Co mě jen docela přijde zbytečný, je to protažení za Zelený Háj směrem na Semily, tam ta současná silnice od křižovatky je rovná široká a oni jí přesouvají do lesa? Naopak co by bylo potřeba tu silnici upravit ze Hořenskem dál směrem na Semily, tam je to špatné, klikátá silnice vedoucí zástavbou. Vystavět tu křižovatku na současném místě přeci nemůže být problém, je tam prostoru na rozdávání
Tomáš R.
9 měsíců
Jak má tohle ulevit centru Turnova? Od Prahy se dá jet do Semil nejlépe mimo Turnov po 1/10 přes Železný Brod, od Liberce přes Frýdštejn a Malou Skálu, případně přes Jablonec nad Nisou a od Jičína do Turnova nikdo, kdo jede do Semil, zajíždět nebude. Turnovu uleví maximálně tak ten jižní obchvat centra, kde je dnes mimochodem estakáda vedoucí přímo městem s unikátním velmi „citlivým“ vedením přes bývalý židovský hřbitov. A i dnes se dá jet celkem pohodlně trasou s minimálním provozem přes Rovensko k Zelenému háji. Tohle je zas akorát další beton a jizva do krásné krajiny mezi Kozákovem… Číst vice »
ale uleví, přes Brod je ta silnice dosti nevhodná, takže tohle odvede transit na Semily od směru z Prahy (D10) a od Liberce (I/35) a část místního provozu také, samozřejmě se i nadále bude jezdit přes náměstí a na Loktuši, ale ten porovz tam poklesne tak na polovinu současného.
O 50% rozhodně nepoklesne. Tak jako všude, pokles bude jen dočasný, dokud ten prostor nevyplní další auta.
A co je na silnici přes Železný Brod „nevhodného“?
pokud na to někdo kouká optikou osobáku, tak realtivně nic, i když i v zimě to tam někdy není úplně v pohodě, ale taky jezdí i větší vozidla a ty raději jedou přes Mírovou než přes Brod. Nakonec stačí se podívat na data sčítání a je to naprosto jasné, Mezi Brodem a Semily je intenzita necelé 3tis. Krom toho ta trasa je také delší. Těch 50% si myslím, že by to být mohlo v pohodě, nová auta tam nemá moc co vygenerovat, to by tam muselo vzniknout nějaké významné sídlo a nebo průmyslová zóna
A budou jezdit přes náměstí a Mírovou i nadále, dokud nebude hotový obchvat Turnova = přeložka /35 minimálně po Valdštejnsko – i pak by (bez dalšího pokračování modernizace silnice i/35) byla ovšem cesta do Semil přes Rovensko značným „zárohákem“, takže by stejně většinqalidí do/ze Semil (a trs) jezdila stejnou trasou jako dosud.
Nejsou jen Semily – z Turnova se jezdí směr Lomnice / Jilemnice
PetrN
9 měsíců
Realizaci naprosto schvaluji. Bylo by bláhové si myslet že odvede z průjezdu náměstím nějak extra více provozu. Stačí se podívat jaké jsou intenzity za Turnovem v daném směru, jen něco přes 6000, k Semilům jen kolem 3500.. Z toho je vidět že provoz přes náměstí dělá z většiny místní provoz, který tam zůstane tak jako tak… Ale aspoň ta nežádoucí doprava na Semily zmizne
I35 má dle sčítání dopravy po většině trasy TurnOFF -Jicin objemy na 2+2
realista
9 měsíců
„Rychleji do Semil…“
Mno – a odkud vlastně? Nějaké zkrácení os Rovenska p.Tr. to bezesporu bude, ale ze strany od Turnova tudy asi mnoho lidí asi stejně (zatím) nejezdí a pokud nebude hotová ta přeložená modernizovaná silnice I/35 (bohužel vedená Českým rájem), tak tohle zatím velký přínos mít nebude. A pro samotný Turnov je pochopitelně nejdůležitější ten obchvat (= přeložení silnice I/35) mimo město, ale to samo o sobě s touto novou silnicí do Semil také přímo nesouvisí a užitečnější by asi bylo lepší propojení od Valdštejnska k Mírové pod Kozákovem.
