Rychlíky vyšší kvality na západ Čech končí. ČD nemají kvůli Länderbahn dostatek dobrých vozů

Západní expres Českých drah před odjezdem z hlavního nádraží v Praze. Foto: Jan SůraZápadní expres Českých drah před odjezdem z hlavního nádraží v Praze. Foto: Jan Sůra

Z jízdního řádu Českých drah dnes dočasně zmizela téměř třicítka rychlíků vyšší kvality označovaných jako Rx. Nově jsou označeny už

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
BoH

„S jízdenkou na běžných rychlík nesmí, na rozdíl od lístku na rychlík vyšší kvality, do ČD Lounge.“ // Abych řekl pravdu, nevím, jak se dá rozeznat jízdenka na R a na Rx, nicméně si dovolím komentář, že pokud toto je pravda, tak je to neskutečně zvrácená logika, kdy cestující za stejnou cenu dostanou nejen horší kvalitu produktu (v tomto případě vozů), ale i horší doprovodný servis. No, asi Rx jezdí lepší sorta lidí a tam, kde ČD nasazují kopřiváky, tak tam jezdí asi nějaký plevel 🙂

železničář v důchodu

… nevím, jak se dá rozeznat jízdenka na R a na Rx … Jak plyne z příspěvku „Jirky“ z 30. 1. 2018 (21:40), v případě přístupu do „ČD Lounge“ docela snadno: bez místenky s jízdenkou pro 2. třídu vozovou na konkrétní vlak „vyšší“ kvality cestující na pobyt v „CD Lounge“ nemá nárok – jízdenka na „obyčejný“ rychlík ani s místenkou na něj nestačí … Že je pokus o marketing a reklamu v podobě přídomku „vyšší kvality“ k názvu „rychlík“ nehorázná pitomost vytvořená někým ze zbytečně přehnaně placených a jedině moudrých „manažérů“ z „pobřeží“, o tom není sporu – a nejvíc… Číst vice »

JK

Poslední týden jsem jek několikrát a vždy bylo řazení ok až na 1. třídu, tam byl vůz řady A.

Jirka vlaky

Vždyť A je dobrej vůz. Taky jsem někdy před koncem roku viděl v Brně EC 173 Hungaria (Hamburg – Budapešť)
A jel v řazení 380 + 5x B249 Lol + asi hodina zpoždění.

Milan

Kolik by asi bylo ojetých Bmz za miliardu, která chybí kvůli arbitráži za šmejdskou 380 od Škoda Transportation?!

bkp

Ani jeden, víc jich momentálně není na prodej.

Michal

Vagonů bylo k mání hafo, stačilo včas jednat. Za miliardu by se daly koupit i nějaký ty Railjety nebo klidně i ty Astry.

bkp

Aha, takže stačilo včas jednat… No to v případě problému s lokomotivami ř. 380 taky, ČD raději školáckou chybou došly tam, kam došly. Evidentně čas jednat je u ČD neskutečný problém, větší než problém s jistým dodavatelem.

Michal

Ono si asi neuvědomujete jednu věc – bez Jančury a vyhrocení konkurenčního boje by jim ty béčka v zásadě stačily a „nějak by se jezdilo“ s poukazem na nedostatek peněz.

Nákup ojetin ze zahraničí ČD v minulosti několikrát odpískaly, před OeBB se prodávaly spousty vagonů DB, ale ČD se nechtělo s tím drbat. Konkurence i v nejlínějším modrogumovi probudí nečekanou čilost 🙂

Jan

Tak stejně pak příjde Ťok a vytištěné europeníze. Řekne, třeba, že to musí být nutně nízkopodlažní, koncese a podobně. A bude vymalováno.

petr.r

dovede si někdo představit u čd astra vůz?

bkp

Tak ze stejné doby pochází vůz Bdpee

Milan

Prosím, udělejte něco s těmi bulvárními titulky. Zase clickbait – titulek vyznívá, jak kdyby se ty vlaky rušily. 🙁

Michal

To je taková zvláštní hra pana autora se čtenářstvem. Minule byl v titulcích zase „pád AirBerlin letadla“ a můžou za to čtenáři, kteří nedávali ve zvláštní škole pozor, nebo nečtou pozorně. Ve článku se to všechno přece dočtete. Na testování kvality titulků existují v online médiích empirické testy – servírujete různé verze a systém tam nechá ten s největší klikatelností. Na Novinkách by tohle asi vyhrálo, ale tady je článků málo a specifická cílovka zdopravy.cz to prokliká všechno bez ohledu na bulvárnost. Když apely na snahu o správnost a logičnost komunikace či etickou stránku věci u autora nezabírají, že by… Číst vice »

Michal

Můj názor znáte, výměnu pageviews pár článků za značku svojí i tohoto webu mně přijde krátkozraká, ale nakonec máte pravdu, že do vlastního projektu se všemi s tím spojenými riziky jste z korporace odešel na vlastní riziko Vy a ne já. Navíc opakovaně potvrzujete, že to je Vaše vědomá volba, takže jste se asi v nějakém časovém okamžiku strategický rozhodl nebýt jen šotoweb (s tradičně nadstandardním důrazem na fakticitu) ale provozovat infotainment na dopravní témata, asi s očekáváním zasáhnout širší cílovku. Fair enough, k tomu asi clickbaity i patří a tyhle titulky tím pádem nejsou o nic horší než prdele… Číst vice »

Jan

Tak pokud to bude mix lepších a klasických vozů, tak v tom takový problém nevidím.
Kdo chce do lepšího, ať si zarezervuje místo. A posílat ty lepší vozy do Německa, nevím, zrovna tam se mi zdálo, že v tom jezdí na téhle lince pěkná prasata.

