Rychleji kolem Slaného. ŘSD dokončilo 13 kilometrů dlouhý obchvat, řidiči na něj mohou od úterý
Nový obchvat Slaného. Foto: Ministerstvo dopravy
Nový obchvat zkrátí dobu jízdy mezi dálnicemi D6,D7 a D8.
Nový obchvat zkrátí dobu jízdy mezi dálnicemi D6,D7 a D8.
No při jízdě Mělník- letiště Ruzyně je mi ten obchvat celkem na nic, protože trasa je asi o 10 minut delší. Lepší je v Luníkově zahnout doleva, projet Žižice a Drnov a napojit se na dálnici. Chápu ale že Slanému a pár obcím se uleví.
Východní obchvat Slaného by se hodil taky. A nebyl by ani nijak dlouhý. Ale to už asi nikoho pálit nebude.
Je sice hezke ze uz je to v provozu, ale vzhledem k tomu, ze tam jezdi spousta kamionu, melo se tam nekde u te muk udelat odstavne parkoviste .Az budou muset kamionaci v tomhle useku udelat povinnou pauzu, tak jim stejne nezbyde nez sjet na tu starou a tam odpauzovat. Tam jsou aspon nejaka mista. Nejlepsi by bylo udelat parking u te prumyslove zony muk slany-sever. Tam muzou parkovat i ti, kteri jen pojedou okolo, ale i ti, kteri tam budou muset cekat v te zone na vykladku nebo nakladku.
No hurá, za mě určitě palec hore. Když pominu fakt, že od Mělníka až do Slaného jsou tak tři místa kde se dá předjet kamion, tak je tohle fakt paráda. Já teď třeba trasu Mělník-Kladno budu jezdit radši tudy, než přes Kralupy a přilehlé vesnice. Takže tamní obyvatelé budou mít ode mně svatej pokoj, což zajisté ocení
Vypadá to hezky. Proč tam neudělali místo té složité křižovatky kruhový objezd? Ve světě se to využívá, protože přibývá aut a ve špičce se bude dost těžko přejíždět.
Kruhové objezdy na silnice I. třídy nepatří. Pokud je tam velký provoz měla by tam být MÚK, která by byla připravená na budoucí rozšíření.
Např. v Anglii, která má jednu z nejbezpečnějších silnic na světě, jsou kruhové objezdy i na rychlostních silnicích/dálnicích. Jinými slovy jedete ve dvou pruzích 70 mph (maximalní rychlost v UK) a čas od času musíte zpomalit na a projet si rovně dvoupruhový kruhový objezd, který řeší drahou a kolikrát obtížně budovatelnou MUK. Je to levné, je to bezpečné, a je to funkční (pokud řidiči umí kruhace dobre pouzivat). Je to trochu samozrejme otravne, ze clovek musi hodne zpomalit a pak zase zrychlit, ale na nekterych mistech to muze byt vhodne reseni.
Jestli je tohle pro tebe složitá křižovatka…
To samé mě hned napadlo. Naprogramované nehody.
Tak hlavně aby se brzy začala stavět taky D7 kolem města…
Podařená stavba, zdá se mi že by tu mohl být časem potenciál i pro vznik nějakých dalších biotopů kolem silnice, napadá mne že by se zářezy mohly nechat do budoucna trochu zarůst a pak na nich nechat nějaké ty divoké keře atp.
Jestli můžu radit, tak u té křižovatky bych postavil odtahovku a pohřební službu. To bude terno!
Jsou horší, hezky pěkně s horizontem nebo zelení až k hlavní silnici.
A co kruháč, to je teď na silnicích první třídy oblíbený paskvil.
Viz odkaz níže, v reakci na Martina. Od té doby, co je tam „paskvil“ už na té křižovatce nikdo nezemřel, nehod rapidně ubylo. Někdy je to nejlepší řešení, především v případech, když jsou všecky 4 proudy podobně silné.
Jistě, ale to se nemůžete bavit o této křižovatce. Tam by byl kruháč opravdu špatný vtip.
Krizovatka smrti ?
Vypada to sice desive ale je to napojeni mini vesnic z obou stran na hlavni silnici… z jedny strany je to Jesin – tam je motorest na stary ceste..
