cargo

Rychlost 200 km/h na 4. koridoru. Stavební firmy zůstaly neoblomné a dosáhly své ceny

Stavba 4. koridoru Soběslav - Doubí. Autor: Petr ŠpetlákStavba 4. koridoru Soběslav - Doubí. Autor: Petr Špetlák

Rychlost 200 km/h bude jen pro naklápěcí soupravy, běžné soupravy budou moci jezdit maximálně 185 km/h.

Zpět na článek
115 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej

Soudní lidé, nečtěte diskuzi níže. Je zase plná hamižnosti lidí, co si myslí, že ty zdánlivě vyhozené peníze by jinak zázračně skončily v jejich obýváku.

Miroslav Zikmund

Kolik vozidel s naklápěcí skříní vlastní dopravci v ČR ?
Sedm.
Jaká je pravděpodobnost nákupu podobných krámů ?
Jaká časová úspora je mezi rychlostí 185 a 200 ?

JiriP

Myslím, ze mnohem větší přínos než časová úspora přinese mentální prolomení neprolomitelne hranice 160 km/h. Od teď už se některé konvenční úseky budou projektovat na 200, protože argument “nikdy se to tak nedělalo” už padne.

Jaaa

A jenom tohle má stát 300 milionů, když jiný úsek už se projektuje rovnou na 200?

Ta mentální hranice už byla prolomena.

Dopravní odborník

Až si po volbách půjde Jiřík sednout, bude mít rozhodně nejhezčí účes!!!

Petr Šimral

A proč by si měl jít sednout. Co porušil?

zdeněk

Nevyhrožuj.

Petr

Nejsmutnější na tom je, že koridor PHA – ČB se v 90. letech už připravoval s dlouhými přeložkami na 200 km/h, protože původní trasa v mnoha úsecích zvýšení rychlosti neumožňovala. Pak se to ale osekalo a pod heslem úspor se projekt upravil na prý dostatečných 160 km/h. Ušetřilo se jen pár drobných, protože novostavba stojí furt tak nějak stejně. Těsně před realizací si ale SŽ vzpomněla, že vlastně už těch 200 km/h plánuje nějak dlouho a že je potřeba už je taky někde realizovat. Takže se rychle předělával projekt, tentokrát už za drahé peníze, protože co už bylo vyprojektováno, to… Číst vice »

medical examiner

No tak si to holt ještě přiupraví na 250 km/h…

Anonym03

Srbská železnice válí, to víme všichni.

Alfons

Milion sem, milion tam. Těžko si tu sumu představí ten kdo normálně pracuje. Suma sumárů za ty prachy by na 10let mělo práci 783 lidí za 30.000,- měsíčně. A to by určitě s krompáčema a bublinkou ve vodováze stihli i dvakrát 🙂

Poudy

Ne nadarmo se selskému rozumu říká selský…

medical examiner

No…a v padesátých letech bude výstavba železniční sítě taky levnější. Už proto, že do ní budou zapojeni vězni… 😀

Zdenek

Přízemní, buranskoselsky nazor

Lektor

Tak reálně se na té stavbě podílelo rozhodně více lidí než 783. Vemte si jen takový pražec kolik lidí se na jeho výrobě podílí. Těžba štěrku, těžba surovin pro výrobu cementu, výroba cementu, těžba železné rudy, výroba výztuže, dovoz potřebných surovin do betonárky, výroba pražce, dovoz pražce na stavbu. Víte kolik lidí by bylo bez práce bez těchto velkých staveb? Naprostá většina těch peněz jde na výplaty.

Jiří Kocurek

Ale notak, za materiál se přece neplatí. Cean zakázky je čistý zisk a 30.000 Kč mzdové náklady jsou jenom čistá mzda.
Nářadí prostě je, nebo si přinesou svoje. Míchačka se půjčí ve vedlejší dědině, cement se ukradne.

Franta

Jenomže za 30.000,- měsíčně by to nikdo nedělal. Spolužák dělá stavbyvedoucího na stavbě tunelů pro českou stavební firmu a nesežene lidi za 75.000,- čistého. To je nějakých 130.000,- měsíčně náklad pro zaměstnavatele (superhrubá mzda) + musíte počítat diety. Když postupně zavírali OKD, tak se podařilo rekvalifikovat horníky. Od té doby nic moc. Je to samozřejmě od rodiny, bydlení na ubytovně – brutál. Výsledkem je, že nevidíte děti, manželka je pořád sama doma, což u většiny manželství končí rozvodem.
Já bych to nedělal ani za 100.000 čistýho. Nestojí to za to.

