Rychleji do Polska. Obchvat Frýdlantu získal po dvou letech klíčové razítko

Část okolí Frýdlantu, kudy by vedl obchvat. Pohled ze zámku. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czČást okolí Frýdlantu, kudy by vedl obchvat. Pohled ze zámku. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Stavba zatím nemá jasný termín zahájení, úřad dal souhlas s oběma variantami.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jane12x

Nemyslím si , že by se ŘSD přikláněno k nějaké variantě.

O. M.

Domnívám se, že ne tak úplně. Jestli má obchvat líznout Větrov zleva nebo zprava, je skoro jedno, ale varianta 2 by procházela skrz CHKO, tudíž v následném řízení složitější a riskantnější projednávání. Brněnský Patrik už určitě „brousí tužky“.

Hroch

Přes CHKO prochází obě varianty, byť „2“ v delší části.

O. M.

Aha, já to jen okometricky porovnával s Mapama, a přišlo mi, že se těsně vyhne.

V.P.

Fialová varianta je lepší, protože propojkou mezi obchvatem I/13 a silnicí III/03511 můžeme v její trase prodloužit silnici II/291 směrem na Bogatyni. Tím budeme mít kvalitní silnici II. třídy napříč Frýdlantským výběžkem.

TondaP

Nemůžu si pomoc, ale stejně to nejlepší řešení pro celý Frýdlantský výběžek by byl silniční tunel pod Albrechtickým hřbetem – to narovnávání silnice s převýšením asi 200 metrů prostě bude vždy problematické.

Frantisek

Frydlant si ten obchvat zaslouzi … ale me treba vzdycky navigace z Polska hnala prej Bogatyne, tak cesta za hranicemi je rychlejsi nez na nasi strane.

Tomáš

Nápad určitě zajímavý. Alespoň trochu reálně by se s tunelem pod Albrechticemi dalo uvažovat nějak takto https://mapy.cz/s/mugenopebe a to by ušetřilo jen cca 100 m převýšení. I tak by měl tento tunel 2,5 km na délku. Za mě je to tedy neobhajitelně drahá investice v orovnání s připravovanou stavbou Mníšek – Dětřichov

Hans N.

Je to tak. Téhle části bude předcházet paskvil přes Albrechtický kopec. Za ten by ŘSD+Valbek zasloužili jak se říká „vylískat na obě půlky“. Protože kritické místo se stoupáním/klesáním a řadou zatáček zůstane. O kruháči na vrcholu stoupání jako bonbónku nemluvě. Bohužel.

David

Jsou i důležitější silnice na kterých ŘSD tunel nepostavilo (např. Červenohorské či Červenovodské sedlo). Koneckonců, ty náklady jsou astronomické a ani bohatší státy si takové investice nemohou dovolit.

franta

Konečně obchvat bez kruháčů.

JiP

Naprosty souhlas. Dobry priklad obchvatu bez kruhovych krizovatek je napr. Kolin, odstrasujici pripad jsou nedavno otevrene Svitavy.

Koro

V Hořovicích na obchvatu budou čtyři na 1.5 kilometrech.

David

A budeme pak zase číst v novinách kolik lidí tam měsíc po otevření již zemřelo na těch průsečných křižovatkách.

JiP

Maji tam byt krizovatky dalnicniho typu s pripojovacimi pruhy.

Jiřik

Sám jsem zvědav, až zprovozní obchvat Nové Paky na silnici I/16. Tam jsou úrovňové křižovatky hned tři!

Jiřik

Na budovaném obchvatu I/16 okolo Nové Paky budou stykové křižovatky hned tři. Odsunuté paprsky bude mít zřejmě jen jedna…

jirik.e

Na budovaném obchvatu I/16 okolo Nové Paky budou úrovňové křižovatky hned tři. Odsunuté paprsky bude mít zřejmě jen jedna…

Jiřik

Kruháč bude o pár kilometrů dřív, na šikmém hřebeni, a bude napojovat bezvýznamnou silnici III/27252. O dost důležitější II/592 se bude stále ploužit vnitřkem Mníšku pod heslem „krajská silnice ŘSD nezajímá!“

JiP

Silnicni doprava u nas zacina davat te zeleznici prakticky ve vsech smerech pekne nafrak. Zatimco u silnic se jde tvrde po efektivite a kazda takova stavba ma jasny kvantifikovatelny prinos, u zeleznice se i po miliardovych investicich casto nezmeni vubec nic, jako paradox dojde i ke zhorseni situace.

Frantisek X

On někdo investoval do tratě z Frýdlantu na sever? Co je efektivního na investici do fixování většiny přeprav v tomto směru právě po silnici? A co je naopak efektivního v přednostní stavbě dálnic ve směrech, které jsou údajně pro již marginalizovanou železnici ještě vhodné? Kde a jak je přínos těch silnic kvantifikován?

PvvS

Když ten náklad není schopnej projet po železnici, tak se musí najít jinej způsob. A silnice jsou nejužitečnější.

Petr David

Malinko to poopravím: když vláda nemá koule na podporu železnice, tak náklad neprojede. Jinej způsob je naopak brutálně podporovaný, přečtěte si tady, kolik se staví pro zkapacitnění silnic a jak se kvůli tomu devastuje ŽP.

PvvS

Do železnice se rvou stejný peníze. Že se za to staví nesmysly, tak to je jen problém SŽ. Že se opravují budovy k ničemu, udržují lokálky, kde nikdo nejezdí..

Matěj
Petr David

Za dopravní politiku, tedy i směrování silnice/železnice odpovídá MD, tedy vláda. SŽ je správce, spravuje koleje a budovy. Opravit budovy je většinou správný krok.
Jinak nevím, co je to lokálka, znám tratě. A o osudu každé trati je nutné pořádat debatu, žádné řešení „šmahem“ neexistuje.

V.P.

Podařilo se narvat trať Praha – Liberec – Görlitz do sítě TEN-T, takže přísun peněz na modernizace až do Görlitz může začít. V Polsku sice není trať nic moc, ale můžeme být třeba překvapeni. Pokud by to v Polsku šlo jako na silnicích, tak možná bude trať mezi Zawidówem a Zhořelcem opravena dřív než u nás. Nechme se překvapit. Vždyť Poláci rekonstruují tratě, po kterých dlouho nic nejezdilo a na peníze slyší. Spoustu dálnic a rychlostek postavili z evropských peněz a u nás to nebylo tak razantní. Hraje jim do karet, že tam nemají asi žádné ekoteroristy.

Petr David

Kde se investuje na železnici do rychlosti a kapacity?