaty na svíčky na hřbitovech … žádný hitech, ale fungují navzdory vandalům/pobertům a navzdory počasí.
Já nechápu ten návyk, že na železnici normální věc musí být něco extra, aby mohla stát 5x víc než jaká je kupní síla cestujících.
Primitivní automat
– balená pitná
– mysli
– dietní suchary
– pár druhů bebe, bez takové té čoko polevy, co se blbě dostává ze sedaček
– a něco kde je rychlý cukr, třeba hroznový …. balený rovnou do pusy
A co zkažený salám, zelenina, plíseň apod.? To není jen záležitostí majonézy. Ono se stačí i v těch super a hyper obchodech podívat, jak se skladuje zboží, jak potraviny zmražené leží třeba na přepravkách v uličkách i hodinu než se dostanou opět na mráz apod. On také schází znalý a vyučený personál, který ví, jak se chovat k jednotlivým druhům zboží a k potravinám zejména.
A kdepak ty hotovky berou ? Ve většině případů ze zachlazených jídel..
Dan Žatecký
3 let
Žádný automat nemůže nahradit servis palubního personálu. Zabírají místo, které by se dalo využít např pro kola, invalidní vozíky, nebo sedačky pro cestující, zvlášť v interpanterech. Zlaté minibary.
A co je na tomhle vyšší úroveň? To by měl být standart.
Vzhledem k rychlosti (a krátkých jízdních dobách) se skoro ani nevyplatí do toho jídeláku lézt. A pokud tam někdo vleze, tak to bude procento lidí, víc se jich tam nestačí otočit.
Vlak vyšší úrovně by měl především být skoro každý vlak, kterým cestující běžně jedou déle než nějaké 3-4 hodiny nebo déle než 2,5 hodiny přes poledne.
Chápu-li správně, tak tvrdíte, že gastrovagonek by měl být v každém vlaku, který jede delší dobu než 3 hodiny? Dovolím si poopravit. Na příkladu obou ranních rychlíků ze Zlínska do Prahy – 894 a 896 bych preferoval 2 věci: – minibar už počáteční stanice = klidně bych šel minibaru naproti, kdybych věděl ve kterém vagonu minibar začíná a kterým směrem minibar jede (dosud ČD minibar provozuje až od Přerova) – zhruba od Pardubic přestává dávat smysl minibar, neboť ulička bývá plná stojících cestujících, ale v jízdním řádu postrádám poznámku v tomto smyslu (já už jsem zkušenost udělal, ale nezkušení cestující… Číst vice »
Ono fakt zalezi na relacii. Pariz-Brusel trva hodinu a stvrt, co je smiesne kratko na to, aby restauracny vagon daval zmysel. Na tie dlhsie relacie (Amsterdam, Köln) by to zmysel davalo, ale velmi zalezi, ze kolko ludi naozaj v tom vlaku stravi viac ako nejaku hodinu-dve medzi dvoma mestami. Ja mam ale pocit, ze o restauracne vozne neni velmi velky zaujem ani na dlhsich trasach, aj ked sa mi to zda ako vyhodny sposob ako usetrit cestovny cas. Ludia si zrejme predstavuju, ze je to nieco exkluzivne ako v orient exprese a zeleznicne spolocnosti sa nejako nenamahaju ich presvedcit o… Číst vice »
Nu, kdyby se dalo objednat předem přes internet spolu s jízdenkou (nechápu, proč to v době „vše nejlépe přes internet v telefonu“ nejde), hodina na jídlo samotné by stačila. Ovšem, trochu se tu mísí rychlovlak a dálkový vlak. Na rychlé cesty možná rychlé občerstvení – ovšem v dobré kvalitě – stačí. Na dlouhé cesty je restaurace vhodnější.
Ona možná je za tím úvaha, že zatímco u konvenčního vlaku WR de facto šetří čas cestujících = přispívá ke konkurenceschopnosti (srov. IAD + oběd/večeře ve stacionární hospodě), v případě VR to může být vnímáno tak, že ty jsou dostatečně rychlé již samy o sobě (bavíme-li se o relacích cca 2 hod. jízdy).
Něco jiného by byla absence WR na nějaké šestihodinové cestě, kdy jednak prostě už vyhládne, a navíc je zase konkurencí už spíš letadlo.
Chápu, že to tak nemaj zdaleka všichni, ale osobně si radši beru do vlaku jídlo sebou, nebo se najím už před cestou, i když tam jídelák je. Na větších nádražích nebo v jejich okolí bývá výběr, kterej mi vyhovuje o dost víc, než ten v jídeláku. A pro případ, že to neodhadnu a dal bych si ještě něco malýho, ten automat celkem stačí… A asi nás je takových tolik, že se nevyplatí jídeláky s obsluhou v těch vlacích provozovat.
