Rychleji z Liberce na Moravu. Arriva navrhuje státu rychlíky Liberec – Kolín
Jednotky 845 a 628 společnosti Arriva vlaky v Turnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Arriva vysvětluje návrh růstem prodeje jízdenek v relaci mezi Kolínem a Libercem. Odpadly by dva přestupy.
Raději přestupní,uzel Pardubice hl.n. než Kolín
Arriva a 40 roků staré soupravy to nechceš Pardubice-Liberec jízda 3 hodiny,pak také jezdíval Praha-Nitra,takové staré tramvaje to nechceš,nejlépe vychází Leo
dotaz , nevíte jak to vypadá na přímé zadání na linku R26 (smlouva s Arrivou končí letos v prosinci)
Přednější je ať si Arriva nakoupí nové vozy a nejezdí po kolejích takovými šroty. Se divím že jí to ještě nezakázali. České dráhy nakupují nové vozy a Arriva ojetiny z ciziny.
Máte na mysli např. Stadlery GTW, které Arriva ve Zlínském kraji zvládla uvést do provozu o dost dříve než Stadlery GTW, které ČD zvládly uvést do provozu v Olomouckém kraji o dost později než samy plánovaly? 🙂
Mimochodem, „šroty“ Arrivy řady 845 se staly náhradou za „šroty“ řady 843 či 854 ČD, a.s. 🙂
… a ejhle (viz čerstvý článek na těchto stránkách) – dokonce úplné stažení Stadlerů GTW (ČD) z provozu a reklamace.
Toto by měla být aktivita státního dopravce, ne těchto skoro amatérů.
Arriva: „Hele, kvůli rozbitému koridoru nám tu narostl počet cestujících, co se dobrovolně trmácí šílenou trasou z Liberce až do Kolína. Nezvážíte přímou linku?“
Modré gumy: „Nenene, pokud to nebude národní dopravce, tak žádné nové výkony!“
Arriva: „No ale třeba by to přilákalo další cestující…“
Modré gumy: „Ať si jedou autem, než aby je vozil němčour!“
Tolik k hojně deklarované podpoře veřejné dopravy 🙂
Nic nového pod sluncem, rychlíky Liberec-Brno jezdily už v roce 1962 a vozily je legendární 387, odjezd z Č.Třebové 10.46 hod, pouštěli nás V SOBOTU předčasně ze školy na tento rychlík !
Pokud chtějí na dálkovou trasu nasadit opět své motoráky, tak potěš koště 🙂
Mnohem výrazněji bych dopravce sankcionoval při odkupu kapacit za pojíždění celých tras pod troleji nezávislou trakcí.
Že jste začal komentovat dřív, než jste si ten článek přečetl, že?
Třeba ČD, a.s., na trase Most – Cheb?
Nebo po mnoho let na trasách Ústí n. L.-Střekov – Děčín, Ústí n. L. – Úpořiny – Bílina či Most – Žatec? 🙂
Zdaleka ne vše na Moravu zastavuje v Kolíně, malé rezervy v návaznostech zavánějí ztrátou přípoje a větší se zase časově srovnají s dosavadními přestupy v Pardubicích… Takže bouře ve sklenici vody.
Pokud skutečně letos vyjedou, tak to pojedu hned prvním vlakem.
Jste první, koho napadlo, že by mohl vyjet letos.
Jste první, koho napadlo, že by mohl vyjet hned prvním vlakem.
Pokud chtějí opravdu tažný spoj na Moravu, tak ten přesed Kolín nevím, nevím. Spíš raději Č. Třebová nebo ty Pardubice.
To ví i malé dítě. Jde ale o to, jak se tam z Liberce co nejrozumněji dostat.
Další, nezmíněnou možností by byl dodatečný (např. pátečně-nedělní) rychlíkový spoj Liberec – Pardubice nad rámec základního 2h taktu.
Spoj, který by nemusel být vázán taktovými uzly, které u dnešních spojů základního taktu znamenají prodloužení cestovní doby oproti stavu „jen s krátkými pobyty/jen se základní přirážkou vůči jízdním dobám“.
I když pravda, i zde by pořád bylo možné úskalí co do čekání na křižování s protijedoucími vlaky základního taktu.
Nyní Pardubice-Liberec 3h a bez přestupu by to nešlo v tom Kolíně?A jak pak vychází Praha-Kolín-Liberec?
Praha – Kolín – Liberec ??
Snad Praha – Nymburk město – Liberec, ne?
Když už někdo jede přes Starou Paku, tak jen proto, že takto jsou postaveny vlaky. když se bude jezdit přes Kolín, nebo Jičín, tak to víc lidí do vlaku nepřiláká. Jediná šance je, že se dostanu z Liberce do Pardubic za 1,5 h.
No Jičín je Jičín nevím co tam vůbec jezdí něco do Nymburka něco do Turnova a to všechno
V současné verzi grafikonu bych to tak netvrdil. Když nemáte v Pardubicích přípoj, tak nezbývá, než vyrazit přes Kolín nebo busem přes Prahu. Zkuste si najít spojení Liberec – Boskovice, a fakt vlakem přes Paku nepojedete.
Arriva Pardubice-Liberec doba jízdy 3h
Mně to přijde od pana generálního ředitele Arrivy trošku jako drzost. Vymyslet si novou linku, na které by se uvolili jezdit, ovšem jen za podmínky, že ji bude stát dotovat. Tedy pouze pokud mu nebude hrozit ztráta, ale naopak bude mít zaručený zisk. To je podnikání jako noha. Přece jestli si je jistý, že by linku Liberec-Kolín využívalo dostatečné množství cestujících, tak ať ji provozuje na vlastní riziko, kapacita tratí na to jistě bohatě stačí. Tihle dopravci už jsou z toho zdejšího dopravního socialismu tak zpovykaní, že je ani nenapadne provozovat nějakou linku na svoje triko, i kdyby měly mít… Číst vice »
Dobré ráno, Bonifáci, vítej po dlouhém spánku v roce 2021, kde je drtivá většina osobní dopravy subvencovaná ne proto, aby se jezdilo, ale proto, aby se to společnosti vrátilo na externalitách.
Pokud Arriva má data, tak je na MD, aby je důkladně zvážilo a rozhodlo se.
Pokud totiž reálná poptávka na linku existuje – což je v této relaci skoro s podivem – tak je i v zájmu státu tu nabídku spojení zlepšit. Kdo by to nakonec jezdil, rozhodne výběrko.
Vítej Juraji, který si dokonce pleteš ráno a večer, v socialismu 70.-80.let, kdy o tom, co je správné a krásné, rozhodovala strana a nikoliv reálná poptávka. Od té doby se ale hodně věcí změnilo, o tom kolik se upeče housek nebo kolik se vyrobí toaletního papíru již nerozhodují „ti moudří nahoře“, ale je to otázka poptávky a nabídky. Jenže pak tu jako dinosauři přežívá pár oborů, a doprava je jedním z těch nejviditelnějších, kde se ten socialismus drží zuby nehty dosud. A proč? Protože to na první pohled všem vyhovuje. Cestujícím, protože můžou jezdit poloprázdnými spoji odnikud nikam za pár… Číst vice »
Navrhujete tedy zrušit v podstatě veškerou VHD v tomto státě? Neboť 99% je dotováno.
A že vás tak netrápí to,že dnes jsou dotovaný i hospody a kasina…
Máte na mysli dotace ve smyslu kompenzací za nucené uzavření těch hospod a kasin, které by provozovatelé neudělali ze své vůle, ale museli tak učinit z nařízení státu, kterýžto stát tedy logicky kompenzuje důsledky svého vlastního rozhodnutí?
Ne, to rozhodně nenavrhuji. Navrhuji zrušit dotace. Křivi trh, v jakémkoliv oboru.
Zrušit dotace = zrušit dotovanou VHD = zrušit většinu VHD u nás.
Nebo si myslíte že by se někomu vyplatilo provozovat v rozumné četnosti spojení např. linku R14? S takhle mizernou infrastrukturou?
Ano. Často i dotováno tak, že je znemožňován nebo dokonce zakazován komerční souběh. To už je fakt humus …
Však ta nabídka spojení je v rámci možností dobrá – 2h takt, přípojové vazby během několika málo minut…
Nikde není psáno, že to přímý rychlík ujede za kratší čas, když by to mohl být právě on, který bude v jednotlivých stanicích čekat na křižování s (taktovými a proto těžko posunutelnými) protijedoucími vlaky.