Ale bude-li to někdy stát všechno, pak budiž.
Třeba pro cestu mezi Prahou a Vrchlabím je ve špičkách (letní pátky odpo, Nový rok odpo cestou zpět, apod) trasa přes Turnov -> Tatobity -> Košťálov/Semily a Jilemnici často nejrychlejší alternativou. A leckdy tam jede souvislá kolona. Myslím, že těm vesnicím se tímto uleví. Jen aby byla ta 35ka 🙂
Pro tuhle cestu se mnohem dřív dokončí obchvat Nové Paky, který je poměrně velkorysou stavbou od Kumburského újezdu a vede až k Horkám, tak bude naprosto nejlepší jezdit přes Poděbrady i obchvat Jičíněvsi asi bude dříve než kombo R35 a této přeložky
Tak kdyby se investovalo do železnice, tak by taky měla co nabídnout.
Všichni mají plná ústa ekologie, ale všichni chtějí kroutit kolečkem.
VTT
9 měsíců
Off topic: v knize Stoleté příběhy – Český ráj na prahu 20. století (nebo tak nějak se to jmenuje) od autora K. Čermáka se píše, že těsně před 1. světovou válkou jeden turnovský podnikatel měl plán na výstavbu elektrické malodráhy z Turnova do Lomnice. Pro tuto myšlenku získal i F. Křižíka. Jenže pak vypukla válka a nebyo z toho nic.
Co mě jen docela přijde zbytečný, je to protažení za Zelený Háj směrem na Semily, tam ta současná silnice od křižovatky je rovná široká a oni jí přesouvají do lesa? Naopak co by bylo potřeba tu silnici upravit ze Hořenskem dál směrem na Semily, tam je to špatné, klikátá silnice vedoucí zástavbou. Vystavět tu křižovatku na současném místě přeci nemůže být problém, je tam prostoru na rozdávání
Jak má tohle ulevit centru Turnova? Od Prahy se dá jet do Semil nejlépe mimo Turnov po 1/10 přes Železný Brod, od Liberce přes Frýdštejn a Malou Skálu, případně přes Jablonec nad Nisou a od Jičína do Turnova nikdo, kdo jede do Semil, zajíždět nebude. Turnovu uleví maximálně tak ten jižní obchvat centra, kde je dnes mimochodem estakáda vedoucí přímo městem s unikátním velmi „citlivým“ vedením přes bývalý židovský hřbitov. A i dnes se dá jet celkem pohodlně trasou s minimálním provozem přes Rovensko k Zelenému háji. Tohle je zas akorát další beton a jizva do krásné krajiny mezi Kozákovem… Číst vice »
ale uleví, přes Brod je ta silnice dosti nevhodná, takže tohle odvede transit na Semily od směru z Prahy (D10) a od Liberce (I/35) a část místního provozu také, samozřejmě se i nadále bude jezdit přes náměstí a na Loktuši, ale ten porovz tam poklesne tak na polovinu současného.
O 50% rozhodně nepoklesne. Tak jako všude, pokles bude jen dočasný, dokud ten prostor nevyplní další auta.
A co je na silnici přes Železný Brod „nevhodného“?
pokud na to někdo kouká optikou osobáku, tak realtivně nic, i když i v zimě to tam někdy není úplně v pohodě, ale taky jezdí i větší vozidla a ty raději jedou přes Mírovou než přes Brod. Nakonec stačí se podívat na data sčítání a je to naprosto jasné, Mezi Brodem a Semily je intenzita necelé 3tis. Krom toho ta trasa je také delší. Těch 50% si myslím, že by to být mohlo v pohodě, nová auta tam nemá moc co vygenerovat, to by tam muselo vzniknout nějaké významné sídlo a nebo průmyslová zóna
A budou jezdit přes náměstí a Mírovou i nadále, dokud nebude hotový obchvat Turnova = přeložka /35 minimálně po Valdštejnsko – i pak by (bez dalšího pokračování modernizace silnice i/35) byla ovšem cesta do Semil přes Rovensko značným „zárohákem“, takže by stejně většinqalidí do/ze Semil (a trs) jezdila stejnou trasou jako dosud.