Miroslav Zikmund

Ona ražba tunelů je něco jiného než pokládání kolejových polí na štěrkové lože ….

axontest

já jo za 100 000 měsíčně bych to rok vydržel, ale nikde jsem takový inzeráty neviděl že by tohle lidem dávali 🙂

Roman Soudný

Ty počty Vám nějak nevychází.

Petr Šimral

A třicet hrubého s odvody nebo třicet čistého + odvody?

Robert Šalda

Budou to po čertech draze ušetřené minuty.

MildaIV

Spíš sekundy.

mexeee

Naše republika je tak malá, že kdyby bylo všude 160, bohatě by to stačilo, Pha-Ova 2 hodinky a něco s pár zastávkama, co víc chtít. Místo toho bych řešil zkapacitnění přetížených úseků hlavně v rámci velkých aglomerací, pak jede vlak místo 160km/h 80 protože se plahočí za sp/os,… ale aspoň má cestující čas si ten rychlostník pěkně přečíst. .

Vladimír

To by znamenalo udělat průměr 160 kmh, ale tento průměr uděláte když budete mít vmax 250kmh. Aktuální vmax je 160 kmh, ale naprostá většina je v rozsahu 120 – 140 kmh a výsledek? Nejrychlejší vlak má průměr 127kmh. Tento průměr je na koridoru Ostava-Svinov – Praha hl.n. kdy ještě před rekonstrukcí tratě se dalo dorazit za 2h 45min.

medical examiner

No…a v budoucnu to bude do Olomouce 1h 51 min (Ex) nebo 2h (R). Horší je, že část trasy samými mosty a tunely.

medical examiner

Pardon, omyl. Ex Praha – Olomouc 1h 21 min. 1h 51 min to bude do Svinova…

V. K.

A v tom je započítaný ten úsek VRT do Pardubic nebo ne?

Vladimír

VRT nepojede napřímo přes Olomouc a Pardubice.

am3306

Ale první část bude používaná vlakama do Olomouce (Praha -> Poříčany). Pak je projekt na kus za Pardubicema na 200 za 5 let a hlavni za treba 10 let Brandys nad Orlici. Možná někdy pak bude pokracovat VRT k Hradci / Pardubic a par useku u Olomouce se muze zrychkit na 200 zlaz bude potreb vjeci uprava. Myslim ze za 10 nebo 15 let 1:20 je mozne Praha Olomouc a bude to tak stejne rychle jako VRT pres Brno do Olomouce (60 min + ? 25min?). Dobry ze obe trasy se budou doplnovat, do Olomouce pres Pardubice nebo pres Brno… Číst vice »

medical examiner

Já vím, pojede přes Hradec Králové… 😀

MildaIV

Papír toho snese…

medical examiner

Spíš toho hodně snese Word 😀

Ondřej

Neva, excel to pak celé objasní 😉

mexeee

No já měl na mysli v celé trati, když si vemu např. Kolín – Pce kde je omezení kterým člověk ztratí tak slabou minutku, tak nyní je průměrná rychlost SC cca 132,6 Km/h a to na relativně krátkém úseku (čistá jízda 19 minut), při delších vzdálenostech by samozřejmě hodnota narostla, nevím jak Vám, ale mně by to rozhodně stačilo, nejsme tak velcí, abychom upotřebili rychlosti vyšší za cenu nehorázného plýtvání jen proto, aby se ušetřilo pár vteřin, od toho jsou VRT. Raději zrušit přejezdy a zkapacitnit přetížené úseky, v tom vidím daleko větší přínos. Ono Vám to přijde pak těch… Číst vice »

zdeněk

Ono by možná stačilo nedělat zastávky na hlavních 2 kolejích, ale udělat v zastávce 4 že..

