Rychleji do Semil a mimo centrum Turnova. Novou silnici čeká veřejné projednání

Křižovatka Zelený háj. Foto: Google Street ViewKřižovatka Zelený háj. Foto: Google Street View

Stavba by ulevila hlavně centru Turnova.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kix

Co mě jen docela přijde zbytečný, je to protažení za Zelený Háj směrem na Semily, tam ta současná silnice od křižovatky je rovná široká a oni jí přesouvají do lesa? Naopak co by bylo potřeba tu silnici upravit ze Hořenskem dál směrem na Semily, tam je to špatné, klikátá silnice vedoucí zástavbou. Vystavět tu křižovatku na současném místě přeci nemůže být problém, je tam prostoru na rozdávání

Tomáš R.

Jak má tohle ulevit centru Turnova? Od Prahy se dá jet do Semil nejlépe mimo Turnov po 1/10 přes Železný Brod, od Liberce přes Frýdštejn a Malou Skálu, případně přes Jablonec nad Nisou a od Jičína do Turnova nikdo, kdo jede do Semil, zajíždět nebude. Turnovu uleví maximálně tak ten jižní obchvat centra, kde je dnes mimochodem estakáda vedoucí přímo městem s unikátním velmi „citlivým“ vedením přes bývalý židovský hřbitov. A i dnes se dá jet celkem pohodlně trasou s minimálním provozem přes Rovensko k Zelenému háji. Tohle je zas akorát další beton a jizva do krásné krajiny mezi Kozákovem… Číst vice »

kix

ale uleví, přes Brod je ta silnice dosti nevhodná, takže tohle odvede transit na Semily od směru z Prahy (D10) a od Liberce (I/35) a část místního provozu také, samozřejmě se i nadále bude jezdit přes náměstí a na Loktuši, ale ten porovz tam poklesne tak na polovinu současného.

Tomáš R.

O 50% rozhodně nepoklesne. Tak jako všude, pokles bude jen dočasný, dokud ten prostor nevyplní další auta.
A co je na silnici přes Železný Brod „nevhodného“?

kix

pokud na to někdo kouká optikou osobáku, tak realtivně nic, i když i v zimě to tam někdy není úplně v pohodě, ale taky jezdí i větší vozidla a ty raději jedou přes Mírovou než přes Brod. Nakonec stačí se podívat na data sčítání a je to naprosto jasné, Mezi Brodem a Semily je intenzita necelé 3tis. Krom toho ta trasa je také delší. Těch 50% si myslím, že by to být mohlo v pohodě, nová auta tam nemá moc co vygenerovat, to by tam muselo vzniknout nějaké významné sídlo a nebo průmyslová zóna

realista

A budou jezdit přes náměstí a Mírovou i nadále, dokud nebude hotový obchvat Turnova = přeložka /35 minimálně po Valdštejnsko – i pak by (bez dalšího pokračování modernizace silnice i/35) byla ovšem cesta do Semil přes Rovensko značným „zárohákem“, takže by stejně většinqalidí do/ze Semil (a trs) jezdila stejnou trasou jako dosud.

Tomáš Fuk

Silnice z Brodu do Semil je strašný opruz

Kanil83

Nejsou jen Semily – z Turnova se jezdí směr Lomnice / Jilemnice

PetrN

Realizaci naprosto schvaluji. Bylo by bláhové si myslet že odvede z průjezdu náměstím nějak extra více provozu. Stačí se podívat jaké jsou intenzity za Turnovem v daném směru, jen něco přes 6000, k Semilům jen kolem 3500.. Z toho je vidět že provoz přes náměstí dělá z většiny místní provoz, který tam zůstane tak jako tak… Ale aspoň ta nežádoucí doprava na Semily zmizne

michal.s

Pro mě je taky nežádoucí jezdit do Semil přes ty kruháče, přechody, dlažební kostky, takže jedině kvituji. 👍

LKB

Podle me by tato silnice fakticky navazujici na dve dalnice (D10 a D35) mela byt ctyrpruhova.

Kanil83

Vůbec není třeba .. ty intenzity zde nejsou takové , je to silnice II. třídy

ABCD

Vy myslíte I/35, že ano? Ty mínusy jdou za tím, kdyby byla myšlena ta Dvojka. (?)
Možná nešťastná formulace.

Kanil83

I35 má dle sčítání dopravy po většině trasy TurnOFF -Jicin objemy na 2+2

realista

„Rychleji do Semil…“
Mno – a odkud vlastně? Nějaké zkrácení os Rovenska p.Tr. to bezesporu bude, ale ze strany od Turnova tudy asi mnoho lidí asi stejně (zatím) nejezdí a pokud nebude hotová ta přeložená modernizovaná silnice I/35 (bohužel vedená Českým rájem), tak tohle zatím velký přínos mít nebude. A pro samotný Turnov je pochopitelně nejdůležitější ten obchvat (= přeložení silnice I/35) mimo město, ale to samo o sobě s touto novou silnicí do Semil také přímo nesouvisí a užitečnější by asi bylo lepší propojení od Valdštejnska k Mírové pod Kozákovem.
Ale bude-li to někdy stát všechno, pak budiž.

sebi

Třeba pro cestu mezi Prahou a Vrchlabím je ve špičkách (letní pátky odpo, Nový rok odpo cestou zpět, apod) trasa přes Turnov -> Tatobity -> Košťálov/Semily a Jilemnici často nejrychlejší alternativou. A leckdy tam jede souvislá kolona. Myslím, že těm vesnicím se tímto uleví. Jen aby byla ta 35ka 🙂

kix

Pro tuhle cestu se mnohem dřív dokončí obchvat Nové Paky, který je poměrně velkorysou stavbou od Kumburského újezdu a vede až k Horkám, tak bude naprosto nejlepší jezdit přes Poděbrady i obchvat Jičíněvsi asi bude dříve než kombo R35 a této přeložky

V.P.

Přeložka II/283 se bude realizovat v návaznosti na přeložku I/35, takže bude mít smysl a bude rychlejší než po stávající trase.

glosátor

Což ovšem z textu až tak úplně jednoznačně neplyne – a ani vy ostatně nepíšete „až v návaznosti“ = slovo „až“ jste vynechal.

Ferda Vomáčka

Aspoň do silnic se investuje, když tamní železniční tratě nemají co nabídnout.

Alibaba

Tak kdyby se investovalo do železnice, tak by taky měla co nabídnout.

Všichni mají plná ústa ekologie, ale všichni chtějí kroutit kolečkem.

VTT

Off topic: v knize Stoleté příběhy – Český ráj na prahu 20. století (nebo tak nějak se to jmenuje) od autora K. Čermáka se píše, že těsně před 1. světovou válkou jeden turnovský podnikatel měl plán na výstavbu elektrické malodráhy z Turnova do Lomnice. Pro tuto myšlenku získal i F. Křižíka. Jenže pak vypukla válka a nebyo z toho nic.

Hans N.

Těch tratí v regionu mělo být víc. Ať už z Mimoně přes Č. Dub do Hodkovic. Nebo přímé napojení trati z Pardubic (Turnova) do Jablonce.

VTT

Od Turnova do Jablonce si to nějak neumím představit kvůli sklonům.

Hans N.

Mosty a tunely, byl to velmi drahý návrh. Nejen proto se nerealizoval.