Rychleji do Mnichova? Němci poprvé připustili, že uspíší modernizaci v Bavorsku
Západní Express do Mnichova projíždí zastávkou Plzeň - Skvrňany. Ta se přesune o pár desítek metrů jinam na novou trať domažlického přesmyku. Foto: Jan Sůra
Letité plány na modernizaci železničního spojení mezi Prahou a Mnichovem nabraly mírně pozitivnější směr i na německé straně, kde se
Tak snad jsou ty informace v článku čerstvější než úvodní fotografie.
Dobrý den.
Může mi někdo poradit (dát odkaz), kde stáhnout aktualizovanou studii proveditelnosti trati Plzeň-Domažlice-státní hranice, která by obsahovala variantu 3b? Mám vše do 04/2015, ale tam se o variantě 3(b) vůbec nemluví.
Předem děkuji
3b je německá varianta, vycházející ze 4e, dostupná zde (dodám link).
https://www.dropbox.com/s/bvza6rbvohsxvnx/1a_Schlussbericht_Beschleunigung_M%C2%81nchen-Praha_1-00-CZ.pdf?dl=0
Nad rámec 4e: V Česku jsou nezbytná následující opatření:
– Rozšíření varianty 4e dle schválené SP o přeložky tratí v úseku Zbůch – Holýšov a Blížejov – Domažlice
– Nová výhybna Pasečnice
– Prodloužení ŽST Staňkov na 750 m
Jenže ta „česká studie“ tu variantu 3b právě vůbec neobsahuje, protože 3b je jedna ze tří variant z „německo-české studie“, která řešila situaci v Německu a na které participoval tuším za Česko SUDOP PRAHA a.s. a která ale mj. obsahovala i opatření, které je třeba přijmout naopak v Česku a právě integrace obsahu této studie se má nově objevit v té – v současnosti zpracovávané – aktualizaci té původní SP Plzeň – Domažlice:-)) Koukám že je problém to vůbec umět napsat natož ještě ty obě studie dát dohromady:-). Napište mi na mail dusan.vokoun@volny.cz, já Vám to klidně pošlu – je… Číst vice »
Pánové, děkuji oběma.
Z dropboxu jsem si to stáhnul.
Nemohli byste zjistit, jak to vypadá s elektrifikací tratě Cheb – Nürnberg na německé straně? Myslel jsem, že se spíše chystá. Tak jestli to stále platí a nějaký časový horizont.
Měla navazovat na elektrizaci Hof-Regensburg. Hlavně Marktredwitz-Norimberk kvůli alernativní trase pro nákladní dopravu že severoněmeckých přístavů na jih/jihovýchod.
Asi takto:
https://www.bahnausbau-nordostbayern.de/marktredwitzgrenze.html
DB Netz je holt pomalejší než SŽDC. V tomto úseku to platí svojnásob. SŽDC se nechala slyšet, že na požádání natáhne dráty k hranicím. Ono chybí asi jen 8 km.
V článku https://zdopravy.cz/prehledne-19-kroku-jak-zkratit-cestu-praha-mnichov-pod-ctyri-hodiny-914/ z 27.8. 2017 je uvedena doba výstavby úseku Plzeň – Stod 2022 až 2025. Na interaktivní mapě SŽDC je to 2022 až 2026. V roce 2018 šel úsek na zjišťovací řízení a na konci roku 2019 se mluví o tom, že mimo jiné i řešení v úseku Nová Hospoda – Stod je pouze doporučením bez schválení Centrální komise. Pokud Německo sleduje tento přístup Česka k trati Plzeň – Bavorsko a stejný přístup vidí například i na úseku Blažovice – Nezamyslice, nedivím se, že se do žádných prací příliš nehrnou. Zatím to vypadá, že by dopadli stejně jako… Číst vice »
Řešení Nová Hospoda-Stod je vzhledem k ASP invariantní (pomineme-li dvoukolejnost) a jako takové je v současnosti schválené, neboť bylo obsaženo ve variantě 4e.
modernizaci? co to je za vymysl? ja podle nazvu myslel, ze tam nase laskave ministerstvo pod vedenim osviceneho soudruha pressidenta planuje odbocku D-O-L kanalu az do Mnichova…
Nevím jestli je správné, člověka, který byl vyhozen z KSČ, sledován STB a vyhozen z práce za článek, který se nelíbil starému režimu jako soudruha. Stejní lidé jako vy, ale před listopadem každého, kdo se jim nelíbil označovali za buržousta nebo imperialistu. Utvrzuje mne to v názoru, že lidé se nemění, mění se jenom barvy kabátů. Nejvíc udiven byl z této přeměny po roce 1989 asi předseda Slušovic František Čuba, který celý komunismus byl označován za kapitalistu a po roce 1989 byl označen za komunistu. Tolik zkušenost 53 let starého člověka.