Miroslav Zikmund

Jak dlouho trvá než se vlak o hmotnosti 500 tun rozjede na rychlost 200, jakou vzdálenost ujede a jak dlouho tou rychlostí 200 pojede ?
Na německé VTR na rychlost 300 se této rychlosti dosáhne pouze vlaků ICE3 International, které nezastavují v mezilehlých stanicích a více méně jen na rovných úsecích navazujících na spád …
Fantastové snící o rychlosti 200 si pletou drážní kolejové vozidlo (vlak) o hmotnosti v řádu stovek tun se speciály F1 nebo motocykly v rámci MOTO GP, které se rozjedou na 200 na několik desítkách metrů ….

lokodepo

Divadlo…

Tomāš

Jak to vůbec vypadá s 200 v Ejpovickém tunelu? A proč se realizace stavby Choceň – Uhersko přesunula z roku 2022 do roku 2026?

standa

asi by těch staveb na 1 a 3. koridoru bylo už mnoho najendou …. Vel/ Poř , uzel pardubky , UCho původní trať, přerov 2. stavba. začne pak Čétéčko , přerov 3. stavba, Pol/Such, a další.

medical examiner

A to by vadilo? Sice by nic nejelo, ale pak by to jezdilo rychleji…

Standa

Mě by hlavně zajímalo zda dojde k narovnání oblouků když těch 200 má být i pro klasiku… Už teď když se tamtudy jede při 160 je to slušný odstředivý tlak natož pak při 200….. Já jen že se o tom nemluví… Ale jestli to je záměrně kvůli spekulantum s pozemky nebo různým škodlivým organizacím tak to chápu.

Jiří Kocurek

No spekulanti. Když o to nechce prodat za 20 kč za metr čtvereční, tak je to spekulant. Ikdyby to před 25 roky zdědil, tak je to pořád spekulant… Protože jsme si to vsugerovali, že to je spekulant. Úřady jsou bezchybné a nic nezdržují.

Miroslav Zikmund

Snadno – strojvedoucí jedoucí po spádu z Ejpovic do Plzně nebude zvyšovat tažnou sílu za účelem dosažení V 200, protože ví, že bude následovat vjezdové návěstidlo, takže sjede s výkonem „do nuly“ a pojede k předvěsti výběhem a tam začne brzdit podle toho, co na předvěsti bude – patrně oznámení konkrétní rychlosti návěstěné na vjezdovém návěstidle … V opačném směru „hore kopcom“ se rozjede na nějakou rychlost odpovídající návěsti na odjezdovém / cestovém návěstidle, zvyšovat rychlost bude poslední vozidlo mine obvod výhybek nebo rychlostník a pak je otázka, za jak dlouho a na jaké dráze dosáhne vysněných 200 a jak… Číst vice »

Jaromír

Už v roce 2010 měli všechny hlavní tratě plánovat na rychlost 350 – 400 km/h, pouze ty okresní, mohli plánovat do 200 km/h. Ale co, budeme to přestavovat každých deset až patnáct let ať se peníze daňových poplatníků hezký kutálejí. Za to bych dal někoho zavřít. Možná by v osobní přepravě mohli uvažovat ještě o modernějším řešení, které už nabízí Elen Musk. Jsou to ty kapsle v podzemí. Trochu více odvahy a vizionářství, by neškodilo.

Jaromír

Samozřejmě Elon Musk

Zdenek

Ty naštěstí nemáš kompetenci nechat někoho zavřít…

Vít Jůza

Za současné situace by bylo vrcholem vizionářství zvýšení rychlosti na 60-100 km/h a pravidelný provoz rychlejších i zastávkových vlaků na tratích Liberec – Jakušice, Martinice – Rokytnice a Rakovník – Mladotice.

medical examiner

Když se tam ti cestující najdou a nebude to překážet nákladnímu provozu…

hoholu

nejdřív si poslechněte tohle a potom se tady vyjadřujte o tom, jaký je Musk ,,zachránce“..

https://youtu.be/w__a8EcM2jI

medical examiner

Až na celém širém světě zůstanou akorát rozvojové země a Česká republika (ostatní odtáhnou kolonizovat Mars :-D), bude povinností Státních drah a Ministerstva železnic vybudovat hyperloop. Ale do té doby bude dostačovat max. rychlost 250 km/h. Hlavně na trase Praha – H. Králové – Choceň – Olomouc – Svinov – Opava. Co se týká trati Praha – Benešov – České Budějovice, bude vedena úplnými přeložkami po jednotlivých úsecích. Nejprve z Prahy do Benešova, z Benešova do Olbramovic, z těch do Tábora, z něj do Veselí nad Lužnicí, a odtamtud do Budějovic. Pak se bude pokračovat na české straně „koňky“ už… Číst vice »

Jiří Kocurek

Víte, že vypadáte jak vzteklý fracek, co řve a válí se po zemí, že chce žirafu?

