Rychlejší trati z Brna do Přerova ustoupí nádražní budovy, úřad schválil demolici prvních objektů
K zemi půjde více než desítka drážních objektů.
Správa železnic při modernizaci trati z Brna do Přerova zdemoluje i některé stávající nádražní budovy. Stojí v trase nové trati, která má výrazně zrychlit a zkapacitnit spojení mezi oběma městy.
Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) v úterý vydal rozhodnutí, kterým povoluje demolici více než desítky drážních budov ve stanicích Kojetín a Chropyně. Kromě samotných výpravních budov jde například o stavědla, sklady nebo nákladní pokladnu.
Jako důvod demolice u většiny objektů Správa železnic uvedla špatný stav budov nebo kolizi s trasou trati, či také pozbytí smyslu budovy kvůli převodu ovládání provozu do CDP Přerov.
„Demolice bude provedena z důvodu špatného stavebně-technického stavu a protože provozy v budově obsažené jsou naddimenzované současným potřebám železniční dopravy,“ uvádí Správa železnic například v dokumentu ke zbourání nádražní budovy v Kojetíně.
Demolovaný objekt bude nahrazen novým. U většiny budov bude muset Správa železnic řešit likvidaci azbestu.
Správa železnic loni začala soutěžit modernizaci prvního úseku trati Brno – Přerov, konkrétně z Nezamyslic do Kojetína. Loni na podzim uvedli zástupci Správy železnic, že dojde ještě v roce 2024 k vypsání tendru na úsek Kojetín – Přerov, zatím se tak nestalo.
Stát vypsal tendr na první úsek rychlé tratě Brno – Přerov. Limit je 7,3 miliardy
Úsek z Kojetína do Přerova bude z většiny novostavbou, dojde ke zvýšení rychlosti na 200 km/h. V rámci traťového úseku Chropyně – Přerov se zruší dosavadní stanice Věžky a nahradí se stejnojmennou zastávkou ve stejné poloze.
Zrušenou železniční stanici nahradí nová odbočka Bochoř. Odhadované náklady na tuto stavbu jsou přes 10 miliard korun. Zmizí všechny přejezdy, budou nahrazeny mimoúrovňovým křížením. Stavbu Správa železnic popisuje v informačním letáku.