Dva přestupy jen aby se člověk dostal do Kolína, a tam další přestup? To není „dobré“. To je znouzectnost pro ty, kdo vlakem z nějakého důvodu musí nebo velmi chtějí, ale adekvátní reakce na poptávku to není.
Je to jako říkat, proč vůbec stát objednává rychlíky R20, když by to za stejný čas šlo s přestupem Ex5 + Os v Ústí nad Labem.
Že jo? Takovou drzost, jako požadovat dotace, si může dovolit výhradně Národní Dopravce.
arriva ať se kouká sama srovnat než začne někomu radit… dlouho přemýšlím o tom že do jejich německé centrály pošlu dopis kde popíšu jaký zmatky a bordel tady jsou, zkrátka jak neprofesionálně to vedou to by na ně mohlo platit
To jo, hned vyhlásí bojový poplach a zahájí defenestraci.
Udavačská sketo!
Ten dopis bude německy nebo česky?
Určitě se z toho dopisu podě**** hrůzou 😂
Jo, taky by se mohlo stát, že byste zneschopnil celou německou centrálu, která by musela na akutní operaci kýly po potrhání se smíchy.
Jako jo, za pět roků to možná zavedem. 5 let na zavedení rychlíku. To je přímo bleskurychlé… vůči kontinentálnímu driftu.
Až se Liberec – Brno bude zase jezdit přes Pardubice.
Ano, tím to ještě „okořenili“.
Přesně tohle mě napadlo, že by se to nyní za probíhající výluky Blansko – Brno vážně užilo, když je veškerá dálková relace na Brno odkloněna z Kolína přes H.B. Za 5 let to už pozbude půvabu.
1. Skvělé. Navrhovaný vlak je z Liberce do Kolína jen o 4 minuty pomalejší než dosavadní spojení s přestupy. Co se týká přestupů a návazností, snad jen v Nymburku na Prahu a pak v tom Kolíně, o což ovšem asi právě jde. 2. Jestli by nebylo lepší urychlit stávající rychlíky a zkrátit přes den interval na hodinu. 3. Zajímavé staré vylepšení by byly přímé vozy, ale s malými výjimkami je snadnější a rychlejší přestup cestujících. Otázkou je, jestli/kdy by ty výjimky a pohodlí cestujících za to stály, a za cenu jakého zdržení a prodražení by se to zvládalo. Obávám se,… Číst vice »
Mezilehlá hradla tam jsou, oba tamní mezistaniční úseky jsou jimi rozděleny na dva oddíly.
Jestli si dobře vzpomínám, tak tam nejsou odedávna, ale k jejich zřízení došlo právě až krátce před zavedením tohoto konceptu s jízdou dvou rychlíků ve svazku.
Ale následující rychlík, co pozoruji, bývá pouštěn, až když je předchozí v Debři.
2) Zrychlit Rychlíky Liberec – Pce by znamenalo zkrátit pobyty ve stanicích, tím by došlo k rozvázání přípojů.
Hodinový takt by asi dost dobře nešel kvůli Sp Pce – Jaroměř, kdy v čase R odjíždí z Pce Sp, možná po zdvojkolejnění celé trati Pce – HK, a posunutí časové polohy R, nebo Sp, ale zas nedává smysl mít dvoje rychlé spojení Pce – HK – Jaroměř v rozmezí x minut.
K rozvázání přípojů by nemuselo dojít, pokud by změna spočívala k přesunu křižování v S:00 h ze Dvora Králové do Jaroměře.
Pak by zůstaly přípoje ve Staré Pace, v Železném Brodě i v Turnově.
(samozřejmě platí za předpokladu vyjezditelnosti trasy Jaroměr – Železný Brod pod hodinu.)
Lidi jezdí do Kolína, tak jim zrychlíme vlaky do Pardubic.
Ten Kolín tak jako tak není finálním cílem jejich cesty, tzn. (v bezvýlukovém stavu) je jedno, do jaké koridorové stanice přijedou na přestup.
v Kolíně moc rychlíků na Prahu nezastavuje
Urychlit stávající rychlíky? Jak na stávající infrastruktuře?
Inteligentnější sestavení jízdních řádů s využitím vzhledem k profilu trati možných traťových rychlostí, přenecháváním zastavování v některých místech zastávkovým vlakům, zkracováním stání. Takto jde přibližně současném stavu infrastruktury a používaných vozidel na zde diskutovaných tratích účelně zkrátit cestovní doby jen asi o třetinu, ale je to přirozenější a levnější základní krok než velké vrty a tunely.
Které rychlíkové zastávky byste měl tu odvahu na této lince vypustit?
Já si kladu otázku, zda vůbec totálně neprověřit a případně nepřekopat současný provozní koncept na trati 030. Je pravda, že jsem zde cestoval … je to už hodně a hodně dávno. Ale můj otec před coronáčem cestoval pravidelně tak jednou za dva měsíce v celé délce trasy z Pardubic až do Liberce. Dle něho ty vlaky byly totálně prázdné. Co současnou rychlíkovou linku a linku osobáků z Jaroměře do Staré Paky nezrušit a nenahradit ji nějakou novou Sp linkou, která bude řešit spíše spojení zastávek na cestě a všechny dálkové cestující hnát přes Kolín ?
Než se to všechno reálné stane tak všechno bude zase úplně jinak. Škoda že některé nápady trvají tak dlouho než začnou fungovat.
Z Liberce do Kolína už to mělo jezdit dávno, na co se zase bude 5 let čekat.
Nechci to tvrdit s jistotou, ale takový spoj už tady před léty byl. Do Liberce to jelo z Kolína dvě hodiny a ve dvouhodinovém taktu, přesně jak to zmiňuje článek. Tak jestli po opravě koridoru a návratu rychlíků na Českou Třebovou to zase nebude tak horké.
Nebyl.
Možná v době pravého Aloise Jiráska
Máte pravdu, nejezdil ve dvouhodinovém taktu, pouze ráno Kolín-Liberec, navečer zpět R848/849. Je to sice již dvacet let, tak se omlouvám, že si to již přesně nepamatuji. Každopádně mě tehdy vezla nějaká varianta „rakve“ 842/843.
http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/2003-2004/2003-2004_231z.pdf
díky za doplnění, o tomto jsem nevěděl.
Děkuji za váš příspěvek. To spojení bylo dost dobré a věřím, že by si cestující našlo, zejména nyní za probíhající výluky Blansko – Brno a pokud by fungovalo celodenně. Ale blbci na MD o tom budou 5 let dumat, ach jo!
Někdy v devadesátkách jezdil vlak s M262 z Kolína do Liberce. Jelo to ve špatném času, jednou denně , pár dní v týdnu
A jízdní řád byl utajován do posledního dne toho starého. Skvělé to časy!
také jezdíval R Liberec-Pardubice-Havlíčkův Brod-Jihlava?
Ano, jezdilo jeden/dva roky. Jednou denně. Došlo ke spojení dvou ramen Liberec a Pardubice a Pardubice – Jihlava. Jezdily na tom motory 854. S novým konceptem na 030 to padlo. No a kdysi úplně úplně dávno jezdily osobáky Liberec – Pardubice – Havlíčkův Brod s klasickou soupravou.
To je opravdu zajímavé. Jezdím s nimi každý den, bydlím hned za Prahou. V druhém pásmu. A vozí nás tak šílenými
autobusy. Věčně nějaký poruchy. Prostě na nás šetří a vlaky kupují?? A jízdné je dražší než si zaplatim za Prahu!!!
Paní Vodrážková, řeč je o vlaku, autobusy do toho nepleťte. A nebo rovnou uveďte, odkud kam jezdíte a na které lince je problém. Napsat „bydlím ve druhém pásmu“ je informace úplně k ničemu.
Arrivu by měli zrušit, ne jí nechat vymýšlet nový linky…
Uveďte jediný důvod, mám-li možnost,přednostně využívám Arrivu.
Neplatí tam režijka!
Asi byste si měl už na to zvyknout že jsou i jiní dopravci a nemůžete všude tu režijku využívat pane rozinko! Takoví jako vy dělají ČD ostudu!
