Rychleji z Liberce do Drážďan. Sasko začalo se stavbou rychlejšího přivaděče k A4
Zahájení stavby dalšího úseku B178n. Foto: Sachcsen.de
Nová silnice bude hotová v roce 2025, k A4 chybí poslední úsek. Stavba má zpoždění přes 20 let.
Přiložená titulní fotografie a hlavně protagonisti na ní, to je vždy velká urážka lidí, kteří skutečně pracují a vytvářejí hodnoty.
Tak jestli dobře počítám, tak to Němce bude stát 173MKč/km. Nevím jestli jde ta čísla porovnávat, ale silnice Bílý Kostel – Hrádek přišla na 230MKč/km, přičemž jde o cenu z roku cca 2010 a jde většinově pouze o dvoupruhovou silnici. Mám tam někde chybu, nebo je „chyba“ někde jinde?
V Německu jde o vybudování jedné MÚK (na druhém konci úseku už je hotová) a silnice v relativně nenáročném terénu (bez mostů). Bílý Kostel – Hrádek /N. vede v kopcovitém terénu s několika mosty. Mezi dvoupruhem v kategorii S11,5/80 a třípruhem není významný cenový rozdíl.
To to trvalo, teda. Vlastně teď budeme moci říkat, že máme 2,5 slušnýho silničního spojení do Německa. D5, D8 a tady D10/D35 s dobrou jedničkou na hranice a navazující B178, kde taky není pořád 4 pruh, a proto ta půlka 🙂
Zalezi odkud, ale treba takovy KV kraj ma taky slusne napojeni na nemeckou dalnicni sit v podobe D6 a I/6+ B303 bez urovnovych krizeni.
A z Chomutova na hranice je to taky pěkná silnice, dál je to horší. Ale do vybudování celé D6 a D7 to samozřejmě není napojení na síť.
Tam mě tuhle velmi překvapilo, jak se na té estakádě, která nestojí ani 15 let, už dost rozpadá povrch.
No konečně. Působí to na mě, že se Sasové na přípravě tohoto spojení zrovna nepřetrhli. Na naší straně je už komplet hotovo 8 let.
Ještě by to chtělo nějakou lepší silnici z Žitavy na Varnsdorf / Seifhennersdorf / Rumburk, ale pochybuji, že o to budou mít Sasové zájem.