regio-vlak

Rychleji z Hradce na sever. Správa železnic soutěží projektanty modernizace trati do Jaroměře

Lokomotiva 754 v čele rychlíku v Jaroměři. Foto: Michal ChrástLokomotiva 754 v čele rychlíku v Jaroměři. Foto: Michal Chrást

Maximem bude rychlost 200 km/h.

Správa železnic vypsala velkou projekční zakázku na zásadní modernizaci trati mezi Hradcem Králové a Jaroměří. V soutěži s odhadovanou cenou 198 milionů korun hledá firmu, která zhotoví záměr projektu a projektovou dokumentaci. Postupně má Správa železnic vypsat v příštích dnech i soutěže na modernizaci dalších dvou úseků až na hranice s Polskem.

Trať z Hradce Králové do Jaroměře bude po modernizaci součástí sítě rychlých spojení, ponese označení RS 5.

Z Hradce Králové do Jaroměři má dojít ke zdvoukolejnění trati, zrušení úrovňových přejezdů a kompletní modernizaci některých stanic. Vítěz této zakázky má již zpracovat zastřešující dopravní technologii i pro úseky do Náchoda a dál do Meziměstí a do Trutnova. Maximální rychlost na trati Hradec Králové – Jaroměř bude 200 km/h.

Trasa modernizované trati z Hradce Králové až do Meziměstí. Foto: Správa železnicMapa připravovaných modernizací tratí v Královéhradeckém kraji. Foto: Správa železnic

Na úsek do Jaroměře navážou ještě soutěže pro úseky do Náchoda a dál do Broumovského výběžku, kde bude maximem rychlost 160 km/h. Modernizace zvýší kapacitu pro dálkovou i regionální dopravu, umožní jízdu vlaků z Hradce Králové do Náchoda za půl hodiny a do Broumova za 85 minut. Správa železnic plánuje zahájení stavby na konec 20. let.

Na trati mezi Hradcem Králové a Českou Skalicí přibude po modernizaci druhá kolej, kompletní rekonstrukce zde přinese výraznější zkrácení jízdních dob. V návazném úseku do Náchoda postaví Vysokovskou spojka. Půjde o nové tunelové propojení, díky kterému nebude nutné měnit
dvakrát směr jízdy vlaků. S modernizací úseku z Náchoda přes Meziměstí ke státní hranici vzniknou ve stanici Česká Metuje nová nástupiště. Ta umožní umožní zavedení dalších spojů.

Vysokovská spojka, elektrizace až na hranice. Zrychlení tratí v Královéhradeckém kraji má výjimku

Tagy Královéhradecký kraj RS 5 RS5 Správa železnic trať 030 Liberec - Pardubice
153 komentářů