Ironie,pane,ironie,ale na její odhalení je nutná určitá intelektuální výbava.😉
Aha … takže tam ta režijka platí?
Ale ano, platí! V Arrivě platí režijka Arrivy. Nebo se pletu?
Chtěl jeden důvod, dostal jeden důvod.
To nevadí rezijku mám a jezdím Arrivou a jejími sesterskými firmami tam kde ČD není.
Další moudraček vždyť režijky to by měla bejt věc dopravce jako státní buď krajská sleva ale jako bonus dopravce anebo jako sleva u tohohle dopravce
Měl jsem napsat „ne jako státní buď krajská sleva“
Hádám, že jediným jeho důvodem je osobní zášť.
moderní jednotky
Jen tak pro zajímavost – kdo jsou ti „oni“, kdo by podle vás „měl Arrivu zrušit“? 🙂
A co tahle nadpis napsat takto?
Arriva navrhuje státu rychlíky Liberec – Kolín, umožnily by rychlejší spojení pro cestující, kteří pokračují dále směrem na Moravu.
Pokud se nepletu tak Kolín spadá pod Středočeský kraj.
To můžete napsat i takhle: Arriva navrhuje státu rychlíky Kolín – Liberec, umožnily by rychlejší spojení pro cestující, kteří jedou z Moravy dále směrem na Liberecký kraj.
Ani to by nebylo přesné, protože se to jednak nevztahuje zdaleka na celou Moravu (jen její jižní část, a to ještě s výhradami), ba ani ne na celý Liberecký kraj (určitě ne na jeho východní část).
Jak by vyházelo vést Sp z Kolína přes Paku, Žel. Brod, a Tanvald do Liberce. Ne pro Liberec ale třeba kvůli Tanvaldu, Smržovce, atp.
Blbě.
No vidíte, jak to Jeníček celé popletl.
Úvrať by se v Turnově dle téhle mapy https://mapy.spravazeleznic.cz/ měla odstranit někdy v roce 2024, ale o tom, že by se někdy řešil úsek Turnov – Liberec ani zmínka to je asi prvořadý problém…..
Ale tam je řeč o úplně jiné úvrati. Tam jde o osobní vlaky Turnov – Hradec Králové, které nyní musí jezdit nejdříve jako posun od perónu na 23. kolej a z ní odjíždějí jako vlak.
A co takhle rychlík Liberec, H. Králové , Choceň, Brno.
To je kravina, protože plýtvá vzácnou kapacitou dopravní cesty v úseku Choceň – Česká Třebová pro párokénkový vlak.
Ale Sp Brno – Choceň se tam vejdou…
To jezdilo! Dokud to řídili lidé kteří tomu rozuměli.
Naopak – dokud to bylo setrvačností děláno ve stylu „náhodné, netaktové výkřiky do tmy“ namísto systémového pravidelného taktu znamenajícího mj. efektivní využití vozidel (namísto stavu s přepřahem v Pardubicích apod., resp. on tehdy ten přepřah snad ani nebýval, protože ani t-260 tehdy nebyla elektrizovaná).
Přepřahalo se v Jaroměři a pak v ČT zpět na doesel.
*diesel. Překlep.
Tzn. stav z dob neefektivního využívání vozidel, v tomto případě hnacích. Kdy dieselová lok. v Jaroměři, jakož elektrická lok. tamtéž + možná i v Č. Třebové, měly dlouhé prostoje před tím jedním solitérním výkonem či po něm.
O prodlouženém pobytu (= prodloužených cestovních dobách) spojených s tímto přepřahem ani nemluvě.
Tak oni zas takovy prostoje mit nemusely, tehdy ty velky diesely jezdily i na obycejnych osobacich z hradce i z liberce. To samozrejme nic nemeni na tom, ze zavadet to znovu dneska by asi bylo spis ke skode nez k uzitku. Navic v ty dobe bezne vlaky z pardubic na brno nejezdily, tak by nebylo moc na co prestupovat. Dnes – teda pokud do toho zrovna spava vyluk nehodi vidle – jezdi vlaky z pardubic na brno skoro stejne jako na ostravu.
V té době bylo běžné že tam lokomotiva vezla např. rychlík a zpátky náklad, ne jako dnes kdy se to dělí na osobní a nákladní dopravu.
Což dneska není zakázáno, ani není důvod aby matka neuměla mluvit s dcerou (ČD X ČD Cargo)
teoreticky zakázáno není,prakticky je to už nerealizovatelné-třebas jen proto,že společné školy byly ukončeny už někdy okolo roku 2010,u nemálo předpisů-třeba V15-se,pokud jde o výklad, za ty roky rozevřely nůžky
Dráha prostě nepotřebuje, aby jí někdo škodil. Ona si ten předpis ke své škodě vymyslí sama.
Takže jak, všem dopravcům nařídíme, že budou mít stejné předpisy?
Třeba ČD Cargo a ČD se rozchází i v takové věci, jaká šroubovka má být použitá přednostně, při svěšování vozů s HV.
Jenže dnes těch pravidelných dálkových nákladů, dodržujících jízdní řád až tolik není.
Přepřahalo se Hradci, a jeden R přepřahal až v Pardubících. Jaroměři žádné dráty nebyly 🙂
Do jaromere natahli draty uz na zacatku devasesatych let, to ty jestedy a nisy jeste jezdily, ale mam dojem, ze stejne preprahali v hradci.
Později se přepřahalo v Jaroměři.
Hlavně dnes oblíbené „denní taktové výkřiky“ jsou dobrý styl kdy se plýtvá kolikrát jak soupravami tak personálem potažmi vyhozenými pěnezi, když se mimo hlavní proud vozí skoro vzduch. A obzvláště u spoustu navazujících přípojů, kde je na přestup pár minut a při zpoždění na sebe nenavazuje a člověk čeká hodiny na další spoj. Nepřijdemi, efektivní využití vozidel, jen aby to jezdilo tam a zpět ale půlka z toho zaplněná vzduchem.
– Vozbou pravidelného taktu vlaků, tzn. včetně dopoledního sedla, se soupravami – co do jejich počtu – rozhodně neplýtvá. Jde naopak o jejich efektivnější využití (resp. tedy lze připustit, že nad rámec toho jsou nějaké ty posilové soupravy nasazované jen ve špičce apod). – „Mimo hlavní proud vozí skoro vzduch“ – nějaký konkrétní příklad (pokud možno u rychlíkové linky) byste uvést mohl? Děkuji. (Přičemž nebýt vedení i těch méně vytížených spojů, mohl by být nižší počet cestujících i v těch dosud vytížených „špičkových“ spojích, aneb „když se nemám jak dostat v sedle jedním směrem, nepojedu pak ani ve špičce zpět… Číst vice »
Liberec – Hradec Králové – Pardubice – Česká Třebová – Brno hl.n. – Břeclav – Staré Město u Uherského Hradiště – Otrokovice – Přerov – Hranice na Moravě – Ostrava-Svinov – Opava-východ – Krnov – Bruntál – Olomouc hl.n. – Uničov – Šumperk – Hanušovice – Jeseník
To je trasa nějakého předvolebního vlaku nějaké politické strany? 🙂
Ano. Rudý ďábel Kateřiny Konečné 😁
dobrá blbost,tam není trakce
Podle webu správy železnic:
– 2027 – 2029: Modernizace a elektrizace trati Nymburk – Nepřevázka
– 2027 – 2033: Modernizace traťového úseku Kolín (mimo) – odb. Babín (mimo), vč. Libické spojky
Takže je to jasné. Arriva potřebuje nové rychlíky, aby měla NAD pro své volné autobusy.
na autobusy nebudou mít řidiče
V tu dobu už budou automní. Bez řidiče.
A proto tu linku zavádí s pětiletým předstihem…
V souvislosti s Libercem by se mělo zakázat slovo rychlík.
Jj, je to protimluv. Asi jako rychlík Tábor- Bechyně. 🤣
Tam tomu nikdo rychlík neříká. Spíš bych zakázal název Hvozdnický expres.