Čuba byl komunista, jinak by těžko realizoval své akce. Byla to svého druhu komo-celebrita, běžní ředitelé podniků (o předsedech družstev nehovoře) neměli takové možnosti v oblasti mezinárodního obchodu, transferu technologií (dnešním jazykem), devizového hospodářství. Slušovice byly takřka každý den v TV, to by se „kapitalistovi“ jen tak nepovedlo. Měl schopnost protlačit do plánovaného hospodářství na svou dobu nevídané věci, ale rozhodně to nebyl kapitalista a nikdo mu tak neříkal.
Boty v krabici mňoukaj. Je to krabice od bot, tak to musí být boty. Tolik k rozdílu mezi názvem a skutečným chováním. Ale teď vážně: Čuba nebyl kapitalista jen proto, že mu nepatřil ten podnik. Nicméně schopnosti a znalosti jsou také kapitál, a tenhle kapitál Vám nikdo neznárodní (může Vás sice popravit, poslat do uranových dolů, vyhnat, ale to, co umíte, vám nesebere − zas—í inteligenti, tak se to říkalo). A když rakouský Císař za první světové poslal vojsko do Plzně, aby potlačil stávku, tak hend z toho bylo, že kapitalisti střílí do dělníků. Soudruh prezident Novotný pak v roce… Číst vice »
Po roce 2000 a vyprchání svobodného nadšení je česká strana je akorát tak dobrá kecat, maximálně tak donutit partnera, aby to dostavěl on na hranice. Dálnice do Polska a dálnice na Drážďany se urodily v obrovských bolestech s obrovským zpožděním. No a dálnice na Vídeň a koleje na Mnichov se už neurodí v této epoše vůbec, možná bude třeba počkat na další globální otřesy a změny podmínek a na další osvobodzení od státní byrokracie..
Bohužel, byrokracie je víc jak za normalizace. POČKAT! On je vlastně Babiš normalizační kádr, v roce 1980 vstoupil do KSČ.
Ta fotka k článku je taková dobře apokalyptická…
No ba. Podobné záběry putují světem z Černobylu. Je vidět, že v Plzni vědí, čím přilákat turisty 🙂
Apokalyptická je zejména Škodovka (přesněji zbytky kdysi slavné Škodovky). Pokud Vás zajímají realističtější záběry, tak navštivte https://www.youtube.com/channel/UCGiaLnSGZ7r7qXZ3PMSApyQ, kde jsou pravidelná měsíční videa ze stavby tzv. plzeňského přesmyku tratí.
To už je historie, tam se už nejezdí a jezdit nebude.
asi takhle od vyhnani Nemcu nema vlak do Mnichova zatim smysl. Kolik Cechu jezdi do Bavorska, Schweiz a dale? Rakusaci jezdi pres Nemecko dokonce i do Dresden .nikdo. A ten kdo potrebuje dojede autem.
Možná sis toho nevšiml, ale Bavorsko + země „za Bavorskem“ jsou významnými obchodními partnery českých firem. Dtto personální vazby tu jsou, i když si to nemyslíš. Současná trať je celkem nepoužitelná, takže to na ní moc vidět není, ale stačí popojet k dálnici D5.
Trať je pro osobní dopravu zcela vyhovující, vlaky slušné, ceny zmiňovaná firemní klientela neřeší a přesto má přeshraniční úsek mizivou frekvenci. Pro nákladku bohatě stačí elektrifikace, neefektivní přeshraniční rychlíky zrušit (byť s nimi rád jezdím – mít k dispozici vagón sám pro sebe je pecka) a je hotovo.
