Díky oslavám výročí trati z Jihlavy do Rakouska na jeden den ožije rychlík Dyje
Rychlík ze Znojma do Prahy u Moravských Budějovic 1. 4. 1990 (autor M. Večeř)
Součástí oslav 150 let trati ve Znojmě budou i jízdy smíšených vlaků.
Super napad vic takovych napadu…..
Vlak pro lidi beru, ať se zaplní a pěkný výlet přeju.
Ale… To tam vážně budou tahat 800 tun nákladu jen pro dokreslení atmosféry?
Díky té oslavě dojde k přesunu 550 tun písku ze silnice na železnici. Bylo by lepší, kdyby ten písek jel z Božic do Jihlavy v kamionech, a po železnici se sem a tam proháněla prázdná souprava tak, jak tomu bývá na většině obdobných akcí?
Jestli si někdo objednal 550 tun písku a pojede to vlakem, tak nemám námitky.
Jestli to ale bude jezdit tam a zpátky… „Součástí programu budou i jízdy„
Písek z Božic do Jihlavy jezdí od nepaměti. Posledních 19 let výhradně po silnici. Díky oslavám se na malou chvíli vrátí na železnici. Navíc může tato jízda napomoci se znovuobjevením železnice i pro pravidelné přepravy. Dle mého názoru dokonalé skloubení nostalgie a účelnosti. Ložený vlak pojede do cíle nejkratší možnou cestou. Cokoli jiného by bylo organizátorům proti srsti, tím si můžete být jist.
Jízdy je myšleno tak, že vlak nepojede celou trasu v kuse, pojede jen jedním směrem. Nejprve ale pojede úsek z Božic do Znojma, kde bude delší pauza a pak úsek na Šumnou, kde bude opět delší pauza a pak teprve pojede do cílové stanice. Tohle je myšleno tím „jízdy“.
Na všech ostatních fotojízdách nákladních vlaků se tahají prázdný vozy úplně zbytečně a to je právě ten rozdíl naší akce. My tu přepravu využijeme pro odvoz nákladu.
Šlo o vůz který na Zillertalbahn vykolejil po nárazu do pařezu.
Bylo to na Murtalbahn a komentář asi patří k vedlejšímu článku.
Včera byly na ORF záběry ze zvednutí vykolejeného vozu z říčky. Byl použit těžkotonážní jeřáb z druhého břehu který nejprve vůz přenesl na louku u silnice a po jeho následné kontrole naložil na podvalník k dalšímu transportu.
Škoda že už nic takového nejezdí, cestující by si to je jste našli, ale zase hlavní viníkem je tragická infrastruktura.
Od 12/2019 je spojení Praha – Znojmo za cca 4 h zajištěno ve vybraných časech (1 pár za den v pracovní dny, v sobotu dopoledne ve směru na Znojmo, 2x v neděli odpoledne ve směru ze Znojma) s 1 přestupem (v HB, případně Jihlavě).
Občas tento spoj využívám a mám pocit že o něj zájem je. Kolikrát je ta malá jednotka Regiospider (HB/J – Znojmo) poměrně plná. Doufám že tento spoj vydrží a třeba bude jednou jezdit i častěji
A teď si vemte že by takhle jezdila nynější Ex3.
Tedy nikoliv přes Třebovou, ale právě přes Jihlavu a Znojmo, které by tak získaly přímé vlakové spojení do Prahy.
8.8. parní z VM do FnO.
Není na té fotce spíš vlak do Znojma? Ze Znojma se jezdilo ve 3 ráno, takže v dubnu u Moravských Budějovic byla ještě tma, řekl bych.
Na fotce je Sp 1118 Ne ze Znojma do Prahy Masarykova nádraží. Podívejte se na datum, kdy byla fotka pořízena …. 1.4.1990 ….
Ach jo, zrovna v jediný den v roce, kdy se jede do Bochova.
Hlavně aby se to zase někde s něčím nesrazilo….
A teď si vemte, že by to takto jezdilo pořád. 😀
Je možné zjistit více informací k cenám jízdného vlaku z Prahy. Děkuji
Klikněte v článku na odkaz na stránky http://www.svd-jzm.cz, kde jsou podrobné informace k programu, když sjedete skoro úplně dolů, tak je tam odstavec cena jízdného, kde je kompletní ceník.
Děkuji
Ten popisek na fotce je vtipně dvojsmyslný. Vyznívá to jako “Praha u Moravských Budějovic”. Ty Moravské Budějovice tedy musí být pořádné velkoměsto 🙂
Nejsou ale mohli by. Nezapomínejte na místní zaklínadlo – potenciál.
Já v 80. letech jezdil 4 roky jeho předchůdcem, tehdy jezdil z Děčína do Znojma.
13.39 z Děčína.
Z Děčína to jezdilo ještě na začátku 90-tvých let, pod číslem 613, dodnes si pamatuji hlášení „Zadní tři vozy jedou pouze do Jihlavy“
Může někdo znalý prosím povědět , jak tento vlak v době ze které je foto jezdil obsaženy? Pokud jsem se nepřehlédl tak má 8 vagónů. To neměl ani SuperCity manager mezi Prahou a Ostravou. 😁
V roce 1990 to mohlo být plné. Přímý rychlík z Prahy do Znojma jezdil v pátek/neděli ještě odhadem v roce 2003, z Prahy to jelo poměrně brzy, už někdy ve 13 hodin. V Kutné Hoře se přepřahalo ze 150 na něco jiného.
Pátek/neděle to jezdilo tuším až do 2006 (byť v některých letech jen jednosměrně v neděli), prázdný to nejezdilo. Cílová/počáteční stanice Znojmo okolo 60 lidí, co si pamatuju, ale zas tak často jsem tím nejezdil. Rok 1990 si bohužel nepamatuju, při denním provozu si pamatuju jen jednu jízdu 😀
V pátek jezdil Sp 1119 do Znojma, vracel se jako 1118 v Ne. R 613 (číslování od GVD 1973/1974) jezdil ze Smíchova, z Prahy do Jihlavy služební vůz + 7 vozů, poslední 3 zůstávaly v Jihlavě; zpět končil vlak R 612 na HLN, na Smíchov jako Sv …. Po nasazení lok 350 (ex ES 499.1) vozebně lok 350 LD Bratislava, personálně LD Praha střed. Po dodávce lok 363 (ex ES 499.1) do LD Praha střed převzalo výkon vozebně LD Praha střed. Později R 613 na úvrať na Praze střed jezdil z Děčína – spojení dvou vlaků Děčín – Praha a… Číst vice »
Sedm. Ten osmý je hytlák.
Sp 1118 Ne.
A pak tu máme zítra 120 let MHD na Mostecku.
http://dpmost.cz/tz393
Hlavně aby se nesrazil s jiným.