Karl vB.

„…..Trochu více odvahy a vizionářství, by neškodilo.“
A já dodávám: ….a trochu soudnosti také ne.

KrizeVýchodníSpolečnosti

Takže to v praxi znamená, že se tam nikdy 200 nebude jezdit, protože žádná společnost si nekoupí naklápěcí soupravy jen proto, aby mohla jet 200 místo 185 na pár km.

Vladimir

Je otazkou jestli se nektera pendolina nenatahnou smeren na Ceske Budejovice. Nektere uz jezdi do Chebu, tak proc by jine soupravy nejely na jih.

axontest

Na jih bude jediná trať v ČR kde pendolino bude moci jezdit 200, další useky se mají taky na 200 předělaávat, takže logicky se dočkáme!

Pinďa

Natahnout je do Ceskych Budejovic mohou, ale dopadlo by to stejne, jako do Chebu, kde pravidelne neklopi a nevyuzivaji maximalni rychlost, z duvodu dodrzeni taktu, protoze maji stejnou jizdni dobu jako klasicke soupravy. Maximalne pri snizovani zpozdeni.

Vladimir

Nevidel bych to zase tak cerme, pendolina by mely jezdit vzdalenosti kolem 500-600km, aby byly plne vyuzivany pro to co umi, coz se tak i stane. Pokud se nebude nesmyslne dlouho stat v Praze 20min, jako dnes vlaky jedouci do Chebu, tak na jih lidi dorazi ve slusnem case (ale auto bude i tak rychlejsi) a ze budou stahovat ztratu klopenim lepsi jak nic, ale bohuzel nemame trate kde by slo klopidlo vyuzit. Odmyslime-li si dilci useky PCE-BRNO a udoli Orlice, kde mimochodem po rekonstrukci pojedeme vyrazne rychleji nez bezne soupravy, 80kmh vs 110kmh. Coz je za 3.3 mild draha… Číst vice »

medical examiner

Chápu…to SC nepojede dopředu, ale někam na 5.-7.nástupiště, aby jelo přes Vršovice do Budějovic…a z Chebu pak pojede do Brna (místo R19 nebo Ex3)…

Původní Pražák

Připadá mi to jako přání otcem myšlenky. Už jen ty údajně optimální kilometry. Na ty jste prosím přišel jak? U toho Chebu aspoň teoreticky existuje potenciál, přeci jen východ Čech a severní Morava na straně jedné a Plzeň a lázně na straně druhé, navíc v lázních se bez auta člověk celkem obejde. Ale Budějice, pro koho? Možná až někdy komplet skončí na Ostravě, ale tipuju, že to pak půjdou rovnou do šrotu.

Vladimír

Pokud jste někdy jel kompletně tratí Cheb-Svinov, nebo alespoň do Plzně, pochopil by jste, že v Praze se téměř kompletně mění cestující, takže je jedno jestli vlak jede do Chebu či, do ČB. Jakmile se začne zkracovat délka jízdy na trati ČB-Praha, tak trať bude neskutečně vytížená, protože potenciál je 1h20 min a to je čas který člověk může pracovat a nemusí řídit. A pokud se ptáte co dělat v ČB, tak jde vidět, že jste tam nikdy nebyl.

Původní Pražák

Jeden spoj za den pro pracovní cesty nic neřeší. A jestli praxe teorii pro Cheb nepotvrzuje, tak spíš padne Cheb než že by se další slepá ulička zkoumala u Budějic.

Karl vB.

Nehledejte v tom žádnou logiku. Pokud bude za pár let v době ekonomického marasmu nutné presentovat nějaký úspěch, (např. bombastické oznámení o zvýšení traťové rychlosti), tak tam ty ojetý a životem unavený Pendolína, formou objednávky MD, pošlou.

Vladimir

To je prada, pendolina nejsou nejnovejsi stroje, ale na ceske zeleznici pobudou tipuji minimalne dalsich 20-30 let.

Karl vB.

Vladimíre, nebuďte takový pesimista. Podívejte se na 811 pro SMK kraj a to ani nevíme, jak dlouho ještě budou jezdit.