Ta trať je pro osobní dopravu úplně vyhovující, jen tam nikdo nejezdí a radši použije dálnici, včetně DB busů. Já nevím, já si tedy vyhovující trať představuju minimálně jako umožňující rychlejší spojení, než je tam dnes. Kvalita vlaků je taky bídná. provoz na dálnici jasně ukazuje, že poptávka v tomto směru je.
sice vyznam.obchod.partneri, ale stejne je to minimum. staci autostrady. i kdyz je to skoda, ze vlak neni. Ale proste jeste dnes platime za rok 1945
Minimum? 😀 😀 Jediný důvod, proč ta trať ještě není, je spolková vláda v Berlíně, rozhodovat o tom v Mnichově, tak už se ta trať IMHO staví…
Na vině, proč se do zahraničí nejezdí vlakem je předražený mezinárodní tarif, př. Plzeň – Regensburg 496Kč. Autem je to výhodnější i pro jednotlivce, natož pro dvě a více osob, nemluvě o časové flexibilitě a pohodlí.
Plzeň – Regensburg 279,- kdykoli, to mi přijde OK.
Kterým vlakem Plzeň – Regensburg 279,- kdykoli? Dle eshopu je cena 496Kč.
Celodenní+Německo. Na pokladně v den odjezdu.
To by jakžtakž ušlo – pro místní. Pro vzdálenější to znamená přijet do Plzně, jít k pokladně koupit jízdenku a poté pokračovat až dalším vlakem do Německa.
Tuhle jízdenku koupíte v kterékoliv pokladně nebo i u průvodčího.
děkuji za praktické informace
No tak já třeba za poslední rok do Švýcarska jel služebně dvakrát. Do Mnichova od nás někdo cestuje každý měsíc. Protože jsem z Moravy a 1) D1 (tolik k tomu vašemu autu), 2) Ruzyně je až za Prahou a 3) vlak do Německa je bída, vždycky to řešíme přes Vídeň.
Ceská odpravní infrastruktura je holt bída.
Ano, na služebních cestách na cenu také nehledím:)
Dushan
Já jezdím privátně. Několikrát do roka. Olomouc – Bregenz. Vždy přes Vídeň. A z 90-ti procent vlakem.
Předpokládám, že jste z východu
Podle toho, co napsal jinde, tak pracuje v dílnách DPP.
No vidíte! Na vlečce do cementárny taky lidi nejezdí. Takže vlastně ani není potřeba.
Jo aha, železnice pro nákladní vlaky se nebere v potaz. Jen s nadává na kamiony. Že patří na vlak. Ale pak se zase nadává na trať určenou především pro nákladní vlaky, že to je blbost, jedna kolej lokálky stačí. Idiocie.
Ono je to celkem jednoduché. Odečtěme z česko-německé přepravy vlaky, které jsou pro Německo jen tranzitem a je hned jasné, proč nechtějí moc investovat.
no jo, ale i ty tranzitní vlaky platí poplatky za DC, a mnohdy vezou „suroviny“ pro výrobky, které pak půjdou do německa, takže tenhle názor je sice přitažlivý, ale velice krátkozraký
A hlavně nejedou přes německov kamionech, to by se jim též mělo líbit.
Jojo, ono totiž nejsou narvané odpočívky od pomalu po celé trase, ale zejména od Schwandorfu k Rozvadovu úplně totálně… A vždycky se mi to zdá…
Počkejte, vy chcete říct, že do německa, našeho největšího exportního partnera, nemíří vlaky s nákladem? Že jím jen projíždí?
A kam tedy ty vlaky jedou?
(jako určitě se takové vlaky najdou, ale troufnu si říct, že většina přeshraničních vlaků končí v Německu)
Vážení přečtěte si to ještě jednou a pak blábolte. Odečtěte kontejnerový tranzit, který platí za DC mnohem méně, pak odečtěte ostatní tranzit a kolik procent pak z celkového „koláče“ zbývá? (tedy to, co jede skutečně z firmy A v ČR do firmy B v SRN nebo opačně – a to po kolejích!)
Škodovky ze Škodovky. To je jen příklad.
Mně se líbí, jak roky sníme o tom, co by mohlo jednou za pár generací být, a nutíme sousedy za hranicemi, aby snili s námi 😀
to jsou cesi. Koukni na fotky cechu z roku 1918 … to museli germani koukat kdyz tohle prislo. Remcali tak je cesi postrileli a bylo ticho
😀 Čoveče nejste z Brna?
