Rychleji než 160 km/h. Pendolino začne pravidelně jezdit do jižních Čech koncem srpna

Rychlostní maximum se na české železnic bude měnit po čtvrt století.
Česká železnice se dočká překročení rychlostního limitu 160 km/h v pravidelném provozu poslední den v srpnu, kdy začne mezi Prahou a Českými Budějovicemi jezdit jednotka pendolina. Na dopravní konferenci v Litomyšli to uvedl generální ředitel Správy železnic (SŽ) Jiří Svoboda.
Srpnová neděle před začátkem školního roku se tak zapíše do dějin české železniční dopravy. Rychlostní limit se bude měnit poprvé od roku 2000, kdy byl zvýšen na dnešních 160 km/h.
Pokud jde o termín, Svoboda je první a zatím jediný, kdo promluvil takto konkrétně. „Definitivně se budeme moci vyjádřit až po uzavření dodatku smlouvy mezi všemi smluvními stranami. Nicméně jednání běží a nasazení pendolina můžeme předpokládat přibližně ve zmíněném období,“ uvedla Alena Mühl, mluvčí ministerstva dopravy, které pendolino na jih Čech u Českých drah objedná.
„Můžeme potvrdit, že práce všech zainteresovaných stran, tedy objednatele veřejné dopravy, správce infrastruktury i nás jako dopravce směřuje k tomu, abychom na přelomu srpna a září na IV. koridoru překonali v pravidelném provozu rychlost 160 kilometrů za hodinu. Provozní opatření i konkrétní jízdní řád je aktuálně v přípravě, jakmile bude vše dohodnuto a připraveno, budeme o tom aktivně informovat,“ doplnil mluvčí ČD Filip Medelský.
Podle dřívějších informací MD by pendolino mělo zajistit večerní Jižní expres s odjezdem z Prahy ve 20:20 (IC 545) a ranní Jižní express s odjezdem z Českých Budějovic v 5:58 (IC 542).
Na IV. koridoru jsou postavené pro rychlost až 200 km/h (pro naklápěcí soupravy) nové úseky Soběslav – Doubí a Sudoměřice – Votice.