Honza

Co platí současný jízdní řád jsem po této lince ještě nejel. Ale dříve se mi stávalo naprosto běžně (určitě ve 1/4 případů), že byl nasazený jiný vůz než podle plánovaného řazení a typicky místo kupé pro 6 bylo kupé pro 8 nebo záměna kupé vozu za velkoprostorový a podobně. Když máte do toho vozu místenku pak těžko hledáte který jiný vůz je lepší.

zkep

To bylo slibů, že zavedením expresů rychlíky nepotká stejný osud, jako na trati do Budějovic, a máme to tady…
A také končí možnost aspoň trochu důstojného čekání v na hlavním nádraží Praze, protože s místenkou na normální rychlík vás už do ČDLounge nepustí.

coudy

na praze na hlaváku ČDLounge myslím že není… a jinak je pro 1třídu…

Jirka

Speciální čekárny ČD Lounge jsou určeny pro cestující: s platnou jízdenkou pro 1. třídu, nejdříve však 2 hodiny před začátkem platnosti jízdenky s platnou jízdenkou pro 2. třídu společně s místenkou pro vlak vyšší kvality (railjet, SuperCity, EC, IC, EN, Ex, Rx) nebo místenkou SC či railjet business nebo lůžkovým či lehátkovým příplatkem pro vlak vyšší kvality, nejdříve však 2 hodiny před začátkem platnosti jízdenky se zákaznickou aplikací IN 100 nebo IN Business na In Kartě s dětmi do 10 let, nejdříve však 2 hodiny před začátkem platnosti jízdenky těhotné ženy s platným průkazem ZTP nebo ZTP/P ČD Lounge jsou… Číst vice »

železničář v důchodu

A také končí možnost aspoň trochu důstojného čekání v na hlavním nádraží Praze … A kolik z těch „lepších“ cestujících skutečně běžně potřebuje na pražském hlavním nádraží dlouho čekat, N.B. v „ČD Lounge“? Je skutečností, že prostor pro pohodlné čekání JAKÝCHKOLI cestujících tam mnoho není, ale naprostá většina běžných odjíždějících cestujících stejně nechodí na vlak zbytečně brzy, a přestupující cestující zase spíše zajímá, aby stihli přestoupit už na nejbližší přípojný vlak (a případně si mezitím ještě doběhli koupit do Billy či Pontu nějaké občerstvení na další cestu, když na perónech neseženou nic), protože další vlak jim jede při současném intervalu… Číst vice »

zkep

Já se tedy nevím, jaká je Vaše definice lepšího cestujícího, ale já jsem ČDLounge při současných nepřípojích od Brna na rychlíky směr Rokycany využíval poměrně často. Tato čekárna byla takovou oázou klidu, kde jsem mohl u kávy vyčkávat na svůj přípoj. Tahle možnost je teď díky problémům cizího dopravce pryč… a já i další cestující jsme odkázáni na vámi zmíněné zlatokopecké podniky, nebo na lavičky, kterých je na nádraží nedostatek.

K.S.

Ostuda… Zajímalo by mne ale, možná někdo znalý místních poměrů odpoví lépe, nejsou i ta Bčka lepší než co posílali z Německa (něco takového jsem tu v diskusi snad zahlédl), rozhodně příčina tohoto stavu a zejména příčiny by měla vejít v obecnou známost, aby nebyly za stav nesprávně pranýřovány České Dráhy, ty jsou v tom celkem nevině. Možná se dá trochu rozporovat praktika z nedávné doby ohledně lokomotiv, možná se měly vlaky tahat dočasně jejich stroji až k hranici, ale za vagonovou ostudu fakt nemohou, taky se na to mohly vykašlat. Doufám, že z toho vyvodí patřičné důsledky pro zahraničního… Číst vice »

Asdf

Ne, v Německu ani v Rakousku určitě nejsou horší vagóny než u nás. Že zrovna k nám posílají šroty je důsledek toho, že podobné šroty u nás jezdí a jsme na ně zvyklí.

K.S.

Asdf:
No nevím… rj s prohýbající se podlahou, nechme být, třeba je tam o kousek tenčí podlaha, je to sice jenom nepatrně, ale jde to cítit. Nemyslím si že posílat do zahraničí šrot s odůvodněním že „jsou na to zvyklí“ je v pořádku, posílají snad ČD běžně na mezinárodní vlaky vagony s ručními dveřmi a ve šrotostavu? Myslím že ne.

Honza

S těmi railjety to může být oježděnějšími soupravami, těch červených je o dost víc (takže může být nasazena o rok, dva starší souprava)

šotouš

při sebemenším prohřešku musí ČD platit DB mastné pokuty za provoz do Berlína. Kolik platí Länderbahn a proč tuto smlouvu dávno nevypověděly?

Michal

No ta situace je odlišná v tom, že si u Länderbahn ČD neobjednávají a neplatí soupravy se standardizovanou kvalitou. V tom je „drobný“ rozdíl.

Länderbahn platí hodně na pokutách objednateli BEG, ale zatím ho BEG nevyhodila.

JK

Co by měl kdo komu vypovidat? Landerbahn jezdi na objednávku Bavorského ministerstva dopravy a je dopravcem na území Německa. To, že neplni nějaké dohody mezi dopravci o vyrovnani počtu draznich vozidel, je věc jiná….