Kdysi jezdily přes Liberec i mezinárodní rychlíky Dresden – Košice …
Njn, kdysi výpravčí taky nosil šavli …😉
A v sezóně navíc Leipzig-Margecany. Je však třeba si uvědomit, proč ty vlaky jezdily. Bylo to hlavně proto, protože Československo bylo jednou z mála zemí, kam mohli východní Němci cestovat individuálně. A Tatry byly jedinými většími horami… do Popradu létaly i chartery z východního Německa.
Ano. Nebo do Berlína. Ale ten byl vnitrostátní.
A ještě jeden: Lipsko – Liberec – Pardubice – Margecany.
Hamburg-Pardubice-Budapest
Cheb-Košice
Pardubice-Liberec rychlík doba jízdy 3h!!
Systém,,přímé,soupravy,, , to z Lb navedena na rychlík do Pú , v Turnově navěsit a R21 a a v Boleslavi opět odvěsit a svěsit s rychlíkem na Kolín. V Turnově i v MB Arriva s rychlíky stojí od 10 do 15 min. V České Lípě to chlapy zvládali když najížděli s jednotkou od Rumburku u nástupiště na již čekající stroj pod 5 minut. Já vím , je to kostrbatý , v MB by to vyžadovalo i posun . Nezaplnila by se kapacita , tratě , a třeba by to nestalo tolik peněz.,
Omlouvám se za 1. větu, tak to vypadá když to po sobě nečtu. – nevíte náhodou někdo jak se zbavit automatických oprav textu?
Bohužel se neomlouváte za „chlapy zvládali“…
To je vcelku jedno, jak dlouho tam ty rychlíky stojí, jde o to, kolik je tam času na přestup, a to 10-15min není (až na jednu vyjímku – je to 5, 8, 8, 10 min), takže musíte ty časy poněkud protáhnout.
Akorát by se trochu zaplnila kapacita zhlaví v Turnově, včetně přecházení strojvedoucího na druhý konec soupravy na záhlaví stanice + pak i po spojení s jednotkou směr Praha (či v opačném směru jízdy směr Liberec).
V Mladé Boleslavi pak to samé.
Každopádně tedy potřeba strojvedoucích navíc, každopádně s ohrožením stability provozu (ať už přímo nestíhání stanovených pobytů, či přinejmenším nemožnost tyto pobyty zkrátit při případném zpoždění).
Liberec – Kolín – Jihlava – Znojmo a přestup na Vídeň.
Sekyru a jídlo na tři dny s sebou.
tak Liberec – Jihlava jezdívalo, ale tedy přes Pce.
Dovolím si kacířský návrh na změnu: Na vlak do Vídně přestoupit už v Kolíně.
a přípoj do Aradu
Je to jenom dočasné, z důvody nepřetržité výluky hodně studentů přetrasovalo svoji cestu do Brna přes Kolín, proto je nárůst cestujících do Kolína, až bude koridor do Brna znovu otevřen všechno se vrátí přes Pardubice.
Ono je otázka co je pohodlnější, jestli jet hodinu z celkové cesty motorákem nebo Bmz. Sám asi preferuju to druhé…
V tomto případě jde o 3h (Par.), nebo 2h (Kolín) v motoráku. Zbytek vlakem*
Přes Kolín to bylo rychlejší vždy, akorát riziko ujetí bylo větší, ale jinak to byla až hodina k dobru, co pak začal regiojet už ten rozdíl nebyl takový, ale stejně dost lidí takto jezdilo.
Přesně tak, naprostá většína lidí z LBC, Rychnova a Turnova by pro přestup na koridor jela do Kolína než do Pardubic. Proč jezdit trasou o 20min delší, když nemusím a nic mi to nepřinese.
I před výlukou se v Kolíně stíhalo EC směr Brno, které v Pardubicích o 20 minut ujíždělo, a ČD nabízelo včasné jízdenky (nebo jak se to zrovna jmenovalo) takto trasované. Samozřejmě ovšem jsou takováto spojení s větším rizikem ujetí něčeho někde, ale ne zas velkým, pokud zrovna na některé z dotčených tratí není výluka nebo třeba nefouká.
ČD nabízelo včasné jízdenky přes Kolín z úplně jiného důvodu. A to z toho, že je to o 2km delší než přes Alt Paku. Takováto jízdenka platila i kratší směrem, to znamená, že výsledku platila jak přes Paku, tak přes Kolín. Kdyby ta jízdenka byla trasovaná přes Paku, tak by neplatila přes Kolín. Kupodilvu to měly ČD pořešené dobře.
Já pořád nechápu úvahu: Prodal jsem více jízdenek směr Kolín proto si zajdu na ministerstvo s prosíkem, aby mě dotovalo a já si vydělal?Na základě vlastního průzkumu dopravce? NENE, hezky na vlastní riziko! Alternativa existuje RJ bus do Phy a dále vlak, nebo trasa přes Pardubice, která se tolikrát opravovala, že snad už musí mít parametry VRT. A kdyby byl KORID co k čemu, zkusil by udělat nějaký vlastní průzkum, který bude mít trochu váhu a pro mě zajímavá alternativa i z hlediska obsluhy krajů je varianta rychlíků Liberec-Turnov-Ostroměř-HK-PCE.
Pokud pojedete autobusem z Liberce do Prahy, skončíte na Černém mostě a musíte se přesunout na Florenc (autobus) nebo hlavní nádraží (vlak). Což také chvíli trvá. Takže pro Liberec a okolí by to by byla zajímavá alternativa, rozhodně lepší než zachovávat některé regionální tratě.
Bohužel MD, ani kraje nejsou schopni objednat operativně tuto dopravu, protože administrace tohoto procesu by trvala cca rok, než by proběhly různé odvolací lhůty. Ale i na tomto příkladu, je vidět, že železnice má potenciál, který by do budoucna měli více ovlivňovat dopravci, nikoliv direktivně úředníci MD a krajů.
Máte pravdu, ovšem Flixbus nabízí spojení na Florenc, což už je kousek. Nejsem si vědom, že by Flix šel žebrat o státní peníze, nebo RJ reagoval prodloužením spojů na Florenc/HL.N. V době výluk se opravdu nabízí a i časově vyplatí spojení BUS/BUS i když mě budou vláčkaři kamenovat. Rozhodně nejsem proti myšlence zlepšení obsluhy Liberce, ale tak, aby to dávalo smysl ekonomicky i zákaznicky. Pokud chci Liberec lépe spojit se zbytkem světa, opravdu dávají smysl jen Pardubice a Praha hl.n. a to především z důvodu, že z Kolína DOČASNĚ obsloužím lépe Brno, ale nikoliv Ostravské rameno a pokud je to… Číst vice »
Flixbus nabízí spojení na Florenc, super! A kolikrát denně to je? Hmm, no comment.
Přes Kolín obsloužíte Ostravské rameno trvale o 20 min rychleji než přes Pardubice. Holt všichni cestující netrpí jakýmisi pochnutky jezdit co nejdelší trasou.
Pravda, ale i když si dáte cestu metrem z ČM na Hl.n./Florenc dá se dostat na zajímavou časovou dobu… kombinace RJ/metro/Arriva (bus) v neděli dokonce za 4h 10 min! vlakem nejméně 4:41. Než tu začnete mít potřebu komentovat délku trasy, bylo dobré se nejprve zamyslet, nad tím, že i delší cesta, může být rychlejší a bohužel z mnou výše zmíněných cest je autobusová delší o celý 1km! to je panečku pořádná zajížďka. Hold všichni cestující netrpí jakýmisi šoto pohnutky trávit volný čas ve veřejné dopravě a daňový poplatník netrpí pohnutky sponzorovat zbytečné spoje, pokud je možnost optimalizace stávajících již objednávaných… Číst vice »
Tak ať přes ten Kolín jezdí, když jim to za to stojí. Můžou tak činit už i dnes.
Mimochodem nikde není psáno, že ten přímý R (který by z principu měl jiné časové polohy) měl časové polohy takové, že by v Kolíně měl časové návaznosti vůči dálkovým vlakům směr Brno/Olomouc.
Máte špatné informace, Flix už dávno na Florenc nejezdí pokud nepočítáte ty dost časně opožděné asi dva spoje z Polska, ale z Liberce už vše jezdí jen na Čerńák. I mne to vyhovovalo až na Florenc páč Hlavák je za rohem, ale bohužel smůla.
