Rychleji z Liberce do Děčína. ŘSD má územní rozhodnutí pro obchvat Lvové
Silnice I/13 ve Lvové. Foto: Google Street View
Stavba má být zahájena v roce 2025, začaly výkupy pozemků.
Stavba má být zahájena v roce 2025, začaly výkupy pozemků.
Ano, je to tam šílené, stejně tak průjezd Cvikovem. Nyní probíhá stavba v Rynolticích, v koloně jsem stál právě až ve Lvové.
A že by se narovnala železniční trať mezi Lvovou a Rynolticemi, to ne?
Kdyby raději udelali nejaky obchvat ryniltic přímo a pak obchvat cvikova, to je taky slušnej špunt, hlavne ve Cvikově, než se to projede tak je to dlouhy jako prase.
Proč „kdyby raději“. Tunel v Rynolticích je potřeba úplně stejně jako obchvat Lvové.
Kdyby tak šel, pak je špunt ten dlouhý cvikov, kdyby šel obchvat, tak by to ulevilo, musi se tam jezdit 50 a ta rovná silnice láká k rychlejsi jízdě a imrvere tam jsou lovci dokladů.
Zajímalo by mě zda se to zvládne bez demolic a nebo zda bude muset pár domů ustoupit. Přiložená mapka má příliš nízké rozlišení. A také jak budou vypadat protihluková opatření.
Nad Benešovem n/Pl nedávno také zahlednuti geodeti. To celkové narovnání a zkapacitnění třináctky by bylo super, místy připomíná slušnější dvojku než klasickou jedničku.
A místy zase připomíná dálnici spíš než klasickou jedničku.
To ano, ono to čtyřpruhové uspořádání z Varů až do Liberce by bylo super. Ze západu na východ bez nutnosti jet přes Prahu.
Jo tak to je bohužel jenom sen..
Ano, úsek v souběhu s I/35 dálnici připomínat může. Ale dálnice to není.
Tady se spíš myslely úseky Karlovy Vary – Ostrov a Chomutov – Teplice (bez Bíliny). A ještě je tam ten malý kousek pod Jitravským sedlem.
Tu 7km peáž nepočítám.
Jen pro srovnání. Zde jsou intenzity provozu vyšší, než na I/6 mezi Krušovicemi a KV…
Lvová potěší. Místním obchvat uleví, hospodské spíš naštve. Rynoltice jsou asi neřešitelné, ale naštěstí krátké a rychlé. Tedy pokud zrovna nedělají kanaldu a chodníky jako teď. 🙁
A Cvikov? Tam se vlastně po obchvatu (průtahu) z osmdesátek jezdi. Jen je to za padesát a skrz město, byť mimo historické centrum.
Takže zbývá Šenov a Kamice. Počítám, že tam by to měla řešit až přeložka třináctky z Lípy přes Benešov do DC.
Tak Rynoltice by se daly zahloubit, muselo by to být o něco delší kvůli stoupání a dobře odizolované kvůli potoku (ten je ale stejně zatrubkovaný), ale šlo by to.
Když nebudou škodit přeložce I/9, tak z Manušic do Děčína (přes Benešov n/Pl) by měla být nová silnice, která by ulevila řidičům i obcím (Stružnice, Horní Police, Žandov, Starý Šachov, Františkov nad Ploučnicí a také od Nového Boru přes Prácheň, Kamenický Šenov, Českou Kamenici.
Jenže to je hodně vzdálená budoucnost. Pokud vím, není zatím ani rozhodnuté kudy nová I/13 z Manušic do Děčína povede. Teď mají problémy i s tou I/9, kdoví kdy to vůbec začnou stavět, už teď je začátek stavby posunutý na rok 2025.
To je fajn, ale jak řešit Rynoltice?
Zahloubit I/13 do tunelu pod současnou silnici. Jako je to třeba v Maishofenu u Zell am See.
650m dlouhým, hloubeným a dobře odizolovaným tunelem.