Nutné to samozřejmě není a mně je to pochopitelně celkem jedno. Jídelák, kterej nevyužiju, mi nijak nepřekáží. A těm, kdo je maj rádi, je přeju. Ale pokud je nás takových na trasách toho rychlovlaku většina, celkem chápu, že se dopravci nevyplatí tam ten jídelák mít a místo po něm radši využije jinak. A abych tam chodil jen proto, aby byl větší zájem a nezavřeli vám to, to po mně zas nechtějte.
Vlašák s Braníkem nekonzumuji, vy zjevně ano, podle toho co píšete. Tam to určitě nemají, ale jistě tam mají nějakou obdobu pro podobně sociální cestující jako vy.
ano, máte pravdu, že základem je relativně levná vstupní surovina… naproti tomu z trnek/durancií by byla škoda je sirupovat… radši povidla. Nebo pálenku, neboť stařením slivovice se dosáhne lepšího výsledku než stařením jabkovice/hruškovice.
A meruňky/broskve se blbě sklízí třesákem (=moc měkké, takže stačí málo už se naruší povrch … a v místě poškození se to prudce začne kazit)
Jde-li o drobné ovoce/zeleninu, tak sirup z lesních plodů, jestli má stát něco kolem 30 až 40 Kč/flašku IMHO skoro žádné lesní plody neobsahuje, neboť by nikdo nezaplatil ruční sběr tohoto drobného ovoce
Z rozhovoru s ředitelem JLV DOTAZ:Máte nějaký pomyslný limit pro délku linky, kde ještě bistrovůz dává smysl? Ptáme se proto, že dráhy je chtějí zavádět na dalších expresech, třeba Jižním. REAKCE: To je složitá otázka, primárně jde o věc dopravce. Je ale dobře, když to konzultuje s dodavatelem cateringu. Záleží na více faktorech, například jak často vlak zastavuje. Když staví každou půlhodinku, tak klientela v jídelním voze je úplně jiná a chová se jinak, než když vlak dvě hodiny nestaví. DOTAZ: V čem je rozdíl? REAKCE: Když zastavuje často, tak lidé konzumují něco rychlého, třeba jen kávu. Dobře je rozdíl… Číst vice »
Že bych jako cestující byl nadšený z nějakých automatů namísto „lidské“ obsluhy s tím, že si mohu leccos objednat, nechat poradit, vysvětlit apod.?
Jestli by tam měla být obsluha jak u nás v jídelácích, tak ti neporadí ani s minerálkou..
vždyť jo, host musí počkat, až hospodský ve vagonku pořeší evidenci, neboť „všetci kradnú“ … tomto je automat jednodušší/líp zvládá evidenci viz z rozhovoru s ředitelem JLV „DOTAZ:Naopak tvrdý alkohol nabízíte jen na českých trasách, zato Maďaři ho prodávají po celé Evropě. Tam je nějaký problém s daněním? ODPOVÉĎ: To je téma na celý článek. My děláme 48 daňových přiznání ročně ve všech státech, kam jezdíme, musíme mít všude založené účty a některá přiznání musíme podávat v tamních jazycích, například v maďarštině. Problém je v tom, že se musí určit místo spotřeby, protože každá země má svoje vlastní DPH. Určit… Číst vice »
Nevím, jaké máte zkušenosti, ale já jsem byl zatím s obsluhou v jídelních vozech naprosto spokojen. A to i při dotazech na konkrétní jídla, jejich složení, úpravu apod. Takže za mne palec nahoru.
Rád si cestou vlakem v ČR vypiju kafíčko a nějaké to nealko i v případě, že jsem po jídle. Beru to prostě jako příjemný bonus. Pokud vlak jídelák nemá, nevadí. Automaty by ovšem v dnešní době Panterové mohly nabízet větší sortiment. Francouzům jejich TGV závidím už celá desetiletí. Na jihu Francie je – vypadlo mi jméno – dokonce nádraží až u pláže. Sice to není VRT, ale zajíždí tam TGV.
Chodívám do sámošky, kde je v chlaďáku asi 8 druhů obědů „ve vaničce“ do mikrovlnky. Kdyby bylo k dispozici tohle + mikrovlnka (je mi jedno jestli samoobslužná nebo nějakým stewardem) + automat na teplé nejen kafové pití, stačilo by mi to.