Děkuji za opravu, máte pravdu. Je škoda, že dopravci nezareagovali na možnou zvýšenou poptávku a neprodloužili spoje, pro cestující by se jistě jednalo o zajímavý benefit.
Benefit v podobě dvojnásobné jízdní doby proti metru?
Benefit v podobě jízdy do centra bez nutnosti kupovat MHD Praha. a v případě návaznosti na Floreci i odstraněním jednoho přestupu. S tím časem je to samozřejmě horší…
Chápu, hrozně složité si koupit jízdenku na MHD:-)A na hlavní nádraží z Florence pojedou pak jak?
Obecně se nebavíme o obtížnosti kupovat jízdenku na MHD Praha jako o jakýsi prozákaznický přístup v tom, že cestující nemusí kupovat zas něco navíc. Jedná se o drobnost, která může někoho zlákat (moje spekulace) a ano z Florence na hl n už to drhne.
Veřejná doprava má být rychlá, levná a dobře přístupná. Cestující jsou již dnes vystavováni nutnosti studovat hromadu tarifů jak dopravců, tak IDS, nebo mhd a to mělo být poselství původní myšlenky.
Proto je potřeba kritizovat plán na spojení Kolín – Liberec, který by přinesl rychlejší spojení. Chápu.
Poučte mě prosím o jízdní době takového spoje(bez ironie) pokud je výrazně kratší, než současné spoje, chápete správně. V článku je uvedeno, že jízdní doba bude kratší o hodinu, než stávající přes Pardubice. tzn místo necelých 7h pojedu 6h? Když listuju v idosu už v současné době naleznu spoje s podobnou jízdní dobou a mnohdy i kratší. Stále mi tedy uniká benefit nově zavedeného spoje.
Jde například o komfort: přestupovat cestou na koridor dvakrát je velmi odrazující.
Takže chápu správně, že, jet autobusem z Liberce s protaženým na Florenc, nebo na Hl.n s jedním přestupem a v prípadě že ten přestup je na další bus i s použitelnou jízdní dobou je ee, ale trmácet se 6 hodin vyhlídkovou jízdou dotovaným vláčkem je to pravé?
Nechápete. Ale klidně si jezděte z Liberce do Olomouce autobusem přes Florenc.
Prozákaznický přístup je v tom, že některé liberecké busy už jsou v PID. A jsou-li busy, můžou být i vlaky. Technicky tomu nic nebrání.
Až z Paceřic, zatímco vlaky až z Turnova.
Ano je to dobrá alternativa, my to i přes ty tři přestupy – Turnov, Ml. Boleslav a Kolin praktikujeme pokud máme cestu na východ. Takže za mne palec nahoru.
Trasa Turnov – Jičín – Ostroměř – Hněvčeves – HK má potenciál, ale ne na R, optimálnější by bylo zavést Sp vrstvu. Ovšem KHK dává najevo naprostý nezájem o tuto trať a s novou smlouvou na provoz dopravy, kdy na tuhle trať přijdou pouze třívozové jednotky řady 814 namísto těch dvouvozových. Do toho hází vidle také SŽ, která investuje jen do zajištění provozuschopnosti. Aby bylo vůbec myslitelné zavést na trati další vrstvu Sp muselo by se vybudovat několik nových výhyben a vyřešit jejich dálkové ovládání. Ale to by kraj musel projevit zájem o zlepšení dopravy na této trati.
Souhlas. Spojení z Jičína do HK mi přijde zcela tristní, s ohledem na to, že jde o spojení do spádového krajského města.
Nebojte se, za chvíli se má začít stavět z Hradce do Jičína dálnice, a to už nějaký vlak za 1h20 min bude out, když bus to zvládne za 30min
Mluvíte mi z duše…vlak HK – Jičín cca 80 minut, autem 40 minut. Ta trať má potenciál, ale s traťovou rychlostí v průměru 50 – 60 km/h to je tragédie. Chce to alespoň rychlost 100 – 120 km/h, ale to s těmi oblouky to moc nepůjde…chtělo by to vést v jiné stopě…ale k tomu nikdy nedojde
Jestli by nestačilo místo několika nových výhyben několik starých nádraží … ale možná dobré při generální rekonstrukci trati vymyslet i dopravní model, a dělat zastávky, nádraží a výhybny přesně podle potřeby. Ale pro normální znovuoživení mnoha tratí by stačilo a bylo nejpřirozenější zejména obnovovat to staré, „optimalizované“.
O nějakém prosíku se v článku nepíše vůbec nic.
To jsou samé hluboké myšlenky. Takže když dopravce ve svém prodejním systému vidí, že existuje trasa,kde cestuje větší množství cestujících,ale není tam přímé spojení,tak NENE nemůže navrhnout novou linku,neboť hrozí nebezpečí, že kapitalista by si vydělal,a pohodlí cestujících je pro
tyto nádražáky někde na 89 místě jejich hodnotového žebříčku.
Vzdycky mi prislo ponekud bizarni, ze kdyz mi v Pardubicich ujel rychlik do Liberce, stacilo pockat treba 15 minut na vlak do Kolina, tam presednout na vlak do MB a tam (nebo az v Bakove) presednout na vlak do Turnova, kde jsem jen sledoval, jak se riti rychlicek od Pardubic. Za ty 3 prestupy to nestoji, ale zaloha dobra. Prime vlaky muzou byt fajn, mozna nektere primo do Brna pres Vysocinu.
přesně tak…jak Karel píše
Dobrý byl i rychlík z Liberce do Chebu. Dokonce tam jednu dobu jezdil i jídelní vůz. Nad tím by se mohly dráhy zamyslet.
To by nejdřív měly předložit statistiku kolik prodají lístků z Chebu do Liberce.
Ono to nikde nezastavuje? Poposedněte si konečně.
Děčín – Ústí n. L. – a dál toho jezdí dost, zajímavější by bylo říznout to z Děčína rovnou přes Telnici.
Tak mohou jezdit na komerční riziko. RegioJet také většinu linek jezdí na komerční riziko.
Na komerční riziko se v ČR vyplatí Praha – Ostrava. Možná do Brna a hlavně vlaky do zahraničí, protože optimální vzdálenost nad 300 km, je v ČR minimální.
to už tady taky kdysi bylo.dokonce už ze Žitavy.a co bude jezdit na Lípu?MB-CL?
A jezdili to ČD na komerční riziko?
Kdyby někdo dal dohromady jízdní žád tak, aby Přijel rychlík Dresden – Zittau – Liberec k peronu hrana/hrana by pokračoval rychlík Liberec – Kolín tak se ta souprava naplní. Aby z toho ekonomové neměli průjem, že každý platí jinou část trasy mohla by to být jedna souprava , ale pod 2 čísly dopravci, aby nebylo vidět, že jede skrz.
Štanclovo modelové kolejiště v měřítku 1:1…
Já myslel, že jste odborník na přímé vlaky z Čech do všech států Balkánu, ale koukám, že fušujete už i do vnitrostátní dopravy.
Lepší návaznosti v Liberci by být mohly, ale relace Dresden – Kolín nehraje zrovna nějakou jedinečnou roli.
Jestli by také nebyla zajímavá návaznost v Ebersbachu na rychlíky směr Česká Lípa, Nymburk, Kolín.
No tak určitěěě 😂
A jízdu z Drážďan do Kolína přes Prahu zakázat.
A ještě jeden aspekt – po dobu odklonů přes HB (tzn. jediné období, kdy to nasměrování cestujících do Kolína dává nějaký ten smysl, ale dodávám, že toto nasměrování je možné i nyní, i když holt se dvěma přestupy, ale přestupy docela rychlými) je potřeba o to méně zatěžovat koleje u 4./5. nástupiště žst. Kolín co do vlaků začínajících/končících tam jízdu. Protože tyto koleje jsou používány právě i těmi odklonovými vlaky osobní přepravy.
O to menší logiku by v této věci dávalo zavedení (dalších) rychlíků končících jízdu v Kolíně, chtě nechtě u 4. nebo 5. nástupiště.
Však u toho nástupiště nemusí hodinu stát obratový vlak, ale může se cestou posunu přestavit někam, kde nebude překážet. Nákladní nádraží je přes den poloprázdné.