Byla, na silnici první třídy I/47 u Kojetína. Ze silnice první třídy se stala vedlejší a dávala se přednost vozidlům na II/367. https://mapy.cz/s/doborateve Pět mrtvých a pak se teda uznalo, že STOPka na silnici první třídy není nejlepší řešení.
Myslím si to jen já, nebo by opravdu měl průměrně inteligentní absolvent autoškoly takovou křižovatku s přehledem zvládnout?
Měl by to zvládnout úplně každý držitel řidičáku.
O to nejde ale zkuste si najet na I/3 když je provoz třeba z Jírovic, kde z obou stran auta nejedou 90. To že najet na nějakou silnici kde jede 5 aut za den není problém ale jsou i silnice kde to třeba 15 nejde a nakonec vás někdo musí pustit a nebo musíte prostě drze najet do jednoho pruhu.
Auta jedoucí přes 90 se dají vyřešit omezením na 60-70 km/h a radarem těsně před křižovatkou s cedulí „Rychlejší jízdou přispíváte na údržbu silnic.“ Bez radaru by bohužel omezení rychlosti nefungovalo…aneb dokud není hmatatelná sankce, není důvod se omezovat…
Tak samozřejěm, že bez radaru se omezení doržovat nebude. Obzvlášť v případech, kdy nendává vůbec žádnou logiku, což … měřit těch 70 km/h 20 metrů za křižovatkou, kde už každý šlápl na plyn?
Motorkář junior na hlavní + senior v autě s pomalejší reakcí se rozjíždí z vedlejší, ne nepravděpodobný scénář ….
Zásada za volantem číslo jedna: předvídavost.
Druhou věcí je, že nehody ze života úplně eliminovat neumíme.
A ten skvělý obchvat skončí na D7 ale v polovičním profilu – to zkapacitnění kolem Slaného je potřeba jako sůl!
Je v planu hodne brzy – momentalne se1/7 rozsiruje na D7 par km dal za Slanym kolem Panenskyho Tynce a zacne se kolem Loun.. Pocitam ze do 4 let to bude komplet.
Podle letáku ŘSD má být hotovo 2025, ale to je nejvíce optimistická varianta, pokud vše půjde bez průtahů. Ještě se ani nezačali vykupovat pozemky.
V trase rozsireni obchvatu Slaneho 1/7 na D7 se budou stavet 2 nove mosty, rozsirovat velmi hluboke zarezy a bourat cast (stodola) nebo cely areal mlyna – ostatni mosty a nadjezdy v plnem profilu uz stoji. Silnice kolmo protina velmi kopcovity/zvlneny teren.
Usek rozsireni Slany – Louny opravdu citelne chybi. Od Loun dal jsem nezaznamenal zadny pohyb vyjma doslova nekolika jednotek kamionu a to ta dalnice vede kolem.prumyslovky Triangle a je na ni mrtvo..
Nerozumím tomu mixování křižovatek úrovňových a mimoúrovňových. Když už stavíme křižovatky mimoúrovňové, tak nechť jsou mimoúrovňové všechny.
Záleží na provozu v odbočném směru. Pro nějakých 10 aut za hodinu nedává MÚK smysl.
Tady se bavime o cca 10 autech za den…
10 aut je hodně optimistické číslo.
Za den ne, ale za hodinu ano. Hlavně většina těch aut pojede od Luníkova do Slanýho nebo Velvar po starý anebo zahne doprava. Těch, co pojedou rovně nebo doleva bude opravdu minimum.
Sice dost lowcostová stavba S 9,5, 4 úrovňové křižovatky, ale rozhodně pomůže.
Tak aspoň to je nová přímá trasa, taky se to mohlo naplánovat jako několik kratších obchvatů jednotlivých vesnic.
Nemohlo – z jedne strany je prudky kopec a z druhe strany obrovsky jablecny sad – proto ta druha nove zprovoznovana cast obchvatu vede az za tim velmi dlouhym sadem…
Urovnova je jenom ta krizovatka na fotce – ostatni jsou mimourovnove – na to ze se jedna o beznou silnici prvni tridy bez odstavnych pruhu majici mimourovnove krizeni, opravdu velky objem vykopovych praci (zarezy a naspy) se jedna o nevidany „luxus“ – sklonove se jedna defacto o polovicni dalnici..