Ne nutně. Takoví blboci jsou všude. Třeba dost jich bude v Sudetech, tipuji.
jirka je z Prahy. A vy?
Na vás si poručík Hamáček a jeho centrum boje proti nenávisti na internetu smlsne, soukmenovče.
Tak to je fakt rychlé spojení do Mnichova 🙂 Kus jednokolejky, kus dvoukolejky. Němcům se do toho evidentně cpát eura nechtějí, u nás zase tak aby se vlk nažral a koza zůstala celá, jestli by nebylo lepší se na to vy…..t a ty prachy nasměrovat někam kde by mohlo být něco funkčního a v celku. Ještě že na ten Mnichov stačili postavit tu autostrádu, protože vlakem to bude evidentně nepoužitelný hodně dlouho.
Sorry, koncept 3b vychází z dopravní technologie a pro nákladní dopravu je to O. K. Teď je větší mentální problém na německé straně. Ale i zadrátovaná jednokolejka z Furthu s nějakou vyhybnou okamžitě ukáže skutečný zájem o tuto PPS.
Sorry , ale od kdy Česká republika má nutit Německo aby na svém území nějak trasovalo pozemní infrastrukturu?
Od té doby, kdy si Bavoři nechávají (minimálně v problematice železnic) diktovat z Berlína, co jim spolková vláda dovolí a co ne.
Dobrej argument. Tak my to zas mužem zkusit třeba u poláků pro změnu 🙂
No, v Polsku je to navenek podobné, ale zatímco Bavoři se o modernizaci železnice (marně) snažili a Berlín jim házel klacky pod nohy, tak u Poláků se vojvodství na Varšavu spíše jen vymlouvala a sama mnoho snah nevyvíjela. Ale teď (= v posledních už více než 10 letech) už to v Polsku zjevně většinou také vypadá jinak = lépe.
Co jsou dvojkolejné vložky? Není to jen nějaký otrocký překlad z němčiny?
Krátké dvoukolejné úseky pro zvýšení kapacity trati.
Typická dvojkolejná vložka je mezi Chotýčany a odbočkou Dobřejovice, před modernizací to byl též úsek mezi Neplachovem a Dynínem.
‚Neplachovem‘ přelepte na ‚Ševětínem‘.
Může se to také nazvat dvokolejná vložka pro letmé křižování 😉 Ideálně s ohledem na koncept a uzlové časy osobky, samozřejmě s přihlédnutím na místní poměry.
aha, tak po mohutnuych diskusich loni jsem bral 3b jako finalni a ono ne 🙂
Ale ono to 3b bude. Podpořili jsme to s tím, že do budoucna nebude bránit dostavbě na 5.
Už si SŽDC přiznala existenci dálnice D5, nebo se stále „neuvažuje“ a proto to na dvě koleje nevychází? 🙂
pane Sládek, dovolte mi prosím na Vás otázku, proč se jako alternativa pro nákladní dopravu do SRN ignoruje trať Cheb-Marktrewitz? nemám žádné povědomí o vlastnostech části v německu, vím, že příjezd od ČR také není ideální a rád bych slyšel názor někoho, kdo je v obraze děkuji
Stoupání, délky kolejí, nic moc ani na německé straně.
Tak to asi ne. Vozil jsem z Chebu na Norimberk se samotnou ER20 1600t a Hájek dala sama taky. Nejhorší úsek: z Marktredwitz k tunelu, kde se škrábala 30 km/h.
Kubice a Kařízek jen s postrkem. (Vectron a 189 by to asi daly). Na málo vytížené dvoukolejce za Marktredwitz nejsou předjízné koleje ani potřeba. Do Schwandorfu na délku vlaku přes 620 m zapomeňte.
Jedině že vede do Norimberku, ne do Mnichova. Ale jinak ta trať je OK. Spíš Markdredtwitz – Norimberk má 10 tunelů a to bude drahé na instalaci troleje.
Není konkurenceschopná. Infrastrukturně, provozně i obchodně.
Salámová metoda prosazování…
Kolik kilometrů je to z Holýšova do Blížejova? 10?
Salámová metoda – jedna z věcí, kterou se konečně SŽDC naučilo od ŘSD
Asi 12 km… Holt JASPERS. 🙁
No a? Trať v Vídně do Krakova taky pan Císař nepostavili na jeden zátah. Ani Praha − Budějovice se nedělají naráz celé.