V kontextu toho co jste napsal, vyznívá o to zvláštněji, že pro zajištění ostrých obratů (tzn. aby tam nebyly hodinové obraty jako v bezvýlukovém stavu) byla odstřelena obsluha zastávek Kolín-Zálabí + Veltruby.
Vždyť toho Elefanta mohli odstavit někam, kde nebude překážet. 🙂
Hmm, i Arriva se umí už dnes na tu 1.5hodiny obratu v Kolíně uklidit od nástupiště, aby se tam nepletla.
A jen tak mimochodem, bude-li někdy hotova aspoň první část VRT z Prahy ke Světlé nad Sázavou, pak ty vlaky na jižní Moravu nepojedou ani přes Pardubice, ani přes Kolín.
Kudypak se potom bude jezdit z Liberce (potažmo Turnova) na jižní Moravu? Přes Prahu? 🙂
Do polí u Nehvizd.
To bych byl zvědav, jakou trasou by do tohoto nádraží byla zapojena trať od Liberce (resp. musela by být hotova rychlá trať přinejmenším v úseku od Mladé Boleslavi do Prahy).
A taky by to znamenalo potřebu toho, aby v těch polích zastavovala i nejrychlejší vrstva těch VRT-vlaků. Protože jinak by stejně asi bylo rychlejší (co do cestovní doby i četnosti spojení) jet přes Prahu hl. n.
Trať od Liberce (vlhké sny o VRT opusťme) povede z Mladé Boleslavi přes Nymburk a napojí se v Sadské.
Jasně. A z Brna do Břeclavi se také jezdí přes Přerov, že?
Už teď je dobré spojení z Turnova do Prahy přes Sadskou, pokud se člověk zrovna netrefí na rychlík a nechce trpět v autobuse.
Smysluplná trať do Liberce v dohledné budoucnosti/nikdy nebude. Francouzský model obsluhy VRT, ke kterému se tak upnula SŽ/DC, předpokládá obsluhu podél koridoru D10 a I/35. Což je zřejmě jediný směr, pro který dává existence polního terminálu v Nehvizdech smysl. Ovšem jestli je přepravní poptávka v relaci LBC – jižní Morava tak silná, aby ospravedlnila tuhle investici, silně pochybuji.
Na to patrně autoři konceptu VRT mysleli. Je tam R22 z Liberce (střídavě i z Nového Boru) přes Mladou a Nymburk do Kolína. Přitom právě v Nymburce končí sjezd VRT Polabí, co je první na řadě. No a přes Nymburk jede právě hradecký R30 vedený přes Praha východ.
Nakonec je tam ještě Ex7 Liberec – Mladá B – Lysá – Hlavák – Velké Popovice – Benešov – ČB.
Terminál Praha východ?
– Pro cestu na střední a severní Moravu je to úplně jedno.
– Pro cestu na jižní Moravu (a to ještě vyjma Slovácka, kde to taky je úplně jedno i teď) to taky bude jedno, až se tímto směrem bude zase jezdit přes Třebovou.
– Rychlíky Pardubice – Liberec v sobě mají značnou „vatu“, tzn. potenciálně by bylo možné zkrátit jízdní doby (zejména po dalším zrychlení mezi Pardubicemi a HK či mezi Jaroměří a Starou Pakou), tím víc pokud by na ně byly nasazeny jednotky typu Desiro atd., a nebylo by potřeba zavádět další linku.
To je pravda. Už teď rychlíky z Pardubic všude neúměrně dlouho stojí. Ze 3 hodin do Liberce by to reálně šlo za 2 a půl.
Po těch jednokolejkách to takhle na krev brát nejde…
De,ale ptestupy nejde pak zachovat a z toho ta trať žije, jinak i na jednokolejce je těch 2,5 reálných i s se současným vozovym parkem
Rychlíky by mohly mít přednost, a nákladní a zastávkové vlaky se jim přizpůsobovat.
Při malém doladění v hodinovém intervalu z Liberce do Turnova za půlhodinu, za druhou do Staré Paky, za třetí do Jaroměře a za necelou čtvrtou do Pardubic. Mezilehlé stanice vyjma Hradce Králové přenechat zastávkovým vlakům.
Dříve jezdily rychlíky Liberec- Brno. Proč vymýšlet další trasy s přestupy,
Dříve jezdily parní lokomotivy, proč vůbec někdo vymýšlel jiný pohon, že? A vůbec proč lidstvo opustilo jeskyně a bydlí v domech. Proč vůbec někdo něco takového vymýšlel… 😉
Mě to vyhovovalo. Když myslíš, že několikrát přestupovat je lepší, tak tě tipuju do tý jeskyně.
Za 5 let tím vlakem nepojede nikdo. Nápad ok, ale hezky s výběrkem nebo zrušit půlku R přes Paku.
A když by ten rychlík jezdil jenom pět roků, tak nemá smysl ho zavádět? Tu soupravu je možné použít i jinde…
Tak ať to provozují na svoje triko, když si myslí, že je to tak zajímavé spojení.
Ale to ne, to raději budou čekat na MD, aby se mohli přisát na státní cecek.
Ano! Cestující nechat trpět, vymlouvat se na příšernou ZDO, to je plán! Ale hlavní, jim nedat ani korunku z naší kasy, nejste vy poslanec ODS?
Ne, to opravdu nejsem.
Jen je zvláštní, aby dopravce (a říkal jsem to už i v případ Švestkové dráhy) navrhoval pro sebe, kde má jezdit ZDO.
I když třeba se pletu, třeba to spustí jako komerční linku, když MD v tuto chvíli nechce, když mají i návrh JŘ, a řeší zavedení.
A říkal jste to taky u chystaného rychlíku ČD Praha – Liberec přes Nymburk?
Ani nevím, že takové spojení bylo/he chystáno, a záleží s čí iniciativy to je (vlastníka dopravce/objednavatele), i když vlastně objednavatel a vlastník jsou zde stejní.
Bylo zde o tom několik článků a byla to iniciativa dopravce, ani vlastníka ani objednatele.
Doplním, že tato iniciativa ČD, a.s., byla v roce 2017, viz https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/liberec-praha-vlaky.A170602_081527_eko-doprava_rts
Dopravce, jehož vlastník je MD, tedy objednavatel Rychlíků. A ČD jakožto podnik vlastněný státem, by měl být primárně určen pro zajiťování vlaků v závazku.
Byl to úplně ten samý případ, dopravce si vymyslel vlak a chtěl se přisát na dotační cecík, navíc v relaci, která je proti busům absolutně nekonkurenceschopná, ještě, že to neprošlo.
Jenže rozdíl je v tom, že ČD jsou podnik vlastněný státem, což je dost podstatný rozdíl oproti nějaké Arrivě.
Takže tak i tak, jdou do ČD prachy ze státní kasy.
Soukromník nemá co v závazku dělat.
Arriva není společnost vlastněná soukromým kapitálem.
Dobře, ale ani vlastněná Českým státem, v tomto pohledu se o soukromníka jedná.
Teoreticky možná.
Nic to ale nemění na meritu věci, tzn. o tom, jak se obchodní společnost ČD, a.s., chtěla z vlastní iniciativy přisát na státní cecek ve věci přímého rychlíku Praha – Nymburk – Liberec.
Stát na to ale (naštěstí) nepřistoupil.
Arriva je člen skupiny DB, tedy německých železnic, ty vlastní stát. Pokud by u nás jezdily přímo DB, jednalo by se podle vás o soukromou společnost, když ji nevlastní český stát?
To je modrobolsevicky blábol.
Tak spustit komerční linku v Libereckém kraji snad ani nejde. Už vím jak s tím kraj bude souhlasit jljrn pod podmínkou, že to nesmí stavět v Libereckém a Středočeském kraji aby to náhodou nekonkurovalo s dotovaným linkám.
A ony s tím kraje musí souhlasit? Když se zaváděly komerční vlaky na lince Praha – Ostrava, tak se zajišťoval souhlas krajů?
Jediné co, tak by tak maximálně mohl být požadavek, udělat test hospodářské vyváženosti, ale asi kraj úplně nemůže zabránit vzniku komerční linky.