To je vaše osobní zkušenost a preference, která podle mne (a řady dalších „minusujících“ čtenářů) není moc rozšířená.
Já osobně bych si takové předpřipravené jídlo z polotovaru moc nedal. To je jako rozdíl mezi zamraženou a čerstvě udělanou pizzou – rozdíl v kvalitě je obrovský.
Je možné, že vám takové jídlo stačí, nijak vás nekritizuji. Ale v rychlovlaku bych čekal trochu lepší servis.
(nicméně možnost mikrovlnky a ohřát si tam cokoliv, včetně mateřského mléka, proč ne)
A jak myslíte, že hotovky v jídelních vozech fungujou? Ne opravdu tam afaik kuchař nekmitá od tří od rána v odstaveným vagónu, aby ráno měl čerstvou gulášovku na snídani a později svíčkovou. Vařej to na základně ve velkým, šokově zchladěj a ve vlaku před podáváním ohřejou. A není na tom nic špatnýho, zrovna u dlouho vařenejch/pečenejch „omáčkovejch“ jídel nebo polévek se tímhle kvalita nijak významně nesnižuje, někdy možná i naopak (viz pravidlo o guláši lepším druhej den od uvaření, než ten první). Záleží na tom, jak dobrej kdo udělá ten „polotovar“… Ten se dá udělat velmi dobře i mizerně… Možná… Číst vice »
Kdysi dávno jsem spoustu cestujících slyšel si stěžovat na ceny jídel v českých jídelních vozech a to v rámci Happy Hours. Přes léto jsem prošel několik restaurací a ty průměrné ceny za jedno jídlo se též pohybují již někde od 130 korun, tudíž ten rozdíl mezi JLV a obyčejnou restaurací třeba dole pod Karlštejnem se tímto podařilo smáznout. Otázkou je jak dlouho se podaří JLV udržet ceny v rámci Happy Hours na aktuální úrovni. Jinak já nemám problém si za kvalitní gastronomii připlatit, se zkaženými bagetami nejen z automatu v práci nebo na nádraží, dokonce i z trafik a obchodů… Číst vice »
Jestli ono to taky nebude tím, že na tom západě maj (aspoň na těch větších nádražích, kde staví dálkový vlaky) trochu jinou úroveň nabídky, než jen trafiku s prošlýma bagetama… Schválně někdy sedněte na vlak a zkuste si koupit něco k jídlu třeba v Berlíně na hlavním. Nebo stačí i Drážďany…
Tím západem myslíte např. velké nádraží u rakousko-českých-slovenských hranic (u Břeclavi)?
Hohenau an der March
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hohenau_-_March_Bahnhofsgeb%C3%A4ude_-_panoramio.jpg
… ani na toaletu tam člověk nemůže, neboť není zájem cestujících = skončili celníci i vedlejší lokálka.
A tento trend bude pokračovat i na dalších nádražích. Buďto služby na nádru vyhovují i místním (viz slušně zásobená sámoška hned u nádru v Hodoníně) anebo na nádru tam není pořádného, neboť se neužití – viz např. nádraží na hlavní lince mezi Břeclaví a Brnem
Ke zkaženým bagetám – existují i jídla bez majonéz.
všude kde probíhají kvasné procesy (např. pečivo vs. uzeniny) se nedá zabezpečit nezávadnost potraviny.
A takové ty čokoládové něco (=nějaký tuk s cukrem obarvený něčím) se v horku roztaje/steče.
Bebe, mysli, suchary a zejména balená voda (kohoutková) by měly být základem sortmentu automatu. Klidně nechlazeného
Kvasinky (pekařské kvasnice) nesjou salmonela.
A jaký vhodný produkt (jídlo) tedy do automatu, aby nemusel mít chlazení, tj. aby nemusel mít napojení 220/230 V?
Když se podíváte třebas na nabídku v busech Student Agency, tak co nabízí, použitelného do jednoduchého automatu, krom mysli?
https://www.regiojet.cz/servis/sluzby-v-autobusech/napoje-obcerstveni.html
Mluvím o jídle v pevném stavu, nikoliv o kalorických nápojích které nezasytí, přestože jde o pití charakteru rozpuštěného sladidla (tj. dodají kalorie/kJ , ale neutiší hlad)
A proč by neměl mít napojení na 230V ? Rozvody tam už jsou, včetně měniče.
a kdo to zaplatí? Vemte si automaty na svíčky na hřbitovech … žádný hitech, ale fungují navzdory vandalům/pobertům a navzdory počasí.
Já nechápu ten návyk, že na železnici normální věc musí být něco extra, aby mohla stát 5x víc než jaká je kupní síla cestujících.