Vladimir

Jeden spoj rano, druhy odpoledne a mezi tim prolozene vlaky kategorie Ex. Pendolino bude cca o 5-10 min rychlejsi a to se taky dneska pocita, protoze krat je to uz je 20 min. a navic sebou mate levnou a chutnou restriku, v porovnani s prazskymi cenami. Jakmile se postavil tunel Ejpovice a Plzen se priblizila efekt to melo identicky, tak proc ne na teto trati a nezapominejme na Tabor a jeho spadovou oblast, ktera bude Praze vylozene na dosah.

Miroslav Zikmund

A kolik „krám“ ušetří na jízdní době proti klasické soupravě jedoucí „jen“ 160 ….

axontest

cO TŘEBA Ustí nad Labem – České Budějovice

Miroslav Zikmund

A kam by ten italský krám – s kterým vyběhli z Rakouska, protože nesplňuje nároky rakouských cestujících na komfort nejen EC, ale ani regionálního osobáku do Wiener Neustadt (kam se jezdilo)… – měl jezdit …
Do Německa ho kromě testovacích jízd ani nepustili … nesplňuje představy DB, nemá dostatečnou kapacitu.
Z obsluhy slovenské metropole na vlaku Slovenská byl také „s díky vypoklonkován“ a nahrazen klasickou soupravou. Tak byl „Potěmkin“ předhozen bratislavocentristy na trasu z Čadce do Košic … .

medical examiner

V principu ano.
Znamená to, že tam těch 200 nebo víc bude až po velkých přeložkách v polovině tohoto století.

Jaaaa

Do očí bijící nehospodárnost SŽ. Jen za toto mohly jezdit všechny lokálky v zemi dalších 200 let. Absurdní.

Opravdu mi někdo chce tvrdit, že SŽ nemá peníze?

Myslím, že je nejvyšší čas vymést, obžalovat a odsoudit celou tu Centrální komisi MD, která ničemu nerozumí a jenom rozhazuje cizí prachy hrstma. Jen papaláši s pocitem beztrestnosti.

Kdy už se konečně tenhle národ vzchopí? Asi nikdy.

Jiří Kocurek

Jasně, železici mezi krajskými městy nepotřebujeme. Koryčany – Nemotice, toť páteř železniční sítě v ČR. Z Brna do Veselí vlaky jezdit nemusí, ale Koryčany – Nemotice jsou naprosto nezbytné.

Železnice je totiž nejvýhodnější na vzdálenosti do 10 km a pro marginální počty cestujících.

Jaaaa

A tímhle chcete obhájit těch 300 milionů vyhozených z okna?

Karl vB.

Chcete vámi popisovanou situaci změnit?
Podejte vámi preferovaní politické straně nabídku, že byste vzal post ministra dopravy, abyste všem ukázal, jak to doteď dělali blbě a vy to po volbách začnete dělat geniálně.

Jaaa

To je ale negativních emocí. Víte, já na SŽ pracuju už nějakou dobu. A bohužel vidím v přímém přenosu, jak taková rozhodnutí vznikají. Myslíte si, že tam někde sedí odborná komise, která propočítává náklady a přínosy, porovnává navržená řešení a hlavně má a POUŽÍVÁ dostatečně hlubokou erudici v tom, aby odhadla, jaký bude socioekonomický vývoj, kterým směrem má smysl napínat aktivity a jaké jsou současné socioekonomické poznatky a úroveň techniky, na nichž by se nějaká dopravní koncepce měla tvořit? Myslíte si, že jsou tam zastoupené nějaké odborné směry? Zapomeňte. Je to až na výjimky spolek pantátů, co se tam dostali… Číst vice »

Karl vB.

Tolik emocí jsem ve vás vzbudil, to je vážně mi líto.
Teď už je mi jasné proč jsou vaše příspěvky tak akcentovány a logicky u nich převládá zpravidla negativní hodnocení.
Podle toho, co jste napsal o svém zaměstnavateli soudím, že asi nebudete zrovna loajální zaměstnanec. Když jste už „nějakou dobu“ denně 8 hodin konfrontován s neuspokojivou pracovní atmosférou a marností svého pracovního úsilí, nechcete se (v zájmu vaší duševní hygieny) na to vykašlat a najít si jinou pracovní pozici, třeba v místě bydliště? Minimálně byste nemusel dojíždět.
Pozn.:
Tento příspěvek byl myšlen naprosto vážně, bez obvyklé dávky mého sarkasmu.