Silnice z Brodu do Semil je strašný opruz
Nejsou jen Semily – z Turnova se jezdí směr Lomnice / Jilemnice
Realizaci naprosto schvaluji. Bylo by bláhové si myslet že odvede z průjezdu náměstím nějak extra více provozu. Stačí se podívat jaké jsou intenzity za Turnovem v daném směru, jen něco přes 6000, k Semilům jen kolem 3500.. Z toho je vidět že provoz přes náměstí dělá z většiny místní provoz, který tam zůstane tak jako tak… Ale aspoň ta nežádoucí doprava na Semily zmizne
Pro mě je taky nežádoucí jezdit do Semil přes ty kruháče, přechody, dlažební kostky, takže jedině kvituji. 👍
Podle me by tato silnice fakticky navazujici na dve dalnice (D10 a D35) mela byt ctyrpruhova.
Vůbec není třeba .. ty intenzity zde nejsou takové , je to silnice II. třídy
Vy myslíte I/35, že ano? Ty mínusy jdou za tím, kdyby byla myšlena ta Dvojka. (?)
Možná nešťastná formulace.
I35 má dle sčítání dopravy po většině trasy TurnOFF -Jicin objemy na 2+2
„Rychleji do Semil…“
Mno – a odkud vlastně? Nějaké zkrácení os Rovenska p.Tr. to bezesporu bude, ale ze strany od Turnova tudy asi mnoho lidí asi stejně (zatím) nejezdí a pokud nebude hotová ta přeložená modernizovaná silnice I/35 (bohužel vedená Českým rájem), tak tohle zatím velký přínos mít nebude. A pro samotný Turnov je pochopitelně nejdůležitější ten obchvat (= přeložení silnice I/35) mimo město, ale to samo o sobě s touto novou silnicí do Semil také přímo nesouvisí a užitečnější by asi bylo lepší propojení od Valdštejnska k Mírové pod Kozákovem.
Ale bude-li to někdy stát všechno, pak budiž.
Třeba pro cestu mezi Prahou a Vrchlabím je ve špičkách (letní pátky odpo, Nový rok odpo cestou zpět, apod) trasa přes Turnov -> Tatobity -> Košťálov/Semily a Jilemnici často nejrychlejší alternativou. A leckdy tam jede souvislá kolona. Myslím, že těm vesnicím se tímto uleví. Jen aby byla ta 35ka 🙂
Pro tuhle cestu se mnohem dřív dokončí obchvat Nové Paky, který je poměrně velkorysou stavbou od Kumburského újezdu a vede až k Horkám, tak bude naprosto nejlepší jezdit přes Poděbrady i obchvat Jičíněvsi asi bude dříve než kombo R35 a této přeložky
Přeložka II/283 se bude realizovat v návaznosti na přeložku I/35, takže bude mít smysl a bude rychlejší než po stávající trase.
Což ovšem z textu až tak úplně jednoznačně neplyne – a ani vy ostatně nepíšete „až v návaznosti“ = slovo „až“ jste vynechal.
Aspoň do silnic se investuje, když tamní železniční tratě nemají co nabídnout.
Tak kdyby se investovalo do železnice, tak by taky měla co nabídnout.
Všichni mají plná ústa ekologie, ale všichni chtějí kroutit kolečkem.
Off topic: v knize Stoleté příběhy – Český ráj na prahu 20. století (nebo tak nějak se to jmenuje) od autora K. Čermáka se píše, že těsně před 1. světovou válkou jeden turnovský podnikatel měl plán na výstavbu elektrické malodráhy z Turnova do Lomnice. Pro tuto myšlenku získal i F. Křižíka. Jenže pak vypukla válka a nebyo z toho nic.
Těch tratí v regionu mělo být víc. Ať už z Mimoně přes Č. Dub do Hodkovic. Nebo přímé napojení trati z Pardubic (Turnova) do Jablonce.
Od Turnova do Jablonce si to nějak neumím představit kvůli sklonům.
Mosty a tunely, byl to velmi drahý návrh. Nejen proto se nerealizoval.