Úrovňové jsou tam celkem 3. Z toho 2 průsečné a 1 styková. Blbá je ta u Velvar, kde nová silnice začíná a pak u Slaného ta s jednou větví.
pěkné! škoda, že takových podobných míst v republice je hodně , ovšem připravuje a staví se velmi pomalu…
Projekt lezel vic jak 20 let v supliku – hotovy je od 90. Let…
To je sice hezké, ale spojka D7 – D6 by si zasloužila nejmíň střídavý třípruh.
Na co?
Kdo jste někdy transponoval… totiž pokoušel se předjíždět na obchvatu Velvar, dáte V. K. za pravdu.
Na obchvatu Velvar se predjizdet neda – vede z kopce do ostre zaracky a je tam vysoka protihlukova stena – neni tedy videt „za roh“.
No a to by právě řešil střídavý třípruh.
Nepíše se mi to snadno, ale pro nedovtipné: Náhrada za severní obchvat Prahy – 518/519.
Jednoznačně, jelikož se kompletního obchvatu Prahy do doby, dokud budu moci řídit auto, asi již nedočkám, je tato již existují spojka pro mé cesty dost důležitá, no střídavý trojpruh by byl na mnoha místech super ( ano, dva pruhy v každém směru by byly mnohem lepší, ale raději aspoň něco než scifi )
na ten provoz… celkem overkill.
Tam jezdí jeden kamion za druhým a ani nemá smysl předjíždět.
Upozorňuji, že celkem podstatný nákladní provoz tam byl i ve 2 ráno. A to se do toho předělával asfalt na obchvatu Velvar.
Když jsem se díval na mapku tak klidně uspořádání 2+2 v kombinaci 2+1 a to od Nové Vsi, až k Slanému. Proč? Náhražka D0 minimálně pro tranzit.
Zrovna v pátek jsem stál v koloně před Velvarama a když jsem se tak kochal okolím, tak sem si říkal, že to vypadá na brzké otevření 🙂 třikrát hurá 🙂
Kolik tam projede aut denně? Není to už na třípruh, nebo čtyřpruh? Půjde tam v budoucnu dodělat? Jinak dobrá zpráva. Místnim se uleví
Podle sčítání v roce 2016 to je přibližně 8-10 tisíc. Je otázka, zda-li je tam územní rezerva, nicméně ona i obyčejná silnice vedoucí mimo obce pojme velmi mnoho aut. Zase nemá cenu si zabetonovat veškerou krajinu…
(Obchvaty a dálnice rozhodně ano, ale ne zbytečně megalomanské stavby zabírající půdu a vyžadující nemalou údržbu tam, kde nejsou vyloženě potřeba).
Mínus za zbytečné drama kvůli zastavěné půdě. I kdybychom postavili 1000 km nových dálnic o průměrné šířce 40 m (ha ha ha), tak je to celkem 4000 ha. Což se jeví hodně, je to cca Lipno, nicméně v celkově v republice by to byl nárůst pro dálnice na skoro dvojnásobek, ale celkem v ploše silnic a dálnic nárůst jenom o pět procent. V rozloze státu asi 0,05 procenta. A upřímně, tolik cest v životě nepostavíme a nepotřebujeme. A navíc dálnice není takhle široká, že jo.
1ha je 100x100m, tedy při počítané šířce 40m by to bylo 16 000ha.
Drtiva vetsina jsou tranzitujici kamiony – a 10 tis. je historicky udaj. Soucasnist je mnooohem horsi.. bohuzel.. Ve Slanym si lidi oddechli, zmizely kazdodenni odpoledni nekolikakilometrove zacpy sahajici za mesto az skoro k dalnici..
Az jednou za 200 let bude obchvat Prahy, bude to obycejna okrska.
Optimisto !! Za 200 let ??
Sotva. Spíš povýší. Začíná na čáře u Chebu, přes Vary, jihem Doupova, kolem Řevničova, teď Slaný, Velvary, Mělník (přístav), dále Boleslav a Turnov. Aneb „nemusím na okruh!“
Bravo !
neprodal bych vám ani mez ze šipkama to se to maluje projektantum když to neni jejich šlo to vyřešit lip ne ničit krasny pole barbaři
pravda, mohlo se ušetřit „krásné pole“ a vykácet vedle les
Tomu říkám moderní přístup !
Mirku, nech si svůj šípek. Jdeme na to od lesa.
A jak by to šlo tedy vyřešit?