Honza

A všude jinde se budou drchmat rychlostí jen trochu vyšší než lokálka…:)

Tak nějak nevím, nevím, nač si vlastně ten stát a jeho centralismus platíme, když pak levá ruka neví, co dělá pravá…

Romanero

Právě český stát vyhodil 300 milionů z okna proto, aby si Svoboda dal na twitter fotku s tím magickým a vylhaným rychlostníkem.

Plecháč

A přitom to vůbec dělat nemusel, Svoboda bude mít dost fotek ze SuVo… Kolik sekund jízdní doby tohle ušetří?

Odpadlík

SuVo je na tom se svymi 170km/h pro klasicke soupravy jeste o dost hur nez tento usek

Robert Šalda

A mám dojem, že i za větší peníze, protože ke změně došlo již v pokročilé fázi výstavby, což s sebou nese i výrazné posunutí termínu dokončení.

David

Manekýn je manekýn ……

dejf

Tak zase se asi na podzim bude měnit vládnoucí strana, tak je taky možný že se u toho rychlostníku vyfotí někdo jinej 🤣

zdeněk

Tak to podle mě není. Podloží bude muset být kvalitnější. Ten koridoru už je tak dost nekonkurenceschopný. (až bude dálnice) A chyba byla zadaní stavby, že to nebylo rovnou na 200. To byla ta největší chyba. A to bylo podle mě už dávno.

am3306

Koridor 4 se stavi dlouho. Co chybi zvisit vic kusu na 185/200. Za 10/15 let nebo 5/10 let potom co se dostavi budou uz potrebovast starsi casty veci peci a treba se take zrycjli. Plus z D3 kompromis bude urychlit Koridor 4 do Benešová a to bude 200/250. Verim ze to preskoci mnoho jinejch projektu a za 10/15 let to muze stat hlavne aby byl kompromis pro protlaceni d3 zkrs stredocesky kraj. Praha Strancice ma docela zabetonovanej uzemni plan uz a je to nejvic zatizena cast z primestkema vlakama, no a zbytek do Benešová jako druha etapa nekdy do budoucna… Číst vice »

am3306

Pisu hrozne. Sorry proste nejsem z Ceska….

Martin

Promarnena prilezitost pro souvislou trat na 200-230km/h…

Vladimir

Na trati pro rychlost nad 200kmh uz nemohou byt zadne osobni zastavky, takze promarnena prilezitost to za me neni. Spise je skoda, ze pro standartni soupravy je rychlost jen 185kmh, ale kazdy posun vpred se pocita.

medical examiner

No můžou, ale musí mít ty nástupiště jinde než na té trati samotné.

Vladimir

Takze odbocka a pripojka s nastupistem? Tohle vazne staci? Podle me to musi byt nerentabilni.

Martin

neni to nic nerealneho, bezne se stavi zastavky na odbocne trati mimo prujezdne koleje, jen u nas se to moc zatim nedelo,…
mmt. mezi 160 a 200 neni ptak podstatny rozdil, aby tam nemohl stavet i zastavkovy vlak, na 200 se ma rekonstruovat treba usek z Porican… a stavi se/rekonstruuje trat z Brna do Prerova…

am3306

Z Porican do Kolina podle dokumentace to vypada na 160 porad a uz pracujou na useku ne?

Martin

Ted nevim, mozna mam starsi info, … posledni info mam, ze od VRT mela pokracovat dvoustovka reko koridor…

P_V

Musíte se vejít do trasy, kterou se povedlo před 15 lety prosadit. Jinak návrat na začátek a dalších 15 let by nebylo nic, jen tahanice s NIMBYsty a jinou vodkou z Tetčic.

Martin

Ano ja to vim, ze se rozhodlo o modernizaci a zdvoukolejneni na 160 a pak dodatecne v te same trase „az na 200“, proto pisi, promarnena prilezitost, melo se resit od zacatku na 200-230, dost useku trati se stejne naprimuje a castecne jde novymi tunely,… kdyby se projektovalo od zacatku, slo by stejne rizeni na soucasnou trat jen mirne zmenenou stopazi, vetsinou novostavba tak jako je ted…

am3306

Predchozi trasy ale asi az budou potrebovat veci upravy muzou se predelat na 185/200. Myslim ze parametry trqsy jsou stejne nako tady. Problem je svrsek, stanice, proti hlukove zdy. Ale zbytek (mosty/tunely/oblouky) na 185/200 predpokladam źe staci jako tady.

Nake useky uz jslu docela stary a za 10 15 let budou uz potreba veci upravy. Doufam ze se muzou pak upravit na 185/200 a ze to je plan do budoucna.