Zamezit přímo (ve smyslu zakázat) nemůže, ale může nastavit takové podmínky, že je komerční existence nemožná
Ať už by kdo zakazoval či nezakazoval, tak takový rychlík by stejně ve všech uzlových stanicích (Turnov, Mladá Boleslav) jezdit mimo přípojové skupiny (protože v těch skupinách, které se konají 2x za 2 hodiny, jsou už zapojeny dvě různé vrstvy vlaků – vždy Os + R).
Další otázkou jsou křižování s pravidelným taktem dosavadních (Os i R) vlaků. Buď by to byl onen R, který by musel vyčkávat na křižování, anebo by kvůli němu došlo k prodloužení pobytů (v příslušné stanici kvůli křižování) u některých stávajících vlaků, mj. za cenu snížené stability GVD.
Kupodivu si to Arriva nevymyslela až tak špatně. Křižování by vycházelo, z LBC po příjezdu Os, v Rychnově s rychlíkem, v Mnichově Hradišti s Os, MB s rychlíky od Prahy a Kolína, zpátky by to bylo podobné.
Z toho co píšete, tedy vyplývá: Z LBC tedy v L:22 h (= minuta příjezdu Os vlaku od Turnova), v Rychnově nutnost být v L:37 h (= minuta odjezdu R směr Liberec). Už i to je jen tak tak (včetně snížení stability grafikonu). V L:53 h tedy příjezd do Turnova, tam úvrať. Nutnost být v Mnichově Hradišti max. v S:08 h (čas odjezdu Os směr Turnov), tzn. pokud možno jen 3min. pobyt v Turnově (což ale vzhledem ke změně směru jízdy vlaku lze těžko stihnout), tzn. spíše rušící působení vůči tomu Os vlaku. Příjezd do Mladé Boleslavi okolo S:25 h,… Číst vice »
Proc by to nemohli navrhovat? At si navrhujou dle libosti, to neni nic spatnyho, rozhoduje objednavatel. Kterej klidne muze rozhodnout, ze jo, ze navrh dava smysl, vypsat VR a to muze vyhrat konkurent…
A který dopravce to bude navrhovat s tím, aby to někdo jezdil, je jasné že to budou myslet, že by to mohli odjezdit oni? Zvlášť, když v článku se píše, že už mají i zpracovaný návrh JŘ, takže je více jak jasné, že myslí na sebe.
2
A pokud by to navrhly ČD na tratích, kde jezdí oni, bylo by to něco jiného? Samozřejmě, že myslí na sebe, když to navrhují pro trať, kde jezdí rychlíky oni samy. To, ale není věc, kterou bych jim samu o sobě vyčítal, pokud to dává smysl z pohledu cestujících. Teď myslí na sebe, pokud by se spoje osvědčily a zůstaly i do budoucna, pak jistota, že to nepřevezme konkurence není.
Ano, protože ČD jsou ve vlastnictví státu, a tak stát by je měl využívat především na zajištění vlaků v závazku, takže ano, bylo by to něco jiného.
Když to na komerční riziko zkusí jiný dopravce (abyste mě nechytal za slovo, že Arrivu vlastní DB), tak je to jejich boj.
A brání snad něco státu, přidělit spoje ČD? Nebo vám vadí, že prostě si někdo dovolil něco státu vůbec navrhnout?
Naopak tak by to mělo být, protože každý dopravce zná nejlépe přepravní proudy, narozdíl od úředníků z MD.
Zajímavé, když si ČD vymysleli R z Prahy kamsi do polí u Lichkova, aby se mohli přisát na státní cecek na nedotovaném koridoru a ještě tam zabrat chybějící kapacitu, tak to byl prý skvělý nápad (podle ČD fans).
To myslíte R 250 Orlice Praha – Wroclaw? Ta jezdila asi jen jedno nebo dvě GVD kolem roku 2011, jiné spojení na Polsko z Prahy, přes Lichkov, mě totiž nenapadá, které by jezdilo, a to x let předtím jezdil Sp Orlice z Pardubic, takže to zas tolik kapacity citelně nezabralo.
Na nedotovaném koridoru máte i dnes rychlíky, které jezdí v závazku.
Myslím nové R Praha – Lichkov, které mají jezdit cca za dva(?) roky a pre které měl dopravce ČD objednány mašiny ještě dřív, než podepsanou smlouvu. Přitom do té oblasti dva již jezdící R dopravce LE bohatě stačí.
Ale to není spojení někam do polí za Lichkov, jako byly vlaky do Miedzylesie, ale až do Gdyně, k Baltu.
A které? Žádné R LE tam nejezdí, pouze Os Lichkov – Wroclav a jeden Os Lichkov – Rawicz.
U nás je to dotované spojení kamsi do polí a jestli je taková poptávka někam k baltu, má si to dopravce jezdit na své komerční riziko. Jezdí třeba R 1290 Lichkov – Praha (mmch. když tento spoj vznikal ČD fans kvičely o vyžírání kapacity na koridoru, ale v případě těch správných R jim to nevadí). V té oblasti není ani žádné okresní město a spojení okresních měst z Prahou má MD řešit primárně a ne, že se tam jednomu dopravci chce jezdit a chce se přisát na dotační cecík.
Jenže zde jde o spojení Prahy s Polskem, o což MD evidentně stojí, primární není spojit Lichkov a Prahu. Navíc mám dojem, že 1290 je Sp, alespoň v loňském GVD tento spoj tak veden byl.
Spojení Prahy – Gdyně je, pro spojení ČR – Polsko, 1290 (loni 1291) vznikl jen proto, že LE potřebuje dostat soupravu do Prahy.
ČD jsou vlastněný státem, a mají být primárně určeny pro závazkovou dopravu, takže stejně ze státní kasy prachy dostávají, takže je rozdíl, jestli to je nějaký soukromníček nebo ČD.
„ČD jsou vlastněný státem, a mají být primárně určeny pro závazkovou dopravu, takže stejně ze státní kasy prachy dostávají“
Úplně stejně tak „stejně ze státní kasy prachy dostává“ Arriva (která v tuto chvíli neprovozuje žádné komerční spoje na českém území), totéž pak z několika krajských kas, a to nejen v železniční dopravě.
Tzn. poměr závazkových spojů vůči všem spojům je toho času u Arrivy dokonce vyšší než u ČD, a.s.
A že těch lidí z Prahy do Gdyně jezdí, že jsou na to třeba 4 páry vlaků denně. A ČD jsou v tomto postavení stejný dodavatel služeb jako každý jiný dopravce. To by si taky příště mohli vymyslet 4 páry R v trase Bezdreva a taky by to v dnešní době byla kravina, která se nemá cálovat z našich daní.
To má být bezzastávkové, že je třeba hodnotit jen cestující mezi Prahou a Gdyní? Dodavatelé služeb nesmí odběrateli dávat návrhy co a jak zlepšit? Nevidím nejmenší důvod, proč by Arriva či kdokoliv jiný nesměl navrhnout změny či rozšíření poskytovaných služeb. Nebo vám v obchodě nikdy nic nenabídli?
Jenže pro české daňové poplatníky je takové spojení k ničemu. Do Pardubic, Ústí nad Orlicí jede dotovaný R každou hodinu, ne-li víc a dál není ani okresní město (ještě možná kdyby to dojelo do Králík). Směr do Polska je naprosto plonkový.
Smozřejmě může a každá iniciativa je vítána, ale reagoval jsem na Dominika, který naznačoval, že ČD jeou jediný dopravce na železnici, který něco takového smí navrhovat a nikdo jiný. Bsť je logické, že Arriva ví komu a kolik prodá jízdenek v jaké relaci.
I když s jejich nápadem nesouhlasím, tak dodám, že na tom „státním cecku“ už jsou každopádně přisátí.
Já s tím až takový problém nemám, když to rozjedou na svoje triko. Já vím, takže nejde ani tak o přisátí, ale o rozšíření.
Pokud tím bude někdo jezdit a na jiných spojích to bude znamenat např. snížení nutné kapacity spojů, tak to ve výsledku nemusí znamenat, žádné významné zvýšení nákladů při rozšíření nabídky. Za takové situace nevidím důvod to nějak hanět.
A když by to na vlastní riziko Arriva zavedla, tak se bude protestovat, že vyžírá rozinky ze zastávkových osobáků placených krajem.