Primitivní automat
– balená pitná
– mysli
– dietní suchary
– pár druhů bebe, bez takové té čoko polevy, co se blbě dostává ze sedaček
– a něco kde je rychlý cukr, třeba hroznový …. balený rovnou do pusy
Naučte se číst. Ty rozvody už tam jsou, I měniče na potřebná napětí. Stačí tam postavit a přišroubovat automat, klidně i s chlazením, nebo kafomat.
A co zkažený salám, zelenina, plíseň apod.? To není jen záležitostí majonézy. Ono se stačí i v těch super a hyper obchodech podívat, jak se skladuje zboží, jak potraviny zmražené leží třeba na přepravkách v uličkách i hodinu než se dostanou opět na mráz apod. On také schází znalý a vyučený personál, který ví, jak se chovat k jednotlivým druhům zboží a k potravinám zejména.
Nejezděte vlakem, něco chytnete..
Souhlas. Raději teplé jídlo, hotovky apod. než podivné bagety, sušenky a spol.
A kdepak ty hotovky berou ? Ve většině případů ze zachlazených jídel..
Žádný automat nemůže nahradit servis palubního personálu. Zabírají místo, které by se dalo využít např pro kola, invalidní vozíky, nebo sedačky pro cestující, zvlášť v interpanterech. Zlaté minibary.
Jenže tady jde o náhradu pultu v jídelním voze. Takže místo pultu který zabírá půl vagonu je mnohem menší automat
Nezabírají místo pro kola, pokud místo nich chcete pultový prodej. A i ten minibar zabere celý služební oddíl.
Teda vy jste hlavička.. Ono přibyde 28 míst navíc, ale automaty zabírají místa..
Týká se tato modernizace interiéru i jednotek PBA, nebo jen PBKA? Nebo se s provozem PBA už nepočítá vůbec?
Že by konečně končil šedý mor? O takovém luxusu se nám v těch našich rakvích ani nesní….
Do vlaku vyšší úrovně prostě jídelní vůz patří. Doufám, že západní trend dělat z cestování vlakem utrpení jak v Ryanairu k nám jen tak nedorazí.
A co je na tomhle vyšší úroveň? To by měl být standart.
Vzhledem k rychlosti (a krátkých jízdních dobách) se skoro ani nevyplatí do toho jídeláku lézt. A pokud tam někdo vleze, tak to bude procento lidí, víc se jich tam nestačí otočit.
Vlak vyšší úrovně by měl především být skoro každý vlak, kterým cestující běžně jedou déle než nějaké 3-4 hodiny nebo déle než 2,5 hodiny přes poledne.
Chápu-li správně, tak tvrdíte, že gastrovagonek by měl být v každém vlaku, který jede delší dobu než 3 hodiny? Dovolím si poopravit. Na příkladu obou ranních rychlíků ze Zlínska do Prahy – 894 a 896 bych preferoval 2 věci: – minibar už počáteční stanice = klidně bych šel minibaru naproti, kdybych věděl ve kterém vagonu minibar začíná a kterým směrem minibar jede (dosud ČD minibar provozuje až od Přerova) – zhruba od Pardubic přestává dávat smysl minibar, neboť ulička bývá plná stojících cestujících, ale v jízdním řádu postrádám poznámku v tomto smyslu (já už jsem zkušenost udělal, ale nezkušení cestující… Číst vice »
Ono fakt zalezi na relacii. Pariz-Brusel trva hodinu a stvrt, co je smiesne kratko na to, aby restauracny vagon daval zmysel. Na tie dlhsie relacie (Amsterdam, Köln) by to zmysel davalo, ale velmi zalezi, ze kolko ludi naozaj v tom vlaku stravi viac ako nejaku hodinu-dve medzi dvoma mestami. Ja mam ale pocit, ze o restauracne vozne neni velmi velky zaujem ani na dlhsich trasach, aj ked sa mi to zda ako vyhodny sposob ako usetrit cestovny cas. Ludia si zrejme predstavuju, ze je to nieco exkluzivne ako v orient exprese a zeleznicne spolocnosti sa nejako nenamahaju ich presvedcit o… Číst vice »
Nu, kdyby se dalo objednat předem přes internet spolu s jízdenkou (nechápu, proč to v době „vše nejlépe přes internet v telefonu“ nejde), hodina na jídlo samotné by stačila. Ovšem, trochu se tu mísí rychlovlak a dálkový vlak. Na rychlé cesty možná rychlé občerstvení – ovšem v dobré kvalitě – stačí. Na dlouhé cesty je restaurace vhodnější.