Martin

To neni uplne jednoduche, musi vyhovovat te rychlosti napr. oblouky, nastupiste… Proto nejde zvysit rychlost na celem useku… Jedinou moznosti jsou klopidla,…

Lukáš

Budeme mít rychlostník na 200, ať to stojí, co to stojí.

noerf

Zruší se zastávka Roudná (trať vede jinudy) a vytvoří se zastávka Myslkovice, kdesi v polích. To si myslím, že zrovna u tohoto koridoru je zbytečnost. Vzhledem ke zabudování podchodu apod. při využitelnosti zastávky několika osobními vlaky u obce, kde jezdí autobus z místa jsou to vyhozené peníze.

adam.voj

Ano, myslím, že zrovna vzdálení železnice od sídel je jedním z největších problémů tohoto úseku. Je to nejen v Roudné, ale třeba i v Mezně, Ješeticích, Červeném Újezdě…

Kamui

V Mezně prý mohla být zastávka hned u obce, ale obec to odmítla.

Frantisek

No jo, to voni radši budou jezdit do města autem a hledat tam místa k parkování. Autobus budou mít pro jistotu. Chceme zastávku, ale nechceme ji v obci. Schizofrenie společnosti, kde vlak v osobní i nákladní dopravě využívá už jen zhruba 17 % lidí, a spirála tímto žel pokračuje. Ne, že by to jedna ves vytrhla, ale to je kousek po kousku…

Kamui

Bohužel je to tak, ale myslím že se to změní s výraznějším příchodem elektromobility. Nová elektroauta budou stát plus mínus jako dnešní nová auta, ale zcela zmizí kategorie ojetých polovraků za 15 000 co s odřenýma ušima a úplatkem projdou ještě naposled přes STK.

axontest

elektroauta na litiové baterky jsou slepá ulička

Jiří Kocurek

Jo, takže kvůli 400 lidem ve vesnici bude trať pro 80.000 lidí pomalá, ponechá se 80 km/h, protože v tak malých obloucích fyzika nepustí.

Frantík

Psal „zastávku u obce“. Koleje tam zřejmě byly tak jako tak.

Karl vB.

„No jo, to voni radši budou jezdit do města autem….“
Milý Františku, až budete jednou dělat velký nákup pro 4-člennou rodinu, tak to vemte do nákupního centra vlakem a MHD. Jsem zvědavý, jak se vám bude cestovat zpět domů a kolikrát to budete ochotný vámi doporučovanou proceduru opakovat; tedy pokud se k tomu vůbec někdy odhodláte.

Paja

Myslkovice budou cca 700m od plánované zastávky, Janov cca 400m od plánované zastávky a Roudná cca 2km. Současná zastávka Roudná je v lesích za obcí od centra obce Roudná vzdálená cca 800m, obě výše zmíněné obce jsou od současné zastávky více než 2km. Celkem tyto obce mají cca 1200 obyvatel. Tedy zastávka myslím smysl dává.

Romanero

Já nechápu, proč v téhle době SŽ ještě přikrmuje přesycené a předražené železniční stavitelství těmito zbytečnými investicemi..

medical examiner

Hmm, proč rovnou nepostaví trať na 200< v celé trase.
Ale ono se prý budovat musí, aby se nemusely vracet evropské dotace.

Jiří Kocurek

Jasně, 3/4 objemu prací hotovo, ale změníme projekt, celé to předěláme. A pak se budeme vztekat, že nemáme stavební povolení na úplně jinou trasu, přes soukromé pozemky, protože se vykoupilo podle původního projektu.

Jak u blbečků na dvorečku.

Martin

No ten problem u blbecku na dvorecku vznikl uz nazacatku, kdyz se to schvalilo na 160… pak se teprve nekdo probudil a uvedomil si, ze se to melo delat na 200… jzne to uz projekt bezel…

Ondřej

Problém spíš bude tím, že se po každých volbách objeví vždy nový „odborník“ s názorem podobným tomu Vašemu, který vše připravené zarazí a nakáže to dělat jinak, protože to přece sám ví nejlíp. A to vše jenom kvůli tomu, že lidi se bojí volit áčkové politiky a preferují ty béčkové, ty, kteří jsou jako oni.

axontest

v plánu je nekteré hotové úseky na 200 předělat

Panto_X

Jedná se o zviditelnění před politiky.