Kdy se vrátí konečně Arriva Praha – Vršovice – Tanvald – Harrachov do Vršovic a do Harrachova? Původně CD začínaly vždy ve Vršovicích a končily často v Harrachově. Arriva to zkrátila kvůli jejich vrakům jen na Tanvald kvůli tomu že tam nevyjedou. Kdy nasadí tedy vlaky s klimatizaci co to zvládnou?? Do Vršovic nejezdila kvůli rekonstrukci Praze Hostivař – Praha Vršovice která v prosinci skončila..
ČD nejezdily často do Harrachova, šlo o jeden-dva přímé vozy a většina rychlíku končila stej ě v Tanvaldu. Navíc za Tanvald to nikdy nebyla rychlíková linka MD.
Do Harrachova a dokonce dál do Polska je vyrazne rozšířeno autobusove spojení, které je rychlejší a jede navic do centra Harrachova.
Do Polska vidím 2 denně.
no ono to taky víceméně bylo,že se v případě zpoždění při příjezdu do Tanvaldu už nevešla mezi vlaky do Harrachova.
Přesně tak – v takové situaci došlo k odřeknutí spoje s tím, že cestující směr Harrachov měli využít nejbližšího Os vlaku ČD.
Zajímavé to bylo v opačném směru jízdy, kdy Os vlak ČD musel záměrně čekat (= nabrat zpoždění) do času pravidelného odjezdu rychlíku z Harrachova tak, aby pobral ty cestující, kteří chtěli využít rychlíku.
Do Harrachova se nemá Arriva proč vracet, protože tam nikdy nejezdila.
P. S. Jednotky řady 845 nejsou technicky způsobilé jet po kořenovské zubačce. A mám dojem, že Desira taky ne.
A především na to žádný takový požadavek v objednávce MD nebyl.
V tuto dobu je vlakové spojení Liberce s jižní Moravou velmi nepohodlné. Přímé vlaky do Kolína je skvělý nápad a realizace by měla být co nejrychlejší. Nynější 2 přestupy a příjezd do Kolína deset minut po sudé hodině znamená vetšinou čekání dalších 50 minut na přímý vlak do Brna. Přes Pardubice je jízdní řád nastaven tak, že jediný rychlík z/do Blanska přijíždí/odjíždí cca 7 minut před spoji z/na Liberec. Takže skoro 2 hodinová cekacka. Teď je zajímavé pozorovat při přestupech v Turnově a Boleslavi poměrně velké množství lidí hledající své vlaky na Kolín. Navíc rychlíky nesmí být zpožděny. To pak… Číst vice »
A nejen na Brno se čeká dlouho, taky na Vsetín a Púchov!
Je to první jarní vlaštovka, nicméně se musím zeptat : A co takhle lepší spojení Liberec-Praha, aby se nemuselo tak 20x přestupovat?
Už existuje. Po dálnici.
Lepší, než velmi špatné, stále nemusí znamenat dobré. Jak často jezdíte z Lb do Prahy? Myslím VHD. Asi moc ne, že? Není to kvalitou autobusů, či dobou jízdy, ale tím, že busy bývají velmi často vyprodané a když nemáte jízdenku koupenou předem, jste v hajzlu.
A ještě potom jedete půl hodiny metrem.
Ono se musí dvacetkrát přestupovat?
To je nadsázka, jelito.
Hloupá a zavádějící nadsázka.
první vlaštovka už tady byla před 20ti lety!a přestupuje se pouze jednou
Oceňuji schopnost systému dotované dopravy pružně reagovat na potřeby cestujících… 😀 2027…😀
V té době ale nic takového reálně potřeba nebude.
Proč myslíte?
Protože mezitím se může výrazněji zkrátit cestovní doba Liberec – Pardubice po t-030.
A čím to, prosím, bude způsobeno? Myslím to výrazné zkrácení cestovní doby.
Dokončení staveb v úsecích Pardubice – HK, zvýšení rychlosti přinejmenším na vybraných úsecích Jaroměř – Stará Paka, zavedení konceptu počítajícího s vyšším využitím zvýšené traťové rychlosti (provedené již asi od roku 2015 a v dosavadním JŘ dosud spíše nezohledněné), eventuálně i nasazení svižnějších vozidel než 845.
Zd ojkolejněním Hk-Pce
Z Pardubic snad se na Moravu dostat nedá? Že tam momentálně nejezdí rychlíky do Brna je jen dočasný stav. Navíc kudy by takový rychlík z Liberce do Kolína jel? Úvratí přes Turnov?
Při nástupu jednotek, bylo že všech stran prezentována výhoda, že není nutný přepřah. Přesto je tato možnost využívána v běžném provozu na pravidelných linkách minimálně. Což nechápu.
Ano, je to problém. V tomto jednokolejném království je jakékoliv zvýšení počtu vlaků vždy na úkor stability. Jestli dobře počítám, tak podle uvedených časů by to křižovalo v Debři jak s R21, tak s R22. Při jejich pravidelnosti vskutku vynikající nápad.
Já myslím, že by křižování vyšlo akorát přesně do MB hl.n.
Ano, je to problém. Víte, ono každému nedělá úplně dobře sedět proti směru jízdy a když máte místenku nebo je vlak plný, tak si těžko můžete přesednout. Navíc to dost zdržuje, jelikož obrat soupravy trvá déle, než obyčejné zastavení.
Spojka pro bezúvraťovou jízdu mimo Turnov by byla víc než žádoucí i pro budoucí spojení Pha – Lbc.
Jak velký problém je pozdravit a slušně vysvětlit situaci tomu naprotí?
Já bych to zavedl, ale dal bych to jinému dopravci a Arrivě bych poděkoval za nápad. 😁
Jiný dopravce tam nepůjde, pokud to nebude v závazku. A ČasuDost už vůbec ne..
Ale právě Arriva může nabídnout nejpříznivější cenu, ježto tím sníží prostoje v Kolíně a zefektivní svou úklidovou četu v Liberci.
Blbý je že spousta vlaku na Ostravu v Kolíně nezastavuje
Primárně jde o trať na Brno.
A druhá spousta zase zastavuje ….
Na Arrivě se zbláznili, my tady bojujeme o udržení lokálních tratí pro jednotky vozící vzduch a oni by chtěli vozit lidi, vaše MD.🙂
Teď vážně. Tyto spoje budou dobré co vlaky na Brno budou jezdit přes Havlíčkův Brod. Po návratu na trať přes Českou Třebovou se to zase změní, takže je to o nějaké dočasné objednávce.
všechno se s..e do Liberce ale Liberec není celý kraj, byť si to myslí hlavně úředníci…asi dál nevidí…
No tak z České Lípy sedá jet na Lovosice. Ze Semil na Hradec. Z Jablonce žádná trať přímo na jih nevede, ale dá se přestoupit v Rychnově. Není to myšleno tak, že by ignorovali zbytek kraje, ale tak, že Liberec to má teď z celého kraje nejhorší s výjimkou Frýdlantu nejhorší.
*se dá
Přes Kolín to bylo stále o 40 minut rychlejší než přes Pardubice. Výluka, nevyluka…
Jojo, moje řeč.
Česká Lípa-Lovosice je časově naprd…nehledě na to, že trať bude dloooho zavřená kvůli rekonstrukci.
Pokud se z Liberce do Kolína dostanu o hodinu rychleji než do Pardubic a EC z Kolína do Pardubic jede 20 minut, tak jsem ušetřil 40 minut, ne?
Ale je jasné, že se relace Liberec-Kolin přestane prodávat, až se vlaky na Brno vrátí na trať přes Svitavy, protože ty 3 přestupy (riskování ujetí přípoje) se za 40 minut úspory času nevyplatí. Právě proto by ty vlaky měly začít jezdit co nejdříve.
Když pripoj ujede tak se přijede o to co by se přijelo normálně přes Pardubice, ono se na tom zas tolik prodelat nedalo. Za dob čd bylo nejhorší přestup v bakove na Turnov a opačně přestup v Kolíně na Moravu,ale tam to ujelo skutečně výjimečně, protože tam byla vata plus cekacka,takže R od Rumburku musel mít víc jak půl hodiny aby to ujelo,což zas bylo výjimkou
A proto MD počká s objednávkou až na dobu, kdy už ta poptávka nebude… 🤦
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lenochodi#/media/Soubor:Bradypus.jpg