Ona možná je za tím úvaha, že zatímco u konvenčního vlaku WR de facto šetří čas cestujících = přispívá ke konkurenceschopnosti (srov. IAD + oběd/večeře ve stacionární hospodě), v případě VR to může být vnímáno tak, že ty jsou dostatečně rychlé již samy o sobě (bavíme-li se o relacích cca 2 hod. jízdy).
Něco jiného by byla absence WR na nějaké šestihodinové cestě, kdy jednak prostě už vyhládne, a navíc je zase konkurencí už spíš letadlo.
No že by v rychlovlacích byl klasický jídelní vůz standardem, to fakt nevím.
Měl by být.
Ta fotka s interiérem gastrovagonku mi připadá zhruba jako když si filmaři před lety představovali futuristické interiéry
viz film 5. element (z roku 1997)
https://www.csfd.cz/film/771-paty-element/galerie/
A kde máte ty vnadné platinové blondýny ? 😀
-:)
Tak nevím, ale v rychlovlaku by člověk čekal jako občerstvení trochu víc, než sušenky z automatu.
Chápu, že to tak nemaj zdaleka všichni, ale osobně si radši beru do vlaku jídlo sebou, nebo se najím už před cestou, i když tam jídelák je. Na větších nádražích nebo v jejich okolí bývá výběr, kterej mi vyhovuje o dost víc, než ten v jídeláku. A pro případ, že to neodhadnu a dal bych si ještě něco malýho, ten automat celkem stačí… A asi nás je takových tolik, že se nevyplatí jídeláky s obsluhou v těch vlacích provozovat.
Dobře, berete si jídlo s sebou. Ale je nutné, aby to museli dělat všichni ostatní? Lepší je mít možnost výběru.
Nutné to samozřejmě není a mně je to pochopitelně celkem jedno. Jídelák, kterej nevyužiju, mi nijak nepřekáží. A těm, kdo je maj rádi, je přeju. Ale pokud je nás takových na trasách toho rychlovlaku většina, celkem chápu, že se dopravci nevyplatí tam ten jídelák mít a místo po něm radši využije jinak. A abych tam chodil jen proto, aby byl větší zájem a nezavřeli vám to, to po mně zas nechtějte.
Spíš nechápu dopravce, že se z rychlovlaku snaží udělat nefalšovanou socku, cestující z první třídy nejvíc ze všeho ocení automat na sušenky.
Tak jistě není nad vlašáček a petku Braníčku.
Troufnu si tvrdit, že tuto dvojici nemaj na žádným nádraží, kam ten Thalys jezdí. To si budete muset dovézt sebou už z ČR…
Vlašák s Braníkem nekonzumuji, vy zjevně ano, podle toho co píšete. Tam to určitě nemají, ale jistě tam mají nějakou obdobu pro podobně sociální cestující jako vy.
Chtěl jsem si k té diskusi trochu vlašáku nalít, ale přítelkyně před chvílí otevřela pinot gris, nedá se nic dělat, dám si ten.
jj,
já ten vtípek znám se sýry….. Chudáci lidi, co jim nezbývá peněz než na nějaký plesnivý. -:)
Beztak nejlepší pití je sirup z jabkového sirupu od Linea, kde fakt jsou použité opravdické jabka.
Ono totiž nic levnějšího, než jablečná báze, jako základ všech ostatních „ovocných“ sirupů a nápojů neexistuje.
Pro nápoje z ostatních druhů ovoce to je obarveno např. červenou řepou a ochuceno „přírodně identickými“ aromaty.
https://ukp.vscht.cz/files/uzel/0025138/cyvNyz7Sm3d4rUJZVX5RaraCoREA.pdf?redirected
ano, máte pravdu, že základem je relativně levná vstupní surovina… naproti tomu z trnek/durancií by byla škoda je sirupovat… radši povidla. Nebo pálenku, neboť stařením slivovice se dosáhne lepšího výsledku než stařením jabkovice/hruškovice.
A meruňky/broskve se blbě sklízí třesákem (=moc měkké, takže stačí málo už se naruší povrch … a v místě poškození se to prudce začne kazit)
Jde-li o drobné ovoce/zeleninu, tak sirup z lesních plodů, jestli má stát něco kolem 30 až 40 Kč/flašku IMHO skoro žádné lesní plody neobsahuje, neboť by nikdo nezaplatil ruční sběr tohoto drobného ovoce
No řekl bych, že doby se Šarišem se už nevrátí.
Řekl bych, že dilema „obsluha nebo automaty“ nás ještě dlouho trápit nebude.