Rychlosoutěž na nové tramvaje pro Ostravu. DPO chce nabídky za 26 pracovních dnů
Představení čtyř hotových tramvají Škoda 39T. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.cz
Podle DPO je i přes kratší lhůtu dostatečný prostor k řádné hospodářské soutěži.
To je parada budu mit co delat
Hihi, jeden vyrobce ma uz nabidku domluvenou a hotovou, jen ji podat. Na co 26 dni 😀
Posledni dobou msk/ova/dpo predvadi teda hezke veci a jeste jim u toho vubec neni hanba a sebevedome vykrikujou, jak to delaji dobre. To je k zbliti, co je jeste dneska beztrestne vsechno mozne…
Já nevím, co tu řešíte… Platí Vám někdo cestu, když vezete auto do servisu? Neplatí… Hold do toho někdo bude muset rýpnout. A muže se posuzovat pouze cena servisu. DPO totiž jistě zajímá časová náročnost a cena komponent na výměnu. Druhá věc je vzdálenost servisu. Takže výrobci šup, šup pište doplňující dotazy… Ať to má pak ÚHOS na čem shodit…
Jenže v tomto případě vede silnice jen do jednoho servisu. Do ostatních musíte vrtulníkem.
Bo Ostrava je kraj rázovity.
A pak nám sem výrobce dá reklamní článek jak jsou ty jeho tramvaje super.
Neví někdo jestli tuhle „taškařici“ budou nějakou formou platit všichni čeští daňoví poplatníci, třebas přes OPD3?
Nebo si „taškařici“ kompletně zaplatí POUZE daňoví poplatníci z Ostravy ze svých ostravských městských daní (RUD), případných dluhů Města Ostravy či DP Ostrava a z jízdného?
Vzhledem k tomu, že ČR je pořád čistým příjemcem strukturálních fondů, tak OPD českého daňového poplatníka fakt moc nezabolí.
Zabolí. Má to 2 roviny První rovina, že my z ČR platíme do EU. Konkrétně loni to bylo v poměru zaplacené 1 Kč z ČR do EU … vs. získané 1,92 Kč z EU do ČR https://www.mfcr.cz/cs/zahranicni-sektor/hospodareni-eu/pozice-cr-vuci-rozpoctu-eu/2022/cista-pozice-cr-ve-vztahu-k-rozpoctu-eu-48352/ Druhou rovinou je promarněná příležitost. Když si vezmu např. existenci vítkovických železničních opraven (rodiny Strnadů a Maternů) plus chorvatské tramvaje Končar, tak by standartní či mírně prodloužená lhůta pro dodavatele, by mohla mít blahodárny efekt, aby přibylo nabídek a aby klesly nabízené ceny… podobně jako klesly nabízené ceny trolejbusů P.S. Končar nenabízí takto kapacitní šalinu. Ale ono jde o dlouhodobý přístup při nakupování… Číst vice »
Ono už to dnes zase tak moc navíc není a když vezmeme do úvahy všimné, tak bůhví jestli vůbec dostaneme něco navíc.
„Otázkou zůstává, co DPO považuje za marginální náklady. Cenu za převoz tramvaje po silnici zná dobře sám: v roce 2020 zaplatil podle registru smluv za přesun tramvaje Astra z Plzně 89 500 Kč bez DPH. Astra je přitom kratší než soutěžený typ.“
Jakou souvislost se smlouvou na opravy tramvají má jednorázový převoz dárkyně náhradních dílů z Plzně? Přece nikdo nemůže předpokládat, že potenciální zájemce bude vozit každou tramvaj na opravu z Ostravy do dílen 450 km daleko. Cena 89500 bez DPH mi přijde ještě velmi mírná (evidentně v ní je počítáno bez jeřábnických prací apod.).
JSV nemusí nic nikam vozit. Zbytek účastníků je nepodstatný.
Ta cena není závislá jen na počtu ujetých kilometrů, a to velmi výrazně. Představme si zcela hypoteticky, že někdo bude chtít provádět údržbu tramvají v areálu Herrmann Göring Werke Liberty Arcelor Mittal Steel Klementa Gottwalda, a tramvaje bude na návěs nakládat na tramvajové smyčce Nová Huť. Takže si objedná tahač s návěsem na kolejová vozidla, a jeho jízdu v délce 1km. Podotýkám, že jde o návěs s rozkládací nájezdovou rampou a navijákem, ten jeřáby nepotřebuje. Astra z Plzně do Ostravy stála 89.500Kč, délka cesty je cca 470 km, takže 1km by měl stát 190Kč? Chyba lávky. Základní sazba za přistavení,… Číst vice »
To už vyjde levněji položit ten kilometr manipulačních kolejí. 😀
Případně postavit pevné nakládací rampy a pořídit vlastní podval.
Ono se s dílnami vlastně prodalo i připojení na železnici, že ?
Ne, vlečka zůstala DPO.
Njn, MSK dal železnice bez soutěže ČD, DPO se „zbavil“ vlastních trbusů a tram. A nakonec si prodal zázemí. A teď udělají cokoliv aby to vyhrál ten Jediný Správný Výrobce.
Stejně mám pocit, že prvotní impuls pro tohle výběrko byl soukromý telefonát od manažera jednoho nejmenovaneho výrobce, že mají volnou kapacitu.
Vedení DPO se dlouhodobě chová přesně opačně než dobrý hospodář. Draze nakupuje ( patrové busy, tramvaje Škoda), levně prodává ( své dílny ). Zkrácením času na podání nabídky vyeliminují konkurenci pro Škodu a dostanou méně nabídek a tedy cena bude vyšší. Co by se stalo, kdyby byla lhůta delší? Jako daňovému poplatníkovi se mi to vůbec nelíbí. Snad na ně jednou dojde…A tvrzení, že částka na dopravu je marginální? Ach jo..
Reálně můžou ještě konkurovat výrobci s opravnami v jižním Polsku.
Nemůžou, protože i pro blbou opravu dveří budete muset odvážet tramvaj někde pryč, protože DPO negarantuje poskytnutí zázemí pro opravu…
Naopak poskytnutí jakéhokoliv zázemí v zadání soutěže vylučuje, a to i poskytnutí zázemí pro provedení zkoušky zábrzdných drah. Stejně tak řešení reklamací a záručních závad má zjevně probíhat metodou „seberte si to a odvezte kam chcete“.
To se může? Když i ČD poskytuje své zázemí komukoliv, i konkurenci?
To je „malá domů“, jako prase 😃
Prý „marginální“ vliv. H*vno, tady se budou mastit kapsy 😃.
Takže začínají v Ostravě stavět metro? Tunelování pokračuje?
DPO se jedním krokem může zdát jako progresivní podnik, ale druhým se zas díky tomuto vrátí hezky na východ 😃
Takové klasické ostravské výběrko… Po prodeji dílen za symbolickou cenu Škodovce už tu asi nikoho nic nepřekvapí 🙂
Tím nákupem Ekovy si Škodovka zajistila v dodávkách tramvají pro DPO monopol. Tahle „soutěž“ je jenom formalita, která má učinit za dost legislativě.
Skvělou nabídku má jen jeden výrobce… škoda 😞